Help!!! Stalker actief...tips gevraagd...

20-06-2012 22:52 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds 3 maanden word ik gestalkt door twee mannen. Ze hebben nu al de 2e keer in een week tijd de banden van mijn auto leeg laten lopen. Gelukkig niet kapot maar levert wel een hoop ongemak op. Zeker als je op tijd op de werk moet zijn. De politie kan niks, want natuuurlijk is er geen bewijs wie het doet.

Camera plaatsen is ten eerste heel duur en daarbij leveren deze waarschijnlijk geen goed en duidelijk beeld in het donker.

Verder staat de auto op de openbare weg en die mag je niet filmen, dus deze beelden zouden niet eens geaccepteerd worden als er al ooit een zaak zou komen.

Heeft iemand ideeën over hoe ik deze lamzakken op heterdaad kan betrappen? Kan slechts een hele week snachts in mijn auto bivakeren in de hoop dat ze dan weer toeslaan...

Dit is trouwens niet het enige wat er gebeurd is, maar ik krijg er langzaam genoeg van...

Ik was al aan het denken om één of andere substantie aan de ventieldoppen te smeren om ze eens goed aan het vloeken te krijgen.

Iemand ideeën?
Heb je de politie alleen gesproken of heb je ook aangifte gedaan?
Voor 50 euro heb je tegenwoordig een leuke infrarood camera. Ergens voor het raam naar buiten gericht ophangen en dan heb je bewijs.
Wat je ook doet, ga niet zelf acties ondernemen waarbij zich kunnen verwonden of bedreig kunnen worden (rouwadvertentie... Wie verzint zoiets?!). Dat gaat ontzettend tegen je werken en straks ben JIj het die door de politie wordt opgehaald. Leg een dossier aan en maak melding van elk incident. Doe daarnaast aangifte van vernieling en stalking.
Ik heb al een stuk of5 aangiftes gedaan. Alles gekopieerd en overal melding van gemaakt bij de politie. Ik hoef mijn naam maar te noemen aan de telefoon en de wijkagent weet genoeg. Helaas kunnen ze niks. Zolang men niet op heterdaad betrapt wordt...

Stalken is sinds enkele jaren strafbaar in Nederland. Maar wanneer spreekt de politie hier van stalken? Die grens is nog steeds niet duidelijk. Kareltje uit Tegelen: je woont vlakbij dus kom maar op met die camera! @Thomaaas: ik ben zelf ook niet van plan om gekke dingen te doen. Heb kinderen hier en nog een redelijk gezond verstand...Maar het valt niet mee om je in te houden als je weer zo'n, incident meemaakt.

@emma: ja daar heb ik ook al aan gedacht. Maar de pest is dat het zo eens in de week gebeurt, en natuurlijk weet je niet wanneer. Ik kan slechts de hele week snachts opblijven in de hoop dat ze langskomen....
Kan je geen webcam regelen en die vanuit je huis op je auto richten?
Kan je geen garage huren in de buurt? Kunnen ze ook niet aan je auto komen. De auto is vaak toch het eerste dat ze pakken.
@maja82 ik denk niet dat het bereik van een webcam goed genoeg is om de afstand te overbruggen en een duidelijk beeld te krijgen.
Informeer je buren hierover! Als ze weten wat er speelt, weten ze waar ze op kunnen letten.
En natuurlijk zo veel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen: maak overal foto's van.
quote:lostagain schreef op 21 juni 2012 @ 12:49:

@maja82 ik denk niet dat het bereik van een webcam goed genoeg is om de afstand te overbruggen en een duidelijk beeld te krijgen.die van mij overbrugt 10 meter. ik heb geen idee hoe ver het bij jou is.
Vorige week ingebroken in mijn woning. Politie en forensisch recherche zeiden beiden ervan overtuigd te zijn dat ex de dader is. MAAR GEEN BEWIJS...

Vannacht de ruit van auto van mijn vriend aan diggelen. Ik ben ten einde raad...Wordt het dan toch nog verhuizen???
Wat adviseert de politie?
huur een zware jongen in, die ze s nachts opwacht om ze eens even de waarheid te vertellen.

Of bij ze thuis langs gaat om zichzelf even te laten zien.

Alleen maar bang maken meer niet.. misschien heeft de vriend van een vriend van een vriend wel zo'n kennis die dit voor je wil doen.

En anders zijn er vast ongure types die dit voor wat geld willen doen.

Weet niet of het de beste oplossing is :S maar soms moet je kwaad met kwaad bestrijden.
Even een update: in juni dus ingebroken in mijn woning. Alles wees op een wraakactie van mijn ex. Hele huisraad aan diggelen, laptop gestolen, schilderijen kapot, vazen, frietpan door de keuken gegooid, raam kapot, mijn kleding uit de kast gesmeten enz. Politie was er ook van overtuigd dat ex het was, maar kon niks.

Precies 3 weken later weer hetzelfde. Weer ingebroken en precies dezelfde dingen vernield als de vorige keer. En net als toen bloedsporen door het hele huis omdat de sukkel zich verwond had aan het raam wat hij vernield had. Ondanks deze sporen (DNA) kon de politie niks want het DNA stond niet in de databank en zonder bewijs mogen ze niemand oppakken.Als politie bij hem aan de deur stond om hem te ondervragen, maakte meneer de deur niet open.

Na de 2e inbraak was ik het zat. Mijn kinderen werden bang en durfden niet meer alleen thuis te blijven. Toen heeft mijn vriend flink geïnvesteerd in een dure camera en deze in huis geplaatst. Deze camera stuurt de beelden via internet door en slaat deze op. Dus als de camera vernield zou worden, waren de beelden veilig.

Al na 4 dagen was het raak. Onze held smeerde mijn sloten van voor- en achterdeur dicht met secondenlijm. Hij deed dit midden in de nacht, toen ik een weekend weg was. Hij kijkt eerst achter door het raam naar binnen of er iemand thuis is en loopt dan naar de achterdeur om zijn ding te doen. Dit alles staat dus duidelijk op beeld en deze beelden waren voor de politie voldoende bewijs om hem op te pakken. Hij heeft deze daad bekend evenals de 2 inbraken. Voor mij een hele opluchting en het brengt heel wat rust.

Nu is het afwachten wanneer hij voor de rechtbank moet komen en welke straf hij krijgt. Ik heb de politie een heel dossier moeten overhandigen met alle bewijzen van het stalken. Wanneer en wat hij smste, wanneer en hoe vaak hij langskwam, wat hij deed of zei, alle smerige mailtjes die hij stuurde enz. Hier heeft de politie een procesverbaal van opgesteld wat ik morgen moet ondertekenen. Hopelijk kan dit worden meegenomen als hij voor moet komen. Ik wil dat hij weet dat hij hier niet zomaar mee weg kan komen. Hij heeft het leven van mij en mijn kinderen maandenlang verziekt en ik wil dat hij daarvoor gestraft wordt.
Jeetje wat een heftig verhaal joh! Gelukkig is hij nu gepakt. Veel sterkte, ook voor je kinderen.
Wat fijn dat hij nu eindelijk betrapt is!! heftig allemaal zeg. En zo vreemd dat de politie lekker toekijkt en niks doet.

Hopelijk krijgt hij nu een flinke straf!
quote:suuri schreef op 20 juni 2012 @ 23:10:

Rouwadvertenties voor ze plaatsen in de krant. Zien ze meteen de lol er niet meer van in. Plus het is ook een beetje dreigend, een rouwadvertentie. Zo van: ik zou er maar mee ophouden als ik jou was, anders...TO, wat je ook doet doe dit niet, dreig zelf niet (zoals ook Thomas al zei). Dreigen is ook officieel een vorm van geweld en als je een zaak wilt gaan aanspannen is het niet handig als je strafbare dingen terug doet, ook al snap ik je wel. Heel veel sterkte, en... ik hoop dat ze niet gevaarlijk zijn. Ze gaan wel heel, heel, heel erg ver.
Wat fijn dat hij gepakt is! Jammer dat het zolang heeft moeten duren..

Ik hoop dat hij de straf krijgt die hij verdiend!
Jeetje mina wat heftig zeg! Hoe gaat het nu met jullie?
@Frizzy..ik dacht dat het beter met me zou gaan nu hij opgepakt is. En eigenlijk was dat ook even zo. Er was opluchting dat hij bekend had en het gevoel van erkenning. Omdat het in de krant en op internet heeft gestaan,was dat voor mij een soort van bevestiging voor de buitenwereld. Er waren mensen die aan mijn verhaal twijfelden; dat zeiden ze niet maar dat merkte ik wel. Nu konden ze lezen dat het ook allemaal daadwerkelijk gebeurd was. De dader is opgepakt, ondervraagd en zoals dat hier in dat rare land gebeurt: ook weer direct vrijgelaten in afwachting van de rechtzaak. De eerste week niks gehoord of gezien. Maar daarna kwam hij in een week tijd weer 6 keer langs mijn woning (en dat is een doodlopende straat, niet een doorgaande weg, waar hij in principe niet hoeft te komen). Eén keer sprak hij mijn dochter van 16 aan. Dat moet ik dus niet hebben he.... het kind voelde zich geïntimideerd. Toen heb ik ook de politie weer ingelicht en gezegd dat ik ook een proces verbaal wilde ivm het stalken. Daarop moest ik dus alles opschrijven in chronologische volgorde.

Was een flinke map vol. Toen dit alles speelde, kreeg ik ook een nieuwe baan. Dit alles heeft flinke impact gehad op ons hele leven; ook op mijn werk. Doordat ik smorgens enkele keren mijn auto aantrof met lege banden, ben ik een paar keer te laat op mijn werk gekomen. Eén keer ben ik eerder naar huis moeten gaan omdat de politie en woningvereniging kwamen vanwege gesaboteerde sloten van de deuren. Natuurlijk was ik er af en toe met mijn hoofd niet bij; als er weer eens ingebroken was, zat ik meer met mijn gedachten bij alles wat geregeld moest worden dan bij mijn werk.

Dit heeft mede tot gevolg dat mijn contract (lopende tot 31 dec) niet verlengd gaat worden. Eén van mijn dochters en ikzelf hebben hulp gevraagd van maatschappelijk werk om alles op een rij te zetten en van ons af te kunnen praten. Op dit moment zit ik onder de eczeemplekken van de stress.

Het zou dus eigenlijk heel goed moeten gaan nu dit achter de rug is, maar helaas zo voelt het nog niet.
Komt er vaak pas later uit. Sterkte!
Oh ik lees je reactie nu pas! Wat goed dat jullie hulp hebben gezocht. Kan me voorstellen dat dit je algehele functioneren gewoon aantast. Wat heftig zeg. Is jullie ook slachtofferhulp geboden?
Sorry voor de later reactie. Slachtofferhulp is me wel aangeboden; maar daar heb ik voor mijn gevoel niet veel aan gehad. Ze hebben enkele keren gebeld hoe het met ons ging, maar ik had niet het gevoel dat ik er iets aan had. Na een keer of 4 bellen, heb ik gezegd dat ik het zo ook wel kon. In principe kan ik er ook heel makkelijk over praten en dat doe ik ook. Bij mijn vriend en enkele anderen kan ik mijn ei wel kwijt. Maar ik wil dat er iets gedaan wordt. Ik wil dat er iemand met concrete oplossingen komt; of een straf voor hem zodat het stopt. Hij is dus aangehouden en verhoord. Heeft bekend dat ie 2 keer heeft ingebroken en dat hij vernielingen heeft aangericht aan mijn woning. Inmiddels is hij nogmaals verhoord en heeft hij ook het stalken bekend. Maar meneer loopt wel vrij rond in afwachting van de rechtzaak. Het is een paar weken stil geweest en hij heeft zich niet laten zien. Afgelopen weekend was het echter weer raak. 3 Autoruiten van de auto van mijn vriend aan diggelen. De nacht daarna werd er keihard op de bel geduwd. Toen we openmaakten, zagen we hem met nog 2 anderen wegfietsen. We zijn er nog achteraan gegaan maar zij waren sneller op de fiets.

Dus weer een uur op het politieburo gezeten om aangifte te doen. Zoals ik al zelf zei tegen de agenten: DIT STOPT DUS

NIET HE.... Dat waren ze met me eens en ze kunnen niks doen.

Langzaamaan krijg ik toch wel de neiging om wat vrienden op te trommelen om hem eens onder handen te nemen; maar dat is net wat hij wilt. Dan is hij namelijk slachtoffer!!!
Drie hele maanden kunnen genieten van de rust....

Afgelopen zondag was ik met mijn vriend op stap ( carnaval vieren) toen ik werd opgebeld dat ik onmiddelijk naar huis moest.

Er was een steen door het raam gegooid van de huiskamer. Getuigen hebben iemand gezien. Helaas was het signalement niet duidelijk genoeg, dus alweer geen bewijs. Voor mij en mijn omgeving staat vast wie hier achterzit en ook voor de politie. Maar zonder bewijs geen zaak. WAAR BEN JE IN DIT LAND ALS SLACHTOFFER????

De dader is beschermd, slachtoffers zijn vogelvrij.

Toch maar verhuizen dan???
Ik weet niet of je een koophuis of een huurhuis hebt. Maar als het een huurhuis is, is het misschien interessant om eens met de woningstichting te gaan praten. Want verhuizen wordt zo inderdaad interessant.

De politie is lam. Ze zouden teminste hen op kunnen zoeken en vragen kunnen gaan stellen. Maar ze leunen achterover en zeggen dat ze niets kunnen wegens gebrek aan bewijs. En door niet eens met ze te gaan praten zullen ze geen bewijs krijgen ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven