Gezondheid alle pijlers

Cerazette -> PIL

22-10-2012 18:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek dames die hun ervaringen met de PIL Cerazette, willen delen.

Hebben jullie 'last' van bijwerkingen, bevalt deze pil goed ?

Ik heb zelf jarenlang microgynon 30 gebruikt en kreeg schele hoofdpijn, de overstap naar Cerazette lijkt mij een mogelijkheid.

Helaas ken ik niemand die dit merk gebruikt.
Heb hem gebruikt toen ik BV gaf, geen bijwerkingen, vond het alleen irritant dat je hem op ongeveer hetzelfde tijdstip moet nemen. Zodra ik flesvoeding ging geven ben ik weer terug gegaan naar de Microgynon.
Slik cerazette nu bijna 1 jaar. Ben erg tevreden.
Snjókorn falla, á allt og alla
Zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel waarom het weinig gebruikt wordt:

Het innemen kijkt heel nauw. Waar het bij de gewone pil niet zo erg is als je de ene dag om bijv. 7 uur de pil neemt, de andere dag om 9 uur, maakt dat bij cerazette wel uit. Je moet het echt elke dag op hetzelfde tijdstip innemen, anders is hij minder betrouwbaar.

En je hebt geen stopweek, dus ook geen 'menstruatie'. Sommige vrouwen vinden dat niet prettig.
Ik kreeg last van doorbraakbloedingen, vond het niets, maar toch gebruikt want lang gevoed.
quote:ika35 schreef op 22 oktober 2012 @ 19:02:

Zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel waarom het weinig gebruikt wordt:

Het innemen kijkt heel nauw. Waar het bij de gewone pil niet zo erg is als je de ene dag om bijv. 7 uur de pil neemt, de andere dag om 9 uur, maakt dat bij cerazette wel uit. Je moet het echt elke dag op hetzelfde tijdstip innemen, anders is hij minder betrouwbaar.

En je hebt geen stopweek, dus ook geen 'menstruatie'. Sommige vrouwen vinden dat niet prettig.Nee hoor. Ik gebruik 'm al zes jaar. Altijd 's avonds, maar dat is de ene keer om 19.00 en de andere keer om 23.00.
Ik slik hem ivm migraine. Ideaal, geen bijwerkingen. Menstruatie blijft bij mij weg, ook fijn! Enige nadeel is dat er zo nu en dan doorbraakbloedingen zijn, die niet te voorspellen zijn. Het precies op tijd slikken geldt vooral voor de eerste generatie cerazette. De versie die ik heb is daar minder gevoelig voor, maar het blijft inderdaad belangrijk om er niet te veel tijd tussen te laten zitten. Bij andere acpillen is dat minder van belang. Heb je hier iets aan?
Gebruik hem nu dikke 3 maanden ivm borstvoeding. Geen bijwerkingen en nog geen (doorbraak)bloedingen gehad. Volgens de bijsluiter is er best nog wat speling qua tijdstip innemen. (hoewel verloskundige me wat anders vertelde..)
@River_song; het staat zelfs in de bijsluiter, dat je hem elke dag op hetzelfde tijdstip dient in te nemen.
quote:Jorina schreef op 22 oktober 2012 @ 19:18:

@River_songk het start zelfs in de bijsluiter, dat je hem elke dag op hetzelfde tijdstip dient in te nemen.

Niet in de mijne:

Neem de tabletten

elke dag ongeveer op dezelfde tijd in, met wat water zonder te kauwen.

En:

Als u minder dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet dan is de

werking van Cerazette niet verminderd.
Dat is als je 1 pil vergeet, de rest moet je dan weer op ongeveer hetzelfde tijdstip innemen. 19 en 23 is niet ongeveer hetzelfde tijdstip.
quote:Jorina schreef op 22 oktober 2012 @ 19:20:

Dat is als je 1 pil vergeet, de rest moet je dan weer op ongeveer hetzelfde tijdstip innemen. 19 en 23 is niet ongeveer hetzelfde tijdstip.Dan heb ik mazzel gehad zeker
Dat van ongeveer op dezelfde tijd staat ook in de bijsluiter van de Microgynon zie ik. Dat geldt toch voor alle anticonceptiepillen trouwens?
quote:3407xxx schreef op 22 oktober 2012 @ 18:51:

Ik heb zelf jarenlang microgynon 30 gebruikt en kreeg schele hoofdpijn, de overstap naar Cerazette lijkt mij een mogelijkheid.

Heb je al jaren hoofdpijn van die pil en ga je nu pas overstappen? ik heb jaren geleden één week microgynon30 geslikt, toen was ik zo hondsberoerd van de migraine dat ik weer gestopt ben.

Nu wil ik tijdelijk de pil slikken en heb dus vanwege de migraine om Cerazette gevraagd. De gyn keek me vreemd aan evenals de apothekersassistente, want dit is toch de borstvoedingspil??? Toch las ik vooral over deze pil goede ervaringen en word hij juist geadviseerd omdat hij geen oestrogenen bevat.
quote:Jorina schreef op 22 oktober 2012 @ 19:18:

@River_song; het staat zelfs in de bijsluiter, dat je hem elke dag op hetzelfde tijdstip dient in te nemen.

klopt niet helemaal dacht ik. bij de gewone pil heb je dacht ik

een rek van 12 uur, die is bij de minipil maar iets van 4 uur, maar excact om 5 uur (als je hem de vorige dag om 5 uur hebt geslikt) hoeft ook weer niet dacht ik...
Ik heb 'm gebruikt toen ik BV was en vond 'm best fijn. Daarvóór had ik altijd migraine in de stopweek en later zelfs buiten de stopweek om. Met Cerazette had ik dat niet.
quote:phoebe82 schreef op maandag 22 oktober 2012 19:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Jorina in "Cerazette -> PIL"" class="messagelink">Jorina schreef op 22 oktober 2012 @ 19:18</a>:</b>

@River_song; het staat zelfs in de bijsluiter, dat je hem elke dag op hetzelfde tijdstip dient in te nemen.</div></blockquote>

een rek van 12 uur, die is bij de minipil maar iets van 4 uur, maar excact om 5 uur (als je hem de vorige dag om 5 uur hebt geslikt) hoeft ook weer niet dacht ik... "quote: Jorina schreef op 22 oktober 2012 @ 19:18 :

een rek van 12 uur, die is bij de minipil maar iets van 4 uur, maar excact om 5 uur (als je hem de vorige dag om 5 uur hebt geslikt) hoeft ook weer niet dacht ik..."

Klopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven