Wanneer namen ze jou als vrouw niet serieus?
maandag 28 april 2008 om 12:15
Omdat ik op een ander topic nogal offtopic ging, hier een topic voor jullie 'ze-nemen-me-als-vrouw-niet-serieus-verhalen'.
Ik zal aftrappen met mijn posting van het andere topic:
Zo was ik pas op pad voor een nieuwe laptop. Had een vriend meegenomen. Ik kies er een uit, zeg dat IK hem wil kopen. Zegt die lulhannes: zal ik hem op naam van meneer zetten?
Grrr...
En in dezelfde winkelketen kocht ik vorige week nieuw RAM voor mijn laptop. Vraagt die vent: heb je wel iemand die het er voor je inzet?
Grrr.....
En zo krijg ik post over dingen die ik aanvraag wat betreft auto's en verzekeringen altijd op Dhr. Vinyl binnen.
Zelfs mijn eerste garage (die om duidelijke redenen niet meer mijn garage is) had mijn auto staan op naam van Dhr. Vinyl. En het kon niet meer gewijzigd worden, dus werd het Dhr. Mevr. Vinyl.
AAAAArrrrgh!!!!
En jullie?
Ik zal aftrappen met mijn posting van het andere topic:
Zo was ik pas op pad voor een nieuwe laptop. Had een vriend meegenomen. Ik kies er een uit, zeg dat IK hem wil kopen. Zegt die lulhannes: zal ik hem op naam van meneer zetten?
Grrr...
En in dezelfde winkelketen kocht ik vorige week nieuw RAM voor mijn laptop. Vraagt die vent: heb je wel iemand die het er voor je inzet?
Grrr.....
En zo krijg ik post over dingen die ik aanvraag wat betreft auto's en verzekeringen altijd op Dhr. Vinyl binnen.
Zelfs mijn eerste garage (die om duidelijke redenen niet meer mijn garage is) had mijn auto staan op naam van Dhr. Vinyl. En het kon niet meer gewijzigd worden, dus werd het Dhr. Mevr. Vinyl.
AAAAArrrrgh!!!!
En jullie?
maandag 28 april 2008 om 12:18
maandag 28 april 2008 om 12:20
Oh, een andersom verhaal, die is ook wel leuk!
Ik kocht een auto, particulier. De vorige eigenaar had de antenne er af gereden in de wasstraat, dus ik ging naar de garage voor een nieuwe.
Ik raakte aan de praat met die mannen daar over mijn nieuwe bolide, en ook over het nieuwe model ervan.
Ik zei dat ik mijn model leuker vond, het nieuwe model had 2 bollingen op de motorkap, en rare achterlichten.
Volgens de heren was er niks anders aan de voorzijde van het nieuwe model. Beetje gniffelend deden ze. Beetje minderwaardig, want zij waren de experts van dat merk.
Dus ik: ok, dan lopen we er toch even heen?
Wij naar het oude model, en toen naar het nieuwe. Je zag ze van kleur verschieten: verrek, ze heeft gelijk!
Ze namen me absoluut niet serieus, maar daarna: poeslief ware ze! hahahahaha
Ik kocht een auto, particulier. De vorige eigenaar had de antenne er af gereden in de wasstraat, dus ik ging naar de garage voor een nieuwe.
Ik raakte aan de praat met die mannen daar over mijn nieuwe bolide, en ook over het nieuwe model ervan.
Ik zei dat ik mijn model leuker vond, het nieuwe model had 2 bollingen op de motorkap, en rare achterlichten.
Volgens de heren was er niks anders aan de voorzijde van het nieuwe model. Beetje gniffelend deden ze. Beetje minderwaardig, want zij waren de experts van dat merk.
Dus ik: ok, dan lopen we er toch even heen?
Wij naar het oude model, en toen naar het nieuwe. Je zag ze van kleur verschieten: verrek, ze heeft gelijk!
Ze namen me absoluut niet serieus, maar daarna: poeslief ware ze! hahahahaha
maandag 28 april 2008 om 12:20
Niet zelf maar mijn moeder;
Ze wilt een nieuwe auto kopen, weet al welke en gaat met mij naar de garage om een kleur uit te kiezen. Kleur gekozen. Mijn moeder wil nog wat onderhandelen over de prijs. Zegt de verkoper letterlijk "mevrouwtje, als u langskomt met uw man dan kunnen we onderhandelen over de prijs". (mijn vader was net overleden).
Dus mijn moeder heeft gezegd dat ze de auto ergens anders ging kopen als ze vrouwen niet voor vol aanzien. Ook gedaan uiteraard.
Ze wilt een nieuwe auto kopen, weet al welke en gaat met mij naar de garage om een kleur uit te kiezen. Kleur gekozen. Mijn moeder wil nog wat onderhandelen over de prijs. Zegt de verkoper letterlijk "mevrouwtje, als u langskomt met uw man dan kunnen we onderhandelen over de prijs". (mijn vader was net overleden).
Dus mijn moeder heeft gezegd dat ze de auto ergens anders ging kopen als ze vrouwen niet voor vol aanzien. Ook gedaan uiteraard.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 28 april 2008 om 12:22
quote:itsme26 schreef op 28 april 2008 @ 12:18:
ik heb ook een mooie,
IK ging laptop kopen en had meneertje itsme mee genomen. Nu ben ik niet de grootste maar de meneer van de winkel sprak gewoon over mijn hoofd met meneertje itsme zonder mij enige blik waardig te keuren.
Nou, precies, dat gevoel dus....
Ik heb toen ook gezegd tegen meneer computerverkoper: op zijn naam? Pardon? Ik koop deze laptop toch? Als meneer betaald, vind ik het prima, maar anders?
Jeemig, wat een eikels zijn het toch he?
Toevallig zelfde winkelketen?
De verkoper van mij had me overigens een tweedehands laptop meegegeven, en moeilijk dat ze deden dat ik hem kwam omruilen! Grrr...
ik heb ook een mooie,
IK ging laptop kopen en had meneertje itsme mee genomen. Nu ben ik niet de grootste maar de meneer van de winkel sprak gewoon over mijn hoofd met meneertje itsme zonder mij enige blik waardig te keuren.
Ik heb toen ook gezegd tegen meneer computerverkoper: op zijn naam? Pardon? Ik koop deze laptop toch? Als meneer betaald, vind ik het prima, maar anders?
De verkoper van mij had me overigens een tweedehands laptop meegegeven, en moeilijk dat ze deden dat ik hem kwam omruilen! Grrr...
maandag 28 april 2008 om 12:22
quote:mylenevalerie schreef op 28 april 2008 @ 12:20:
Dus mijn moeder heeft gezegd dat ze de auto ergens anders ging kopen als ze vrouwen niet voor vol aanzien. Ook gedaan uiteraard.Ooooh wat erg, dit is toch niet te geloven?
Dus mijn moeder heeft gezegd dat ze de auto ergens anders ging kopen als ze vrouwen niet voor vol aanzien. Ook gedaan uiteraard.Ooooh wat erg, dit is toch niet te geloven?
maandag 28 april 2008 om 12:23
Ik was voor een auto aan t kijken en overal spraken ze mijn vriend aan...
Vorige week helpdesk van internet gebeld, omdat ik van beveiligingssoort veranderd was en mijn internet het niet meer deed. Gaan ze echt stap voor stap doornemen hoe ik in de 'properties' moet komen van mijn verbinding enz. Alsof ik dat niet al geprobeerd heb! Zelfs als ik aangeef dit al opnieuw ingesteld te hebben gaan ze gewoon hardnekkig door met uitleggen. 'tabblad x, y aanklikken' Kom op! Als ik aangeef dat ik dit al gedaan heb doe t dan niet nog een x doornemen!
Ik heb t gevoel dat ze dat bij een man niet eens zouden doen!
Vorige week helpdesk van internet gebeld, omdat ik van beveiligingssoort veranderd was en mijn internet het niet meer deed. Gaan ze echt stap voor stap doornemen hoe ik in de 'properties' moet komen van mijn verbinding enz. Alsof ik dat niet al geprobeerd heb! Zelfs als ik aangeef dit al opnieuw ingesteld te hebben gaan ze gewoon hardnekkig door met uitleggen. 'tabblad x, y aanklikken' Kom op! Als ik aangeef dat ik dit al gedaan heb doe t dan niet nog een x doornemen!
Ik heb t gevoel dat ze dat bij een man niet eens zouden doen!
maandag 28 april 2008 om 12:24
Ik kom bij vergadering om als communicatieadviseur uitleg te geven over de nieuwe e-mail marketing strategie, kom binnen in een kamer vol grijze pakken. De oudste kijkt op en zegt: zo bent u daar, dat is dan twee cappuccino, een espresso en een karaf water, want we hebben straks een vergadering. Dachten dat ik van de catering van het bedrijf was ofzo! (Nee, ik had geen blauw uniform aan)
maandag 28 april 2008 om 12:24
Ik ging een auto kopen, spiksplinternieuw. Aangezien ik handje kontanje ging betalen, had mijn vader me gebracht. Als je je auto komt betalen is het wel zo logisch dat je er ook mee wegrijd. Ten eerste sprak die verkoper me aan met meisje en jij en ten tweede gaf hij het contract aan mijn vader.
Toch wel kicken dat ik kon zeggen; nou jonge man, ik teken en ik betaal!
Toch wel kicken dat ik kon zeggen; nou jonge man, ik teken en ik betaal!
maandag 28 april 2008 om 12:26
Midden in de winter zonder verwarming met een baby van net 3 maanden.
Ik bellen natuurlijk.
" morgen komen we mevrouw."
" Ik zit hier met een klein kind en het vriest buiten 10 graden"
"Mevrouwtje toch maakt u niet zo druk een kind kan best wat hebben hoor"
Jullie snappen wel dat ik gelijk mijn contract met hun opgezegt heb en het andere bedrijf dat ik belde stond binnen een uur op de stoep want blijkbaar is het toch wel belangrijk voor een kind van een paar maanden dat het in een warm huis ligt.
Vooral dat mevrouwtje toch.....
Ik bellen natuurlijk.
" morgen komen we mevrouw."
" Ik zit hier met een klein kind en het vriest buiten 10 graden"
"Mevrouwtje toch maakt u niet zo druk een kind kan best wat hebben hoor"
Jullie snappen wel dat ik gelijk mijn contract met hun opgezegt heb en het andere bedrijf dat ik belde stond binnen een uur op de stoep want blijkbaar is het toch wel belangrijk voor een kind van een paar maanden dat het in een warm huis ligt.
Vooral dat mevrouwtje toch.....
Oooh, wat erg al deze voorbeelden!!
Ik was ook eens bij een vergadering. Een ontwerpbureau zou de presentatie geven van de nieuwe campagne.
Nu was ik net een paar maand geen ontwerper meer, maar wel helemaal thuis in de Macjes dus.
Die vent kreeg zijn mac niet aan de beamer, hij pakte het beeld niet. Dus ik zeg: je moet de beamer even instellen als extra scherm, dan pakt hij hem wel.
Zegt die vent: maar dit is een Mac hoor, dat werkt heeeeel anders dan een pc.
Zucht...
Dus ik uitgelegd dat hij het maar gewoon moet doen, en dat ik zelf 8 jaar op een mac presentaties heb gegeven bij klanten.
En raad eens? Het werkte!
Heerlijk, dat soort gegeneerde hoofden van die lui dan
Ik was ook eens bij een vergadering. Een ontwerpbureau zou de presentatie geven van de nieuwe campagne.
Nu was ik net een paar maand geen ontwerper meer, maar wel helemaal thuis in de Macjes dus.
Die vent kreeg zijn mac niet aan de beamer, hij pakte het beeld niet. Dus ik zeg: je moet de beamer even instellen als extra scherm, dan pakt hij hem wel.
Zegt die vent: maar dit is een Mac hoor, dat werkt heeeeel anders dan een pc.
Zucht...
Dus ik uitgelegd dat hij het maar gewoon moet doen, en dat ik zelf 8 jaar op een mac presentaties heb gegeven bij klanten.
En raad eens? Het werkte!
Heerlijk, dat soort gegeneerde hoofden van die lui dan
quote:mylenevalerie schreef op 28 april 2008 @ 12:22:
Ik vind het persoonlijk wel eens vervelend als mannelijke verkopers een gesprek hebben met je borsten. Dat je wilt zeggen, mijn ogen zitten iets hoger hoor!
Ik snap wat je bedoelt, maar als dat zo is val je gewoon in de smaak. Een man is ook maar een mens.
Voor de rest: dit is gewoon erg. Ik weet wel dat vrouwen moeilijke karweitjes uitbesteden aan mannen, en dat weten winkelverkopers, en dus richt men automatisch het woord tot mannen. Cliches zijn cliches omdat ze vaak waar zijn.
Ik vind het persoonlijk wel eens vervelend als mannelijke verkopers een gesprek hebben met je borsten. Dat je wilt zeggen, mijn ogen zitten iets hoger hoor!
Ik snap wat je bedoelt, maar als dat zo is val je gewoon in de smaak. Een man is ook maar een mens.
Voor de rest: dit is gewoon erg. Ik weet wel dat vrouwen moeilijke karweitjes uitbesteden aan mannen, en dat weten winkelverkopers, en dus richt men automatisch het woord tot mannen. Cliches zijn cliches omdat ze vaak waar zijn.
maandag 28 april 2008 om 12:28
quote:Antonio schreef op 28 april 2008 @ 12:26:
[...]
Voor de rest: dit is gewoon erg. Ik weet wel dat vrouwen moeilijke karweitjes uitbesteden aan mannen, en dat weten winkelverkopers, en dus richt men automatisch het woord tot mannen. Cliches zijn cliches omdat ze vaak waar zijn.Maar ja, wat moeilijk is is toch voor iedereen anders? RAM installeren, een laptop kopen, een auto kopen. Ik vind het niet moeilijk. En verbaas me er dan ook over dat anderen dan voor je gaan beslissen of iets moeilijk is...
[...]
Voor de rest: dit is gewoon erg. Ik weet wel dat vrouwen moeilijke karweitjes uitbesteden aan mannen, en dat weten winkelverkopers, en dus richt men automatisch het woord tot mannen. Cliches zijn cliches omdat ze vaak waar zijn.Maar ja, wat moeilijk is is toch voor iedereen anders? RAM installeren, een laptop kopen, een auto kopen. Ik vind het niet moeilijk. En verbaas me er dan ook over dat anderen dan voor je gaan beslissen of iets moeilijk is...
maandag 28 april 2008 om 12:30
quote:Vinyl schreef op 28 april 2008 @ 12:22:
[...]
De verkoper van mij had me overigens een tweedehands laptop meegegeven, en moeilijk dat ze deden dat ik hem kwam omruilen! Grrr...ow ja dat was ook zoiets toen ik hem uiteindelijk uitgezocht had en mijn pinpas pakte zei die zowwww mevrouwtje dat is een duur kadootje voor meneer. Terwijl ik al vier keer gezegd had dat ie voor mij was voor MIJ
[...]
De verkoper van mij had me overigens een tweedehands laptop meegegeven, en moeilijk dat ze deden dat ik hem kwam omruilen! Grrr...ow ja dat was ook zoiets toen ik hem uiteindelijk uitgezocht had en mijn pinpas pakte zei die zowwww mevrouwtje dat is een duur kadootje voor meneer. Terwijl ik al vier keer gezegd had dat ie voor mij was voor MIJ
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 28 april 2008 om 12:31
quote:Vinyl schreef op 28 april 2008 @ 12:22:
[...]
Ooooh wat erg, dit is toch niet te geloven?
Zal het je nog erger vertellen.
Mijn man had de opdracht om voor zijn baas 3 nieuwe bestelauto's te bestellen.Hij komt in zijn werkkloffie de zaak binnen en vraagt iemand te spreken.
" Er komt zo iemand bij u"
Half uur later zit hij nog aan de koude koffie.
Dus hij loopt naar de verkoper toe en vraagt de baas te spreken.
Baas komt even later en krijgt dan natuurlijk van mijn man te horen dat hij net een verkoop van bijna 100.000 euro aan zijn neus voorbij heeft laten gaan.
Zegt die man nog doodleuk " als u wat netter gekleedt was zouden we wel gezien hebben dat u veel geld te besteden had"
[...]
Ooooh wat erg, dit is toch niet te geloven?
Zal het je nog erger vertellen.
Mijn man had de opdracht om voor zijn baas 3 nieuwe bestelauto's te bestellen.Hij komt in zijn werkkloffie de zaak binnen en vraagt iemand te spreken.
" Er komt zo iemand bij u"
Half uur later zit hij nog aan de koude koffie.
Dus hij loopt naar de verkoper toe en vraagt de baas te spreken.
Baas komt even later en krijgt dan natuurlijk van mijn man te horen dat hij net een verkoop van bijna 100.000 euro aan zijn neus voorbij heeft laten gaan.
Zegt die man nog doodleuk " als u wat netter gekleedt was zouden we wel gezien hebben dat u veel geld te besteden had"
maandag 28 april 2008 om 12:31
jaartje bij de blauwe pakken van de overheid gewerkt, toen ikvoor het eerst echt werken moest, vonden ze dat mijn taken lagen bij koffie rond schenken en simpele aangiftes opnemen, de rest moest ik maar aan de echte mannen over laten 
(nee het was niet omdat ik nieuw was, mijn mannelijke collega die daar met mij kwam behoorde wel tot de echte mannen)
voor mij toch een belangrijke reden geweest er mee te stoppen.
(nee het was niet omdat ik nieuw was, mijn mannelijke collega die daar met mij kwam behoorde wel tot de echte mannen)
voor mij toch een belangrijke reden geweest er mee te stoppen.
maandag 28 april 2008 om 12:34
maandag 28 april 2008 om 12:38
Werd laatst nog gebeld door de eigenaar van een garage die me vroeg naar het nummer van mijn man. Ik vroeg waar hij het voor nodig had. Hij wilde 'm vertellen dat hij zijn nieuwe auto kon ophalen.....mijn auto dus....Bij het uitzoeken van de auto ben ik denk ik niet één keer is als potentiele klant benaderd, mijn man daarentegen...
Ik heb zelf de tuin bestraat, was wel grappig. Ik loop eigenlijk altijd op hoge hakken, en dus hebben ook de oude schoenen (de klusschoenen) hoge hakken. Hoge hakken zijn wat minder geschikt voor klussen met een trapje ofzo maar straten maken kon prima vond ik. De mannen om me heen lagen in een deuk. Maar het straatje ligt er nog prachtig bij.
Ik heb zelf de tuin bestraat, was wel grappig. Ik loop eigenlijk altijd op hoge hakken, en dus hebben ook de oude schoenen (de klusschoenen) hoge hakken. Hoge hakken zijn wat minder geschikt voor klussen met een trapje ofzo maar straten maken kon prima vond ik. De mannen om me heen lagen in een deuk. Maar het straatje ligt er nog prachtig bij.
maandag 28 april 2008 om 12:38
ben ook al eens zo behandeld bij een internetprovider. Internet deed het niet en ik belde. Nu heb ik er door meneertje itsme aardig wat verstand van dus ik weet wel hoe en wat. De meneer gaf de schuld aan de router (ik wist dat dit niet zo kon zijn). Toen zei die op een gegeven moment mevrouwtje als u zo eigenwijs bent kan ik u niet verder helpen en hij legde de hoorn neer.
Ik meneertje itsme gebeld en die heel boos terug gebeld. Bleek uiteindelijk dus ook niet de router te zijn maar ik was heel erg boos
Ik meneertje itsme gebeld en die heel boos terug gebeld. Bleek uiteindelijk dus ook niet de router te zijn maar ik was heel erg boos
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 28 april 2008 om 12:39
Ik heb het laatst voor het eerst gehad tijdens mijn werk, dat een chef 2 mannelijke collega's uitmaakte om ergens naar binnen te gaan bij een melding van huiselijk geweld. Ik stond notabene in de deuropening voor het bureau. Ik heb hem op de man af gevraagd of dat soms kwam omdat ik vrouw was en zij niet. Hij gaf eerlijk toe dat hij inderdaad automatisch voor het "formaat" had gekozen. Hij herstelde het direct, riep er 1 terug, en ik kon alsnog naar binnen. Ik heb overigens de verdachte al pratend uit het pand gekregen, en hij ging zo mak als een lammetje mee.
Ik HAAT dat.
Later bood hij nog een keer zijn excuses aan.
Ik HAAT dat.
Later bood hij nog een keer zijn excuses aan.