3000+ deel 94

20-04-2012 22:10 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn niet meer zo snel maar zijn er zeker nog wel!!
had idd ook de studie basiskennis boekhouden ook open staan ... maar die ik gelinkt had leek me dan nog wat breder en dat ik er miss meer mee kon...

hoe vond je de studie josje?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ik vond het een interessante, nuttige cursus waar je zeker in de praktijk wel hebt. Ik denk dat je gelijk hebt dat je beter de bredere cursus kan doen als je wat doet. Ben je een beetje handig met cijfers?
Ik heb gelijk de hele cursus aangevraagd en kon het dus op eigen tempo doen. Hij wordt ook vaak door MBO's gegeven in de avonduren als je liever klassikaal wil
ik doe thuis de ''boekhouding''... en rekenen kon ik altijd goed alle soorten (hoofdrekenen, redactiesommen, gewoon rekenboek, die meuk)... en ik vind het ook leuk om met cijfertjes bezig te zijn, een goed overzicht te creëren enz... maar wiskunde op de middelbare kon ik dus weer voor geen meter... boekhouding lijkt me niet echt met ingewikkelde wiskundige formules werken?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Nee inderdaad geen moeilijke wiskundige formules. Het is handig als je met excel overweg kan
quote:moonenz schreef op 23 oktober 2012 @ 21:43:

is hier niet zo Vilma, hier doet de gemeente liever niks of zo snel mogelijk afschuiven... betaald krijg je niks... dan is het gewoon bbl opleiding en zelf bekostigen of fulltime werken en dus op alles solliciteren en aanpakken wat ze maar aandragen... die keuze heb je...

ik heb last van paddenstoelen hier.... hebben die volgens van je die hier gedropt?

Voor BBL hoeft de gemeente niets te betalen, je loopt dan 4 dagen betaald stage (=salaris) en je ene schooldag in de week wordt zo ook voor je betaald.

In mijn gemeente doen ze ook niets meer voor je, maar voor jongeren willen ze soms nog wel een opleiding geven en dat is dat iets met administratie terwijl er hier bijna geen vakature in te vinden is.

En dat vind ik bijzonder krom.

Zal wel te maken hebben met het opmaken van subsidie anders krijgen ze het jaar daarna geen subsidie meer, zoiets.

Ik heb zelf ooit een opleiding secretaresse gedaan maar kan er weinig mee, dat heeft oa. te maken met weinig vraag en veel aanbod.
Leuk hoor Moon, moet je echt gaan doen een studie!
ik zou het dan idd ook wel gewoon op mn eigen tempo willen doen, vind ik fijner werken en aangezien ik de avonden toch alleen zit heb ik dan ook de tijd en ruimte om me er echt op te gooien... en jah die discipline heb ik wel als ik het wil
En anders schoppen we je heir van het forum af
Maar ik zou wel ook goed kijken naar BBL-plaatsen, volgens mij heb je dan een MBO diploma en wat je nu lijkt is volgens mij een cursus. Of heb ik het mis?
hier staan er juist wel vaak administratieve functies in de krant bij de vacatures... meer dan ''diplomaloze'' en andere functies... en ja dingen als kraanmachinst ofzo... maar met mijn lompheid ga ik dat maar niet als optie nemen...
beroepscursus is dit inderdaad...
Lekker koese dames
slaap lekker friez!
Een beroepsopleiding lijkt mij een betere keuze omdat je dan ook direkt wat op je CV hebt staan aan ervaring
Weltrusten Friezz
jah maar ik zie dus niks in de buurt wat me wat lijkt... en bij veel bbl opleidingen moet je al een stage hebben voor je hem uberhaupt kunt gaan doen... en hier bij een school hebben ze ook nog de eis verplicht een laptop hebben etc... maargoed misschien idd maar geen beroepscursus doen...
Anders onderwijs-assistente? ofhoedatookheet Is dat niet iets?
ik word te hyper van kindjes... ik vond met kinderen werken niks.... pabo gedaan he (nee niet afgemaakt om andere redenen)...
Goedemorgen

Jee, ik moet boodschappen voor mijn verjaardag in huis halen maar ik kom niet verder dan:

2 taarten

toastjes

Franse kaasjes

Zoutjes

Frisdranken

Wat vruchtensapjes

Wijn rood en wit

Help?
Goedemorgen.

Prima lijstje toch Vil.
salades ,

paté,

filet americain,

rauwkost
Hoi, AnneRoos

Ja, maar het is voor bezoek voor de middag en avond, ik denk dat het te weinig is :-)

oh bah, ik zal ook wel bier in huis moeten halen
quote:bankje schreef op 24 oktober 2012 @ 11:15:

salades ,

paté,

filet americain,

rauwkost

Aardappelssalade

Het liefst zelf gemaakte, oef dan moet ik weer een topic openen...
Kijk Bankje dat vind ik wel een goede aanvulling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven