Mirena spiraal geschikt voor mij?
woensdag 24 oktober 2012 om 20:55
Hoi allemaal,
Omdat ik altijd zwaar ongesteld ben en daar veel last van heb, ben ik aan het kijken voor passende anti conceptie. Mijn man schiet losse flodders dus het is echt alleen om die reden.
Nu werd aan mij verteld door de huisarts dat de mirena spiraal een goede oplossing zou kunnen zijn omdat de menstruatie dan weg blijft of iig veel minder hevig is. Ik lees echter in de bijsluiter dat dit maar bij 20% het geval is. Het zou ook mijn migraine aanvallen verminderen. Terwijl ik hier juist het tegenovergestelde over lees.
Wat zijn jullie ervaringen? Over het plaatsen heb ik al veel gelezen, ik ben daarvoor niet bang te krijgen . Het gaat me dus echt om de menstruaties zelf en de eventuele migraine aanvallen.
Alvast bedankt!
Omdat ik altijd zwaar ongesteld ben en daar veel last van heb, ben ik aan het kijken voor passende anti conceptie. Mijn man schiet losse flodders dus het is echt alleen om die reden.
Nu werd aan mij verteld door de huisarts dat de mirena spiraal een goede oplossing zou kunnen zijn omdat de menstruatie dan weg blijft of iig veel minder hevig is. Ik lees echter in de bijsluiter dat dit maar bij 20% het geval is. Het zou ook mijn migraine aanvallen verminderen. Terwijl ik hier juist het tegenovergestelde over lees.
Wat zijn jullie ervaringen? Over het plaatsen heb ik al veel gelezen, ik ben daarvoor niet bang te krijgen . Het gaat me dus echt om de menstruaties zelf en de eventuele migraine aanvallen.
Alvast bedankt!
woensdag 24 oktober 2012 om 21:02
Geen ervaring met migraine, maar wel met menstruatie. De eerste zes maanden bleef ik maar druppelen, maar het was het wachten waard, want daarna bleef mijn menstruatie zo goed als weg. Zo af en toe een paar druppels, maar verder is het voorbij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 24 oktober 2012 om 21:06
Voor mij was de Mirena niet prettig.
Menstruatie bleef (constant de hele maand door) en ik kreeg juist hoofdpijn in plaats van de verwachting van de huisarts dat het minder zou worden met de Mirena.
Ik heb het ding eruit laten halen en voelde mij zo opgelucht!
Heel snel al na een paar dagen klaarde ook mijn humeur op.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik ook niet goed tegen de pil kan, blijkbaar reageert mijn lichaam heftig op hormoonhoudende anti-conceptie.
Daarnaast hoor ik van veel vrouwen dat ze juist erg enthousiast zijn over de Mirena.
Als je goed tegen de pil kunt en daar geen vreemde bijverschijnselen van had, is de Mirena zeker het proberen waard.
De ervaringen zijn overwegend positief op enkele uitzonderingen na. Helaas is de enige manier om er achter te komen of het voor jou goed werkt door het uit te proberen. Het plaatsen vond ik zelf wel even akelig, maar heb er weinig last van gehad. Was maar een paar seconden echt vervelend.
Succes met het maken van je beslissing.
Menstruatie bleef (constant de hele maand door) en ik kreeg juist hoofdpijn in plaats van de verwachting van de huisarts dat het minder zou worden met de Mirena.
Ik heb het ding eruit laten halen en voelde mij zo opgelucht!
Heel snel al na een paar dagen klaarde ook mijn humeur op.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik ook niet goed tegen de pil kan, blijkbaar reageert mijn lichaam heftig op hormoonhoudende anti-conceptie.
Daarnaast hoor ik van veel vrouwen dat ze juist erg enthousiast zijn over de Mirena.
Als je goed tegen de pil kunt en daar geen vreemde bijverschijnselen van had, is de Mirena zeker het proberen waard.
De ervaringen zijn overwegend positief op enkele uitzonderingen na. Helaas is de enige manier om er achter te komen of het voor jou goed werkt door het uit te proberen. Het plaatsen vond ik zelf wel even akelig, maar heb er weinig last van gehad. Was maar een paar seconden echt vervelend.
Succes met het maken van je beslissing.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
woensdag 24 oktober 2012 om 21:11
quote:Biebeliee schreef op 24 oktober 2012 @ 20:57:
Ik heb de Mirena vanaf februari dit jaar en wacht nog steeds op de dag dat de menstruatie minder wordt of hopelijk ooit zelfs uitblijft.
Was dat voor jou ook de reden om deze anti conceptie te nemen?
Verder dan wel tevreden of?
Belle, dat is super!
Nora, had/heb jij met de pil dan ook last van hoofdpijn? Ik krijg bij iedere pil doorbraakbloedingen. Verder weet ik het niet zo goed meer want ik gebruik al lange tijd geen pil meer.
Ik heb de Mirena vanaf februari dit jaar en wacht nog steeds op de dag dat de menstruatie minder wordt of hopelijk ooit zelfs uitblijft.
Was dat voor jou ook de reden om deze anti conceptie te nemen?
Verder dan wel tevreden of?
Belle, dat is super!
Nora, had/heb jij met de pil dan ook last van hoofdpijn? Ik krijg bij iedere pil doorbraakbloedingen. Verder weet ik het niet zo goed meer want ik gebruik al lange tijd geen pil meer.
woensdag 24 oktober 2012 om 21:14
woensdag 24 oktober 2012 om 21:15
woensdag 24 oktober 2012 om 21:15
woensdag 24 oktober 2012 om 21:23
Vanaf dat ik ging menstrueren, was ik zo'n 3 weken aan het stromen, een paar dagen niet en vervolgens begon het hele circus weer van voor af aan. Eerst jaren aan de pil geweest, maar na m'n zwangerschap zei de verloskundige dat Mirena wel een goed alternatief was.
Ik heb nu ruim 9 jaar geleden de 1e laten plaatsen en begin volgend jaar ga ik voor de 3e. Bij de eerste was mijn menstruatie zo goed als verdwenen, nu met de 2e heb ik zo nu en dan wat licht bloedverlies.
Ik ben erg tevreden!
Ik heb nu ruim 9 jaar geleden de 1e laten plaatsen en begin volgend jaar ga ik voor de 3e. Bij de eerste was mijn menstruatie zo goed als verdwenen, nu met de 2e heb ik zo nu en dan wat licht bloedverlies.
Ik ben erg tevreden!
woensdag 24 oktober 2012 om 21:30
Ik heb nu ruim 3 jaar een Mirena. Ik ben nog stipt om de 4 weken ongesteld, maar veel lichter dan voorheen. Ongeveer 3 dagen, en dan gebruik ik alleen een minitampon of inlegkruisje. Ook heb ik nauwelijks buikpijn meer en veel minder rugpijn. Eigenlijk zijn alle 'symptomen' van ongesteldheid minder geworden.
Na het plaatsen heb ik ruim 5 maanden lang gevloeid, dat was wel frustrerend. Ik had al besloten, dat als ik na 6 maanden nog zou vloeien, het ding er weer uit moest, maar uiteindelijk stopte het net iets eerder.
De volgende spiraal laat ik wel door een gynaecoloog plaatsen, want deze is door mijn huisarts geplaatst en dat was echt een hel! Ik viel bijna flauw van de pijn, terwijl ik al wel 2 bevallingen zonder verdoving heb gedaan en ik ook nog pijnstillers had genomen voor het plaatsen. Bij de nacontrole (6 weken later) bleek dat ik een gekantelde baarmoeder heb, waardoor plaatsen dus lastiger is dan normaal.
Na het plaatsen heb ik ruim 5 maanden lang gevloeid, dat was wel frustrerend. Ik had al besloten, dat als ik na 6 maanden nog zou vloeien, het ding er weer uit moest, maar uiteindelijk stopte het net iets eerder.
De volgende spiraal laat ik wel door een gynaecoloog plaatsen, want deze is door mijn huisarts geplaatst en dat was echt een hel! Ik viel bijna flauw van de pijn, terwijl ik al wel 2 bevallingen zonder verdoving heb gedaan en ik ook nog pijnstillers had genomen voor het plaatsen. Bij de nacontrole (6 weken later) bleek dat ik een gekantelde baarmoeder heb, waardoor plaatsen dus lastiger is dan normaal.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
woensdag 24 oktober 2012 om 21:40
@Caroline, Ja bij pilgebruik heb ik ook veel last van hoofdpijn.
Mijn libido zakt tot onder het vriespunt en ik voel mij zwaarmoedig. Dezelfde verschijnselen heb ik bij de Mirena ook gehad.
En dan nog het vloeien, ik heb tot na de 6 maanden gewacht omdat de huisarts mij verzekerde dat het daarna beter zou moeten gaan. Toen ik met 7maanden Mirena nog steeds doorbraakbloedingen had en altijd bedacht moest zijn op vloeien heb ik het ding laten verwijderen.
Was het constant dragen van inlegkruisje voor de zekerheid echt heel zat inmiddels. Daarnaast had ik maandelijks ook nog een menstruatie.
Tijdens pilgebruik had ik ook doorbraakbloedingen maar minder dan met de Mirena.
Nu doe ik het volledig zonder hormoonhoudende anticonceptie, en ga binnenkort aandelen Durex nemen denk ik.
Mijn libido zakt tot onder het vriespunt en ik voel mij zwaarmoedig. Dezelfde verschijnselen heb ik bij de Mirena ook gehad.
En dan nog het vloeien, ik heb tot na de 6 maanden gewacht omdat de huisarts mij verzekerde dat het daarna beter zou moeten gaan. Toen ik met 7maanden Mirena nog steeds doorbraakbloedingen had en altijd bedacht moest zijn op vloeien heb ik het ding laten verwijderen.
Was het constant dragen van inlegkruisje voor de zekerheid echt heel zat inmiddels. Daarnaast had ik maandelijks ook nog een menstruatie.
Tijdens pilgebruik had ik ook doorbraakbloedingen maar minder dan met de Mirena.
Nu doe ik het volledig zonder hormoonhoudende anticonceptie, en ga binnenkort aandelen Durex nemen denk ik.
woensdag 24 oktober 2012 om 21:43
Ja hoor, het ding is er binnen een minuutje weer uit als je dat zou willen. Gewoon bij de huisarts.
Overigens: Ik ben niet representatief hoor!
Vermoedelijk eerder een uitzondering.
Zonder hormonen doe ik het het best, is mijn menstruatie regelmatig en heb ik slechts zelden hoofdpijn. Dus ik wacht nu gewoon maar op de overgang.
Overigens: Ik ben niet representatief hoor!
Vermoedelijk eerder een uitzondering.
Zonder hormonen doe ik het het best, is mijn menstruatie regelmatig en heb ik slechts zelden hoofdpijn. Dus ik wacht nu gewoon maar op de overgang.
woensdag 24 oktober 2012 om 21:56
quote:leelee3 schreef op 24 oktober 2012 @ 21:48:
Geen ervaring met de mirena hier, maar wel met migraine en zware menstruaties. Ik ben nu heel blij met de Yasmin pil.
Dacht ik noem het even, voor het geval je deze pil nog niet geprobeerd hebt
Dat was bij mij ook de pil die het prettigst was.
Was de naam kwijt, thanks Leelee misschien heeft To er iets aan.
Geen ervaring met de mirena hier, maar wel met migraine en zware menstruaties. Ik ben nu heel blij met de Yasmin pil.
Dacht ik noem het even, voor het geval je deze pil nog niet geprobeerd hebt
Dat was bij mij ook de pil die het prettigst was.
Was de naam kwijt, thanks Leelee misschien heeft To er iets aan.
woensdag 24 oktober 2012 om 22:01
Ik had altijd heel hevige menstruaties en het werd door de jaren zelfs nog erger.
Uiteindelijk heb ik ook 3 jaar geleden een mirena laten plaatsen. Ik word wel ongesteld elke maand, maar dan wel minder hevig. De ene keer meer dan de andere keer, maar heel goed te doen vergeleken met die vreselijke menstruaties die ik altijd had.
Heb na het plaatsen wel maanden gevloeid. Maar heb wel minder hoofdpijn.
Al met al ben ik dus wel tevreden, al hoop ik nog steeds op een uitblijvende menstruatie.
Uiteindelijk heb ik ook 3 jaar geleden een mirena laten plaatsen. Ik word wel ongesteld elke maand, maar dan wel minder hevig. De ene keer meer dan de andere keer, maar heel goed te doen vergeleken met die vreselijke menstruaties die ik altijd had.
Heb na het plaatsen wel maanden gevloeid. Maar heb wel minder hoofdpijn.
Al met al ben ik dus wel tevreden, al hoop ik nog steeds op een uitblijvende menstruatie.
woensdag 24 oktober 2012 om 22:28
Ik heb nu sinds een paar maanden de Mirena spiraal, dit gekozen omdat ik de laatste tijd veel last had van m'n ongesteldheid, en met name veel hoofdpijn tijdens het ongesteld zijn. Na de spiraal ben ik echt wel 3 of 4 weken ongesteld geweest, en net toen ik er moedeloos van werd hield het op! Ik ben in de laatste 3 maanden 1 halve dag heeeeeel lichtjes ongesteld geweest, en thats it. Dus ik ben er persoonlijk heel blij mee
woensdag 24 oktober 2012 om 23:16
Ik heb de mirena nu 3,5 jaar en hij begint een soort van 'uit te werken'. Na. Wat rommelen in het begin en 1 hele gênante bloeding midden in de supermarkt (een hele plens, zo naar! Thank god dat ik een donkerblauwe jeans droeg) niet meer ongesteld geweest.
Heb de spiraal ook genomen ivm migraine in de stopweek (na heel veel pilsoorten en nuvaring). Ik heb nu geen last meer van migraine.
Heb de spiraal ook genomen ivm migraine in de stopweek (na heel veel pilsoorten en nuvaring). Ik heb nu geen last meer van migraine.
woensdag 24 oktober 2012 om 23:59
Ik had ook altijd heftige menstruaties, pijnlijk, hoofdpijn, moodswings, alles. Mirena hielp mij niet, mijn menstruatie werd alleen maar langer en zwaarder! Nu sinds twee maanden aan de prikpil, en gelijk na de eerste 'shot' bleef mn menstruatie uit! Straks drie maanden verder, en nog steeds geen menstruatie, heerlijk. En het is ook fijn dat ik niet meer zo emotioneel ben. Soit, het heeft z'n tijd nodig om uit je lijf te geraken, maar ik ben nog niet toe aan kinderen op dit moment.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 25 oktober 2012 om 00:08
Ik heb sinds kort mijn derde mirena. Ik ben een zeer tevreden gebruiker, ondanks het feit dat plaatsen bij mij niet geheel pijloos is. Ik heb een gekantelde baarmoedermond en dat plaatst niet zo lekker. Toch zou ik niet anders meer willen. Ik had altijd bloedarmoede door mijn menstruatie en heb daar nu geen last meer van. Geen menstruatie meer of eens in de zoveel maanden een heel klein beetje bloedverlies. Wel gek wanneer je dan voor je dochter voor het eerst in 10 jaar weer maandverband enz. moet halen. Verder helemaal geen bijwerkingen. In mijn omgeving zijn meerdere mensen met een mirena en ik hoor alleen maar positieve verhalen. Het is in het begin wel even doorzetten. Bij de eerste heb ik wel een paar weken last gehad van spotting.