Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Ja dat is idd ideaal een goedkopere sportschool!

Ik ga volgende week nog lekker n weekje varen in Kroatië met man en vrienden. Ik neem geen renspullen mee; we vliegen en hebben alleen handbagage. Te weinig ruimte dus.
Hmpf, ik ben weer een beetje boos op mezelf. Niet meer gelopen na zaterdag. Ik was van plan maandag(ochtend) te gaan, maar toen had ik afgesproken om met een vriendin die avond te gaan bootcampen...zij zei echter maandagavond af, dus toen ben ik ook niet gegaan :(

Toen zou ik dinsdagochtend lopen, maar ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar om me er op dat tijdstip toe te zetten. Heb een nieuw plan van aanpak nodig :p

De komende weken kan ik weer veel vanuit huis werken (maar 2 dagen per week op het werk), dus dat betekent dat ik ook gewoon om een uur of 8 kan gaan hardlopen, dat moet geen probleem zijn.

Heb nu ook met mezelf afgesproken dat ik in de weken dat ik wel veel op het werk moet zijn dan maandagavond en woensdagavond naar bootcamp ga en vrijdag en zondagochtend ga hardlopen (beide vrije dagen). Hopelijk gaat het dan weer wat beter.

Bee-tje: lekker, veel plezier op vakantie!

Cyberwitch: ik ben wel een beetje jaloers op jouw discipline.

Wat voor lange pauze hebben jullie eigenlijk op het werk? Als ik ga hardlopen ben ik wel een uur bezig...inlopen, uitlopen en dat is dan het korte rondje. En dan moet ik daarna ook nog douchen en omkleden, dat red ik nooooooit in mijn pauze (die overigens ook maar een half uur duurt, maar zelfs bij een uur zou ik het niet redden)
Ik heb vandaag niet gelopen. Ik heb sinds gisteravond hoofdpijn :(

Ik hoop dat het morgen beter gaat.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Net terug van 1 uur HARDLOPEN............. Kijkduin, Zuid-Holland, Netherlands, wat is het strand toch bijzonder.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Heerlijk lijkt me dat Mother, je bent vast flink uitgewaaid nu

MissP, ik weet niet of het discipline is, maar ik word onrustig als ik niet ren, had echt nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden om te doen.
Net terug van bootcamp, daar tenminste wel geweest. Kan m'n armen en benen bijna niet meer bewegen en een aantal sprintjes getrokken, ben behoorlijk kapot! Nu ff lekker warm douchen
quote:Missprincesa schreef op 17 oktober 2012 @ 20:40:

Net terug van bootcamp, daar tenminste wel geweest. Kan m'n armen en benen bijna niet meer bewegen en een aantal sprintjes getrokken, ben behoorlijk kapot! Nu ff lekker warm douchenwelverdiend!
@ Cyberwitch: Beterschap!

@ M2009: Lekker uitgewaaid. Ik hou ook echt van Nederland Prachtig hè?

@MissP: Goed bezig geweest vanavond! Goed zo

Ik heb een weer een training meegedaan bij een loopgroep. Ik heb lekker gelopen en de lat voor mezelf wat hoger gelegd door met de snelleren van de groep mee te lopen (7x2min) en pas bij de laatste serie raakte mijn ademhaling oncontroleerbaar

Niks getracked, ik kon mijn telefoonhouder nergens vinden. Jammer, want ik denk echt dat ik een mooie tijd heb gelopen

Vrijdag of zaterdag ga ik weer een duurloop doen van 5km. Het schijnt prachtig mooi weer te worden!
@Cyberwitch/ Isa33, ja ik vind het heerlijk om over het strand/ duinen te lopen, kwam nog een konijntje tegen en iedereen is daar zo vriendelijk.

@Missprincesa, respect echt waar wat goed.

Als ik met mijn loopgroepje ga trainen ziet de planning er als volgt uit: 12:30 uur vertrekken en om 13:30 uur zijn wij dan weer terug, daarna ga ik douchen en omkleden en dan ben ik rond 14:00 uur weer op kantoor. Ik ga niet vaak met pauze eet vaak mijn broodje achter mijn bureau.

Maar voorlopig blijf ik rond 18:00 uur hardlopen.

@Isa33, ohhh balen is dat het dat je dan niet weet wat je tijd is. Ja morgen wordt het 23 graden niet normaal he?

@Sunlover, gaat het al iets beter met je?
Een dag van 'eersten' voor mij: na een tijdje meelezen is dit mijn eerste post het viva-forum!

En het is ook de eerste keer dat ik met Evy (2006 editie) op mijn oren een rondje heb gejogd.. ik weet dat het nog niks voorstelt, maar ben ergens best trots. Had het me zo vaak voorgenomen maar had altijd een smoes (tot "maar ik ben bang dat de buren me zien" toe..). Voordat ik ging dacht ik nog dat ik de tweede les pas volgende week ergens ging doen omdat ik een weekend naar mijn moeder ga, maar heb nu besloten mijn hardloopschoenen gewoon mee te nemen. In haar dorp is niet veel, maar er is wel een stoep! Smoesjes zijn dus op. :D
Hee allemaal,

hopelijk mag ik ook meeschrijven in jullie topic?

Ik heb gisteren weer voor het eerst sinds een aantal maanden hardgelopen, 25 minuten, maar wel echt sloom!!

Nu heb ik de smaak te pakken en wil ik eigenlijk zo weer gaan, maar vraag me af of dat eigenlijk wel goed is...

Iemand een idee of het erg is om nogmaals te gaan vanavond?

Succes iedereen met hardlopen!
Ben nu bij les 22 van de tweede serie van Evy dus van 5 naar 10km.

Nog 3 weken en dan zit het erop , ben nu dus op zoek naar een soort vervolg om de 10km. vol te blijven houden.

Of misschien wel naar de 15 km.

Iemand een idee voor een leuk vervolg ?

Heb al gekeken bij Renate Wennemars die gaat tot 15 km.

Of runkeeper,smartrunner runtastic etc.

Heeft iemand hier ervaring mee?
@Mildred, welkom, weet je hoe lang je heb gelopen?

@Karlijn, welkom. Als je maanden lang niet heb hardgelopen zou ik niet 2x per dag gaan hardlopen je lichaam heeft tijd nodig om tot rust te komen. Ik wacht altijd 1 dag voordat ik weer ga hardlopen.

@Jen, welkom, geen ervaring mee ik volg geen lessen misschien moet je even kijken op google!
Welkom nieuwe schrijvers! Gezellig

@ Jen: Ik weet dat Renate ook een onderhoudsschema heeft voor de 10km. Ik heb die zelf niet.

Ik ga hopelijk vandaag aan het eind van de middag lopen.
@ karlijn: in principe wordt er gezegd dat je altijd een dag er tussen moet houden. Wanneer je echt gevorderd bent in het hardlopen (en ik lees dat dat echt pas na 2 jaar is ofzo) kun je vaker gaan trainen. Die hersteldag is niet alleen voor je spieren, want ervaren sporters (in andere sporten dan hardlopen), kunnen het qua spierbelasting en conditie makkelijk aan om meer/langer te lopen. Voor je gewrichten en pezen is het echter altijd belangrijk dat je het langzaam weer opbouwt. Die zijn een dergelijke belasting niet gewend en het kost ze ook veel langer de tijd om daar aan te wennen. Hou je je niet aan die rustdag dan liggen blessures op de loer. Nou hoef je natuurlijk niet direct een blessure te krijgen als je die dag een keer overslaat, maar ik zou het risico niet lopen. Vooral in het begin niet, dan ben je het kwetsbaarst.
@Isa, en heb je al gelopen?
Goed advies van MissP, ik had over je vraag heengelezen, Karlijn.

Is al eind van de middag, M2009?

Ik moet wachten tot mijn vriend thuis is ivm mijn dochter. Ik verwacht dat hij tussen 17 en 18uur thuiskomt
Isa, whahaha sorry heb ik overheen gelezen. Succes straks misschien ga ik ook!
Nu heb ik wel gelopen. Ik twijfelde nog aan mijn mouwloze shirt, maar toch gekozen voor korte broek en VIVA-shirt.Achteraf had ik best mijn mouwloze shirt aan kunnen doen. Man, wat moest ik zweten . Wel een lekkere training gelopen en ik ben echt tevreden over het gemiddelde van 8min/km. Zeker voor een intervaltraining! 8min/km is ook mijn gemiddelde als ik een duurloop doe.
Toch maar niet gisteravond gelopen.

Vanochtend wel: 7 km. in 55 min. 7,68 km/u. Niet een topsnelheid maar incl. harde wind + 1 hele steile helling. Pfff die helling was pittig en door het zand, maar ja ik heb het weer gehaald. Deze week intotaal 21 km. gelopen. Ik heb altijd zo'n rode kop als ik thuis kom van het hardgelopen, jullie ook?

Ik kwam nog 2 mannen tegen die op hun blote voeten aan het hardlopen waren.
Bedankt voor de info dames. Ik heb gisteren rust gehouden, ga zo weer een rondje lopen. Het klopt inderdaad dat ik rustig moet opbouwen, maar herkennen jullie dat van het begin, dat je dan het liefst elke dag wil?

Goed dat jullie gelopen hebben isa en Mother!
Hoi allemaal, ik ga ook gezellig meeschrijven! Train al een tijdje met Evy.. Sinds gister zet ik dan ook de Nike-app aan, nu weet ik dus ook hoeveel km ik loop.

Zat op 5,5 km in 45 minuten. Moest 2, 3, 5, 5, 5 hardlopen... Morgen mag ik weer (vandaag niet gaan, ik moet mijzelf echt inhouden ;) dan moet ik 2, 3, 6, 6, 6 lopen, dus ik ben benieuwd!

Heb mijzelf ingeschreven om in dec een stratenloop te doen van 5,5 km. Hoop hem onder de 35 min te lopen tegen die tijd...
quote:isa33 schreef op 18 juli 2012 @ 10:22:

Keep Running heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Ik was wel een beetje klaar met Evy en wist nog niet zo goed wat ik verder wilde gaan doen. Muziek van Renate vind ik echt heel veel prettiger dan die van Evy (ik heb die van 2011) gedaan).

Ik heb trouwens ook Renatie 10 km (easy). Als je daar belang bij hebt, kan ik hem wel voor je in een dropbox zetten.

Ik had trouwens hetzelfde: 5 km in een half uur redde ik niet. Ik kwam op zo'n 3,5 km per half uur. Ik kan wel 5 km achter elkaar rennen, maar dan duurt het wat langer Vanochtend mijn bijna laatste les start to run van Evy 2011 gelopen, ging superlekker, gemiddelde snelheid over 28 minuten 9,60 dus ik was dik tevreden. Nu heb ik dit al eerder gedaan en heb toch dat niveau niet vast kunnen houden. Daarom wil ik nu verder met 5-10 km, bv van Renate (verandering van spijs enz). Isa33, zou je die voor mij op dropbox kunnen zetten? Ik kan hem als download nergens vinden. Als je dit zou willen doen, dan zal ik mijn emailadres geven.
Ik weet eigenlijk niet hoe ver ik ben gelopen, heb daar geen tracker voor.. hoe werkt dat precies met dat Nike+ verhaal? Moet je dan een sensor ergens verstoppen?

Les2 ging goed. Heb het gevoel dat het een beetje onder mijn niveau zit qua conditie, en ik moet trager dan ik zou willen, maar spierpijn is er wel :D dus ik hou me braaf aan het schemaatje. Vanavond Les3..

Grappig trouwens dat er een heel 'hardloop-wereldje' is dat eerder niet voor mij bestond: ondanks dat je alle kanten op zou kunnen rennen in het park is er een ongeschreven regel waardoor elke hardloper hetzelfde rondje doet - ik ging dus bij Les1 als enige tegen de stroom in
Haha, Mildred, het had mij ook kunnen overkomen

Vandaag een heerlijke les gelopen. 1e km in 6min23, 2e km in in 7min45 (incl 2 wandelminuten) en de 2e km in 7min02 (inlcusief 1 wandelminuut, daarna heb ik hem snel uitgezet om mijn gemiddelde lekker hoog te laten )

Wat een héérlijk weer! Zo zou het van mij nog weken mogen zijn. Echt perfect!

@ Kiko, je mag me mailen op isavanviva [at] gmail [punt] com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven