Geld & Recht alle pijlers

Rabobank app.

25-10-2012 17:29 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring?

Ik ben een beetje terughoudend en weet ook niet precies hoe hij werkt. Ik heb hem al wel gedownload en moet dan eenmalig aanmelden met random reader.

En dan? Als ik dat gedaan heb kan iedereen die mijn telefoon in handen heeft bij mijn internetbankieren?

Het klinkt heel handig en fijn, maar ik vraag me af hoe veilig het is en of ik het dus wel wil.
Je kiest een vijfcijerige code (soort pincode) waarmee je via je telefoon in kan loggen.
Zonder die code geen toegang tot je rekening. Voor bankgiro overboekingen heb je een random reader nodig, acceptgiro's kunnen zonder je random reader.
Kijk, dat is al beter En hoe zit het daarbuiten met de veiligheid?

Eigenlijk dus gewoon de vraag doen of niet doen
Nettel: dus je kunt geen geld overmaken als je je RR niet bij je hebt? Hmmm....handig! Not.
En naar rekeningnummers waar je voor het eerst geld naar overmaakt, heb je je reader wel eenmalig nodig. Bij hele grote bedragen volgens mij ook, maar dat weet ik niet zeker!?
Wel als je al eerder met je random reader het nr hebt gebruikt in de app. En tussen je rekeningen onderling kan ook zonder reader. Ik gebruik m al jaren en vind m heel fijn.
Wel acceptgiro's dus, en naar je eigen rekening kan je ook overboeken. Maar ik denk dat bankgiro ook niet zo slim is om dat vrij te geven, als mensen dan perongelijk je pincode in handen krijgen kunnen ze heel gemakkelijk je rekening plunderen
Met de ipad app kun je alle overboekingen doen zonder random reader. Voor mij voelt dat niet helemaal goed. Ik ga de app dus ook zeker niet op mijn telefoon zetten. Mijn ipad ligt thuis en zal iemand anders dus niet zo snel in handen krijgen.
Ik ben ook een beetje huiverig wat betreft mobiel bankieren. Ik kan dus alleen mijn saldo inzien (handig bij het winkelen)
Volgens mij is het maar éénmalig dat je bij een gewone overschrijving die random reader nodig hebt en als de app het rekeningnummer kent van een eerdere overschrijving niet meer.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
quote:Nanna schreef op 25 oktober 2012 @ 17:34:

Wel als je al eerder met je random reader het nr hebt gebruikt in de app.

Oh dat wist ik helemaal niet ?

Vergeet hij alle rekeningnrs weer na een update dan?
Ik heb een budget coach om mn saldo bij te houden dus zolang ik die braaf bijhoud zou ik daar die app niet voor nodig moeten hebben.
Ik weet niet hoe dat bij de Rabobank zit, maar bij de ABN kun je ook een limiet instellen hoeveel je max. kunt overmaken zonder random reader (e-dentifier bij de ABN).
tis hetzelfde als de rabofoon.

dezelfde inlogcode, geld overmaken tussen rekeningen is geen probleem, geld overmaken naar een 'bekend' (al eerder gebruikt) rekeningnummer ook niet, max 300 euro

ik vind het erg handig, saldo checken op elk gewenst moment of even snel spaargeld over/terug boeken.

ik kijk wel uit in het openbaar dat mensen niet met mij mee kunnen kijken op een schermpje en ik zet de functie van rekeningnummer onthouden uit. ze zeggen dat het beter is om alleen via een beveiligde wifi verbinding te maken, maar daar let ik dan weer niet op.
Gebruik de app nu een jaar, vind het ideaal. Ik kan naar bekende nummers inderdaad gewoon geld overschrijven en onderling van spaar naar betaalrekening ook. Ideaal want ik pak de computer voor dat soort dingen dus niet meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven