Mode & Beauty alle pijlers

suf probleem!

25-10-2012 21:10 32 berichten
Een enorm vage titel, ik weet het

Waar het om gaat is het volgende ( en wellicht is dit topic beter opzijn plek op psyche ), ik heb eenbepaalde kledingstijl op mijn werk, pantalons en tops enzo, allemaal best leuk, maar in het weekend en bij feestjes draag ik ook graag jurkjes enzo.

Het probleem is nu dat ik dat naar het werk niet durf, en dan niet eens omdat het niet gepast zou zijn, maar omdat het zo'n anders is dan men van mij gewend is dat er een hoop complimenten gaan komen. Heel suf ik weet het.

bv gisteren had ik een etentje van het werk en daar ben ik direct vanuit het werk naar toe gegaan. Nu had ik me ook niet goed voorbereid ( als in op internet kijken wat voor restaurant het was ) en wat bleek : het was echt poeppie poeppie poeppie chic en ik was underdressed. Maar had ik van te voren geweten dat het zo chic zou zijn dan had ik , omdat het werkgerelateerd was , toch niet een jurk aangetrokken ( maar wel iets mooier pantalon ofzo ).

En dit heb ik dus al mijn hele leven, tijdens mijn studie had ik het een stuk minder toen droeg ik gewoon wat ik wilde, blauw haar, bruin haar, piercings enz.

Herkenbaar?

en hoe nu verder? gewoon een keer doen ofzo?
quote:tyche schreef op 25 oktober 2012 @ 22:52:

[...]

Oh nu begrijp ik het even niet meer...

Ik dacht eerst dat het om je eigen onwennigheid ging en toen dat het om de collega's en hun houding ging... maar daar ligt het dus toch niet aan? Dan is het toch puur dat je zelf even moet wennen en het gewoon een keer moet doen (of moet, je moet niets natuurlijk maar je wilt het wel toch?).het gaat om beiden en ik zou willen dat ik het lef had om gewoon te dragen wat ik wil .. maar dat lef heb ik helaas ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hellonijntje schreef op 25 oktober 2012 @ 22:54:

[...]

het gaat om beiden en ik zou willen dat ik het lef had om gewoon te dragen wat ik wil .. maar dat lef heb ik helaas ook niet.

Ah oke, dan snap ik het.

En tja, veel meer valt er dan niet over te zeggen toch? Je doet het en neemt een risico dat je er opmerkingen over krijgt, of je doet het niet en bewaart de jurkjes voor thuis.

Aangezien je aangeeft dat je wel serieus wordt genomen, zou ik het risico wel nemen en gewoon een keer proberen. Bevalt het niet dan weet je dat ook weer. Iets nieuws doen en de aandacht op je vestigen is spannend, daar valt nu eenmaal niets aan te veranderen.

(Heb je trouwens niet eerder een topic geopend over vrouwelijke kleding en je werk?)
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Waarom zou je dat lef willen? Het gaat dus niet om die jurk an sich, maar dat je nogal angstig voor andermans reacties bent aangelegd, en daarvan baalt.

Je kunt besluiten te doen wat jij zelf wilt, en voor een tijdje een onrustige situatie riskeren op je werk (en het ligt inderdaad maar aan je houding of dat drie seconden zal zijn of drie maanden, respect dwing je af) of je kunt ook meebuigen met je omgeving, en het daardoor rustig hebben op je werk.
quote:tyche schreef op 25 oktober 2012 @ 23:06:

[...]

Ah oke, dan snap ik het.

En tja, veel meer valt er dan niet over te zeggen toch? Je doet het en neemt een risico dat je er opmerkingen over krijgt, of je doet het niet en bewaart de jurkjes voor thuis.

Aangezien je aangeeft dat je wel serieus wordt genomen, zou ik het risico wel nemen en gewoon een keer proberen. Bevalt het niet dan weet je dat ook weer. Iets nieuws doen en de aandacht op je vestigen is spannend, daar valt nu eenmaal niets aan te veranderen.

(Heb je trouwens niet eerder een topic geopend over vrouwelijke kleding en je werk?)Dit dus, en welterusten
quote:hellonijntje schreef op 25 oktober 2012 @ 22:02:

nee, maar ik zou het wel willen ...

snappen jullie me nog?

Ja.

Ik denk dat je het gewoon een keer moet doen , zelfbewust de complimenten aanhoren en daarna gewoon weer in pantalon naar je werk gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:tyche schreef op 25 oktober 2012 @ 23:06:

(Heb je trouwens niet eerder een topic geopend over vrouwelijke kleding en je werk?)zou zomaar kunnen hahaha het zit me nl al heel lang dwars.. ik zal mezelf eens loepen.
Eens met lindelalunette. Ik werk ook in een mannenwereld, en een waar het tenenemale niet praktisch is om een jurk of hakken te dragen. Nu is mijn omgeving overigens niet sexistisch, dus wel anders dan TO's situatie. Maar een jurk aandoen terwijl je fysiek werk doet is gewoon, tja, onlogisch? En legt daardoor extra de nadruk op t feit dat het onlogisch is, en dus op het feit dat je vrouw bent, en dat je dat misschien wel wilt benadrukken om iets voor elkaar te krijgen, ofzo. Dat laatste verzin ik er overigens heel erg zelf bij hoor, dat zal mijn omgeving niet denken.

Maar, omdat ik altijd in een spijkerbroek en shirt/sweater op werkschoenen loop, vind ik het juist te gek om een beetje uit te pakken op feestjes waarop veel werkgerelateerde kennissen zijn. Grote ogen en 'Wat zie JIJ er mooi uit!', dat vind ik leuk. Al was t alleen al om de verrassing

Dus TO, in jouw geval had ik zeker een jurkje meegenomen voor t etentje. Volgende keer gewoon doen, zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven