Entertainment alle pijlers

ASMR - de nieuwe hype?

25-10-2012 14:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dit fragment van DWDD klik

ASMR schijnt de nieuwe internet-hype te zijn. Sommige mensen krijgen een soort brain-orgasm als ze kijken en luisteren naar bepaalde filmpjes.

Ik ben erg nieuwsgierig of er hier mensen zijn die dit hebben of begrijpen. Dat ik de vraag stel, komt voornamelijk voort uit het feit dat ik juist het tegenovergestelde lijk te ervaren. Al dat geritsel en getik zorgt bij mij juist voor irritatie! Een muntje/deksel/bordje dat over de tafel stuitert/draait of een ritselende cellofaan verpakking...brrrr...mijn nekharen gaan ervan overeind staan!
Ik heb dat fragment ook gezien. Ik vond het in eerste instantie ook heel apart en meer irritant. Vooral gefluister vind ik vreselijk.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat sommigen er heel ontspannen van raken als ze 15-20 min naar zo'n herhalende handeling kijkt.

'Brain orgasm' vind ik dan weer zo'n overdreven term. Volgens mij draait 't meer gewoon om de ontspanning; het is een soort meditatief sfeertje waar je in komt, denk ik.
wat je water geeft, groeit
Ik heb dit altijd al gehad, bijvoorbeeld als de kapper mijn haar aan het knippen was, maar ik weet ook pas sinds kort dat het ASMR is. Ik ken ook niemand die dit ook zo ervaart..

En wat je dan voelt? Uhm...soort kippenvel maar dan in je ruggengraat en op je hoofd. Klinkt raar ik weet het!
Heb het gezien bij DWDD en ben geloof ik niet gevoelig voor zulke sensaties.

Dat gefluister irritieert me. En van dat nagelgetik krijg ik de riebels, ik heb een fobie voor lange nagels.
Nee, heb het niet. Het irriteert me eerder.

Ik las ooit ergens dat mensen het ook hebben als iemand een cadeautje voor ze inpakt, of iets uitlegt. Oh wacht, dat was hier op Viva
Hahaha ja ik kan ook niet tegen lange nagels. En de kapper vind ik vreselijk.
quote:littlemissclumsy schreef op 25 oktober 2012 @ 14:49:

Ik heb dit altijd al gehad, bijvoorbeeld als de kapper mijn haar aan het knippen was, maar ik weet ook pas sinds kort dat het ASMR is. Ik ken ook niemand die dit ook zo ervaart..

En wat je dan voelt? Uhm...soort kippenvel maar dan in je ruggengraat en op je hoofd. Klinkt raar ik weet het!Herkenning
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Er is een topic waarin veel mensen het herkennen.

Ik probeer hem hier even te linken.

http://forum.viva.nl/forum/Psyche/Aange ... es/82506/7
Haha ik zat tijdens het programma ook met kippenvel. Heb het dus bij de kapper ook. Het gefluister vind ik zalig.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:kus schreef op 25 oktober 2012 @ 15:01:

Er is een topic waarin veel mensen het herkennen.

Ik probeer hem hier even te linken.

http://forum.viva.nl/forum/Psyche/Aange ... 82506/7Het wordt me meer en meer duidelijk dat ik het niet heb. Ergens wel jammer want het klinkt wel goed. Maar de filmpjes blijven me irriteren, ook na langer kijken. Too bad!
Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad bij een boekwinkel in Belgie. De verkoper had mooie handen en pakte daarmee zo sierlijk een boek in dat ik gekocht had, dat ik kippevel kreeg. Toen ik een paar jaar later in dezelfde stad was ben ik weer naar deze boekwinkel gegaa. Wat denk je? Hik werkte er nog. Heel het ritueel herhaald: heerlijk!
quote:littlemissclumsy schreef op 25 oktober 2012 @ 14:49:

En wat je dan voelt? Uhm...soort kippenvel maar dan in je ruggengraat en op je hoofd. Klinkt raar ik weet het!Ik heb (ook) een heel gevoelige hoofdhuid (sowieso m'n huid) en ik ervaar ook een soort tinteling in mijn rug. Rechtsonder boven mijn bekken. Als mijn vriend met zijn vingers over mijn hoofdhuid (vanuit de nek naar boven) gaat, dan voelt dat heel apart. Soms is het gevoel zelfs te heftig.
Even TVPtje, want dit wil ik thuis ff naluisteren.
.
@Gipskruid: ik heb het WEL, maar ik heb het niet bij die filmpjes waarbij ze het zo expres proberen op te wekken. Maar wel bij toevallige momenten.

@Cleopatra: wat lachen dat je dat gedaan hebt.

@Aurelie: wat fijn dat jij het zo vaak hebt. Ik heb het heel zelden, daarom vind ik het ook zo bijzonder. Wanneer heb jij het dan allemaal?
Ik snap er niks van...is het seksueel opwindend of sensationeel op een andere manier?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
.
.
Hmmmpfff.... ik word er heel slaperig van als ik naar zo´n filmpje kijk!
quote:aurelie26 schreef op 25 oktober 2012 @ 17:02:

[...]

Nee totaal niet. Voor mij is het geen seks, maar pure ontspanning. Ik kijk bovengenoemde youtube filmpjes bijvoorbeeld graag voordat ik ga slapen en dan vooral als ik een lange dag heb gehad. Alles valt van me af en ik slaap daarna heeeeerlijk.

Crosspost

Ik kijk net naar een van die filmpjes en ik vind het zo... moet ik zeggen `slaapverwekkend´ of `kalmerend´?

Ik realiseer me dat ik zoiets ook heb met de kookprogramma´s van Nigella Lawson en de muziek van Lana del Rey.
.
Aurelie het genetische zou kunnen. Mijn oma had het ook. Daarmee is voor mij gelijk ook duidelijk dat het geen hype is. Hooguit wel dat er nu video's van zijn maar niet het verschijnsel zelf.

In mijn geval ook niet seksueel alleen ontspannend. Heb het ook als ik met mijn nagels over mijn onderarm ga van pols tot aan elleboog en weer terug.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Volgens mij heb ik dat ook
Die tintelingen in mn hoofd bedoel ik dan. Heel raar maar weet niet zo goed wanneer ik het heb. Volgens mij wel bij de kapper als ze mn haar wassen..
Sommige van die filmpjes zijn gemarkeerd als ongepast

Waarschijnlijk door degenen die verpakkingen als `erotisch´ ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven