Broodje Poep

26-10-2012 19:29 45 berichten
Helft broodjes kebab vol bacteriën'

DEN HAAG - Mensen met een verminderde weerstand, 65-plussers en zwangeren kunnen beter geen broodje kebab eten. Dat advies geeft de Consumentenbond vrijdag na onderzoek.

Van de 49 geteste broodjes bleek een meerderheid onder de bacteriën te zitten. Op vijf broodjes werd zelfs de zogenoemde 'poepbacterie' gevonden.

De aangetroffen bacteriën kunnen de voedselveiligheid voor mensen met een verminderde weerstand schaden, zegt de Consumentenbond.

De broodjes werden gekocht bij tien willekeurige verkooppunten in Groningen, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Breda. Een hoge hoeveelheid bacteriën duidt erop dat het eten te warm of te lang bewaard is gebleven, of dat er niet hygiënisch wordt gewerkt.

Hygiëne

''Dit onderzoek laat wederom zien hoe belangrijk het is dat consumenten weten hoe het gesteld is met de hygiëne in de horeca''', zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.

Volgens Combée maakt de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA) binnenkort de gegevens van hygiëne-inspecties openbaar.

Onbetrouwbaar

''Iets waar de Consumentenbond zich al jaren voor inzet. Maar de gegevens dreigen onbetrouwbaar te worden, omdat restaurants zelf vragenlijsten mogen invullen over de hygiëne in hun zaak. Zo krijg je natuurlijk 'slagers die hun eigen vlees keuren'.''

Birtat, aan de Bos en Lommerweg in Amsterdam, kwam er in het onderzoek van de Consumentenbond als slechtste uit. Het broodje kebab bevatte daar de nodige bacteriën.

''Naast colibacteriën troffen we Staphylococcus aureus aan, die eveneens duidt op een onhygiënische situatie'', aldus de Consumentenbond.

Door: ANP
Alle reacties Link kopieren
Lol, Stout ;)
Computer says nooooo
ik heb wel eens friet gegeten van de febo in grunn...met mayo

Maar gelukkig heb ik al heel lang geen broodje doner gegeten.
shitkebab?
Ach als je alcohol drinkt bij het nuttigen van een broodje kebab zal het wel los lopen. Ik hoef die zooi niet; maak het liever zelf thuis.
Ieuw! wat vies, dacht het altijd al wel.. ik vind die zaken er ook gewoon zo ranzig uit zien! Bleeeh.. maar goed, eet het eigenlijk nooit of ik maak het zelf.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je moet ook goed kijken waar je gaat eten.

En dat geldt niet alleen voor doner maar voor alles.
Oeps gisteren nog gehad!! Smaakte prima en niet ziek geworden!!! en gewoon van een zaak op het Centraal Station!!
quote:Kuzu schreef op 26 oktober 2012 @ 20:10:

En dat geldt niet alleen voor doner maar voor alles.Idd dat is ook zo!!
Ik ga toevallig morgen naar de zwarte markt en neem daar lekker het grootste broodje kebab dat er is

Daar hebben ze nl de lekkerste ...mmm kijk er nu al naar uit
Toe nou toch! Wat een angstzaaierij weer! Leg alles wat je binnen krijgt, wat je bij je draagt en wat je inademt eens onder de loep, zal je raar van opkijken
Ik vond die draaiende hompen vlees voor het raam er altijd al zo ranzig uitzien!
Ik kwam eens in een egyptische shoarma, daar wilde ik van het toilet gebruik maken. De medewerker raadde het MET KLEM af... en geheel niet onterecht.

Toen dacht ik echt: hoe haal je het in je hoofd om je plee zo smerig te laten zijn en dan gewoon eten bereiden. IEUW. Ben weggerend.

Zoiets als dit was het echt, serieus:

Ik bak mijn shoarma altijd zelf: Blokjes kipfilet met shoarmakruiden!

Erg lekker.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Kuzu schreef op 26 oktober 2012 @ 20:10:

En dat geldt niet alleen voor doner maar voor alles.Beetje naief. Aan de buitenkant kun je niet zien hoe men in de keuken met voedsel omgaat.
Gelukkig zijn de reacties hier wat normaler dan onder het bericht op AT5.
quote:Merelin schreef op 26 oktober 2012 @ 20:58:

[...]

Beetje naief. Aan de buitenkant kun je niet zien hoe men in de keuken met voedsel omgaat.Precies, je moet echt wel een goede kijk in de keuken nemen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wel sneu voor die andere helft die zijn zaakjes wel goed op orde heeft. Die zullen de inkomsten nu wel een stukje terug zien lopen.
quote:Merelin schreef op 26 oktober 2012 @ 20:58:

[...]

Beetje naief. Aan de buitenkant kun je niet zien hoe men in de keuken met voedsel omgaat.

Je ziet niet alles, maar een zaak waar het personeel er smoezelig uitziet, vieze tafels en ranzig uitziend vlees, daar ga je toch sowieso niet eten?

Ik eet graag doner maar heb een paar adressen waar ik heenga en de rest niet. Dat is deels vanwege hygiene, deels vanwege dat ik niet overal weet wat voor vlees ze hebben (veel zaken verkopen varkensvlees en dat wil ik niet).
quote:Hangmat schreef op 26 oktober 2012 @ 20:48:

Ik kwam eens in een egyptische shoarma, daar wilde ik van het toilet gebruik maken. De medewerker raadde het MET KLEM af... en geheel niet onterecht.

Toen dacht ik echt: hoe haal je het in je hoofd om je plee zo smerig te laten zijn en dan gewoon eten bereiden. IEUW. Ben weggerend.

Zoiets als dit was het echt, serieus:

[img]http://i.thisis.co.uk/274156/binaries/toilet_2.JPG[/img]Blehh, ja dan heb je gelijk gegeten en gedronken.
quote:vosje78 schreef op 26 oktober 2012 @ 19:55:

lekker. Ik heb net patat gehaald, maar als ik dit eerder had gehoord had ik een lekker broodje kebab besteld.

Bij de febo in groningen scheen ook altijd sperma in de mayonaise te zitten. Proef je ook niet, goed voor de weerstand.

Iemand nog gerookte zalm?

Sperma in de mayo? Oh wat goor.

Ik heb wel een keer een onderzoek gezien op tv waar bij de onderzochte shoarmatenten de shoarma niet van lam was (zoals werd gezegd) maar in een paar gevallen zelfs varkensvlees bevatte). Maar 1 tent van de onderzochte plekken had echt 100% lamsshoarma.

Maar goed, we dwalen af. Erg vies van die bacterie maar dat komt niet als een verrassing. Als je al kijkt naar de Smaakpolitie dan weet je genoeg. En ook dat het uiterlijk van de zaak nog niets zegt over de keuken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven