Gezondheid alle pijlers

Plaatsen spiraaltje.

24-10-2012 09:22 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week laat ik een spiraaltje plaatsen.

Nou heb ik verschillende verhalen gelezen, van heel veel pijn en een week niet kunnen paardrijden, tot een beetje buikkramp.

Mijn vraag dan ook is wat jullie aanraden wat betreft:

- Werken of vrij nemen die dag.

- Terug fietsen of een auto regelen.

En ik heb nog geen kinderen, dus waarschijnlijk is m'n baarmoederhals nog 'lekker' strak..

Wel laat ik het spiraaltje plaatsen een paar dagen nadat mijn menstruatie afgelopen is. (per toeval, want daar houden ze bij het ziekenhuis totaal geen rekening mee, belachelijk, maar dat terzijde :p)
Ik heb er gister eentje laten zetten bij de huisarts. Ik had me helemaal voorbereid op ellende; speelafspraakje voor dochter geregeld, stapels boeken, tijdschriften en chocolade in huis. Meters maandverband en tampons aanwezig, parac. van tevoren.

Het deed even pijn bij het zetten, even bloeden en gisteravond een beetje zeurgevoel. Ik ben gewoon teruggefietst. Nu nergens last meer van. Voor de zekerheid zou ik wel iemand in de wachtkamer hebben zitten ivm flauwvallen, en een vrije dag opnemen. Better safe than sorry.

Bij mij is het echt meegevallen, hoop bij jou ook!
Beste Nikkie,

Ik heb 7 jaar geleden een spiraaltje laten plaatsen en ben twee keer flauw gevallen tijdens het plaatsen. Lijkt me handig om niet te gaan werken, een auto te regelen en iemand mee te nemen.

Neem even vanaf de ochtend van plaatsen elke 4 u twee paracetamol dat scheelt al een heel stuk.

Mijn gyneacoloog was nml vergeten dat ik twee keizersnedes heb gehad en de weg nog niet vrij was gemaakt....

de pijn was na een dag weg en ik heb er 5 jaar veel plezier van gehad!

Succes!

gr. Nickey
quote:nikkiepikkie schreef op 24 oktober 2012 @ 09:22:

Volgende week laat ik een spiraaltje plaatsen.

Nou heb ik verschillende verhalen gelezen, van heel veel pijn en een week niet kunnen paardrijden, tot een beetje buikkramp.

Mijn vraag dan ook is wat jullie aanraden wat betreft:

- Werken of vrij nemen die dag.

- Terug fietsen of een auto regelen.

En ik heb nog geen kinderen, dus waarschijnlijk is m'n baarmoederhals nog 'lekker' strak..

Wel laat ik het spiraaltje plaatsen een paar dagen nadat mijn menstruatie afgelopen is. (per toeval, want daar houden ze bij het ziekenhuis totaal geen rekening mee, belachelijk, maar dat terzijde :p)

Wat een uitdrukking, zo had je beter op de sekspijler kunnen posten

Ik heb gewoon gefietst en gewerkt toen ik voor het eerst (geen kinderen) een spiraaltje liet plaatsen. Ik heb eerst 2 ibuprofennetjes ingenomen en na de 'ingreep' ben ik eerst even ergens gaan zitten voordat ik weer op de fiets stapte. Het voelde alsof ik net flink ongesteld was geworden.

Of je die week kan paardrijden weet ik niet. Ik heb die week wel m'n vriend genomen maar dat is niet te vergelijken........ toch???
Dat is zo persoonlijk en dus echt niet te zeggen. Sommigen zijn laaiend enthousiast en sommigen vinden het een rotding. Ik heb er een zeer slechte ervaring mee, dus ik beantwoord je vragen vanuit mijn ervaring en wil dus zeggen dat als er iemand komt posten dat het allemaal zo gepiept is, dat dat voor jou dus misschien heel anders kan uitpakken.

Ik was die dag sowieso vrij en dat was maar goed ook, want was zwaar misselijk, duizelig en had pijn.

Om diezelfde redenen zou ik niet hebben kunnen fietsen. Mijn vriend was (gelukkig) bij me.

Ik had (en nog steeds niet) ook geen kinderen, dus toen ook een stugge baarmoedermond. Ja, dat voel je en dat was voor mij het moment dat ik bijna liggend moest braken.

Nee, het ziekenhuis houdt daar inderdaad geen rekening mee. Logisch. Als zij met iedereen rekening moeten houden wanneer iemand net ongesteld is geweest... Je kan per slot van rekening tevoren ook pijnstillers slikken. Dàt is mij dan weer niet verteld.

Succes. Ik benijd je niet en hoop dat het plaatsen voor jou wel 'appeltje/eitje' is en dat je lichaam daarna snel het spiraaltje zal accepteren.

Neem tevoren
1x is genoeg
Ik heb het ding s ochtends laten plaatsen en was tot een uur of 2 smiddags niet aanspreekbaar. Daarna ging alles weer prima.

Zowel fietsen als auto vond ik geen goed idee, ik heb de taxi terug genomen (zou eerst met de bus).

Ik zou dus die dag vrij nemen, niet met de fiets gaan en niet zelf de auto besturen.
Het plaatsen van het spiraaltje vond ik echt een doffe ellende. Mijn lichaam reageerde namelijk zo heftig dat ik flauwviel van de pijn. Ik was dus blij dat er iemand met mij mee was met de auto en dat ik vrij was die dag.

Overigens was de pijn 's avonds al nagenoeg weg en deed het eruit halen van het spiraal mij helemaal niks qua pijn.
Het kan meevallen of tegenvallen. Neem vrij, ik was op z'n minst wat bibberig erna. Ik wilde niet terugfietsen, maar 't had wel gekund.

Flauwvallen is een fysieke reactie die vrouwen soms hebben. Is een soort reflex, maar komt niet veel voor.

Bij mijn HA en ziekenhuis is de eerste vraag: wanneer heeft u uw menstruatie... Stom van jouw ZH!
Ze willen dus wél rekening houden met je menstruatie, bij mij dan.

Pijnstiller van tevoren: ibuprofen, niet paracetamol. Werkt meer in op de baarmoeder.
Sorry nog wat:

ik klink misschien wat te positief, heb 3 x mirena. Eerste keer was hel, arts prutste ook maar wat (zat de gebruiksaanwijzing nog te lezen ondertussen... wist ik veel). De andere 2 keer even een rotgevoel, daarna klaar.
Vrij nemen en zeker iemand meenemen (met auto dus)! Ik ging bijna onderuit toen ik de huisartsenpraktijk uitstapte. Thuis buikpijn en overgegeven.
Ik zou zeker vrij nemen, mocht het je tegenvallen dan kun je ook gewoon thuis blijven. Valt het allemaal mee ga je toch lekker de stad in of iets anders leuks doen.

Bij mij is het trouwens allemaal heel erg meegevallen. Het plaatsen vond ik even wat minder, maar verder geen last.
Ik vond het ook echt vreselijk. Zes weken na de bevalling geplaatst en dacht dat ik dus wel wat pijn gewend was. Jeetje.

Wel gewoon alleen naar huis gegaan trouwens.

Daarna nog een dag ofzo het gevoel gehad dat-ie eruit wilde, met krampen enzo. Dus ik zou de plaatsdag maar vrijhouden.

Succes!
Ik zou iemand meenemen en gewoon de rest van de dag vrijnemen, en het is wel fijn als er iemand mee gaat (nee, niet gaat gluren maar even wacht op de gang)

Ik vond het pakken/meten wel even gemeen pijn doen (ik was eerst bij vervangende ha, dat lukte niet, toen naar gyn doorgestuurd) en het spiraaltje zetten viel mee. 's Avonds had ik enorm veel pijn, ik denk dat de pijnstillers toen waren uitgewerkt. De volgende dag voelde ik me weer prima. Hij zit er nu 3 maand in, ben best tevreden.

Heb trouwens geen kinderen.
Toen ik het liet plaatsen was ik op de fiets.

Het ging niet zo goed, moest twee keer over en ik viel flauw.

Niemand had mij dan ook gewaarschuwd dat een pijnstiller van te voren een goed idee was.

Maar toen ik bijkwam en een pijnstiller ingenomen had ging het weer prima. Ben naar huis gefietst en 'savonds nog met uur met de auto naar een feest gereden.
Dat is trouwens nu vier jaar geleden, dus moet binnenkort weer opnieuw.

Maar de afgelopen vier jaar waren een feest: niet ongesteld, nergens last van!
Ik heb het spiraaltje nu 2 jaar en wil niet anders meer.

Mijn spiraal heb ik laten zetten bij mijn huisarts. ik ga niet zeggen dat het geen pijn deed, want heb het echt wel gevoeld. Voordat ik ging ook alle horror verhalen gelezen maar het viel me alles mee. Het moment dat hij erin wordt gezet, echt het zetten zelf, dat deed super veel pijn. maar zodra alles gedaan was, was het over. Wel flinke buikpijn erna, maar gewoon op mijn fietstje naar huis. Lekker met een kruik in bed gaan liggen en 3 uurtjes later weer op de been.

Het nadeel van dat moment was dat ik al 1.5 week ongesteld was en daar dus nog 5 dagen bij kwamen. Maarr..

Nu dus al 2 jaar niet ongesteld en dat vind ik heerlijk !

Ik zou als ik jou was, juist niet de horror verhalen lezen, wel pijnstiller innemen voor dat je gaat en het op je af laten komen!

Succes!
Bedankt voor de reacties!

(Met een extra kuddo voor de reactie van GreetBilspleet, ghehe :p)

Gelukkig loop ik alleen maar stage, dus zal m'n stagebegeleidster even inlichten dat er een kans is dat ik die dag niet aanwezig kan zijn En dan zie ik na het plaatsen wel verder..

Mezelf en mijn lichaam kennende maak ik mezelf veel te zenuwachtig voor de afspraak, dus flauwvallen sluit ik niet uit :p (na mijn eerste keer veel reis-vaccinaties viel ik van alle opgebouwde stress ook bijna flauw)

Dus ik ga mijn vriendje maar even lief aankijken of hij in ieder geval met de auto naar z'n werk gaat, zodat als het me niet lukt op de fiets, hij mij naar huis kan brengen.

Nu maar hopen dat ze 'm dinsdag ook daadwerkelijk gaan plaatsen.. In de uitnodigingsbrief stond namelijk dat het om een onderzoek ging waarna ik een voorstel tot behandeling krijg.

Aan de telefoon zeiden ze echter dat het zeer waarschijnlijk was dat ze het spiraal wel gelijk zetten tijdens die afspraak.

(morgen maar nog een keer bellen en hopen dat iemand anders de telefoon oppakt, 2 weten meer dan 1)
Heb je trouwens al een uitstrijkje gehad? Kweet niet hoe oud je bent. .Maar dat deden ze bij mij wel om schimmels/infecties/soa's uit te sluiten.. Dus dat moest eerst (kan gewoon bij ha, is 1 minuut) en als die uitslag positief is kon de spiraal worden geplaatst
Volgens mij is het pijnlijker als je nog geen kinderen hebt gehad(aldus mijn huisarts), en ligt het ook aan het soort spiraaltje(koper of mirena).

Ik heb het zonder pijnstillers gedaan,je wordt misselijk, duizelig en licht in het hoofd en je bent daarna een paar uurtjes niet lekker, maar meer ook niet.
Ik zou er inderdaad voor zorgen dat er iemand beschikbaar is voor noodgevallen. Ik ging de eerste keer op de fiets naar de huisarts, dacht dat doe ik wel even... Heb vervolgens over de dokter heen gespuugd en viel flauw. Mocht dus niet meer op de fiets naar huis.. Heb een halve dag op de bank gelegen en ben toen weer naar mijn studentenkamer gegaan....

De tweede keer is hij bij mij in het ziekenhuis geplaatst door wat er eerder is gebeurd.. Daar zijn ze beter voorbereid op flauwvallen etc en ging her ook een stuk beter:) heb m alleen een jaar later moeten verwijderen vanwege te veel klachten
Ik heb vrijdag een spiraal laten plaatsen.

Ik heb (nog) geen kinderen gekregen, ik had de afspraak even snel voor mijn werk gedaan en ben na inbrengen gewoon gaan werken.

Het inbrengen was absoluut niet prettig en vond het een "kut" gevoel. en best even pijnlijk.

Maar alles erin en een maandverbandje tegen het bloeden en hop gaan.

Het voelde het eerste deel van de ochtend een beetje of ik een trap in me buik had gekregen. Dit was rond de middag al weg en het enige dat mij eraan herinnerde dat het geplaatst was, was het lichte bloedverlies.
Ik vond alleen het plaatsen eventjes pijnlijk, maar dat is echt maar een paar seconden. Verder had ik die dag gewoon een wat stevigere menstruatie-achtige buikpijn, maar om nou te zeggen dat ik er zoveel last van had dat ik een dag vrij zou adviseren...nee. Maargoed, t is voor iedereen anders en ieder lichaam reageert weer anders.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Inbrengen deed 'best wel' even zeer. Daarna de hele dag rustig aan gedaan. Had gelukkig ook iemand mee die me kon rijden. Fietsen zou ik niet doen. De rest was appeltje eitje. Nergens last meer van gehad en de volgende dag weer op het paard gestapt en gaan trainen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven