wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
quote:han1987 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 06:59 Broccolisoep met kruidenstokbroodOh lekker! Maak ik ook vaak. Simpel, snel en lekker. Hoe maak jij m?
Gnocchi met sperziebonen, iets ui, geitenkaas, mozarella en pesto. Eroverheen plakjes uitgebakken bacon, krullen parmezaan en geroosterde pijnboompitjes.

Voor wie het lust een Magnum toe.
Afhaal chinees
Kliekjes dag: ik heb nog spekjes en feta en daar maak ik een maaltijdsalade van met ijsbergsla, tomaat, komkommer en wat olijven en kappertjes. Erbij een mini ciabatta met wat boter of roomkaas.
Ik moet iets verzinnen met gehakt en spitskool, dus het zal wel een soort sajoer kool worden met indische gehaktballetjes. Of zo.
Door het zomerse weer van vandaag, had ik zin in een salade. Het is geworden couscoussalade met: rode paprika, tasty tom tomaatjes, komkommer, rode ui, feta, pistachenootjes, verse koriander en rozijnen met een dressing van olijfolie/citroensap/honing. Als toetje chocolademuffins.
Makreelfilet met peper uit de oven. Courgette, bosui, knoflook en bieslook omgeroerd met een mengsel van olijfolie/balsamico/honing/mosterd/citroensap, ook uit de oven. Volkoren spaghetti met zelfgemaakte tomatentapenade erdoor.

Toetje: volle yoghurt met zelfgemaakte sinaasappelmarmelade.
Vandaag makkelijk. Roergebakken broccoli en spruitjes (dan zijn ze wél lekker) met champignons. Erbij rijst met roerei en sojasaus.
Nasi goreng met zo een groentenpakket erin, gebakken eitjes, kroepoek en sambal.
salade met gerookte kip, hutenkase, veldsla, rauwkost, appel, komkommer, paprika en tomaat
Wij hebben vanavond onderweg van Frankrijk naar Nederland bij McDonalds "gedineerd".
Linzensoep met daarbij een salade van veldsla, bietjes, bosui, geitenkaas en walnoten met een dressing van olijfolie, balsamico, honing, mosterd en citroensap.
Vanavond heerlijk onverantwoord 'zaterdageten': zelfgemaakte pizza met zo'n uitroldeegbodem, het potje tomatensaus vermaak ik aan de buurvrouw, dat maak ik zelf wel, en verder gaan er allerlei ijskastrestjes op: plakjes overgebleven vleeswaren, champignons, olijven, kappertjes, paprika, ansjovis als ik nog ergens een blikje kan opdiepen, wat overgeschoten kai-lan van gisteren en natuurlijk kaas. En erg veel verse kruiden.

Morgen het toppunt van lullig: varkenshaas met zelfgemaakte champignonroomsaus, sla en een of ander aardappelverzinsel. Dan gaan we maandag weer eens fatsoenlijk Chinees of Japans koken. Gezond dus. Denk ik. Hoop ik.

Edit: We hebben vorige week van nota bene een overheidsinstantie als goedmakertje voor een buitengewoon slechte dienstverlening een tegoedbon van 12,50 voor de plaatselijke snackbar gekregen. Moet ook binnenkort op. Maar het is ons nog nooit gelukt om met z'n tweeën voor dat bedrag een snackbarmaaltijd weg te bunkeren. Ik denk dat ik de buren maar uitnodig .
@Sri: Paar blikjes drinken erbij nemen tikt lekker aan. En dan een lekker ijsje toe.

Leendert is pizza's (af)halen. Ik heb voor mezelf een 4 kazen besteld, voor Leendert een diavolo (salami en pepers), voor oudste tonno (tonijn en olijven) en voor nichtje en overig grut 2x Hawaï (ham/kaas/ananas), 2x gewone salami en 1x Margherita. Ik heb er ook nog 3 salades bij besteld, Caprese (mozzarella/tomaat), gemengde met heel veel ingrediënten (waaronder Italiaanse kazen, olijven, salami naast de standaard komkommer, tomaat en zo) en een rauwkost salade (zoetzure kool, rode kool, wortel en zo).
Vanavond weer couscoussalade gegeten en nu is man patat halen..
Nieuw recept:

Zuur­kool­scho­tel ham en ana­nas

Bron:Allerhande 2 2011

SPECIFICATIES

hoofdgerecht

4 personen

10 min , wachten 30 min

goed vooraf te bereiden

kindvriendelijk

INGREDIËNTEN

1 zak zuurkool (500 g), uitgelekt

1 ui, gesnipperd

1 duopak hamblokjes (250 g)

1 doos ananasstukjes (250 g, diepvries), ontdooid

1 duopak aardappelschijfjes (700 g)

2 el mosterd

1/2 bakje kruidenboter (a 100 g)

BEREIDEN

Verwarm de oven voor op 200 °C. Meng de zuurkool met de ui, hamblokjes en ananasstukjes. Voeg naar smaak peper toe. Schep de zuurkool in de ovenschaal en verdeel de aardappelschijfjes erover. Bestrijk met de mosterd en verdeel de kruidenboter erover. Bak de zuurkoolschotel in de oven in 30 min. gaar.

Het is wel lekker maar niet geweldig. Ga het geen tweede keer maken.
Pastaovenschotel met roux, bloemkool, pasta en tomaat van de appie site. Was wel ok maar ook wel een beetje smakeloos vond ik. Kwam denk ik omdat er in het recept stond dat ik Leidse geraspte kaas had moeten nemen en ik heb gewone geraspte kaas gepakt. Leidse kaas heeft meer smaak natuurlijk.

Morgen traditionele boerenkoolstampot met rookworst.
Kipkerrie, aardappelen en sla.

Helemaal geen zin om boodschappen te doen en dit had ik nog in huis. Ook wel eens handig.
Kalfssaucijzen, in sinaasappelsap, gembersiroop, kaneelstokje, laurier en kruidnagel gekookte rode kool en verse aardappelpuree met een klont roomboter erdoor.
Chili con Carne met rijst en komkommersalade.
mexicaanse bonensoep met stokbrood.
Macaroni met een saus van rode paprika, kastanjechampignons, ui, knoflook, spekreepjes en blokjes tomaat, op t eind blokjes oude kaas en geraspte Parmezaanse kaas erover. Erbij komkommersalade.
Gebakken aardappelschijfjes met kruiden en een zigeunerschnitsel.
Kaas-spinazietaart. Een nieuw recept, benieuwd of het wat wordt. Erbij een simpele tomatensalade met olijfolie, peper en zout, verse kruiden en olijven.
Hier röstirondjes, vegaschnitzel en groene en rode paprika met azijn
Im the root of all thats evil but you can call me cookie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven