Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Huren valt op zich wel mee, er is best een boel..als je maar geen beesten hebt, maar je hebt 3 kinderen toch, dan is tijdelijk ook niet echt handig.

Wij gaan voor werk die kant op, of het Zutphen gaat worden is dus ook nog maar de vraag maar daar zijn op dit moment onze pijlen op gericht.

Waar kom jij uitspronkelijk vandaan?

We kijken nu naar huizen tussen de 2 en 2,5 ton, jullie?

Ik zoek nergens meer op, het komt vanzelf in mn mailbox

Rieneke, als ik dan J zeg, weet jij dan met wie we een afspraak hebben?

Vriendschapverzoek komt geloof ik in je mailbox, haha die naam, ik wou 'm veranderen Droid...was een domme ingeving.

Heb er toen Blub van gemaakt, kijken waar er iets zou veranderen, maar alleen het profiel geloof ik

Dat is maf Bianca, zou ook even niet weten wat me dan overkwam denk ik.

Heb je die makelaar wel gevraagd waarom de verkoper geen tegenbod doet?

En anders ga je voor 3x scheepsrecht

Goeiemorgen meiden, fijne dag allemaal, en hopelijk hier en daar wat goed nieuws!
Zijn er nog mensen die in het rijtje in OP willen?
net de makelaar gebeld en als het goed is worden we vandaag gebeld, spannend hoor!!

Wij hebben 270000 geboden en staat 300000 te koop.

ik hoef niet in rijtje OP hoor droid, want heb eigenlijk niks te koop staan...

zit een beetje in een aparte situatie
Droid, ik kom van oorsprong uit Hengelo, maar woon daar al heel lang niet meer.

Rieneke, ik heb nog eens zitten nadenken over dat terugbellen, in de algemeenheid. Ik denk dat als kijkers zelf niet bellen, de kans dat ze wel geinteresseerd zijn als de makelaar ze na een week belt, niet groter wordt (snap je 'm nog?). Maar ik zou het zelf als kijker wel raar vinden als een makelaar mij niet belt na een bezichtiging. En ik vind het als verkoper toch wel erg fijn dat de makelaar er achteraan zit. Wij hebben vorige week woensdag kijkers gehad en hij belt ze deze week na. Als ik vrijdag nog niets gehoord heb bel ik wel zelf.

Wij weten nog niet goed hoeveel we aan een huis willen uitgeven, maar dat komt ook omdat we nog niet goed weten wat we nu precies willen. Een huis voor 'altijd' en dan max in de hypotheek gaan zitten, of eerst een tussenhuis? Maar een tussenhuis is in deze tijd eigenlijk niet meer te betalen (kort wonen in een koophuis bedoel ik), dus daarom overwegen we als tussenhuis iets te gaan huren voor 4 a 5 jaar en dan ons eindhuis te gaan kopen. Eindhuis mag rond 4 ton zijn.

Bianca, nee we hebben nu nog nooit een bod gedaan, maar we kijken dan ook geen huizen. We hadden laatst wel kijkers die ons huis te duur vonden, maar wel geinteresseerd waren. Helaas deden ze geen bod, vond ik jammer, want dan kan je kijken of je het toch nog eens kan worden.

Heel raar van die makelaar, 6 jaar te koop en dan bod niet doorgeven? En na 6 jaar moet je er toch vanuit gaan dat je verlies gaat krijgen denk ik (had je dan ook 6 jaar voor kunnen sparen, toch?). Ken je de huiseigenaren? Misschien kan je het rechtstreeks doorgeven? (zag ik hier ook ergens voorbij komen bij iemand)

Voor in de OP: 2 onder 1 kap (+hoek), bouwjaar 57 (moest spieken op funda, wist het niet eens ), te koop sinds mei '12
Yes!! Volgende week donderdag komen de kijkers weer!! Met aankoopmakelaar!! Oei... Dit klinkt serieus!!! Pfff even omschakelen... We waren voorbereid op een heftig gesprek en nu dit!

Om 15.00 had de makelaar nog niet terug gebelt. Wij baalden hier stevig van!! Man heeft nog een keer gebelt, kreeg voicemail. Net heeft de makelaar terug gebelt met dit bericht!! Hij vertelde dat hij op de voicemail van de kijkers vorige week had ingesproken, en gisteren, (na ons telefoontje, gaf hij toe)heeft terug gebelt. Ze waren toen bezig om een afspraak te maken met de aankoopmakelaar.

Eerlijk gezegt hebben we het er niet meer over gehad over het bellen. Eerst dit maar eens afwachten. :-)
Wowie Rieneke, fantastisch!!

Wat ben je dan flabbergasted he? Hier liep het ook raar, je verwacht er niks meer van en ineens...

Eerst maar kijken wat er nu gebeurt, zou je wel de kosten schelen van wisselen van makelaar!
Ik vind het normaal dat een makelaar even met de kijkers belt, als ze geen interesse hebben, zou ik toch graag willen weten wat maakte dat...

Misschien zijn de kijkers wel geïnteresseerd maar terughoudend en moeten ze over de streep getrokken worden, hoe dan ook vind ik dat er gebeld moet worden!

Laatst 3 huizen bekeken van 2 makelaars, en beide gaven aan feedback te waarderen, wij vonden het raar dat wij dan zouden moeten bellen...ik heb ze gemaild, maar dan uit respect naar de verkopers.

Maison, je staat ertussen!
quote:maison schreef op 22 oktober 2012 @ 21:50:

Rieneke, ik herken je verhaal over de makelaar, hebben we dezelfde?
quote:elize_ schreef op 23 oktober 2012 @ 10:01:

net de makelaar gebeld en als het goed is worden we vandaag gebeld, spannend hoor!!

En, en, en...?
Rieneke, wat een goed nieuws!!!! Oh wat spannend zeg!!

Elize, idd, heb je al wat gehoord?
Bianca: wat een raar verhaal! Wij hadden hier ook zoiets van 'elk bod dat komt, geef je maar door, dan zien we wel hoe we eruit komen'. Gek hoor!

Rieneke: hoeoeoeoeoeoe spannneeennnnnndd!!!!

Elize: *ook nieuwsgierig*
Maison, om nog even terug te komen over het er achteraan bellen. Precies het is meer een formaliteit die er, wat mij betreft, bijhoort. Ik bezef heel goed dat de kans erg klein is dat als de makelaar de kijkers gaat bellen, ze als nog een keer gaan kijken. Maar toch, er kunnen nog vragen zijn bij de kijkers die op dat moment alsnog gesteld worden.

Maar hij beloofd dat hij er achteraan belt, en dan moet hij het ook doen. Zelf zijn we een tijdje geleden ook bij een huis wezen kijken en na een weekje kregen we ook een telefoontje.

En als de makelaar mij een week na een bezichteging belt, met goed of met slecht nieuws, krijg ik ten minste wel het gevoel dat hij daadwerkelijk zijn best doet voor ons.

Wat betreft een bod doen. Er staan nog een paar huizen te koop, die wel onze intresse hebben, maar te duur zijn. En al een hele tijd te koop staan. Waarschijnlijk gaan we toch nog even die makelaars bellen, ons budget vertellen, en vragen of het zin heeft om met zo'n budget het huis te gaan kijken. Onder het motto; niet geschoten altijd mis...

Droid, veel plezier morgen in ons mooie :-) Zutphen!
Hey dames, leuk dat jullie zo meeleven!! Gisteren hebben ze niet gebeld, maar heb door dat het echt een spelletje is..verwacht echt niet dat ze akkoord gaan...ze proberen echt meer te krijgen, hou mn poot stijf!!

Nu staat de makelaar op mn voicemail, heb echt de neiging om uuuuren te wachten met terugbellen..

@ rieneke goed nieuws!! Veel succes donderdag!!

@ rieneke: gewoon bieden wat je max kan betalen en zeggen dat het je max is! Als je een paar huizen op het oog hebt grote kans dat het bij eentje lukt! Eerst wachten tot je eigen huis verkocht is natuurlijk!!
Dit is weer wat minder:

http://www.nu.nl/nieuws/2 ... potheekrente--aftrek.html
Net gebeld helaas..ze willen het voor dit bod niet verkopen..
Balen Elize. Wat gaan jullie nu doen? Nieuw bod? staat het huis al lang te koop?
Rieneke, wat een goed nieuws!

Elize, wat vervelend zeg! Is het nu helemaal klaar of gaan jullie een hoger bod uitbrengen?

Ik heb mijn makelaar gesproken n.a.v. de bouwkundige inspectie. De koper wil dat ik 2000 van de prijs afdoe, of dat ik een aantal dingen opknap.

Ik balen natuurlijk, maar nu zijn mijn ouders heel lief geweest. Ze geven mij het bedrag wat van de prijs afgaat. Dit vooral omdat ze voor mij zo graag willen dat het na 1,5 jaar eens klaar is. Natuurlijk kunnen we de punten verbeteren, maar daar hebben mijn vriend ik beiden niet echt de puf/mogelijkheid voor momenteel (vooral omdat ik chronisch ziek ben en mijn vriend door al het klussen afgelopen zomer geen vrije dagen meer heeft).

Ik heb vanmorgen de makelaar gebeld met de mededeling dat ik de koper tegemoet wil komen door 1500 van de prijs af te doen. Hopelijk gaat ze daarmee akkoord!

Het is nu dus weer afwachten.

Wat zal ik blij zijn als dat contract eindelijk getekend is en daarna de wachttijd voorbij is!!!

Talise, hoe is de inspectie bij jullie gegaan? Wat boffen dat het dezelfde inspecteur was. Dat kan alleen maar in jullie voordeel werken nadat jullie er zoveel aan hebben gedaan.
@ alanabana, wat lief van je ouders!!

We zouden eventueel 5000 euro meer willen betalen maar dat is echt de max!

Het huis staat twee en een half jaar te koop.

Maar is al flink gezakt in prijs van 350 ( echt niet waard) naar 300. En wij boden 270 ( daarentegen boden wij onze flat wel scherp aan).
Elize, hopelijk gaat die 5000 ze over de streep trekken! Zou echt fijn zijn!

De makelaar belde net dat ze akkoord is gegaan met 1500! Vrijdag gaat ze het koopcontract tekenen. Zou het nu echt gaan gebeuren?!!
Hoop het voor je aanabalana!!!
alana: jeetje, dat kan dus ook nog. Drama zeg. En ik kan begrijpen dat je absoluut geen zin meer hebt in opknappen. Pfrt. Ik spreek uit ervaring. Klussen voor de volgende bewoner is - excusez le mot - kut. Maar wel superlief van je ouders. Fijn dat je nu gewoon gaat verkopen! Hoera!

Inspectie ging goed. Was zeker een gelukje. Hij begon op een gegeven moment te zeuren over plintjes, dat heeft onze makelaar per direct even de kop ingedrukt. Heerlijk, daar kan ik van genieten

Elize: zo, dat is wel rot zeg! Het is voor verkopers ook moeilijk hoor, dat je je geld zo ziet vervliegen. Maar goed, ik zou er zelf als verkoper echt geen zin meer in hebben en er bij elk bod nog een mooi strikje om doen ook Ik hoop dat jullie er alsnog uitkomen.

Rieneke: goed hoor, gewoon schieten, je weet het maar nooit!

Hier zitten we te wachten op het koopcontract. Laat maar komen, ik teken wel. Vanochtend even bij oude buurvrouw geweest. Het valt me ineens heel zwaar dat de deur 30 cm links ervan voor mij potdicht blijft :( Nog eventjes geduld. 31 oktober afspraak met huurder. Pfff.
Ik zou ook graag met jullie mee willen schrijven. We hebben ons huis al zo'n 1,5 jaar te koop staan, maar de daadwerkelijk verkoop wil nog niet zo vlotten. Wel hebben we inmiddels zelf een ander huis gevonden en zijn we in onderhandeling. Super spannend, zeker omdat onze eigen verkoop nog niet is geregeld.

We zijn inmiddels al meer dan 20% gezakt in de vraagprijs, dus dat wordt sowieso een zware dobber. Maar omdat we naar een veel goedkopere regio willen verhuizen, hopen we dat verlies een beetje te compenseren. Meer huis voor minder geld...

We hebben de laatste tijd wel veel meer kliks op funda en veel meer bezichtigingen. Is bij jullie de aanloop ook zo toegenomen?

Alanabanana, super dat het gelukt is. Gefeliciteerd! Lijkt me heerlijk om zo ver te zijn.
Snap ik ook hoor Talise, is ook erg pijnlijk als je huis opeens zoveel minder waard is...helaas wordt het alleen maar erger, je hoort verhalen over weer 15% dalingen. voor mij best wel gunstig want tja 15 % op een flat van 150000 is minder erg dan een huis van 3 ton.
hee allemaal!

ik heb even een vraagje. ik denk er over na om me huis te verkopen.

wat zijn ongeveer de kosten wat je kwijt bent aan de makelaar?

en is het verstandig om nu je huis te verkopen i.v.m. crisis?

groetjes Marloes
Alana, wat fijn dat het nu rond is! Het is nog wel even spannend geweest dus.

Elize, heb je nog een tegenbod gedaan?

Rieneke en Droid, hoe gaat het bij jullie?

Gisteren zijn de kopers hier nog even geweest om wat meetwerk te doen. Gek hoor. Het is gewoon echt gebeurd.

Marloes, wij hebben bij verschillende makelaars offertes aangevraagd. En te koop zetten kan altijd. Wij hebben een restschuld na de verkoop van onze woning. Maar we hebben een nieuwe woning voor ruim 50000 minder dan voorheen. Het gaat natuurlijk wel twee kanten op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven