Bruidsboeket e.d. zelf maken?

26-10-2012 14:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren

Over een paar maanden ga ik trouwen. Nou vroeg ik me af of het handig, leuk en ook goedkoper is om zelf de bloemen te regelen of haal ik me iets op m'n hals wat eindigt in een fiasco?

Het gaat om het bruidsboeket, de corsages en de bloemenversiering voor op onze auto. Wie heeft hier ervaring mee?

Zelf maken of halen bij de bloemist?

Totaal aantal stemmen: 13

Zelf maken (46%)
Bloemist (54%)
Mijn moeder en ik hebben het vorig jaar wel zelf gemaakt voor schoonzus van wilde bloemen. Maar we zaten in het buitenland en het paste er geweldig bij. Wat wel handig is als je het zelf maakt: van dat brede, plastictape wat je om de stengels kan wikkelen. Dan kun je het de hele dag goed vasthouden en worden je handen niet vuil. Wij hadden het bij de bloemhandel gekocht.

Ik denk trouwens niet dat je veel goedkoper uit bent als je de stress mee gaat rekenen als je zoiets 's ochtend of 's avonds zelf nog moet maken.
Bedankt voor de tip Liesse!
Een tijd geleden toen 1 van mijn beste vriendinnen gingen trouwen, lowbudget, heb ik hun bloemen gedaan. Van bruidsboeket, corsages en bloemen op de auto. Heel leuk om te doen en ze waren prachtig.
Als je het zelf kan, waarom dan niet?

Ik denk af en toe dat ik kan bloemschikken, maar helaas.
Als je er zelf goed en handig in bent, of iemand weet die dat is, zou je het zelf kunnen (laten) doen. Denk erom dat dit wel van die dingen zijn die in je toruwfotoś terug komen dus waar je later gene spijt van wilt hebben

Je kan ook verschillende bloemisten in de buurt vragen. Heb ik ook gedaan en de verschillen waren enorm! Van 35 euro voor een boeket tot beginnend vanaf 150 euro.
Ii zou het niet zelf doen voor je eigen bruiloft. Als je vriendinnen of familie hebt die het willen doen, kan dat prima.

Maar bloemen moeten toch redelijk vers zijn en de laatste dag/uren voor je bruiloft heb je genoeg dingen aan je hoofd zonder dat je nog je druk moet maken en moet gaan zitten priegelen met bloemen. Die stress wil je er echt niet bijhebben.

(Heb je geen bloemstukken op de tafels in de feestlocatie? en als je in de kerktrouwt, in de kerk?)
Oei Yv, ik ben allesbehalve crea-bea, dus voor mij is een bloemist een absolute must. Nou heb ik wel het geluk dat ik 2 bloemistes in m'n kennissenkring heb, dus dat scheelt ook al. Een van die 2 heeft bij mijn trouwen het boeketje gemaakt, heb toen alleen de bloemen en materiaal hoeven betalen.
Mijn moeder heeft voor mijn bruiloft mijn boeket en corsages gemaakt. Het was echt stukken goedkoper dan dat we het bij de bloemist lieten maken. En daarbij vond ik het ook wel super dat zij dat voor mij gemaakt had.

Op internet kun je allerlei materialen bestellen voor de corsages, het bloemstuk voor op de auto en het boeket. http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/

Om het zelf te doen...

Het zou kunnen, de dag van tevoren en koel bewaren van de corsages... maar dat moet je maar kunnen...wat als het je dan niet lukt zoals je het wil? Een paar proefboeketjes maken zou misschien een idee zijn. En bloemen bestellen bij de bloemist, vaak ben je afhankelijk van het seizoen qua bloemen.
Ik heb vorig jaar mijn bruidsboeket zelf gemaakt: een grote hortensia met daarin roze en witte roosjes en van die grote groene bladeren er om heen. Ik heb de stelen omwikkeld met breed satijnlint ipv met van dat tape. Je kunt dan de uiteinden van het lint wat langer laten. Je moet wel even van te voren bedenken welke vorm van boeket je wilt, een met lange stelen, of juist een klein rond biedermeiertje of een met een lang uiteinde. Zoek vooral veel plaatjes van te voren en probeer uit of je dit inderdaad kunt namaken. Je hebt immers nog wel tijd! J kunt altijd nog naar de bloemist gaan, als het je niet lijkt te lukken.
Als je heel erg handig bent met bloemen tot een mooi, stevig boeket maken zou ik het zeker proberen. Maar ze moeten wel een hele dag mee en wat iemand anders al zei, je ziet ze terug op de foto's en het zou zonde zijn als je daar jaren na je trouwdag met een spijtig gevoel naar zou kijken.

Ga eens bruidsboeket hoppen, je zult zien dat er ook genoeg bloemisten zijn die niet de hoofdprijs vragen voor een bruidsboeket.
Ik heb het laten maken, prijs viel reuze mee. Bloemist had leuke ideeën nav mijn basisidee en bij bestellen bleek hij nogal handig in het logistiek proces: hoe zorg je ervoor dat je de juiste bloemen hebt.

Voor mij een zorg minder.

(Valt voor mij in categorie zelf bruidstaart maken. Alleen een optie als het echt lekker en mooi is of heel belangrijk dat tante Tine hem speciaal voor jou gemaakt heeft.)
quote:forumfossiel schreef op 26 oktober 2012 @ 14:48:

Ii zou het niet zelf doen voor je eigen bruiloft. Als je vriendinnen of familie hebt die het willen doen, kan dat prima.

Maar bloemen moeten toch redelijk vers zijn en de laatste dag/uren voor je bruiloft heb je genoeg dingen aan je hoofd zonder dat je nog je druk moet maken en moet gaan zitten priegelen met bloemen. Die stress wil je er echt niet bijhebben.

(Heb je geen bloemstukken op de tafels in de feestlocatie? en als je in de kerktrouwt, in de kerk?)Dit. Niet aan beginnen voor jezelf.
Bedankt voor de reacties!

Wat stress op het laatste moment betreft hebben jullie gelijk denk ik. Ik ga sowieso bij verschillende bloemisten vragen wat het kost.
quote:Yvonne77 schreef op 26 oktober 2012 @ 15:35:

Wat stress op het laatste moment betreft hebben jullie gelijk denk ik. Ik ga sowieso bij verschillende bloemisten vragen wat het kost.

Stress en of tijdsdruk op een moment dat je nog 35 andere dingen aan je hoofd hebt....

Daarnaast, als je zelf eerst 5 keer moet oefenen met verschillende soorten en kleuren bloemen, en misschien nog wat materiaal aankoopt, dan zijn dat allemaal kosten die je ook meteen direct in een goed boeket kunt steken.

Bij een bloemist zou ik gewoon naar een boeket vragen naar jouw wensen. Als je vraagt om een bruidsboeket gaat de prijs onmiddellijk een stuk de lucht in...
Voor ons trouwfeest heb ik zelf de bloemstukken gemaakt voor op de tafels, maar dat waren kunstbloemen... Had thuis al een proef gemaakt maar kon op locatie niet de juiste bloemen en materialen vinden, dus maar iets anders bedacht.

Leuk om te doen (pijnlijke handen daargelaten), maar ook niet bepaald goedkoop. En echte bloemen zijn toch vaak een stuk mooier. (En ik denk, afhankelijk van wat je precies wil, dat een bloemist het ook mooier kan).
Vorig jaar heb ik mijn bruidsboeket zelf gemaakt. Hoewel het niet echt een boeket was. Ik had een draadframe gemaakt, gedeeltelijk met gekleurd lint omwikkeld en op de avond voor de bruiloft heb ik er diverse orchideebloemen aan vast gemaakt. Van een vriendin had ik een spray gekregen waardoor de bloemen langer mooi bleven.

Ik vond het super leuk om te doen en heb ook helemaal geen stress gehad, het boeket was het enige wat ik de avond van te voren nog moest doen. Het scheelt dat wij geen corsages en autostuk hadden.

Het was wel goedkoper dan bij de bloemist maar dat was niet de overweging. Ik vond het vooral gewoon leuk om zo met de bruiloft bezig te zijn.
quote:llentje schreef op 26 oktober 2012 @ 14:55:

Op internet kun je allerlei materialen bestellen voor de corsages, het bloemstuk voor op de auto en het boeket. http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/Bedankt voor de link. Ik vraag me af of dit goed/makkelijk werkt:

Iemand nog tips?

Ben gisteren bij een aantal bloemisten geweest en vond het toch wel een groot bedrag voor bloemen die na een dag in de kliko belanden.
Kun je de auto niet gewoon bruidspimpen met witte mooie strikken/linten? Moet er perse een bloemstuk op? Dat scheelt al aanzienlijk....
Ja, wij willen wel graag een stuk op de auto, maar dat ga ik sowieso zelf maken.
Geldverspilling zo'n boeket. Ik houd wel van een geintje, dus ik had een klaproos voor de foto's.
Stuk op auto en corsages is precies waar ik op zou bezuinigen als ik het geld niet zou hebben. Niemand die er naar kijkt en lol van heeft.
Ik weet niet of het handig is om dit als bruid zelf te gaan regelen. Je hebt de dag voor de bruiloft al meer dan genoeg aan je hoofd.

Mijn vader heeft mijn boeket gemaakt en een bloemstuk voor op de auto. Ik vind dat zo leuk! Ik heb niets met trouwboeketten, maar het feit dat mijn vader zoveel zorg en tijd er aan heeft besteed om een boeket te maken dat bij mij en de trouwjurk paste, maakt voor mij het boeket erg speciaal.
The past may be in tatters
But today is all that matters
tips genoeg te vinden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven