Wie is er voor jou
maandag 22 oktober 2012 om 11:07
Hallo Allemaal,
Iedereen kent de uitdrukking: in moeilijke tijden kom je er achter wie jouw echte vrienden zijn.
Mijn vraag aan jullie, aan wie heb jij het meeste gehad toen je het even niet meer zag zitten, of toen je door een moeilijke tijd ging, of toen je voor een lastige keuze gesteld werd.
Ben jij er altijd voor de ander maar zie jij de persoon in kwestie nooit als jij hem/haar nodig hebt? En hoe ben je daar mee omgegaan?
Zelf zet ik de ander altijd op de eerste plaats, soms met alle gevolgen van dien.
Nu ik zelf een moeilijke tijd heb, merk ik van wie ik de zelfde steun terug krijg.
Ik probeer mijn verwachtingen bij te stellen zodat ik niet meer teleurgesteld kan worden, en mij te focussen op de mensen die mij wel door deze moeilijke tijd hebben gesteund.
Iedereen kent de uitdrukking: in moeilijke tijden kom je er achter wie jouw echte vrienden zijn.
Mijn vraag aan jullie, aan wie heb jij het meeste gehad toen je het even niet meer zag zitten, of toen je door een moeilijke tijd ging, of toen je voor een lastige keuze gesteld werd.
Ben jij er altijd voor de ander maar zie jij de persoon in kwestie nooit als jij hem/haar nodig hebt? En hoe ben je daar mee omgegaan?
Zelf zet ik de ander altijd op de eerste plaats, soms met alle gevolgen van dien.
Nu ik zelf een moeilijke tijd heb, merk ik van wie ik de zelfde steun terug krijg.
Ik probeer mijn verwachtingen bij te stellen zodat ik niet meer teleurgesteld kan worden, en mij te focussen op de mensen die mij wel door deze moeilijke tijd hebben gesteund.
maandag 22 oktober 2012 om 11:15
quote:fien5 schreef op 22 oktober 2012 @ 11:07:
mij te focussen op de mensen die mij wel door deze moeilijke tijd hebben gesteund.Ik denk dat dat de belangrijkste les is. Dat is voor mij OOK een belangrijke les geweest, want ik zette ook altijd een ander op de eerste plek. Gelukkig bleek in een periode waarin ik anderen echt nodig had dat ook veel mensen er onvoorwaardelijk voor mij zijn. Des te meer besef ik hoeveel ik van ze hou, en dat ik in hén moet investeren (ipv mijn energie te verspillen aan zuigers).
mij te focussen op de mensen die mij wel door deze moeilijke tijd hebben gesteund.Ik denk dat dat de belangrijkste les is. Dat is voor mij OOK een belangrijke les geweest, want ik zette ook altijd een ander op de eerste plek. Gelukkig bleek in een periode waarin ik anderen echt nodig had dat ook veel mensen er onvoorwaardelijk voor mij zijn. Des te meer besef ik hoeveel ik van ze hou, en dat ik in hén moet investeren (ipv mijn energie te verspillen aan zuigers).
maandag 22 oktober 2012 om 11:19
maandag 22 oktober 2012 om 11:20
Bij mij zijn het hele lieve forummers die mij hebben geholpen en door moeilijke tijden hebben geholpen en gesteund hebben. Zou graag namen noemen maar denk dat er een paar zijn die het liever niet willen en de lijst is zo lang, zal je net eentje vergeten. Nee ik hou het erop dat mijn vriendinnen van het forum er altijd voor mij zijn. Onbetaalbaar zulke personen. voor iedereen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 22 oktober 2012 om 11:22
Niet te hoge verwachtingen hebben word je ook niet zo teleurgesteld.
Er áltijd voor een ander zijn impliceert eigenlijk al dat je dat zelf ook verwacht van diegene.
Soms ben ik er voor iemand, soms niet, zo gaat dat een beetje in de familie - en vriendenkring.
Er áltijd voor een ander zijn impliceert eigenlijk al dat je dat zelf ook verwacht van diegene.
Soms ben ik er voor iemand, soms niet, zo gaat dat een beetje in de familie - en vriendenkring.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 22 oktober 2012 om 11:24
quote:nouschi schreef op 22 oktober 2012 @ 11:22:
Net te hoge verwachtingen hebben word je ook niet zo teleurgesteld.
Soms ben ik er voor iemand, soms niet, zo gaat dat een beetje in de familie - en vriendenkring.Daar ben ik het wel mee eens. Ook is de definitie van 'het zwaar hebben' voor iedereen anders. Zo schreef een forummer eens dat een vriendin van haar in haar (en anderen) teleurgesteld was omdat ze 'alleen maar' een smsje en een keer bellen had gekregen toen de kat van haar broer was overleden. Tsja... Als een vriendin van mij dat zou meemaken zou ik ook niet midden in de nacht in mijn auto springen om haar bij te staan.
Soms ben ik er voor iemand, soms niet, zo gaat dat een beetje in de familie - en vriendenkring.Daar ben ik het wel mee eens. Ook is de definitie van 'het zwaar hebben' voor iedereen anders. Zo schreef een forummer eens dat een vriendin van haar in haar (en anderen) teleurgesteld was omdat ze 'alleen maar' een smsje en een keer bellen had gekregen toen de kat van haar broer was overleden. Tsja... Als een vriendin van mij dat zou meemaken zou ik ook niet midden in de nacht in mijn auto springen om haar bij te staan.
maandag 22 oktober 2012 om 11:26
maandag 22 oktober 2012 om 11:26
quote:Mylene_Valerie schreef op maandag 22 oktober 2012 11:20 Bij mij zijn het hele lieve forummers die mij hebben geholpen en door moeilijke tijden hebben geholpen en gesteund hebben. Zou graag namen noemen maar denk dat er een paar zijn die het liever niet willen en de lijst is zo lang, zal je net eentje vergeten. Nee ik hou het erop dat mijn vriendinnen van het forum er altijd voor mij zijn. Onbetaalbaar zulke personen. voor iedereen.Heel mooi gezegd..
maandag 22 oktober 2012 om 11:31
Mijn familie! Als in: Ouders, broers en zusje. Na een moeilijke relatie veel "vrienden" verloren. Wel een vriendin die ik dan ook al 15 jaar ken, is altijd achter me blijven staan. Dit jaar is ook heel moeilijk voor me geweest. Begin nu langzaam een beetje uit dat zwarte gat te komen. Maar die mensen staan altijd voor me klaar (andersom ook zo) Dit alles heeft mij wel doen beseffen, dat ik een grote kring met vrienden niet meer wil. Heb sinds kort ook een lieve man leren kennen die in zo'n korte tijd al meer voor me heeft gedaan dan die zogenaamde vrienden, die ik al jaren ken.
maandag 22 oktober 2012 om 11:41
maandag 22 oktober 2012 om 11:56
Op de (godzijdank) zeer weinige momenten in mijn leven dat ik daadwerkelijk iemand nodig had, omdat ik het alleen niet redde, kwam ik erachter dat er niet zoveel mensen waren die mij wilden helpen. En toen ik eens een keer aan iemand rechtstreeks vroeg, waarom ze mij niet wilde helpen, toen kreeg ik als antwoord dat ik juist altijd de sterke persoon was. En als ze mij als sterke persoon zouden helpen, bij wie zouden zij dan terecht kunnen, in het geval zij iemand nodig zouden hebben. Dat vond ik wel een eye opener. Vanaf dat moment dop ik mijn eigen boontjes.
maandag 22 oktober 2012 om 11:58
quote:nouschi schreef op 22 oktober 2012 @ 11:22:
Soms ben ik er voor iemand, soms niet, zo gaat dat een beetje in de familie - en vriendenkring.Maar ik neem aan dat we het dan hebben over 'normale' dingen. Als iemand uit jouw kring ernstig ziek wordt, of totaal aan de grond zit, dan steun je diegene toch?
Soms ben ik er voor iemand, soms niet, zo gaat dat een beetje in de familie - en vriendenkring.Maar ik neem aan dat we het dan hebben over 'normale' dingen. Als iemand uit jouw kring ernstig ziek wordt, of totaal aan de grond zit, dan steun je diegene toch?
maandag 22 oktober 2012 om 12:05
quote:paloma schreef op maandag 22 oktober 2012 11:56 Op de (godzijdank) zeer weinige momenten in mijn leven dat ik daadwerkelijk iemand nodig had, omdat ik het alleen niet redde, kwam ik erachter dat er niet zoveel mensen waren die mij wilden helpen. En toen ik eens een keer aan iemand rechtstreeks vroeg, waarom ze mij niet wilde helpen, toen kreeg ik als antwoord dat ik juist altijd de sterke persoon was. En als ze mij als sterke persoon zouden helpen, bij wie zouden zij dan terecht kunnen, in het geval zij iemand nodig zouden hebben. Dat vond ik wel een eye opener. Vanaf dat moment dop ik mijn eigen boontjes.
Dus een sterk persoon heeft geen hulp nodig?
Jeetje.. Ik hoop dat je toch hulp van anderen gekregen hebt.
maandag 22 oktober 2012 om 12:07
quote:eleonora schreef op maandag 22 oktober 2012 11:46 Momenteel heb ik veel hulp nodig en die krijg ik ook. Hulp en warmte en veel bezoek. Van veel meer mensen dan ik gedacht had. Ik voel me dan ook steenrijk, elke dag en ondanks de ongemakken die er zijn.
Dat vind ik fijn om te horen.
Dat maakt jouw inderdaad een rijk mens.
Fijn gevoel he? Dat de mensen van je houden en er voor je zijn.
Sterkte door deze moeilijke tijd
Dat vind ik fijn om te horen.
Dat maakt jouw inderdaad een rijk mens.
Fijn gevoel he? Dat de mensen van je houden en er voor je zijn.
Sterkte door deze moeilijke tijd
maandag 22 oktober 2012 om 12:10
quote:fien5 schreef op 22 oktober 2012 @ 12:05:
[...]Dus een sterk persoon heeft geen hulp nodig?
Jeetje.. Ik hoop dat je toch hulp van anderen gekregen hebt.Dat werd mij inderdaad gezegd. Niet leuk om te horen, maar gelukkig kan ik tot op heden niet alleen sterk voor anderen zijn, maar ook voor mezelf. Ik ben er dus elke keer weer doorheen gekomen, dankzij mezelf. Maar er zijn natuurlijk ook altijd mensen die op je pad komen waaraan je je kunt optrekken, in goede en in slechte tijden.
[...]Dus een sterk persoon heeft geen hulp nodig?
Jeetje.. Ik hoop dat je toch hulp van anderen gekregen hebt.Dat werd mij inderdaad gezegd. Niet leuk om te horen, maar gelukkig kan ik tot op heden niet alleen sterk voor anderen zijn, maar ook voor mezelf. Ik ben er dus elke keer weer doorheen gekomen, dankzij mezelf. Maar er zijn natuurlijk ook altijd mensen die op je pad komen waaraan je je kunt optrekken, in goede en in slechte tijden.
maandag 22 oktober 2012 om 12:12
quote:fien5 schreef op 22 oktober 2012 @ 12:05:
[...]
En als je praktische hulp nodig hebt? Kun je nog zo sterk zijn als een beer: als je door omstandigheden bijvoorbeeld tijdelijk minder mobiel bent heb je soms gewoon je omgeving nodig.
En steun komt een ieder goed van pas, we maken allemaal weleens rotdingen mee. Overlijden, gezondheidsproblemen, scheiding, verlies van een baan enz. enz.
[...]
En als je praktische hulp nodig hebt? Kun je nog zo sterk zijn als een beer: als je door omstandigheden bijvoorbeeld tijdelijk minder mobiel bent heb je soms gewoon je omgeving nodig.
En steun komt een ieder goed van pas, we maken allemaal weleens rotdingen mee. Overlijden, gezondheidsproblemen, scheiding, verlies van een baan enz. enz.
maandag 22 oktober 2012 om 12:12
dat was/is mijn beste vriendin.Ze woont achter mij.Toen mijn moeder ziek was stond ze altijd voor me klaar wat betreft mijn kinderen.Ook toen ik voedselvegiftiging had en mijn man in Duitsland voor zijn werk zat stond ze om half 7 bij mij voor de deur kids ophalen ,naar school brengen,medicijnen voor mij gehaald,mij een kopje thee brengen.En als ik eens flink moet janken omdat ik mijn moeder zo mis is er altijd voor mij.Ik ben echt dankbaar voor haar.Ik zal er daarom ook altijd voor haar zijn.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt