Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
quote:femminile schreef op 20 oktober 2012 @ 14:51:

Overigens .. OOK ik heb de vraag vorig jaar gehad, swingen, open relatie (1 op 1 dates)... en ex werd verliefd... wilde ook niet meer swingen omdat hij van zichzelf voelde altijd weer die verliefde gevoelens nodig te hebben om te kunnen swingen (lees neuken eigenlijk in zijn ogen dan hé!)... dat brak hem op... Hij wilde voor mij kiezen, maar dan moest ik monogaam verder....

Het antwoord daarop kon ik niet geven.. dus zo geschiedde...

Het swingen is zoveel meer dan alleen maar neuken in een PC of ransbakken op een matras...Ik heb gemerkt, dat ik toch ook wel een soort van verliefd werd op sekspartners. Dat gevoel, dat maakt de seks gewoon erg lekker en veel memorabeler dan de seks uit lust met een random iemand. Maar voor je relatie kan dat wel heel moeilijk zijn. Mijn ex en mijn minnaar mochten elkaar en ex voelde zich door hem niet bedreigd, maar mijn scharrel destijds wilde absoluut niet dat ik ook nog seks met een ander had.
Als ik ooit in een volgende relatie zou stappen, zou ik het wel direct bespreken. Ik weet vrij zeker dat mijn behoefte losstaat van mijn relatie. Sommige mensen zijn echt van nature monogaam, en gaan alleen maa over tot sex met anderen vanuit gemis in de relatie.

Het enige wat ik mis is in mijn relatie is dat mijn man niet onbekend is. Tja, getrouwd zijn met een onbekende man, dat gaat nu eenmaal niet. Paradox.

Ik denk dat het me best een hele tijd zou lukken om monogaam te blijven, maar vroeg of laat zou het gaan kriebelen. Ik heb in het verleden bewezen dat ik die kriebels kon weerstaan. Maar toen had ik nog niet geroken aan de vrijheid die swingen je geeft. Ik zou er dan nu ook niet meer voor instaan. Ik denk ook letterlijk veel gemakkelijker over sex met vreemden. Het heeft voor mij niet die enorme lading. Ik vrees dat ik daardoor ook mijn eventuele eigen daden minder dramatisch zou vinden, dan toen ik 18 jaar geleden mezelf moest beheersen.

Maar ik hoop dat dit allemaaal hypothetisch blijft, want ik wil nog heel lang verder met mijn man.
@roodhaar... spijker op zijn kop.. zo voel ik het ook, over seks met vreemden ...

@vlammetje... verliefdheid en een bepaalde intimiteit voelen is toch heel wat anders?
Roodhaar, ik heb gemerkt dat ik ook prima seks kan hebben met een vreemde. Maar leerik die persoon kennen, komen er meestal wel gevoelens bij. Nu ben ik echt een gfroentje op swinggebied. Er zaten zeker veel leuke aspecten aan. Het flirten, weten dat een leuk iemand niet per definitie off limits is, het gevoel van vrouwlijkheid en sensualiteit dat het gaf, de andere gesprekken.

Maar ik was wel degene die zo keihard alles wilde binnenhalen, dat ik mijn gedachten en gevoelens voorbij ben gerend en er keihard over gestruikeld ben. En dan kan toch niet de bedoeling zijn geweest.
quote:femminile schreef op 20 oktober 2012 @ 15:03:

@vlammetje... verliefdheid en een bepaalde intimiteit voelen is toch heel wat anders?Dat is zo, maar ik was toch wel op een bepaalde manier verliefd. Ook dat het me bezig hield in mijn dagelijks leven. niet willen denken aan de mogelijkheid dat het stopte op een dag. Het was te veel voor naast een relatie.
quote:Rooss4 schreef op 20 oktober 2012 @ 14:27:

[...]

Ja!

Mijn streven is ooit weer een monogame relatie. Een man die alle anderen doet verbleken en die ik nooit maar dan ook nooit wil delen. Wellicht een utopie maar het is een mooi streven. Vind ik.

Die man heb ik dus en ja, voor minder zou ik het niet doen in een relatie. Ik zou verschrikkelijk jaloers worden als ik hierin niet de enige zou zijn voor hem.

Het swingen daarnaast doen wij samen. Het laatste bezoek aan een PC vind ik een mooi voorbeeld aangezien wij een date hadden met een stel. Ik niet alleen met de man of mijn man niet alleen met haar maar gewoon samen met z'n vieren. Het is heel bijzonder als iedereen op dezelfde golflengte zit. Dan is het eerst gezellig aan de bar. later flirterig en uitdagend tot erotische en sex boven in de ruimtes. Waarna nog samen nagenieten onder aan de bar. Ik ben dan verder ook niet jaloers als ik mijn man zie met een andere vrouw in deze setting. Ik vind het juist heel opwindend.

Er is verder geen sprake van verliefdheid hoewel er wel een klik moet zijn, vind ik. En dan heb je op dat moment toch wel iets van kriebels en opwinding. Een beetje vlinders dus. En die vlinders heb ik niet bij iedere man en ook niet alleen door uiterlijk. Geldt voor mijn man ook.

Ik zie die gevoelens niet als bedreigend aangezien ze niet blijven hangen of groter worden en we praten er ook gewoon over.
It's never too late start living!
quote:vlammetje_ schreef op 20 oktober 2012 @ 15:09:

[...]

Dat is zo, maar ik was toch wel op een bepaalde manier verliefd. Ook dat het me bezig hield in mijn dagelijks leven. niet willen denken aan de mogelijkheid dat het stopte op een dag. Het was te veel voor naast een relatie.

mmhh... dat heb ik gelukkig niet met andere mannen waarmee ik swing... Niet dat het contact afgelopen is na een weekend.. .met sommigen wel, anderen weer niet... maar mijn dag of dingen erdoor laten beheersen? neuh... dat herken ik niet...

Ben er weer vantussen... weer de boel rechttrekken hier voor een heerlijk feestje! :-)
En het rare is, toen het stopte, was de heftigheid ook verdwenen. Overigens bleef ik wel erg realistisch, heb nooit gedroomd over toekomsten en dergelijke, daar had ik destijds ex voor.

Dus ik weet het gewoon niet, hoe ik reageer. Ik weet wel dat toen ik niet meer verliefd was op een scharrel, ik ook de seks minder vond. Dus volgende keer maar een iets vaardiger scharrel zoeken.
T is leuk als t echt een aanvulling is.. T leven van je fantasie is.. T moet echt samen zijn en puur seks.. Jaloezie is een no go
Ik vind t wel leuk om samen te beleven, maar hangt wel van persoon en relatie af..
T ? Of bedoel je "het"
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:femminile schreef op zaterdag 20 oktober 2012 14:51 @Rooss, dat Stephanieking dit vraagt nu net de inkt droog is vind ik niet zo héél gek hoor.

Betekend imo dat ze haar relatie goed afsluit en vooruit durft te kijken. Ze heeft het er toch niet over dat ze morgen alweer in een relatie stapt?

Het gaat erom WAT er bij een kennismaking/ verliefdheid in alle openheid WEL besproken kan worden...

Die openheid, de vrije relatie, het swingen (ga er ff vanuit dat het dus SAMEN swingen zal zijn)... dat komt vroeg of laat toch weer boven...

Ik zie en voel dat overigens ook niet als de behoefte om buiten de deur te neuken... meer de behoefte zoals Doddie het beschrijft... de behoefte om met mensen om te kunnen gaan die over seks willen praten, intimiteit willen delen... Swingen in een PC is voor mij ook iets heel anders dan het swingen op matrasjes op een thuisfeestje.. Denk dat daar wezenlijk verschil in zit...

Overigens .. OOK ik heb de vraag vorig jaar gehad, swingen, open relatie (1 op 1 dates)... en ex werd verliefd... wilde ook niet meer swingen omdat hij van zichzelf voelde altijd weer die verliefde gevoelens nodig te hebben om te kunnen swingen (lees neuken eigenlijk in zijn ogen dan hé!)... dat brak hem op... Hij wilde voor mij kiezen, maar dan moest ik monogaam verder....

Het antwoord daarop kon ik niet geven.. dus zo geschiedde...

Het swingen is zoveel meer dan alleen maar neuken in een PC of ransbakken op een matras... "@Rooss, dat Stephanieking dit vraagt nu net de inkt droog is vind ik niet zo héél gek hoor.

Betekend imo dat ze haar relatie goed afsluit en vooruit durft te kijken. Ze heeft het er toch niet over dat ze morgen alweer in een relatie stapt?

Het gaat erom WAT er bij een kennismaking/ verliefdheid in alle openheid WEL besproken kan worden...

Fem, je verwoordt het precies goed. Wij waren samen aan het mijmeren over ons leven straks zonder elkaar en dit kwam ter sprake. Roos haar opmerking over de "zorg" over het swingen terwijl de inkt nog niet droog is doet enorme afbreuk op onze fijne manier van met elkaar omgaan op dit moment en de fijne relatie die wij hebben (gehad).
Zo begreep ik het ook al Stephanie.

Valt niet mee soms hoor, wanneer vertel je je verleden en je verwachtingen op dit gebied he?

Ik kom trouwens allemaal single vrouwen tegen die mij wel eens even van mijn monogamie-allergie willen genezen.

Alsof ik dat zou willen..

Vanavond op de Korenmarkt maar eens even goed om me heen kijken en met mensen over praten
Och, Korenmarkt Stout, dat noem jij naast mij??? Hahaha, das nog een uur reizen!
quote:stephanieking schreef op 20 oktober 2012 @ 18:49:

[...]

"Roos haar opmerking over de "zorg" over het swingen terwijl de inkt nog niet droog is doet enorme afbreuk op onze fijne manier van met elkaar omgaan op dit moment en de fijne relatie die wij hebben (gehad).Dat was niet mijn bedoeling en dat kon ik ook niet weten. Ik las dat je je zorgen maakte over hoe het nu moest met het swingen en dit kwam in me op, niet zo gek toch? Ik kan alleen maar reageren op wat ik lees. En als het echt goed en fijn was laat je daar toch niet zo maar afbreuk aan doen toch??
quote:Rooss4 schreef op 20 oktober 2012 @ 19:39:

[...]

Dat was niet mijn bedoeling en dat kon ik ook niet weten. Ik las dat je je zorgen maakte over hoe het nu moest met het swingen en dit kwam in me op, niet zo gek toch? Ik kan alleen maar reageren op wat ik lees. En als het echt goed en fijn was laat je daar toch niet zo maar afbreuk aan doen toch??

Misschien is het beter om in het vervolg niet meteen conclusies te trekken maar wellicht eerst wat vragen te stellen.

Geen verwijt hoor want ik neig er ook nog wel eens toe om te snel een situatie te beoordelen.

Het is soms echter beter om wat minder voortvarend te zijn.

Het nadeel van een forum is vaak dat het lastig is om de hele situatie in een keer te schetsen.
Wij staan al weer op voor een thuisdate op SDC. Aangezien het niet bij ons thuis kan nodigen wij ons dus uit bij anderen. Thats us! Het liefst met meerdere stellen.

Nog geen reacties maar dat is niet vreemd. We staan er pas net vandaag op. Wel veel profielbezoekers. Ben wel benieuwd aangezien we de vorige keren best wel reacties kregen maar we ook menigeen af moesten wimpelen. Ik vind dat nog steeds vervelend. Erg lastig ook omdat ik vind dat een foto niet altijd recht doet aan iemand. We willen graag mensen ontmoeten maar niet steeds terugvallen op vorige dates. Nieuwe mensen ontmoeten gaat voor ons alleen via SDC of andere sites. Ben wel benieuwd hoe anderen dit doen. Alleen via SDC of zijn er nog andere mogelijkheden?
quote:stout1975 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 18:56 Zo begreep ik het ook al Stephanie.

Valt niet mee soms hoor, wanneer vertel je je verleden en je verwachtingen op dit gebied he?

Ik kom trouwens allemaal single vrouwen tegen die mij wel eens even van mijn monogamie-allergie willen genezen.

Alsof ik dat zou willen..

Vanavond op de Korenmarkt maar eens even goed om me heen kijken en met mensen over praten

Dat moment lijkt me ook zo lastig, als je gaat vertellen wat je uitgespookt hebt in het verleden en hoe je daar nog steeds tegenover staat. Natuurlijk hoef je niet altijd alles te vertellen maar mocht het toch serieuzer worden komt eea toch ter sprake... En ik weet van mezelf dat ondanks ik de leukste man van de wereld zou hebben de kriebels toch weer zullen komen..,

Ben benieuwd hoe het op de Korenmarkt
quote:leen65 schreef op 20 oktober 2012 @ 23:24:

[...]

Misschien is het beter om in het vervolg niet meteen conclusies te trekken maar wellicht eerst wat vragen te stellen.

.Nee hoor, het was en is mijn gevoel. En dat blijf ik tentoonspreiden en ik vind dat dat ook mag. Het was geen conclusie, het is mijn persoonlijke idee, gevoel. En hee, het heeft een leuke, respectvolle discussie opgeleverd. Prima toch?
quote:stephanieking schreef op 21 oktober 2012 @ 01:35:

[...]

Dat moment lijkt me ook zo lastig, als je gaat vertellen wat je uitgespookt hebt in het verleden en hoe je daar nog steeds tegenover staat. Natuurlijk hoef je niet altijd alles te vertellen maar mocht het toch serieuzer worden komt eea toch ter sprake... En ik weet van mezelf dat ondanks ik de leukste man van de wereld zou hebben de kriebels toch weer zullen komen..,

Zou nog niet eens een gek eigen topic kunnen zijn: wat doe je met je seksleven na een langdurige relatie?

Ik heb 't nu zelf. Single ineens weer, wat nu? Wat wil ik nog wel en vooral wat niet. En hoe regel ik dat allemaal?
quote:Rooss4 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 19:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="stephanieking in "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, ..."" class="messagelink">stephanieking schreef op 20 oktober 2012 @ 18:49</a>:</b>

[...]

"Roos haar opmerking over de "zorg" over het swingen terwijl de inkt nog niet droog is doet enorme afbreuk op onze fijne manier van met elkaar omgaan op dit moment en de fijne relatie die wij hebben (gehad).</div></blockquote>"quote: stephanieking schreef op 20 oktober 2012 @ 18:49 :

[...]

Wij maakten ons geen zorgen over hoe het met het swingen zal gaan maar meer of een toekomstige partner om kan gaan met onze kijk op seks en spanning. Wij zeiden altijd tegen elkaar: we hebben een monogame relatie maar geen monogame seks...
Pff...dat quoten op mobiel werkt ook voor geen meter
@Stephanie, ik lees net even bij en zie je dat je relatie over is. Wat ontzettend vervelend voor je, sterkte!

Verder zie ik hier een interessante discussie. Ik ben single en heb twee vriendinnen met wie ik zo nu en dan een club bezoek of naar een feestje of stel ga.

Het is wel eens gebeurt dat een van hen of ikzelf iemand tegen kwam waarmee het wel erg leuk was en dan was het voor diegene even over met club & feestjes.

Ik vertel zo'n nieuw iemand na een tijdje wel over mijn avonturen.

Het is vorig jaar een keer gebeurd dat de dame in kwestie dat afkeurde en concludeerde dat ik dan wel een vreemdganger moest zijn. Ik vond dat erg jammer want ik had haar graag nog veel beter willen leren kennen, uiteraard zonder dat ik met anderen avonturen zou beleven. Maar ik zou het een volgende keer precies zo doen,

Ik zou het liefst na een tijdje samen met een nieuwe partner naar een club gaan of op onderzoek gaan. Als zij daar niet voor open zou staan is dat voor mij denk ik geen dealbreaker al kan me nu niet kan voorstellen hoe dat echt zou zijn. Daarvoor vind ik de dingen die ik nu doe veel te leuk.

Ik vraag me ook wel eens af of het een soort van ideaal zou zijn als je zo'n leuke dame in dit 'wereldje' ontmoet. Feit blijft dan nog wel steeds dat je gelijk op moet gaan in je behoefte om weer te gaan swingen anders valt degene met een grotere behoefte misschien weer terug in zijn/haar oude setting. Of misschien wil zij of ik dan wel helemaal niet (meer) delen.

Het enige voordeel is volgens mij dat je vanaf het begin van elkaar weet dat je dat soort avonturen leuk vindt.
quote:sailor schreef op 21 oktober 2012 @ 09:17:

.

Het enige voordeel is volgens mij dat je vanaf het begin van elkaar weet dat je dat soort avonturen leuk vindt.

toch heb ik daarin ook vreemde situaties meegemaakt, vriendinnetje van ons trof op sdc zo'n man die vervolgens toch wel erg veel moeite bleek te hebben met haar swing verleden.

We hebben ons daar erg over verbaasd, je hebt elkaar notabene op die manier leren kennen en je zocht er als man zelf ook je date uit en dan achteraf dus zeuren.

Dan ben je nooit echte swinger geweest maar zocht je er toen makkelijke sex blijkbaar.

Niet iedere single is dus ook swinger en staat ook echt achter de gedachten van swingen.

overigens was dit stel ook monogaam in hun relatie.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:stephanieking schreef op 21 oktober 2012 @ 08:26:

[...]

"quote: stephanieking schreef op 20 oktober 2012 @ 18:49 :

[...]

Wij maakten ons geen zorgen over hoe het met het swingen zal gaan maar meer of een toekomstige partner om kan gaan met onze kijk op seks en spanning. Wij zeiden altijd tegen elkaar: we hebben een monogame relatie maar geen monogame seks...

Ik snap het Stephanie, het is ook mooi dat je dat soort dingen als ex partners nog met elkaar kan en mag delen, dat mag je koesteren, ik deel dat soort dingen ook nog met mijn ex man.

Ik was vergeten je een te geven voor je scheiding en de situatie waar je nu in zit.

Dus bij deze alsnog de knuffel en ik hoop dat je minstens net zo sterk of sterker uit je scheiding komt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven