Warme koelkast?

23-10-2012 20:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een niet ingebouwde koelkast. Nu merkte ik net dat ie aan de buitenkant/zijkant erg warm aanvoelt. Dat is me nooit eerder opgevallen maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet eerder zo was. Dus nu is mijn vraag: hoe voelt jullie koelkast aan? :Imao:
Ik ben speciaal voor jou naar onze koelkast toe gelopen. De eerste voelde houterig aan, dat kan kloppen want het is een inbouw koelkast. Toen doorgelopen naar de bijkeuken waar ik nog een werkende koelkast vond en die voelde koud/ koel aan. Alsjeblieft!
Ongeveer netzo, je koelkast verbruikt energie middels een soort motor houdt hij de binnenkant koel. De buitenkant wordt daardoor warm. Zucht, niet opgelet bij natuurkunde?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb ook even gevoeld; koud.

Maar ik weet toevallig dat de buitenkant van de vriezer bij mijn ouders warm aanvoelt.
Als het goed is wordt alleen de achterzijde warm. Als deze in een goed geventileerde ruimte staat, dan zou de warmte niet naar de zijkant moeten slaan. Is het boven de koelkast afgesloten (of staan er allemaal spullen op) dan kan het zijn dat de warmte via de zijkant weg trekt.
een koelkast gebruikt zo'n 25-50 watt dus dat geeft warmte af als bijproduct.
it's a big club and you ain't in it
lmao niet Imao
Mijne voelt aan de zijkanten warm. Als ik de superfreeze-functie gebruik (jawel ) zelfs bijna heet.

Bij oude koelkasten werd die warmte aan de achterkant afgevoerd. Geen idee waarom dat tegenwoordig opzij is.
Yep,mijne (3 jaar oud) is ook erg warm aan de zijkant.

Is een koel/vries combi.
quote:rionyriony schreef op 23 oktober 2012 @ 20:48:

lmao niet Imao

Snap jij dit zelf?

Ik zie nl geen verschil....
Dus ik hoef niet op te staan? Mooi.
De mijne (geen inbouw) voelt koud/koel aan.
quote:olifant78 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 20:34 Ik ben speciaal voor jou naar onze koelkast toe gelopen. De eerste voelde houterig aan, dat kan kloppen want het is een inbouw koelkast. Toen doorgelopen naar de bijkeuken waar ik nog een werkende koelkast vond en die voelde koud/ koel aan. Alsjeblieft!Thanks!
quote:viva-amber schreef op dinsdag 23 oktober 2012 20:35 Ongeveer netzo, je koelkast verbruikt energie middels een soort motor houdt hij de binnenkant koel. De buitenkant wordt daardoor warm. Zucht, niet opgelet bij natuurkunde?Nope
Bedankt allemaal, dan zal ie wel altijd warm zijn geweest! Kan ik weer slapen vannacht :-)
quote:ladytruckster schreef op 23 oktober 2012 @ 20:53:

[...]

Snap jij dit zelf?

Ik zie nl geen verschil....

de goede lmao begint met een kleine letter L, niet met een I.

De l van lachen; niet van Ierland.
Mijn koelkast heeft blijkbaar ook niet opgelet bij natuurkunde
quote:rionyriony schreef op 23 oktober 2012 @ 21:06:

[...]

de goede lmao begint met een kleine letter L, niet met een I.

De l van lachen; niet van Ierland. Zie nog steeds geen verschil hoor..tussen je l van lachen en je I van Ierland...
Vanochtend voelde de koelkast koud aan?! Blijkbaar was er gisteren dan toch iets mis. Misschien had ik hem 's ochtends niet goed dicht gedaan ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven