Vriend is stoned, wat nu?
zaterdag 27 oktober 2012 om 00:46
Mijn vriend blowt zo nu en dan (minder dan 1x per maand) samen met 2 oude vrienden van hem. Ik vind het smerig, maar ik laat het maar. Het is tenslotte net zo slecht als alcohol, en als ik 2x per maand een halve fles wijn leeg zuip, gun ik hem zijn jointje. Hij drinkt verder niet, dus hij zal echt niet ongezonder bezig zijn dan ik. Dat blowen gaat altijd goed. Hij was nooit echt 'onder invloed', niet als dusdanig herkenbaar tenminste. Hij werd er wat losser van, en wat lacheriger, maar dat effect merkte je amper. Vergelijkbaar met 1 biertje, dus valt echt reuze mee. Hij kon nog gewoon normaal doen en als je het niet wist zou je ook niet denken dat hij geblowd had.
Vandaag besloot een van die vrienden om voor de verandering hasj ipv wiet te halen, en al vrij snel werd ik door die vrienden gebeld dat ik mijn vriend maar beter op kon komen halen: Hij was zo stoned als een garnaal. Die vrienden (en ik ook) snappen er niks van, mijn vriend heeft maar twee hijsjes gehad, terwijl hij normaal zonder moeite een hele oprookt. Hij heeft ook niet gedronken of wat dan ook, waardoor het extra zwaar binnenkomt, komt dus echt alleen door die hasj. Maar goed, het kwaad is nu geschied, hoe nu verder? Want ik word dus echt helemaal gek van hem. Hij doet zoooooo irritant. Constant de slappe lach, hysterisch doen, aan me zitten friemelen.. Ik heb er geen zin in, ben doodmoe en wil naar bed. Maar dan houd hij me tegen, want hij wil niet slapen, en niet alleen blijven. Lijkt wel of hij stomdronken is, ook al heeft hij dus geen alcohol op. Ik word er gek van, zou hem het liefst de straat opgooien met een 'zoek het lekker uit' maar ik weet dat dat in zijn huidige staat niet echt verstandig is. Wat moet ik nou met hem? Zijn er trucjes om die rotzooi zsm zijn lijf uit te krijgen?
Vandaag besloot een van die vrienden om voor de verandering hasj ipv wiet te halen, en al vrij snel werd ik door die vrienden gebeld dat ik mijn vriend maar beter op kon komen halen: Hij was zo stoned als een garnaal. Die vrienden (en ik ook) snappen er niks van, mijn vriend heeft maar twee hijsjes gehad, terwijl hij normaal zonder moeite een hele oprookt. Hij heeft ook niet gedronken of wat dan ook, waardoor het extra zwaar binnenkomt, komt dus echt alleen door die hasj. Maar goed, het kwaad is nu geschied, hoe nu verder? Want ik word dus echt helemaal gek van hem. Hij doet zoooooo irritant. Constant de slappe lach, hysterisch doen, aan me zitten friemelen.. Ik heb er geen zin in, ben doodmoe en wil naar bed. Maar dan houd hij me tegen, want hij wil niet slapen, en niet alleen blijven. Lijkt wel of hij stomdronken is, ook al heeft hij dus geen alcohol op. Ik word er gek van, zou hem het liefst de straat opgooien met een 'zoek het lekker uit' maar ik weet dat dat in zijn huidige staat niet echt verstandig is. Wat moet ik nou met hem? Zijn er trucjes om die rotzooi zsm zijn lijf uit te krijgen?
zaterdag 27 oktober 2012 om 00:50
Geen trucjes voor zover ik weet.
Wat ik mezelf van mijn eigen blow periode ( ook regelmatig hasj ) kan herinneren is dat ik mezelf wel uit mijn stoned-zijn gedrag kon halen. Dan voelde ik nog wel dat ik stoned was maar gaf niet toe aan de triggers of ticks die ik in mezelf voelde opkomen. Je zou hem kunnen proberen te vragen dat te doen. Iets van: Leuk dat je stoned bent, dat het zo kick valt. Maar ik wil slapen dus je vermant jezelf maar ff.
Ik zou toch gewoon naar bed gaan en het hem verder uit laten zoeken.
Hij is , neem ik even aan, niet bang oid ? Geen angsten, enge beelden ect ? Heb ik wel eens van hasj ( Hash ? geen idee ) gehad, en toen vond ik het wel prettig dat er iemand bij me bleef en tegen me aan bleef praten.
Sterkte
Wat ik mezelf van mijn eigen blow periode ( ook regelmatig hasj ) kan herinneren is dat ik mezelf wel uit mijn stoned-zijn gedrag kon halen. Dan voelde ik nog wel dat ik stoned was maar gaf niet toe aan de triggers of ticks die ik in mezelf voelde opkomen. Je zou hem kunnen proberen te vragen dat te doen. Iets van: Leuk dat je stoned bent, dat het zo kick valt. Maar ik wil slapen dus je vermant jezelf maar ff.
Ik zou toch gewoon naar bed gaan en het hem verder uit laten zoeken.
Hij is , neem ik even aan, niet bang oid ? Geen angsten, enge beelden ect ? Heb ik wel eens van hasj ( Hash ? geen idee ) gehad, en toen vond ik het wel prettig dat er iemand bij me bleef en tegen me aan bleef praten.
Sterkte
zaterdag 27 oktober 2012 om 00:50
Zoet drankje geven en proberen of ie gewoon in slaap valt als jullie in bed gaan liggen. Teiltje bij de hand voor de zekerheid.
Het zal niet veel langer dan nog een halfuur, uur duren van 2 hijsjes. Slechte trip, kan gebeuren van hasj. Volgende keer maar weer wiet dan.
Sterkte ermee, niet leuk zo iemand in huis (spreekt uit ervaring)
Het zal niet veel langer dan nog een halfuur, uur duren van 2 hijsjes. Slechte trip, kan gebeuren van hasj. Volgende keer maar weer wiet dan.
zaterdag 27 oktober 2012 om 00:52
zaterdag 27 oktober 2012 om 00:53
quote:missdaisyduke schreef op 27 oktober 2012 @ 00:50:
Zoet drankje geven en proberen of ie gewoon in slaap valt als jullie in bed gaan liggen. Teiltje bij de hand voor de zekerheid.
Nou, ik heb hem 2 uur geleden gehaald, en hij doet nog steeds zo..
Hij is verder niet bang ofzo, alleen irritant druk en lacherig.
Nou, ik heb hem 2 uur geleden gehaald, en hij doet nog steeds zo..
Hij is verder niet bang ofzo, alleen irritant druk en lacherig.
zaterdag 27 oktober 2012 om 00:54
quote:lemoos schreef op 27 oktober 2012 @ 00:53:
Suiker prikkelt de hersenen, wiet/hasj verdooft de hersenen (prikkelverwerking). Het een heft het ander op als het ware. Vandaar dat sommigen ook enorme vreetkicks kunnen krijgen.Oke, zal het proberen. We hebben nauwelijks zoete dingen in huis, maar zal de cola wel proberen..
Suiker prikkelt de hersenen, wiet/hasj verdooft de hersenen (prikkelverwerking). Het een heft het ander op als het ware. Vandaar dat sommigen ook enorme vreetkicks kunnen krijgen.Oke, zal het proberen. We hebben nauwelijks zoete dingen in huis, maar zal de cola wel proberen..
zaterdag 27 oktober 2012 om 00:57
quote:missdaisyduke schreef op 27 oktober 2012 @ 00:55:
Dat was wel hele slechte (of goeie, 't is maar hoe je t bekijkt ) hasj dan... 2 hijsjes en 2 uur zo trippen.Kan zo maar beuren hoor Ik kan mee een avondje herinneren in een soort van jongeren soos waar 'iemand' wel 'wat stuff' had. was ook hasj, en na 2 ( of 3 ) halen begon ik te trippen ( paniekeren ) en dat duurde ook echt lang, heul lang voor het over was.
Dat was wel hele slechte (of goeie, 't is maar hoe je t bekijkt ) hasj dan... 2 hijsjes en 2 uur zo trippen.Kan zo maar beuren hoor Ik kan mee een avondje herinneren in een soort van jongeren soos waar 'iemand' wel 'wat stuff' had. was ook hasj, en na 2 ( of 3 ) halen begon ik te trippen ( paniekeren ) en dat duurde ook echt lang, heul lang voor het over was.
zaterdag 27 oktober 2012 om 00:57
Stoned of niet, je kan toch wel een beetje overwicht laten gelden? Zeg gewoon dat jij naar bed gaat en dat hij het verder maar uitzoekt. Als hij niet normaal kan doen, dan slaapt hij op de bank (of gaat daar lekker nog een poosje zichzelf zitten entertainen) en tegen de tijd dat hij rustig is en wil slapen dan kan hij ook naar bed komen.
Als je vriend niet naar je luistert (en geen respect voor je toont) als hij stoned is, dan vraag ik me af hoe het is als hij dat niet is. Meestal versterkt het namelijk een aantal gewone eigenschappen.
Ik zou er echt niet te veel woorden en energie aan vuil maken; maar gewoon gaan slapen en hem in zijn sop gaar laten koken op de bank. Zet desnoods een leuke (doch simpele) dvd voor 'm op zodat hij wat te doen heeft.
Als je vriend niet naar je luistert (en geen respect voor je toont) als hij stoned is, dan vraag ik me af hoe het is als hij dat niet is. Meestal versterkt het namelijk een aantal gewone eigenschappen.
Ik zou er echt niet te veel woorden en energie aan vuil maken; maar gewoon gaan slapen en hem in zijn sop gaar laten koken op de bank. Zet desnoods een leuke (doch simpele) dvd voor 'm op zodat hij wat te doen heeft.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zaterdag 27 oktober 2012 om 01:02
zaterdag 27 oktober 2012 om 01:04
Nar bed gaan gaat niet lukken. Hij zegt dat hij het niet gezellig vind in zijn eentje, en ging dus doodleuk mee naar bed. Om me de hele te zitten prikken, kietelen etc. En er hard om lachen joh... Deur van de slaapkamer kan niet op slot, en toen ik hem weg stuurde ging hij boos weg, omgewoon na een minuutje weer hysterisch binnen te komen. Zit nu maar beneden, en nu zit hij gefascineerd wegmisbruikers te kijken. Vlak voor ik dit postte had hij al een stuk gevulde speculaas gegeten, en dat lijkt inmiddels wel te werken. Heb hem nog 2 glazen sisi gegeven, hopen dat het goed komt. Geen hasj meer voor hem in elk geval...
zaterdag 27 oktober 2012 om 01:05
@evalinde: Er zijn hele volksstammen die deze episode doormaken na bezoek aan jeugdsoos/hangplek/.... Die kunnen het ook 'verwerken' zonder medeweten van de ouders . Dus jij moet ook gewoon kunnen slapen. Gooi wat koekjes, snoepjes en andere zoetige zooi op de tafel, zet de tv voor hem aan (neem afstandsbediening mee) en ga lekker slapen.
zaterdag 27 oktober 2012 om 01:12