Romantisch dineetje vanavond

26-10-2012 13:54 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

De afgelopen weken hebben vriendlief en ik het nogal druk gehad, nieuw huis gekocht (héél veel klussen), druk bezig met alles te regelen voor het verhuren van ons oude huis, verschillende werktijden dus wilde eigenlijk even wat leuks doen, wat quality time samen.

Vanavond haal ik hem om 19:00uur van zijn werk en wil dan een romantisch dineetje hebben voorbereid. Tafel mooi gedekt, lekker wijntje, kaarsjes aan en.... lekker eten!

Het moet niet al te ingewikkeld zijn want ben rond 17:00uur thuis en moet dan nog boodschappen doen en het een en ander hebben voorbereid.

Ik ben alleen een beetje koos-inspiratieloos want kan maar niet bedenken wat ik moet maken.

Dus, kom maar op met de ideeën! Alvast mijn hartelijke dank!
Wat is zijn lievelingsmaaltijd?
Tussen 17u en 19u boodschappen doen, koken, tafel romantisch dekken etc?? Ik zou het naar morgen/andere verschuiven zodat je je wat beter kunt voorbereiden.

Of een bestel/afhaal tapas of zo kiezen. Voor mij zou het 'm met deze planning niet worden maar wie weet komen er nog wel snelle succesrecepten voorbij.
Nou wat een leuk idee!

Gaat je vriend zeker waarderen!

Misschien vooraf carpaccio (kun je zo kant en klaar kopen met pijnboompitjes en dressing, zakje rucola erbij).

Hoofdgerecht iets wat in de oven ondertussen warm kan worden.

En voor het nagerecht kun je dan wel wat tijd nemen toch?

Misschien iets met lekker ijs en vers fruit.

En slagroom, want die kun je misschien daarna nog wel verder gebruiken.........

Succes ermee en een hele fijne avond gewenst.
Een lekkere, met verse ingrediënten bereide lasagne (niet zo'n knorr pakjes geval). Vooraf wat kleine hapjes zoals olijfjes, zongedroogde tomaatje, broodjes met tapenade etc. En elkaar opeten als toetje

Ik denk namelijk dat je je niet eens heel erg hoeft uit te sloven en een luxe 3 gangen menu op tafel te zetten om toch dat bijzondere gevoel te krijgen samen. Heel veel plezier!
quote:aaquamarine schreef op 26 oktober 2012 @ 13:56:

Wat is zijn lievelingsmaaltijd?

Je zou denken dat ik dat na 7 jaar wel zou moeten weten...

Maar kom niet verder dan pannekoeken (wat het absoluut niet wordt vanavond ) en pasta's of iets met een lekker stukje vlees.

Wilde eigenlijk vooraf ook iets doen als carpaccio ofzo, niet heel origineel maar wel makkelijk en snel te maken.

Denk dat ik het maar een beetje in de Italiaanse keuken moet gaan zoeken.
Tja ik weet niet wat hij lekker vindt, maar het volgende gerecht is erg snel klaar en valt altijd goed in de smaak bij mijn gasten:

Andijvie-broodschotel

Ingredienten:

andijvie (goh:P)

hamblokjes

champignons, in plakjes

stuk of 3 tomaten, in plakjes

gesnipperde ui

evt. zongedroogde tomaatjes en zwarte olijven (in in 'schijfjes') als je dat lekker vind.

(stok)brood

geraspte kaas

Bereiding:

In een ovenschaal een paar lepels olijfolie schenken en vermengen met diverse kruiden (in flinke hoeveelheden, en dan bijv. peper, zout, italiaanse kruiden, paprikapoeder, kerriepoeder, dille, basilicum, tijm, etc. Wat je maar lekker vindt). Dan alle groente + ham toevoegen (hoeft dus niet eerst in de pan) en door elkaar husselen.

Daarna opnieuw wat olijfolie erover (het moet goed glimmen, anders wordt het droog in de oven) en opnieuw een lading kruiden en weer husselen. Tot slot het stokbrood in sneetje is schuin tussen stoppen (of gewoon brood, in stukken gescheurd) en als je het lekker vindt wat verse knoflook op elk sneetje smeren. Kaas erover strooien en 25 minuten op 180 graden in de oven. Heerlijk!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Carpaccio?

Heldere bouillion met gesmoorde bospaddestoelen?

Tagliatelle met zalm, room en spinazie?

snel, makkelijk en simpel.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:yogayup schreef op 26 oktober 2012 @ 14:01:

Een lekkere, met verse ingrediënten bereide lasagne (niet zo'n knorr pakjes geval). Vooraf wat kleine hapjes zoals olijfjes, zongedroogde tomaatje, broodjes met tapenade etc. En elkaar opeten als toetje

Ik denk namelijk dat je je niet eens heel erg hoeft uit te sloven en een luxe 3 gangen menu op tafel te zetten om toch dat bijzondere gevoel te krijgen samen. Heel veel plezier!Heb gisteravond ook lasagne gegeten, anders was het goed idee geweest.. Hapjes ga ik onthouden, thanks!
In de tijd dat het in de oven staat heb je zelf dan nog tijd om een voorgerecht in elkaar te flansen:)
quote:-tinkerbell- schreef op 26 oktober 2012 @ 14:05:

Tja ik weet niet wat hij lekker vindt, maar het volgende gerecht is erg snel klaar en valt altijd goed in de smaak bij mijn gasten:

Andijvie-broodschotel

Ingredienten:

andijvie (goh:P)

hamblokjes

champignons, in plakjes

stuk of 3 tomaten, in plakjes

gesnipperde ui

evt. zongedroogde tomaatjes en zwarte olijven (in in 'schijfjes') als je dat lekker vind.

(stok)brood

geraspte kaas

Bereiding:

In een ovenschaal een paar lepels olijfolie schenken en vermengen met diverse kruiden (in flinke hoeveelheden, en dan bijv. peper, zout, italiaanse kruiden, paprikapoeder, kerriepoeder, dille, basilicum, tijm, etc. Wat je maar lekker vindt). Dan alle groente + ham toevoegen (hoeft dus niet eerst in de pan) en door elkaar husselen.

Daarna opnieuw wat olijfolie erover (het moet goed glimmen, anders wordt het droog in de oven) en opnieuw een lading kruiden en weer husselen. Tot slot het stokbrood in sneetje is schuin tussen stoppen (of gewoon brood, in stukken gescheurd) en als je het lekker vindt wat verse knoflook op elk sneetje smeren. Kaas erover strooien en 25 minuten op 180 graden in de oven. Heerlijk!Hij lust eigenlijk best veel, maar andijvie niet. Helaas, ga het recept wel uitprinten want klinkt heerlijk!
Ik zou idd voor de carpaccio gaan en een lekkere maar makkelijke (verse) pasta. Bijvoorbeeld onderstaande... Mmmm lekker

En toe iets van ijs met fruit en slagroom.

Pasta met garnalen en citroen-vodka saus
Ik zou zoiets doen:

Vooraf:

Carpaccio of garnalencocktail of tomatensoep of gewoon brood met wat lekkere dingetjes zoals olijfjes, smeersels etc.

Hoofd:

Lasagna of gnocchi met kaas + stukje vlees of risotto met paddestoelen en een lekkere tomatensalade of salade met rucola, pijnboompitten en parmezaanse kaas en evt wat brood

Toetje:

Lekker ijsje, tiramisu (kant en klaar is best lekker, al is het recept van 24kitchen volgens mij heel simpel), vers fruit

En erbij natuurlijk een lekkere rode of witte wijn. En als apperatief een proseccotje ofzo.

Succes en veel plezier!
Uiteraard kaasfondue met lekker brood, salades en bijgerechten om mee te dippen. Kan je lekker tijd hebben voor elkaar.

Veel plezier.

Oja en als je een snel toetje wilt, vroeger had de AH van die pannenkoeken gevuld met ijs. Dan wat vers fruit erbij en je hebt een lekker nagerecht. Die pannenkoek moet heel kort, meen een minuut in de pan en dan eruit anders heb je geen ijs meer. Was wel lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
He damn, jammer!

Wat ik verder nog kan bedenken:

Pasta mascarpone:

tagliatelle

hamblokjes

courgette in stukjes

champignons in plakjes

(rode) ui

rucola

walnoten of pijnboompitjes

mascarpone

Tagliatelle koken. Hamblokjes even aanbraden en groente erbij (behalve de rucola). Mascarpone erdoor scheppen en op zacht vuur opwarmen. Pasta erdoor scheppen en vervolgens over de borden verdelen. Pijnboompitjes roosteren en erover strooien (of de walnoten). Flinke dot rucola erdoor husselen, eet smakelijk!

Weet ook nog een heerlijk zalm-maaltijdsalade, maar daar zijn mannen vaak niet zo gek op?
Oja kaasfondue, dat is een goed idee!
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 oktober 2012 @ 14:13:

Uiteraard kaasfondue met lekker brood, salades en bijgerechten om mee te dippen. Kan je lekker tijd hebben voor elkaar.

Veel plezier.

Oja en als je een snel toetje wilt, vroeger had de AH van die pannenkoeken gevuld met ijs. Dan wat vers fruit erbij en je hebt een lekker nagerecht. Die pannenkoek moet heel kort, meen een minuut in de pan en dan eruit anders heb je geen ijs meer. Was wel lekker.

Jammie, kaasfondue! Alleen lust hij dat niet..

Precies de dingen worden genoemd die hij niet lust haha.
Vooraf carpaccio, Hoofdgerecht Kip pesto, nagerecht tiramisu

Kip pesto:

Pot geroosterde paprika's in een ovenschaal, kipfilet kruiden met peper en zout en op de paprika leggen (filets even insnijden aan de bovenkant). Mengsel maken van bekertje creme fraiche en een klein potje rode pesto (AH) uitgeperste knoflook en wat chilipeper en over de kip verdelen. 35-40 minuten in de oven op 175 graden.

Erbij verse gevulde pasta, de creme fraiche is de saus. En gewoon een groene salade erbij met pijnboompitten en zongedroogde tomaten en wat je verder lekker vindt.
anoniem_118108 wijzigde dit bericht op 26-10-2012 14:36
Reden: oei, knoflook vergeten....
% gewijzigd
Sushi?
Ik zou lekker gaan gourmetten.
Gevulde papruka erbij? Vooraf klaar te maken en makkelijk!
Beng! Lekker en makkelijk recept. Ga ik van de week eens maken.
Of naar een traiteur gaan, helemaal makkelijk :-)
@liesse

het is ook heel makkelijk en lekker en presenteert nog leuk ook. Maak het ook weleens als we eters krijgen op een doordeweekse dag.

De gevulde pasta van de Aldi vinden wij erg lekker (met gegrilde groente).
Vleesfondue dan? Is ook gezellig en lekker met allerlei sausjes, stokbrood, salade (dat ik dat als niet-vleeseter nog eens zou aanbevelen, haha).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven