Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
haha kijk, nu komen de aapjes uit de mouwen, oftewel ik ben niet de enige probleemfietser !!! doet me goed, want daar wordt weinig over gesproken.

en LEo, noem het maar geen tegenwind, hoort allemaal bij het leven, maar als je ouder wordt (hoor mij nou) gebeurt het steeds vaker. Ik weet nog dat het indruk op mij maakte toen de 96jarige opoe van mijn lief vertelde dat het helemaal niet leuk was om zo oud te zijn; alles van vroeger was weg!! al haar vrienden en kennissen waren er niet meer. en dat overkomt iedereen gewoon zo stiekempjes . het raakt je de ene keer wat meer dan de andere keer.

wens ik jullie een fijne dag, ga zo spullen bij elkaar zoeken....gaan we vandaag al naar de oudjes, zo heeft elk nadeel ook zijn voordeel......
Majesteit, hoe is het gegaan vandaag?
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
was errug pittig !! Hoeveel magerder kan iemand dan nog worden in een week terwijl je al broodmager bent !!! ongelooflijk ! heb op verzoek vd familie foto's gemaakt, maar ze zijn vergeten dat aan de andere mensen te vertellen.....voelde af en toe behoorlijk gluurderig. was erg blij met de opmerking van de uitvaartleider dat het tegenwoordig vrij normaal is .gelukkig ook een mooi overzicht van het afscheid geworden dus morgenvroeg gauw bewerken en opsturen. voelt dan toch weer goed. maar ben bek-af, na een nacht in een vreemd bed met een snurkende vent !!! ben ik blij dat ik hier een logeerkamer heb !!!
Ben even de draad kwijt

Is er iemand overleden Majesteit?
Zo gister naar de anestesist geweest, was 4 kg kwijt door de eerste week per-dieet.

Verder ben ik goedgekeurd, is er een hartfilmpje gemaakt(2-de dit jaar, mag wat kosten) en bloed geprikt voor de bloedgroepbepaling.

Het enige minpuntje dat ik te horen kreeg was dat ik een nachtje zal moeten blijven, zal ff tegenvallen. wellicht ook niet, is wel lekker na een narcose. Hoef ik niet naast een man wakker te liggen die bomen aan het zagen is. Zal wel ff zwaar worden voor mijn zoon, maar het is maar 1 nachtje, daar komt hij ook overheen.

Majesteit, ik kan me voorstellen dat dat een klap is. Je hebt toch het grooste deel van je leven met deze persoon gedeeld. Sterkte.
brenda, ja. mijn buurman van vroeger naast mijn ouders. heb ik mijn levenlang contact mee gehouden. eerst paste ik op zijn kids, en zijn dochter later op de mijne. hebben altijd contact gehouden, zijn bij elke viering of begrafenis van elkaar geweest.

waren anderhalve week voor zijn overlijden nog op bezoek geweest, en is in dat laatste stukje van broodmager naar bijna niets meer afgevallen. ongelooflijk.

als reaktie gaan wij vandaag een map aanleggen met onze wensen voor als het zover is, en eens alle adressen bij elkaar zoeken, polisnummers, en wat we aan wie nalaten.

Heb ik 10 jaar geleden ook al eens gedaan voor mezelf, maar tijd voor een update zal ik maar zeggen.......dat kun je dan de kinderen al uit handen nemen.....

duvelke, dat nachtje blijven is erg geruststellend voor jezelf, neem dat maar van mij aan, en er komt iemand kijken als je je niet tof voelt.

Heb ik net voor half november een afspraak gemaakt bij de plastisch chirurg.....eens kijken wat hij zegt...Ben ik altijd heel stellig geweest over een bwc, maar vind het nu wel spannend...

fijne dag allemaal !!
Majesteit

Dat is heel verdrietig dan. Dikke :Huh:

Goed om alles op rij te zetten mocht er

wat gebeuren.

Spannend de afspraak bij pc!

Duvelke

Komt snel dichtbij. 1 nacht is te overzien.

Hier 4 nachten en vond dat eigenlijk wel fijn. Dat als

er wat was ik op bel kon drukken.

Morgen mijn 'andere' verjaardag.

In ochtend bezoek en middag/avond sauna.

Heb ik bruiloft vanavond, collega-steward

maar geen zin. Zoveel te doen nog. Is het verplicht bij

een uitnodiging?

Heb afgezegd inmiddels.
Brenda, gefeliciteerd met je verjaardag!

Duvelke, nachtje slapen is idd een aanrader! Mijn kids gingen er (3nachten) erg goed mee om.

Majesteit, vervelend dat men je raar heeft aangekeken..als het de wens vd nabestaanden is moet je het doen!

Helemaal gelijk wat betreft opschrijven ltste wil. Zo hebben wij niets geregistreerd bij notaris maar duidelijke afspraken over 'wat te doen met de kids'. Wij willen dat ze nnaar vrienden van ons gaan, hoop dat het nooit zover komt want zal de familie niet blij mee zijn. Staat wel beschreven en zit bij de ovl papieren in de map.

Verder begrijp ik je zenuwen voor de pc! Komt goed!

Ik sta stil, schommel rond 68,5 wil niet meer zakken, baal ik van.

Natuurlijk gestopt met de pil, miss daar ook wat mee te maken na al die jaren..

Hoop echt nog verder te zakken, wil echt naar onder de 65kilo..

Gisteren sollicitatiegesprek gehad, ging er (niet ecnthousiast) en erg nuchter in. Heb een goed gesprek gehad! Haha, altijd als je er niets van verwacht!

Maandag word ik gebeld of er een 2e gesprek zal plaatsvinden. Afwachten dus!

Gisteren bij 2ehands winkel wat broeken gescoord en 2 jasjes. Mt 38 wie had het gedacht!? Hihi, ik niet!

Voor nu, iedereen een gezonde zaterdag gewenst!
leo, ik hoef pas volgeneven rustde maand naar de pc, dus nu eerst igjes aan doen, was vanochtend zomaar 2 kg zwaarder dan gisteren, heel maf. maar hoe dan ook, even proberen nog 2 kg kwijt te raken.

brenda, nog gefeliciteerd met je verjaardag! nog gebak geprobeerd?

wens ik jullie een fijn weekend
Dank jullie wel voor de felicitaties!!!

Heb een leuke dag gehad met bezoek en sauna.

Vandaag gewerkt in stadion (3-0 winst op buur FC Groningen) en daarna naar mijn ouders waar nog wat bezoek voor verjaardag was.

Dat hebben we daar gedaan omdat mijn beppe niet meer trap kan lopen en wij in een maisonette (boven) zitten en omdat mijn zus in een rolstoel zit.

Morgen werken 8-11:15 en in middag nog 2 dames op bezoek die ik in ziekenhuis heb leren kennen en ik veel contact mee heb.

Heb klein stukje gebak gehad maar vraag niet hoe lang ik erover gedaan heb Het smaakte wel goed!
hee brendah, heel bijzonder dat het je gelukt is om gebak te eten, dat gaat hier niet meer zo goed. een verjaardag in etappes dus. wel net zo gezellig !! Hier ook weer een zoete inval gehad titjdens de voetbalwedstrijd, erg gezellig. Toch wel weer drukte in huis door de jongelui, en natuurlijk ook omdat het cluppie zo goed gaat. Komt het er de komende wedstrijden op aan of het zo gaat blijven !!! lekker spannend.

is die extra 2 kg ook alweer weg, zaten de darmen ook erg vol. maar wel heel raar dus. merk ik wel dat ik weer makkelijker kan snoepen (er is weer speculaas) dus nu weer goed uitkijken !!

ging het vanavond weer even mis na zo'n heerlijke slurppeer, jeweetwel, zo'n peer waarbij het vocht je langs de kin omlaag drupt...jammie..en jammer.

wens ik jullie vast een fijne dag !
Vind het zo wel prettig in etappes

Was gezellig!!

Jammer dat het dan mis gaat Inderdaad de lekkere dingen komen er weer aan. Heb er tot nu toe geen enkel probleem mee. Het was geen megastuk taart hoor

Jullie gaan goed daar!
au de stilte hier doet me pijn aan de oren. fijne dag allemaal !!

ik heb vandaag een afspraakje met een lotgenote, even bijkletsen, we missen de bijeenkomsten toch wel een beetje....
Erg rustig inderdaad

Hoe was je dag majesteit?
Grieperig en wel meld ik me even!

Hoe gaat het dames?? Idd stil hier..

Majesteit, Brenda, alles goed met jullie?

Hier oke, vandaag eindelijk Echt onder de 68. Vanmorgen 2e gesprek gehad.

Hoor maandag of er een 3e gesprek volgt en voor je wordt aangenomen moet je eerst een halve dag komen werken!?!

Heel apart.., maar goed, ik wacht het rustig af!

Ga snel weer plat.. Moe, koortsig en blijf hoesten!

Knuffel!
leo, succes met je baan en doe rustig aan. (ik kan rijmen hihi), loop jezelf niet voorbij.

het bijpraten met zelfs 2 lotgenoten was super...gezellig gegeten en gebabbeld. Heb bij eentje een heel ander "overtollig vel" gezien dan bij mij, dan heb ik eigenlijk weinig te klagen, hoewel ik blijf vinden dat het er niet uitziet. ben benieuwd wat de PC gaat zeggen (duurt nog even hoor)

straks lekker lunchen met dochter en koken op de kinderkookclub. hebben we vanavond restaurantavond , altijd super druk en super gezellig.

fijne dag allemaal
Het is hier idd erg rustig, zal wel weer drukker worden nu het kouder wordt.

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel te vertellen, ben met het pre-dieet bezig en ik moet zeggen dat het me hartstikke meevalt, dacht dat het zwaarder zou zijn.

Ik mag maandag voor de laatste keer gaan werken en dan ga ik de komende week hier de boel heeeeeel goed soppen en zo. Mijn hubbie zal niet blij zijn dat hij thuis is, als ik goed ga poetsen is dat nl met de dettol in de aanslag en hij vind dat enorm stinken. Nou boeie, schoon zal het hier worden, hihi

Leo, sterkte met snotteren en je sollicitatie.

Ik zal voor je duimen en hopen.
Leónore

Spannend misschien een 3e gesprek!

Duim voor je! Wat is het voor werk?

Je gaat lekker door met afvallen.

Majesteit

Gezellig is dat om bij te kletsen en ervaringen

uit te wisselen.

Hoe was restaurant-avond?

Ook naar voetbal dit weekend?

Duvelke

Fijn dat het je goed afgaat. Komt snel dichterbij.

Ben je ook afgevallen?

Gaat zijn gang hier. Dinsdag gewogen en sta 2

weken stil. Hoort erbij. Zit sinds 2 weken wel

onder magische grens
Goedemiddag allemaal,

Goed om te lezen dat het goed gaat met iedereen, op een griepje na....het is het seizoen bij mij thuis zit ook iedereen te snotteren, ik zelf ook.

Mijn zwangerschap gaat goed, ben nu bijna 9 weken. Voel me goed, alleen erg moe. En gemengde gevoelens over mijn gewicht.

Ik durf het bijna niet te zeggen, daarom ben ik blij dat ik het hier kwijt kan.

Ik ben heel bij met de kleine, en kan nu al niet wachten tot hij/ zij er is. Ik heb 4 jaar lang ACTIEF geprobeerd zwanger te worden, en door mijn uitblijvende ongesteldheid en overgewicht, wou het maar niet lukken. Nu heb ik mijn maagbandje en wou ik lekker afvallen, gezond zijn, en dan weer proberen zwanger te worden....

en het is HEEL ANDERS GEGAAN...

Meteen zwanger ( TERWIJL WE NIET PROBEERDE) en ik ben zo bang om alles weer aan te komen.... Ik wil dat de baby gezond is, maar ik wil ook niet weer terug bij af zijn. Ik was 127.8 kilo op mijn zwaarste en ik voelde me vreselijk en nu ben ik 107,5 kilo ( zelfs een beetje afgevallen sinds ik zwanger ben)

Ik voel me best schuldig dat ik me hier druk om maak , want het gaat natuurlijk om de baby en niet om mij...

De gynaecoloog zegt dat als ik probeer rond hetzelfde gewicht te blijven dat ze heel trots is op me. Ze zegt dat sinds ik veel reserves heb, het best te doen is om niet echt aan te komen in kilo's.....en toch goed te eten en de baby alles krijgt. Dus daar gaan we voor.

En na een gezonde kleine baby, lekker samen genieten van zwangerschap, borstvoeding geven en daarna weer volop aan de slag met afvallen!

Allemaal een fijn weekend.
Brendah, ik ben tot nu toe 7 kg kwijt in 2 wkn. Ik ga maandagochtend weer op de weegschaal staan. Heb er eigenlijk gewoon een vast moment van gemaakt, anders wordt het zo'n obesessie( ik ken mezelf). Lief dat je het vraagt.

Jij gefeliciteerd met je magische grens.

Almostthere, niet schuldig voelen. Het is je van harte gegund. Geniet ervan en niet teveel piekeren.
almostthere, gewoon rustig blijven doorademen , gaat helemaal goedkomen ! echt waar, kan gewoon niet anders. Moet makkelijk kunnen, nu op je gewicht blijven , en dan ben je na de bevalling ineens een heleboel kilootjes kwijt !! ook leuk, dubbele pret !! en een mooi kindje en een goed lijf ! Laat je maagbandje gewoon maar zijn werk doen, en als jij de gezonde dingen kiest komt alles goed. je hebt een goed motivatie iig.

Brendah fijn dat het bij jou ook zo lekker gaat, hier is het opletten geblazen nu de speculaas weer in de winkel ligt en mijn fiets bij de fietsenmaker staat, behoeft geen uitleg.

vandaag vanwege het voetballen hebben de mannen een snackdag ingelast...ze hebben heel wat frikandellen te ontdooien gelegd, gelukkig ben ik daar niet zo gek op. pffff.

deze week rustig aan doen en dan vrijdag lekker naar volendam. was ik vannacht weer aan het spoken en heb uit balorigheid op vak. veiling een bod op een etentje gedaan, met nog minstens een uur te gaan...en ja hoor, dan win je zoiets !!!

maar kunnen we volgende week ook gebruiken op vakantie, dus wel grappig.

verder weinig nieuws, ga zo mn kluppie kijken....
Majesteit

Lekker bijna er ff tussenuit en ook lekker uit

eten. Jammer dat fiets nu bij maker staat. Het is best

le

Moet ook voor die dingen oppassen maar koop heyt gewoon

niet

Duvelke

Nu lekker huis schoonmaken en op naar nieuw leventje.

Lekker wat je al kwijt bent!

Hier nu toch maar over naar kleding met lange mouwen. Zonerjas

nog wel aan. Reden : heb het soms koud dus stel het

zolang mogelijk uit.

Gisteren echt koud en vroeg op bed gegaan met kruik.

2 weken stil of minimal (lees 100 gram) afgevallen.

We zijn deze week 1,3kg kwijt dus hoop door te gaan nu.

Het is 21 weken terug vandaag.
Goedemorgen dames,

Majesteit, nog gecondoleerd met het verlies van je oude buurman. En klinkt een beetje raar om in 1 adem door te gaan, maar geniet van je uitje!

Almostthere. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo onverwacht toch zo'n mooie verassing. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om erover na te denken dat je mogelijk weer aankomt. Maar als ik het goed lees heb je goede begeleiding om je heen. Schuldig voelen hoeft niet. Geniet ervan!

Duvelke. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je pre-dieet! 7 kilo in 2 weken is erg netjes!

Leonore. Succes met je derde gesprek! En beterschap!.

Brendah. Nog gefeliciteerd met het bereiken van je magische grens! Moet een erg goed gevoel geven. Wel vervelend dat je nu (even) stilstaat. Maar zolang het stil staan is en niet aankomen, is het goed, toch?

Ik had een tijdje niet veel (niets eigenlijk) te melden na mijn screening. Was erg bedroefd door de negatieve houding van de dieetiste. Ik hield er dus rekening mee dat ik na 7 weken een negatief advies zou krijgen. Maar tot mijn grote verbazing viel gisteren een brief van Vitalys op de mat! Twee en een halve week te vroeg! Met bibberende handjes de envelop opengemaakt. Heb twee keer moeten lezen voor ik kon geloven wat erin stond. Ik heb een positief advies gekregen voor de operatie!! Ik heb staan dansen door de kamer! Dinsdag 27 november moet ik me melden in het ziekenhuis voor onderzoeken en gesprekken. En als alles meezit word ik in januari/februari geopereerd!

Nu zit ik wel met een klein dilemma. Ik heb dinsdag een gesprek voor een inval baan. Bij mijn vorige werk gaven ze aan dat als ik geopereerd zou worden, mijn inval contract niet verlengd zou worden, omdat ik een tijdje niet als volledig inzetbaar ben. Is het nu verstandig om dinsdag in het gesprek al aan te geven dat dit eraan zit te komen, of is het verstandig om hier nog even mee te wachten tot ik meer duidelijkheid heb over de operatie? Heeft iemand hier ervaring mee?
M@rtje24

Super een positief advies. GEFELICITEERD!!!

Wat betreft gesprek zou ik aangaan en wel aangeven

van operatie.

Precies zolang ik niet aankom is het goed. We gaan lekker

door.

Nu op weg naar huis en zit voor 2e dag op rij

in stiltecoupé en genoeg ruimte elders. Kletsen gggrrr

ga dan elders zitten. Straks werken in stadion
M@rtje fijn dat je een positief bericht kreeg. Nu gaat het allemaal echt beginnen.

Almostthere Ik kan me die gemengde gevoelens goed voorstellen hoor.

Voor ons 2de kindje waren we 1,5 jaar bezig.

Ik besloot om af te gaan vallen van de 123 naar de 93kg uiteindelijk.

En toen werd ik zwanger. Ook ik had gemengde gevoelens hoor Allemaal kilo's erbij enzo. Maar het is de moeite waard.

En doordat je al geopereerd bent heb je grote kans dat jou aangekomen kilo's minimaal zijn of dat het zelfs minder is.

Geniet ervan en het komt vast goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven