stucen en stof

25-10-2012 08:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag, we zijn lekker aan het klussen in ons huis, vanmiddag komt er een stucadoor, en die gaat het plafond alvast in de voorstrijk zetten, omdat het plafond helemaal glad moet zijn.

Maar vandaag wil er ook iemand komen om in dezelfde kamer de stopconacten te verplaatsen. Hij gaat dit dus doen door in de muur te fresen en slijpen iod. Daar komt dus stof bij vrij, maar hoe zit dat met het voorstrijk? in combinatie met de stof? kan dit in dezelde ruimte?
Misschien niet helemaal ideaal maar ik denk dat het wel kan.
Voorstrijk kun je ook zelf (heb 't net toevallig gedaan) dan kun je de elektricien eerst z'n werk laten doen, dan de kamer en plafond goed stofvrij maken en dan voorstrijken. Dat fresen in muren geeft echt gemeen stof. Slaat ook echt op je slijmvliezen.
Oke, maar vond het wel zo aardig van de stucadoor dat hij de voorstrijk voor mij gaat doen. en hij gaat ook een stijger bouwen voor het plafond, vanmiddag. Kun je onder een steiger door? en dan bij de muur komen van de stopcontacten?

terwijl hun bezig zijn met de voorstrijk e.d?
Kun je die stucadoor niet gewoon 'n weekje uitstellen? De timing is wel beroerd zo. Wordt het plafond gestuct ipv gespoten dat ie 'n steiger nodig heeft? Bij 't huis waar ik geklust heb, werd er gespoten en op stukjes waar de voorstrijk niet voldoende gehecht had, hechte het spuitwerk ook niet. Waren gelukkig maar paar plekjes en die deed ie later nog 'n keer over. Maar als je het echt in 't stof gaat zetten door dat fresen en dat plakt in de natte voorstrijk, dan lijkt me dat niet echt goed. Misschien beter die stucadoor ff bellen om te vragen wat wijsheid is.
Voorstrijk is heel vloeibaar spul. Ik zou mij daarom meer zorgen maken over de voorstrijk in combinatie met open liggende elektra. Het is niet ideaal in een vochtige ruimte aan het elektra te gaan werken. En de kans op spetters is ook vrij groot!
Wij hebben ook net vanalles gefreesd in ons nieuwe huis. Hier kon je een bouwstofzuiger op aansluiten. Misschien dat je kunt checken of dat bij jullie ook het geval is?

Zou het wel aanraden want man, wat een stof!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven