* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
hallooo allemaal!

Ik meld me ook weer eens na deze heerlijke dag!!

Helaas helaas, ben nog niet bij de prenatal geweest, maar morgen kan het ook nog toch? Jane, hadden ze nog meer MC Tobi's? ik moet er toch echt wel 1 hebben.. Maar moet eerst nog overleggen met Utregjochie welke traphekjes we nodig hebben...

Hoe zijn de andere ervaringen van de mamamazzeldagen?

Thnx voor melden ervan by the way..

Ik heb inmiddels de crematie achter de rug. Diddledee: it was me en niet Metis, en t was trouwens mijn oma en niet opa, wat iemand anders forumde, maar maakt niet uit. Het was een goede dag en ik heb mijn tekst goed voor kunnen lezen ( nadat ik daarvoor een emotionele explosie doorstaan had was de nodige spanning gezakt..). Blijf het raar vinden dat ze echt voorgoed weg is, maar ja, dat zal vast herkenbaar zijn. MIjn opa van 93 is nu na 73 jaar samen alleen over, dat is wel hartverscheurend.

Metis, ik vind het heel knap dat je aan de AD bent. het voelt misschien als een zwaktebod maar dat is het absoluut niet!! Zelf heb ik antipsychotica omdat ik 5 jaar geleden erg in de war ben geraakt uit het niets, ik heb erg moeten wennen maar nu kan t me niks meer schelen. Als ik het hier hier beter op doe voor de rest van mijn leven, so be it. Ontkenning leidt pas echt tot problemen denk ik dan maar.

Jane, wat klink je happy, wat fijn, het weer doet ook een hoop he? bij mij wel tenminste.

Marianne, heeerlijk uitslapen, wat kan je daar af en toe behoefte aan hebben he..

Marit, waar ga jij je 'B-merk autostoeltje' halen? ik ken eigenlijk alleen maxi cosi en zou niet weten waarmee ik evt. goedkoper uit kan zijn. Tips?!

Peetje, hoe was het shoppen, ook lekker wat voor jezelf gekocht? lief dat je naar mij informeerde trouwens.

Emmetje, hoe voel je je? blaasontsteking was het geloof ik voorbij?

Hier gaat het lekker. De hele dag alleen geweest. Pffff ben het helemaal niet meer gewend! Ik vond het opeens wel heel stil. Dan merk je hoe je toch gewend bent geraakt aan je gezinnetje, terwijl ik altijd erg aan mijn vrijheid gehecht was. Het was heerlijk maar wat ben ik blij met mijn man en kind!

Ik weet nog niet precies wat ik de 30e ga doen. Heb het nog nooit hier in de stad gevierd want was meestal in Utrecht te vinden. Wil het misschien weer doen maar lijkt me ook wel heavy met de buggy met Fiene de stad in. Utregjochie heeft aangekondigd dat ie nergens naar toe wil, dus misschien ga ik er gewoon met Fiene op uit.

Fiene vindt het ook heerlijk om te fietsen! en ik ook met haar. Echt leuk, samen liedjes zingen!!

Ik blijf het wel moeilijk vinden hoeveel eten ik haar kan geven. Ze lust met gemak 2 boterhammen als lunch maar dat lijkt mij wel wat veel! Fiene is best heel gretig ( net haar vader..) dus ik had altijd de neging haar niet te veel te geven.Wat doen jullie?

Kan me voorstellen dat jullie geen zin hebben julliet dagschema weer eens op te schrijven, maar ik ben heel benieuwd, dus wie het op kan brengen, graag!!! En ik wil haar papfles van 22 uur laten vervallen maar weet niet of ik dat gewoon kan doen. Iemand? Iemand die op een CB werkt toevallig?... hihi...

hey!

even snelle reaktie hoor,

Jane... goed geslaagd joh! Die Laura!!!!

Zal Ilse dat nu ook snel gaan doen?

Utregmeissie, fijn dat de crematie toch een 'goede' dag was.

Knap dat het je gelukt is je tekst kon voorlezen.

De tips die ik kreeg voor autostoeltje:

Makro en HEMA

Vrienden van ons hebben stoeltje van een aanbieding paar maanden terug bij de Makro. Stabiel, veilig en handig.

Ik moet nog gaan zoeken naar officielere ervaringen hoor!

(je hoort 't )

Qua voeding,

hier nu in totaal 3maaltijden en 2x tussendoortje + flesje voor slapen gaan.

Ontbijt: 1boterham + flesje met zo'n 120cc friso2

fruithapje + sap

Lunch; 1,5boterham gemiddeld + flesje met zo'n 90cc friso2

koekje oid + sap

Avondeten; potje of wat wij eten (aanrader: aardappelomelet uit het boek Opperdepop..net met spinaze gemaakt...)

en daarna een toetje, zo'n 100c yoghurt of kwark

Bij het naar bed gaan nog een klein flesje friso2,

wat ik eigenlijk wil afbouwen naarmate ze later gaat eten.

Nu zitten we qua eet-tijd rond 17uur

doel is met ons mee rond 18uur en dan na het toetje naar bed.

Moet zo rond 1jaar wel kunnen meestal,

ook dan gewoon koude halfvolle melk uit bekertje bij het brood!

In totaal is 300cc halfvolle melk dan voldoende (+vit.D)

Mijn 'plan' is wel beetje zoals de adviezen vanuit het voedingscentrum...hoe het in praktijk verloopt zien we wel natuurlijk. Ik kan me best voorstellen al dat die melk voor slapen gaan nog even blijft. Hoewel, dan ook ná tandenpoetsen niet meer eigenlijk he?

Belangrijkste nu is denk ik dat we alle andere dingen naast de melk niet in een fles aanbieden. Flesje is nog voor melk, verder niet. Tuitbeker gebruik ik zonder het ventieltje in de dop, dus ze leert nu ook dat ze bij de kiep-beweging al drinken in de mond krijgt, zonder nog te hoeven zuigen.

TOch nog lang verhaal,

maar reageren op jullie komt morgen weer!

Nou, ik ben ook geslaagd hoor bij Prenatal, ik heb wel 2 paar sokjes gekocht....o ja, en 2 leggingachtige broekjes, voor onder een jurkje.

Voor mezelf ben ik ook geslaagd afgelopen zaterdag. Veel kleren gekocht en 2 paar schoenen.

Wat betreft dat eten geven Utregmeissie, ik vind dat ook moeilijk.

En ook het drinken geven vind ik moeilijk.

Als ik zo kijk naar het schema van Marit dan krijgt Femke toch misschien iets te weinig drinken.

Vandaag bijvoorbeeld heeft ze gehad:

borstvoeding rond kwart over 7

fruithap (was wel veel trouwens) rond half 11

rond kwart over één fles opvolgmelk (150 cc had ze op van de 200 cc die erin zat)

rond vijf uur groentehap

rond 10 uur borstvoeding.

Tussendoor dus eigenlijk geen sap of water oid. Meestal geef ik wel een beetje water, of probeer ik het te geven, maar vandaag heb ik dat ook niet gedaan. We waren ook op bezoek bij een vriendin, ik heb er ook niet echt aan gedacht...

Ik heb haar nu ook vrij laat de laatste bv gegeven, maar dat kwam omdat we dus op bezoek waren en ik dat heb "bewaard" voor als we thuis waren, zodat ze daarna weer lekker kon gaan slapen.

Als we thuis zouden zijn zou ik haar rond 6 uur/half 7 bv hebben gegeven waarna ze van 7 tot 7 zou slapen.

Met de bv weet ik natuurlijk nooit hoeveel ze nou eigenlijk binnenkrijgt. Maar als ik 's avonds kolf (dat doe ik op de creche-dagen, omdat ze dan daar al 2 x de fles heeft gehad) dan kolf ik tegenwoordig rond de 100 ml maar.

Nou ja, ze is nog steeds vrolijk dus het zal wel goed zijn. (toch???)

groetjes, peetje

goeiemorgen op deze regenachtige dag (helaas, maar ach ik ben op het werk dus )

leuk om te lezen dat Prenatal zo fanatiek bezocht is, ze hebben geloof ik goede zaken gedaan! Ik had nog even gecheckt of Breda ook extra open was, maar niet dus....En om nou helemaal naar Amersfoort te rijden terwijl Jane niet thuis is...*ziet Jane driftig met traphekjes en mc slepen * .;-)

U-meissie, wat goed van je dat je iets hebt voorgelezen voor je oma. Ik vind het heel knap van je en zou het je niet na kunnen doen. Veel sterke voor je opa en je familie ....:hug:

Btw: Metis' oma was van de week ook opgenomen in het ziekenhuis vandaar m'n eerder berichtje aan haar.

Peetje, Leuk dat je ook voor jezelf goed geslaagd bent. Erg belangrijk om jezelf af en toe te verwennen. Wat drinken betreft. ik moet er zelf ook altijd op letten dat ik genoeg te drinken geef tussendoor, vooral nu de melk zo is verminderd. Doe de sapjes samen met de tussendoortjes. We oefenen zelfs al uit een plastic beker (met een dikke theedoek onder de kin) en dat vindt mevrouw reuzeinteressant natuurlijk.

Marit, ff kort? hahahaha. Wel erg handig om jouw schema weer eens te zien. Kan ik telkens veel van leren. Thanks. Hoe is het met je kleine vrouwtje? Echt een lief kind! Leuke foto van die twee samen he?

Heeft iedereen lekker vrij vandaag? Geniet ervan!!!!

dikke kus DD
Hmm, als ik jullie schema's zo zie krijgt Carlijn wel wat weinig en nog relatief veel melk. Ze zit ook onderaan de curve en dreigt er zelfs onder te komen, de laatste keren vlakt hij echt af en als het zo doorgaat moeten we zelfs naar de kinderarts. Niet dat ik me echt zorgen maar, ze is zo energiek en volgens mij verbrandt ze alles maar ik zou het toch fijn vinden als ze wat aan zou komen. Dit is haar schema:

ontbijt: 210 cc opvolgmelk

fuithap: een heel stuk fruit, meestal al gaat het niet altijd helemaal naar binnen

lunch: één boterham, daar krijgt ze nog echt maar weinig van binnen, daarna 210 cc melk

avondeten (tussen 16.30 en 17.00): zelfgekookt babyhapje en als wij eten soms nog een stronkje groente (al komt dat er de laatste tijd vaak niet van)

rond 19.00 uur, vlak voor bed: 240 cc melk

Ze drinkt lang niet altijd alle opvolgmelk op en krijgt tussendoor ook vaak nog een beker water aangeboden waar ze dan ook wel een slokje of twee van drinkt. Over twee weken weer CB, misschien toch maar eens haar schema doornemen.

UM, gecondoleerd en heel fijn dat je nog iets hebt kunnen zeggen tijdens de uitvaart. Moeilijk zulke dingen maar het geeft ook wel een goed gevoel om dat nog te kunnen doen, of niet?

Nou ja, zit ik toch weer op mijn werk te forummen, ik ga snel aan de slag.

Goeiemorgen!

Jammer dat het niet meer zulks mooi weer is...we hebben echt genoten van het weekend. Zaterdag lekker gebarbecued, Salomé zat heerlijk te lonken naar ons voor stukjes brood enzo Ben wel blij dat we een lichtgewicht aluminium kinderstoel hebben, je sleept dat ding echt overal naar toe, ideaal!

De prenatal heeft weer goede zaken gedaan zo te lezen. Ik heb ook superbespaard hoor, ben er gewoon niet naar toe gegaan, scheelt enorm

Utregmeissie, Salomé eet flink vind ik zelf, maar wel allemaal gezond. Ze is ook een echte broodeter.

Ze begint s morgens met 180 cc nutrilon

Na een uurtje krijgt ze fruit en wat dixap/thee oid (over de hele dag in totaal ongeveer 300cc denk ik)

Dan even slapen en bij de lunch wat drinken,1 tot 2 boterhammen met een beetje beleg (fruitstroop, smeerkaas/worst, zonnatura jam of alleen een beetje boter) Als ik er zelf ook een broodje bij eet, eet ze zelf ook beter. Gelukkig krijg ik langzaamaan weer trek, kan ik weer gewoon een broodje eten.

Dan slaapt ze s middag weer even en als ze wakker wordt krijgt ze een halve soepstengel of iets van fruit met wat drinken.

S avonds warm eten en een toetje. Daarna eten wij zelf warm en dan eet ze ook nog wat groente mee.

Dan douchen en rond 19.00 180 cc Nutrilon en lekker slapen.

Diddle, Salomé wordt helemaal wild als ze een beker ziet, die móet ze hebben en ze zal er uit drinken. Ik heb nu zo'n difrax oefenbeker, die zijn wel handig. Maar idd wel een heel geklieder

Ik ga weer even wat doen, ben ook aan het werk, alleen vandaag en morgen,dus dat is goed te doen haha.

quote:emmetje81 schreef op 28 april 2008 @ 10:35:

[

De prenatal heeft weer goede zaken gedaan zo te lezen. Ik heb ook superbespaard hoor, ben er gewoon niet naar toe gegaan, scheelt enorm

[/fgcolor]
Laura's voedingsschema lijkt op die van Salomé:

07.00 uur 180 cc Nutrilon 3 + Bambix

09.30 uur fruithap (ca. 150 gr.) + diksap

12.00 uur 1 à 2 boterhammen + diksap

15.00 uur 180 cc Nutrilon 3 + soepstengel

17.00 uur rozijntjes + diksap

18.30 uur 200 gr. warm eten + 150 gr. yoghurt / kwark (met

een scheutje diksap)

Ze krijgt dus nog 2x een fles Nutrilon, dat ik af en toe meng met een beetje halfvolle melk.

Het afbouwen van de 19.00 uur papfles heeft wel een paar weken geduurd, maar nu gaat het prima !

Malar, wat vervelend dat Carlijn wat ondergewicht lijkt te hebben. Krijgt ze wel eens tussendoortjes? En gebruik je geen Bambix door de melk of lust ze dat niet?

Peetje, zo heee, jij bent goed geslaagd bij Prenatal ! hahaha.

Utregmeissie, Prenatal had t/m gisteren korting. Dus ik hoop dat je niet voor niets de stad in gaat nu.....

Als Fiene 2 boterhammen lust, zou ik het gewoon proberen hoor. Ik denk altijd maar zo: als een kind het nodig heeft, zal het wel. Ze groeien ook enorm nu.

Laura heeft ons vannacht weer lekker beziggehouden (4 keer huilen vannacht), waardoor we nu allebei moe zijn. Het ging nèt een week goed.... Vanmorgen bleek ze 38,4 te hebben, dus of wéér een tandje of gewoon weer verkouden.

Ik ben bezig om haar kast op te ruimen nu. Alle spenen, wiegdekentjes, kolf, babyspullen en de hele rattaplan gaat de zolder op. Dat ruimt mooi op !!!
Bericht van Metis:

Hoi, stuur je maar even sms, ben niet thuis en heb geen inlog van viva. Ben volgende week pas weer thuis. Mijn oma is gisteren overleden namelijk. Zaterdag ben ik nog op bezoek geweest. Nam ze ook echt afscheid, heel moeilijk, maar nu heel blij om. Dus vandaar dat ik even niet reageer, vind ik altijd zo stom, maar dan weet je even hoe dat komt. xxx Metis (en Eva).

Sterkte lieverd !
Jee Metis, heel veel sterkte! Weet er alles van. Wel heel fijn dat je net nog was geweest, ik had dat ook en dat heeft mij achteraf een ontzettend goed gevoel gegeven. Maar goed, je gaat toch alles even weer op een rijtje zetten. Ik denk aan je! Was je opa er ook nog?

Dames bedankt voor al jullie voedingsschema's!! Geeft me toch een stukje geruststelling en ik doe ook weer tips op! Vanaf hoe oud mogen ze officieel yoghurt? daar ben ik nl nog niet mee begonnen.

Marit, ik zie dat het kinderautozitje bij de Hema maar 85 eurie is! Wel een heel groot prijsverschil met de MC... Hebben jullie een reden voor de MC te kiezen? word een beetje achterdochtig of is dat misschien niet terecht?

Diddle, sorry, ik wist t niet van Metis' oma, nu duidelijk!

Jane, lekker vakantie, jippie!!!!! Die laura, wat een spookje

's nachts..
quote:utregmeissie schreef op 28 april 2008 @ 12:14:

Vanaf hoe oud mogen ze officieel yoghurt? daar ben ik nl nog niet mee begonnen.

Jane, lekker vakantie, jippie!!!!! Die laura, wat een spookje

's nachts..

Op mijn briefje v/h CB staat dat yogurt vanaf 7 maanden mag en dan bijv. in plaats van melk (bijv. een halve fles laten vallen).

Lekker draculaatje heb ik thuis hè?

metis, gecondoleerd joh

wat fijn wel dat je haar zaterdag nog hebt kunnen spreken!

De voedingsschema's hier verschillen toch niet zo veel !

Als ik schrijf 'sap' betekent dat niet veel meer dan misschien netto 4slokjes

Jane, waarom geef jij nutrilon 3 ?

fabrikant zal je dankbaar zijn

Utregmeissie, geen bewuste reden om MC niet te doen hoor behalve dan dat ik de prijs echt belachelijk vind.

Ook de stoeltjes van de HEMA zijn prima, dus waarom zou ik zo'n beetje het dubbele betalen?

We hebben voor 3 auto's een stoeltje nodig, ik vind 't wel goed!

nou...toch wat speurwerk verricht,

stoeltje van de HEMA is merk NANIA (ook bij Halfords te krijgen)

en zie hier de testresultaten:anwbtest 2007

ik ga eens zoeken nog in de test van de anwb, betere balans/kwaliteit zal er toch wel zijn lijkt me.

Ik meld me weer

anwb-test

Jane, wat balen dat Laura nu gewoon al wéér slechte nachten heeft joh! Ik weet nog dat ik in begin-maanden jaloers op je was, maar nu zeker niet meer !!

en..ik heb weer weekend :-D

quote:marit_1978 schreef op 28 april 2008 @ 13:56:

Jane, waarom geef jij nutrilon 3 ?

fabrikant zal je dankbaar zijn

Omdat ik de samenstelling van 2 en 3 vergeleken heb en toch wel wezenlijke verschillen aantrof op het gebied van voedingswaarden, vitaminen en mineralen. Met name in Nutrilon 3 minder vet en meer zetmeel. Dat sprak mij wel aan.

Ik ga er van uit dat de fabrikanten (naast dat ze omzet willen genereren ) ook rekening houden met de benodigde voedingsstoffen in deze leeftijdsfase. Maar misschien ben ik naïef hoor
Oh ja, en er is toch geen prijsverschil.

Dus toen was de keus snel gemaakt.

Bovendien is het maar voor een paar maanden. Ze krijgt nog maar 2 flessen melk per dag en over een maandje gaan we over op koemelk.

Laura is wakker.

Ciao.

hm..ik moet echt nog wat langer vergelijken zie ik !

ze houden er ook wel rekening mee,

maar nèt voor de leeftijd waarop je met halfvolle melk aan dezelfde behoeften voldoet ... zodat ze die als concurrent nog net uitschakelen in de hoop dat mensen de nr.3 blijven gebruiken ook ná een jaar.

interessant!

voor die prijs lijkt me nu zo snel gezien de MC Priori SPS een prima keus! Komt goed uit de test, behalve dat het een zwaar stoeltje is..maar als ie eenmaal staat maakt dat niet meer uit he ?!

*ik geloof dat ik er uit ben!*

Och wat sneu voor Metis...

Jane, mocht je haar nog sms-en, condoleer je haar ook namens mij / ons allen?

Metis.... ....
iedereen een fijne koninginnedag!!!!!!!!!

.
.

leuk toch

leuk dat jullie leuke dag gehad hebben!

Hier beetje suffe dag, ik was beetje gespannen omdat we met schoonouders naar dorp/markt gingen.

Ik had vin van te voren wel 3x aangegeven echt het laptop-gedoe ter sprake te brengen..hij zou een goede kans afwachten. En mijn God;

hij stond op een gegeven moment met zijn pa stil bij bak videobanden en mijn schoonmoeder roept ze toe dat er heus geen seksfilms bij liggen !

en tóch....was dit blijkbaar geen goed aanknopingspunt !?!?!?

Mijn god zeg.

Hallo allemaal, en? Iemand nog blij geworden van de Koninginnedag-staatsloterij? Ikke nie in ieder geval.

Onze koninginnedag is eigenlijk rustigjes verlopen. Met moeder en zus en kroost over het winkelcentrum gelopen. wauw! hihi.

Punkertje, leuke dag gehad en nu heel het gezin gaar, of alleen de kleintjes?

En Marit, oeh dat moet toch wel een vreemde situatie zijn (kan je hem nog wel normaal aankijken?). Kan me Vincent toch ook wel voorstellen hoor, zoiets bespreek je niet 1,2,3, hmm moeluk.

Punkertje, Peet, Marit, Jane, Marianne... vinden jullie het goed als ik die groepsfoto van de laatste mutsing op de junihyve plaats?
.
Hello, goodmorning...

oke Punkertje, is goed, ik vond dat ik eerst toestemming moest vragen aan jullie natuurlijk. En wat ben je toch laat gaan slapen haha, ik lig meestal al rond 22.00 uur in m'n nest (heeeeerlijk)

Hahaa, heb te vroeg geklaagd over mijn niets winnen in de staatsloterij: 8 euro's en 50 centen!!! jawel, wie het kleine niet eert...

'k wou eigenlijk afsluiten met 'fijne hemelvaart' maar dat klinkt toch wel vreemd.... dus prettige donderdag dan maar!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven