Koos Vriendloos
zondag 21 oktober 2012 om 04:52
Beste mensen,
Sinds bijna 4 weken woon ik in Curaçao. Nadat ik mijn havo had afgerond dacht ik: ik moet weg uit dit land! Weg van de studie, weg van de weekendbaantjes. Gewoon even helemaal wat anders! Het is de bedoeling dat ik hier voor een jaartje blijf en daarna weer verder ga studeren, maarja.. Je weet maar nooit!
Mijn moeder woont hier al vier jaar met mijn stiefvader en mijn stiefbroertje. Mijn stiefbroertje is 17 jaar en ik kan het best goed met hem vinden. Ik heb een leuk baantje, het is constant lekker weer. Niks te klagen toch?! Nee, maar ik heb wel een klein puntje waar ik tegenaan hik.. Ik heb geen vrienden op het eiland. Hooguit een paar leuke, gezellige collega's, maar dit zijn allemaal mannen die getrouwd zijn en kinderen hebben. Een hele andere visie op het leven dus. Het is zeker een optie om met mijn stiefbroertje op pad te gaan en dat ga ik ZEKER ook nog doen, maar hij is natuurlijk zijn avondjes gewend met z'n vrienden en dan zit ik er ineens bij.. Tja, zo denk ik dan. Dat is misschien wel een probleempje van mij(?).
Naar mijn zin heb ik het sowieso wel, maar ik vroeg me gewoon af... Hoe zouden jullie dit aanpakken? In m'n eentje/met m'n stiefbroertje op pad en dan zomaar op mensen afstappen? Hebben jullie nog tips?
Thanks!
Sinds bijna 4 weken woon ik in Curaçao. Nadat ik mijn havo had afgerond dacht ik: ik moet weg uit dit land! Weg van de studie, weg van de weekendbaantjes. Gewoon even helemaal wat anders! Het is de bedoeling dat ik hier voor een jaartje blijf en daarna weer verder ga studeren, maarja.. Je weet maar nooit!
Mijn moeder woont hier al vier jaar met mijn stiefvader en mijn stiefbroertje. Mijn stiefbroertje is 17 jaar en ik kan het best goed met hem vinden. Ik heb een leuk baantje, het is constant lekker weer. Niks te klagen toch?! Nee, maar ik heb wel een klein puntje waar ik tegenaan hik.. Ik heb geen vrienden op het eiland. Hooguit een paar leuke, gezellige collega's, maar dit zijn allemaal mannen die getrouwd zijn en kinderen hebben. Een hele andere visie op het leven dus. Het is zeker een optie om met mijn stiefbroertje op pad te gaan en dat ga ik ZEKER ook nog doen, maar hij is natuurlijk zijn avondjes gewend met z'n vrienden en dan zit ik er ineens bij.. Tja, zo denk ik dan. Dat is misschien wel een probleempje van mij(?).
Naar mijn zin heb ik het sowieso wel, maar ik vroeg me gewoon af... Hoe zouden jullie dit aanpakken? In m'n eentje/met m'n stiefbroertje op pad en dan zomaar op mensen afstappen? Hebben jullie nog tips?
Thanks!
zondag 21 oktober 2012 om 05:02
Hoe ik het zou aanpakken? Tja, mij krijg je met geen 10 paarden op zo'n eiland, altijd mooi weer.. pfff.. Ik wacht al weken op echt herfstweer!
Je zit er pas 4 weken, dus dat is best kort. Je hebt al het plan met je broertje mee te gaan - ik denk dat je op die manier toch met leeftijdsgenoten in contact komt en daar moet je het dan van hebben.
Verder... ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn m.b.t. clubjes, hobby's, sporten?
Je zit er pas 4 weken, dus dat is best kort. Je hebt al het plan met je broertje mee te gaan - ik denk dat je op die manier toch met leeftijdsgenoten in contact komt en daar moet je het dan van hebben.
Verder... ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn m.b.t. clubjes, hobby's, sporten?
zondag 21 oktober 2012 om 07:02
zondag 21 oktober 2012 om 07:35
Tja,nadeel van met je broertje op stap gaan is dat mensen waarschijnlijk denken dat jullie een stelletje zijn?
Tenminste als je niet te veel met je broertje scheelt in leeftijd
Dan wordt je al minder aangesproken als dat je met een vriendin op pad bent.
Ga bij een sportclub,google op alleenstaanden Curacao,of via een andere chatbox ofzo?
Of ga iets van vrijwilligerswerk doen in een bejaardenhuis op je vrije dag.
Tenminste als je niet te veel met je broertje scheelt in leeftijd
Dan wordt je al minder aangesproken als dat je met een vriendin op pad bent.
Ga bij een sportclub,google op alleenstaanden Curacao,of via een andere chatbox ofzo?
Of ga iets van vrijwilligerswerk doen in een bejaardenhuis op je vrije dag.
zondag 21 oktober 2012 om 09:28
zondag 21 oktober 2012 om 10:02
In het najaar komen zo weer veel studenten, ga lekker hangen op mambo/wet&wild en je ontmoet zo mensen! Wellicht een idee om bij mambo, het pleincafé of cinco ofzo te gaan werken? Daar vind je veel leeftijdgenoten. Ook mensen die er voor langere tijd zitten. Die trekken vaak toch wel naar elkaar toe..
zondag 21 oktober 2012 om 17:49
Ik werk bij een duikschool en ben ondertussen al bezig met mijn duikcursus
Mijn collega's zijn super gezellig, maar zoals ik al vermeld had zijn die in een hele andere fase van hun leven. Het is een klein duikschooltje. Ik ontmoet veel mensen, maar die gaan allemaal na een week alweer weg, want die zijn gewoon op vakantie.
Tegenover de duikschool zit wel een bar en daar werken wel een paar meiden, maar de mensen die daar werken die ik dan wat beter heb leren kennen die hebben ook kinderen en zijn niet meer zo van het afspreken en uitgaan. Die hebben gewoon hun gezinnetje en hun eigen leventje.
Bedankt voor al jullie reacties en ik ga zeker een keer met mijn stiefbroertje op stap! Als we op stap gaan dan is hij ook met zijn vrienden, dus ik denk niet dat ze ons snel als stelletje zullen zien..... HOOP IK! Hahaha. Ik ben 19, dus we schelen 2 jaartjes. Al is het wel zo dat mijn stiefbroertje veel vrienden heeft van 15/16... Maarja, je moet ergens beginnen, nietwaar?
En inderdaad, misschien hebben zij nog zussen en/of broers van mijn leeftijd. Het komt ook wel goeeeeed!!!
Tegenover de duikschool zit wel een bar en daar werken wel een paar meiden, maar de mensen die daar werken die ik dan wat beter heb leren kennen die hebben ook kinderen en zijn niet meer zo van het afspreken en uitgaan. Die hebben gewoon hun gezinnetje en hun eigen leventje.
Bedankt voor al jullie reacties en ik ga zeker een keer met mijn stiefbroertje op stap! Als we op stap gaan dan is hij ook met zijn vrienden, dus ik denk niet dat ze ons snel als stelletje zullen zien..... HOOP IK! Hahaha. Ik ben 19, dus we schelen 2 jaartjes. Al is het wel zo dat mijn stiefbroertje veel vrienden heeft van 15/16... Maarja, je moet ergens beginnen, nietwaar?