Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
Dat geldt denk ik voor de meeste mensen die uit een swingrelatie komen net zo goed hoor.
Je kunt het tijdelijk wel even onderdrukken, maar als het echt iets is wat bij je hoort, komt het vroeg of laat terug.

Daarom denk ik ook dat het verstandig is daar vroeg in een nieuwe relatie al over te beginnen. Als het iets is waar je nieuwe partner zich niet in kan vinden gaat dat vroeg of laat problemen geven.

Je zegt dat bi zijn iets is wat je gewoon bént, maar ik ben er van overtuigd dat als je polyamoreus bent, dit ook iets is wat je gewoon bént en niet alleen maar iets wat je doet.

Dus ja even stoppen kan prima natuurlijk, maar het is iets wat terug zal komen. Dus daarom vind ik dat je het aan moet kaarten in een nieuwe relatie. Daarom zal iemand die open staat voor een nieuwe relatie het wel mee laten wegen hoe de toekomstige partner er tegenover staat. Voor mij is het logisch.
Ik kan mezelf ook niet meer voorstellen in een monogame relatie, zou zeker ook die vrijheid willen behouden die ik nu had.

Achteraf gezien hebben exvriend en ik ook mogelijk de fout gemaakt om tijdens een dip van onze relatie door te gaan met erotische feestjes, misschien was het beter om het niet te doen, maar ik had juist de hoop hem weer aantrekkelijker te vinden als ik zou zien dat andere dames hem aantrekkelijk vonden. Helaas gedroeg hij zich op de laatste feestjes zodanig, dat dit niet het geval was; hoorde van een vievdame die ik daar tegenkwam en waarmee ik later contact had, dat hij er zodanig ongeïnteresseerd bij zat, dat ze hem niet aantrekkelijk kon vinden.

Maar goed, wij hebben tijdens die feesten niet echt geswingd, het bleef voornamelijk bij flirten, sjansen en teasen én 1 keer een mislukt trio. Ik denk in ons geval niet dat de relatie was blijven bestaan als we dit niet hadden gedaan.

Stout: goed plan, vanavond maar even aankaarten?

Je weet dan in ieder geval zeker dat er alleen maar gelijkgestemden zullen zijn!

En daarmee kan ik meteen de vraag van Leen beantwoorden: plannen voor dit weekend: meet and greet bij Café Stout, alwaar ik een aantal vievmensen zal gaan ontmoeten (en weerzien).
quote:Rooss4 schreef op 20 oktober 2012 @ 11:28:

Hoe zou jij dat doen als ik vragen mag, Doddie. Als jouw huwelijk nu slecht zou gaan, zou je dan (even) kunnen stoppen met minnaar en swingen?

Ik zou met alles kunnen stoppen heb altijd gezegt en sta daar nog steeds achter dat ik met mr dod oud kan worden in de relatie die we hiervoor hadden. Ik was daar happy mee al zocht ik wel spanning maar je wordt ook ouder en ik kan me voorstellen dat op gegeven moment je kleinkinderen weer belangrijk worden.

Ik vraag me alleen af of stoppen met swingen altijd een oplossing bied in een crisis bij swingers.

Ook wij hebben wel eens onze dingen in de relatie maar net als bij stefanie staan die los van het swingen, zitten die meer in de verschillen tussen ons. Mr Dod veel spritueler en behoefte om ergens diep op in te gaan, ik nuchterder en aardser. als het mis zou gaan tussen ons zit dat meer in dat we elkaar daarin niet makkelijk kunnen bereiken. Maar ook het forummen geeft hier meer irritatie dan het feit dat ik een minnaar heb.

En als ik het bij stefanie haar reactie lees is er juist op gebied van swingen geen probleem tussen hen sterker nog, daar vinden ze elkaar nog steeds en overwegen ze zelfs dat nog als exen te blijven doen, swingen kan dus ook juist nog de binding zijn die je voelt.

het kan ook gewoon een pleziertje zijn dat je nog deelt met elkaar, ipv swingen had het ook swingen kunnen zijn op een rock en roll feest, het is dan dat gene nog waar je samen plezier in hebt en dat je samen nog deelt.

zou het probleem in het swingen liggen dan zou dat voor mij dat reden zijn daar mee te stoppen of stap terug in te doen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Leuke discussie. Wat ik mezelf afvraag na het lezen van het bovenstaande. Is het "swingen" dan een "must" of een "aanvulling "..

Mijn vrouw en ik zien het namelijk als aanvulling. We bezoeken regelmatig de Fun en beginnen nu naar 3 jaar Fun ook daar onze grenzen een beetje te verleggen met anderen. Echter is swingen voor ons geen "must". We kunnen rustig 3 maanden zonder, en dan opeens gaan we weer 2 x per maand

regards
quote:stout1975 schreef op 20 oktober 2012 @ 11:47:

[...]

Dit is best wel lastig Stephanie, ik heb er zelf ook moeite mee.

Het is meer dat ik de leuke ervaring en de sfeer niet meer wil missen, met anderen neuken is meer een soort neven-effect.

Eigenlijk zou er een website moeten zijn voor single swingers, of een avond voor single swingers, in café Stout of zo.

Ik zou inderdaad veel meer de omgang met vrienden missen in dit wereldje dan het neuken met anderen. De sfeer en intimiteit. we hebben vaak mensen bij ons die even niet lekker in hun relatie zitten dan wordt er niet gesext met anderen maar er over kunnen praten met juist mensen die zo goed snappen hoe je relatie is is zo fijn omdat mensend die niet swingen altijd als eerste het erop gooien dat het door het swingen komt.

Dat je met swingvrienden dit kunt bespreken en dat die niet gelijk met dat oordeel klaar staan is prettig. Dat zij niet gelijk komen met advies van stoppen met alles en breken met vriend maar dat die kijken wat er echt speelt in de relatie en je daarin advies geven zonder gelijk alles op het swingen te gooien.
quote:saltandkicks schreef op 20 oktober 2012 @ 12:37:

Leuke discussie. Wat ik mezelf afvraag na het lezen van het bovenstaande. Is het "swingen" dan een "must" of een "aanvulling "..

Mijn vrouw en ik zien het namelijk als aanvulling. We bezoeken regelmatig de Fun en beginnen nu naar 3 jaar Fun ook daar onze grenzen een beetje te verleggen met anderen. Echter is swingen voor ons geen "must". We kunnen rustig 3 maanden zonder, en dan opeens gaan we weer 2 x per maand

regards

ook in swingen heb je veel vormen, er zijn stellen die na jaren nog steeds alleen lust bij ander stel zoeken, geen behoefte aan dieper contact gewoon sex met anderen en je hebt er die vriendschappen vinden en diepere gevoelens voor anderen swingers. Die het meer als lifestyle gaan zien enz.

ik bv ben zo gehecht aan de intieme avonden met vrienden op een matras dat ik doodongelukkig zou worden als ik weer op de bank op visite zou moeten gaan zitten dus zal ik zeker mijn vriendschappen blijven zoeken bij swingers mocht ik er single in komen te staan, wat stout al aangeeft is het een ander manier van met elkaar om gaan dat ik niet meer zou willen missen.

Daarbij heb ik stellen ook wel eens horen zeggen in een crisis, "we kunnen elkaar vanvond zielig gaan zitten aankijken of we kunnen het plezier bij anderen gaan zoeken'

als het echt iets zou oplossen en toevoegen dan stop ik een tijdje maar ik zie genoeg om me heen dat het niet altijd de oplossing is. want soms is even ontspannen en plezier zoeken prettig als je juist veel praat. Is geforceerd thuis zitten niet altijd de oplossing en kun je misschien beter even samen een leuk dansfeest bezoeken en swingvrienden treffen zonder dat je dan ook gelijk moet vluchten in sex met anderen. want weer samen plezier kunnen hebben kan ook belangrijk zijn om elkaar weer te vinden.
@Doddie, Yep..daar heb je dan ook weer gelijk in..
Even op non-aktief zetten omdat de relatie voorrang heeft is geen probleem. Zeker als het om een ingrijpende oorzaken gaat bijv. ziekte of ongeluk.

Ik vind het een heel groot verschil of je ergens in de twintig bent of in de veertig wanneer je met een nieuwe relatie start.

Op je 40ste ben je minder afhankelijk, meer bewust van wat je zelf wil, kan of nodig hebt. Ik zou nu andere keuzes maken aangezien ik al kinderen heb gekregen, weer fulltime werk en absoluut niet naar parttime terugwil, niet meer wil verhuizen etc.

Ik zou ook zeker het swingen niet willen missen maar zou wel de tijd nemen om mijn nieuwe partner te leren kennen. Maar goed, na je veertigste ken je jezelf veel beter en dat geldt dan ook voor een evt. nieuwe partner. Ik stel me zo voor dat je dan ook duidelijker kunt zijn over verwachtingen. Ik zou het willen swingen dan ook niet verzwijgen en er eerlijk over zijn.

Zolang je relatie maar niet leunt op het swingen maar op houden van en verrtrouwen.
It's never too late start living!
quote:saltandkicks schreef op 20 oktober 2012 @ 12:37:

Nou, dit dus.

Ik hoor veel mensen roepen dat het een aanvulling is maar in hoeveel gevallen is dat werkelijk zo? En in hoeveel gevallen ben je eigenlijk slaaf van je eigen lust en is het onmogelijk om zonder te kunnen? Eigenlijk vergelijkbaar met een verslaving aan gokken of sigaretten. En eigenlijk.. sorry dat ik het zeg... net zo arm.
quote:stout1975 schreef op 20 oktober 2012 @ 12:20:

Dat geldt denk ik voor de meeste mensen die uit een swingrelatie komen net zo goed hoor.

Ja dat snap ik.

Ik raak eea kwijt bij de "zorg" over het swing gemis als de inkt van je handtekening onder de scheidingspapieren net droog is.
quote:doddie schreef op 20 oktober 2012 @ 12:36:

[...]

Ik vraag me alleen af of stoppen met swingen altijd een oplossing bied in een crisis bij swingers.

Zeker niet! Ben ik helemaal met je eens. Maar laten we wel wezen, we lezen hier ook wel eens dat het swingen of het hebben van minnaars in een open relatie wél problemen geeft.. en er wordt gewoon rustig doorgedate.

Dan raak je me kwijt, dat snap ik niet.

sorry voor de reacties in stukjes.. ik weet nog steeds niet hoe ik meerdere quotes in één post moet zetten.
ik zal wat concreter zijn over gevallen waarin stoppen met swingen wel of niet zinvol zou zijn.

Als de sex samen minder spannend is je zocht spanning in het swingen dan zal een relatie probleem die niets met sex te maken heeft niet verbeteren als je stopt met swingen. het ontbreken van (spannende) sex zal mogelijk maken dat je nog minder lekker in je vel zit en daarmee je humeur er niet op vooruit gaat om de relatie problemen met elkaar op te lossen, je mist de uitlaadklep.

Is het echter zo dat je partner aangeeft aandacht te kort te komen, dat hij/zij gevoel heeft dat het swingen, de sex met anderen of de minnaar belangrijker voor je is dan hij of zij als partner dan vind ik een stap terug doen of stoppen wel weer verstandig omdat je dan aan het verzoek van je partner toegeeft en hem/haar die aandacht meer geeft die hij/zij vraagt.

Ook bij jaloezie zou ik stoppen op minderen verstandig vinden, je partner geeft aan moeite te hebben met de sex en intimiteit die je met andere hebt.

In geval dat je erg verschilt van elkaar maar juist met elkaar plezier beleefd in het swingen en uitgaan denk ik dat het bv niets oplost om te stoppen met swingen omdat daar nu juist de gemene deler en plezier samen in gevonden wordt, het heeft dan geen zin die dingen die nu juist wel goed gaan op te geven en je zelf daarmee te straffen..

Voor mij is het dus niet per definitie een goede beslissing om bij relatie problemen met swingen een tijdje te stoppen omdat je niet weet waarin die problemen zitten tussen 2 mensen. Liggen die problemen wel in het feit dat ze samen swingen en sex hebben met anderen of speelt er meer en hadden ze deze problemen ook gehad als ze monogaam waren geweest, bied swingen voor hen juist eerder een bindende en plezier factor of een uitlaadklep?

Ik heb wel eens mensen horen zeggen "waren we er maar nooit aan begonnen' als bleek dat spanning zoeken tot een relatie probleem had geleid, maar wat nu als je niet was gaan swingen en monogaam was gebleven maar hier tegen aan was gelopen? Was zo iemand dan mogelijk niet op den duur vreemd gegaan? Het is dus maar de vraag of het hooguit uitstel was van excutie aangezien het probleem toch wel aanwezig was en er is hooguit gekeken binnen de relatie of het probleem samen op te lossen was.

Uiteraard niet als redmiddel want daar geloof ik niet in maar wel als kijken of je elkaars behoefte zo kunt vervullen. en dan kan blijken dat het zoeken naar spanning toch niet het enige was wat er speelde
(2 schermen open en knippen en plakken maar, Roos!)
quote:Rooss4 schreef op 20 oktober 2012 @ 14:02:

[...]

Nou, dit dus.

Ik hoor veel mensen roepen dat het een aanvulling is maar in hoeveel gevallen is dat werkelijk zo? En in hoeveel gevallen ben je eigenlijk slaaf van je eigen lust en is het onmogelijk om zonder te kunnen? Eigenlijk vergelijkbaar met een verslaving aan gokken of sigaretten. En eigenlijk.. sorry dat ik het zeg... net zo arm.

Voor mij is het ook een aanvulling, heb liever een leuke relatie als al dat gedoe met hulpverloofdes.

Maar zonder swingen mag zelfs de allerleukste mevrouw dat hulp niet doorstrepen.

Moeilijke man ben ik eigenlijk he!
quote:Rooss4 schreef op 20 oktober 2012 @ 14:07:

[...]

sorry voor de reacties in stukjes.. ik weet nog steeds niet hoe ik meerdere quotes in één post moet zetten. ik ook niet
Doddie, deze regels zullen allemaal prima werken als je jezelf en elkaar goed kent en 100% eerlijk bent.

Eén van mijn vriendjes heeft een open relatie. Een poosje geleden hadden we onze eerste echte date en hij kwam laat thuis, erg laat. Zij was ongelooflijk kwaad over het laat thuis komen maar dat was natuurlijk niet de echte reden. Ze wist waar hij was en met wie, ze wist dat hij veilig en alive and kicking was.

Waar ze écht boos over was, was het delen, de jaloezie, de angst hem te verliezen. En logisch...

Dingen werken door. Je kan best denken dat je kwaad bent over zijn vele overwerken terwijl in je systeem eigenlijk het "je hebt te weinig tijd voor mij terwijl je wel met haar...." zit. Daarom vind ik het op het randje om in een huwelijkscrisis door te gaan met swingen en minnaren.

Misschien is deze discussie wel een beetje teveel off topic ondertussen hoor.

(Sam thanks, ik zal het volgende keer proberen! )
quote:stout1975 schreef op 20 oktober 2012 @ 14:18:

[...]

Voor mij is het ook een aanvulling, heb liever een leuke relatie als al dat gedoe met hulpverloofdes.

Maar zonder swingen mag zelfs de allerleukste mevrouw dat hulp niet doorstrepen.

Moeilijke man ben ik eigenlijk he!

Ja!

Mijn streven is ooit weer een monogame relatie. Een man die alle anderen doet verbleken en die ik nooit maar dan ook nooit wil delen. Wellicht een utopie maar het is een mooi streven. Vind ik.
Nee hoor, we hoeven hier toch niet te doen alsof swingers alleen maar van spuitend orgasme naar een volgend hosanna leven?

Ik zou zelf trouwens tijdens een crisis waarschijnlijk niet swingen, wat Doddie beschrijft, dat vind ik meer het gezelschap van goede vrienden opzoeken.

Best te begrijpen, dat dat dan in je blote kont en op een matras is zal buitenstaanders wel verbazen, zelf heb ik wel vaker uitstekende gesprekken in mijn blote bibs.
Je moet ook altijd streven naar een utopie Rooss, je haalt het waarschijnlijk nooit, maar de reis erheen zal vast mooi zijn.

Ik denk dat het verschil is dat ik swingen niet als delen zie. Meer het samen beleven van leuke en spannende ervaringen.

Ik vind het het ook erg mooi om mijn partner met een ander te zien.

Nu, als single dus heb ik (heel soms dan he) seks met nieuwe mevrouwen, als ik swing in een relatie heb ik daar ook veel minder behoefte aan.
En in geval van stefanie (en uit ervaring van andere swingstellen die uit elkaar gingen) weet ik dat veel stellen die net uit elkaar zijn blijven swingen, je kent de stellen single;s uit het wereldje en het is prettiger daar evt sex te vinden dan dat je in een kroeg een one night stand moet oppakken.

Ook weet ik dat veel weer open staan voor een nw relatie en dan graag weer een partner willen hebben uit het wereldje omdat die het snapt en je die niets hoeft uit te leggen, omdat je in het begin elkaar kunt leren kennen door samen naar clubs en feestjes te gaan en zo iets met elkaar kunt opbouwen.

soms is dat er ineens en is men verliefd, dan stoppen ze vaak een tijdje met swingen om zich op elkaar te richten, soms swingen ze al samen en groeit er liefde en een relatie uit. Ik weet dat er een paar forumleden hier ook zo aan hun partner zijn gekomen.

Je moet na een scheiding verder, hebt weer behoefte aan sex of een relatie en beide zijn heel goed te vinden tussen de single;s die ook in het swingerswereldje rond lopen.

is het niets heb je een leuke avond samen waarbij beide weten dat het vrijblijvend is want ze kennen de (swing)regels beter dan menig single in het gewone dating circuit, maar groeit er wat uit voort heb je gelijk je gelijkgestemde gevonden.

Maar buiten dat , wat voor ons koud op ons dak komt vallen en erg plotseling is daar is bij een stel vaak een lange weg aan vooraf gegaan waarin je naar deze beslissing bent toegegroeit en waarin dan ook al ruimte is om verder te kijken.
quote:Rooss4 schreef op 20 oktober 2012 @ 14:07:

[...]

sorry voor de reacties in stukjes.. ik weet nog steeds niet hoe ik meerdere quotes in één post moet zetten.

Als je een reactie quote, dan zie je helemaal aan het begin de tekst quote tussen rechte haken staan. Dus je ziet [ quote ] staan. Dat staat daar zonder spaties, maar dat kan ik hier dus niet doe, want dan krijg ik de start van een quote. Helemaal onderaan de tekst staat [ / quote ]. Ook weer zonder spaties.

Je laat overigens de serie tekst helemaal aan het begin helemaal staan, want anders zie je niet wie de originele posting heeft gedaan. In de tussenliggende blokjes maakt dat dan niet meer uit, want de spreekt voor zich.

Als je nu aan het begin van de tekst die je wil quoten tikt [ quote ] en op het einde van dag stukje tekst [/ quote ] dan ze hij precies dat tekstblokje als quote. Je kunt dat zo vaak doen als je wilt.

Voor de I-Padders onder ons: je vindt die [ ] door eerst op .?123 te tikken en daarna op de toets #+=

Het is daarna handig om even op Bekijk Bericht te klikken. Dan zie je of het goed gegaan is.
Best logisch roodhaarr, thanks!

Stout, swingen heb ik nooit met een vaste partner gedaan, ik zit dus niet in het wereldje en er is dus ook niks dat me daarheen zuigt. Monogaam ben ik jaren geweest, dat lukt me vast nog wel al sluit ik absoluut niks uit.

Als ik het niet als delen zou ervaren zou ik het makkelijker vinden, ik ervaar het wél als delen, vind het absoluut niet geil om mijn sekspartner met een ander te zien. Eigenlijk ben ik een slechte minnares in die zin.

Doddie, als je in de swingerswereld zit kan ik me voorstellen dat je na een scheiding ook daaruit je huidhonger stilt.
Ik denk dat ik niet bij voorbaat al kan zeggen of mijn volgende relatie monogaam zal zijn. Ik ben eigenlijk best jaloers aangelegd, swingen in het begin van een relatie zou niets voor mij zijn. Ik zou eerst het vertrouwen op willen bouwen voordat ik vrijheid kan geven.

Ben zelf dol op de vrijheid geweest. Raar dat ik, toen ik de vrijheid echt had, opeens geen zin meer had in wilde date-avonturen. Ik had me nooit kunnen bedenken dat ik zo lang seksloos mijn leven zou doorbrengen. Soms denk ik dan ook: ik ga me toch een potje sloeren en een ander moment denk ik, ach, we zien wel.

Op het moment dat een ander in beeld komt kijk ik wel hoe hij er tegenover staat. Geheim houden wat ik in mijn verleden heb gedaan zal ik niet doen, daarvoor was alles me veel te dierbaar.
@Rooss, dat Stephanieking dit vraagt nu net de inkt droog is vind ik niet zo héél gek hoor.

Betekend imo dat ze haar relatie goed afsluit en vooruit durft te kijken. Ze heeft het er toch niet over dat ze morgen alweer in een relatie stapt?

Het gaat erom WAT er bij een kennismaking/ verliefdheid in alle openheid WEL besproken kan worden...

Die openheid, de vrije relatie, het swingen (ga er ff vanuit dat het dus SAMEN swingen zal zijn)... dat komt vroeg of laat toch weer boven...

Ik zie en voel dat overigens ook niet als de behoefte om buiten de deur te neuken... meer de behoefte zoals Doddie het beschrijft... de behoefte om met mensen om te kunnen gaan die over seks willen praten, intimiteit willen delen... Swingen in een PC is voor mij ook iets heel anders dan het swingen op matrasjes op een thuisfeestje.. Denk dat daar wezenlijk verschil in zit...

Overigens .. OOK ik heb de vraag vorig jaar gehad, swingen, open relatie (1 op 1 dates)... en ex werd verliefd... wilde ook niet meer swingen omdat hij van zichzelf voelde altijd weer die verliefde gevoelens nodig te hebben om te kunnen swingen (lees neuken eigenlijk in zijn ogen dan hé!)... dat brak hem op... Hij wilde voor mij kiezen, maar dan moest ik monogaam verder....

Het antwoord daarop kon ik niet geven.. dus zo geschiedde...

Het swingen is zoveel meer dan alleen maar neuken in een PC of ransbakken op een matras...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven