hoe mee om te gaan?

25-10-2012 22:27 33 berichten
Oke, ga het maar s hier plaatsen want weet niet meer hoe ik er mee om moet gaan.

Waar het om gaat is dat mijn vriend het altijd heel druk heeft en dat er altijd wel iets is in z/n leven. Gezeik op werk, elke avond druk met hobby, voetbal, kinderen, moeilijkheden etc. Probeer hem daarbij te staan maar het lijkt wel of het onze hele relatie beïnvloedt. En ik heb het gevoel dat ik steeds meer op de achtergrond raak. geen prioriteit meer ben maar een optie...

Kan dit aankaarten maar op dit moment kan hij weinig veranderen aan de situatie en heeft hij naast zijn verplichtingen ook zijn tijd nodig om te ontspannen zoals zijn hobby's en voetbal. Gun hem dit ook zeker maar heb het gevoel dat ik op de zoveelste plaats kom. heb dit wel s met hem besproken maar veranderd er niet veel aan.

We wonen niet samen. Weet gewoon niet meer hoe ik hier mee om moet gaan zodat ik hem zijn tijd kan geven om te doen wat hij nodig heeft maar ook genoeg aandacht voor mezelf en onze relatie te krijgen. Vind het ook moeilijk om het te sprake te brengen omdat er altijd wel 'iets' is wat dit onbelangrijk maakt en ik het niet ter sprake breng omdat hij al zoveel aan z'n hoofd heeft...

dus what to do???
Ehh... ja. Zoals je het nu schetst zijn er niet zo heel veel opties. Praten kan blijkbaar niet. Dan zou ik zeggen: zet hem voor het blok. Tenzij je hier nog langer mee door wilt gaan op deze manier. Anders koffers pakken maar?
Alle reacties Link kopieren
Probeer voorbij dat 'iets' te kijken. Goed, er is altijd wel 'iets' waardoor wat jij te zeggen hebt onbelangrijk lijkt. Lijkt, want het is helemaal niet onbelangrijk. Het gaat om jullie relatie en om jouw welzijn. Jij hebt het recht om belangrijk te zijn in zijn leven. Natuurlijk hebben andere dingen ook prioriteit, maar jij bent ook heel belangrijk! Misschien kunnen jullie afspreken om op bepaalde uren echt samen te zijn, het dan niet over problemen te hebben en aandacht voor elkaar. Want als jullie samen gaan wonen, zal dit probleem anders alleen maar groter worden omdat je dan in een sleur komt van langs elkaar heen leven en ieder alleen maar bezig zijn met je eigen ding.
Richt je een tijd ook op je eigen hobbies en kijk dan of hij uit zichzelf naar je toe komt om jou aandacht te geven.
Vind je jezelf wel een prioriteit, omdat je zegt dat je het niet aankaart omdat er altijd wel iets is?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
En precies wat is er dan zo leuk aan hem dat jij bij hem bent?
quote:kipkluifje schreef op 25 oktober 2012 @ 22:34:

Richt je een tijd ook op je eigen hobbies en kijk dan of hij uit zichzelf naar je toe komt om jou aandacht te geven.Inderdaad, niet trekken aan een dood paard!
vooropgesteld is dat ik van hem hou en dat ik niet zomaar stop met een relatie omdat er even iets tegen zit. heb het idee dat hij langzaam in een steeds slechtere situatie schiet waarbij ik aan de zijlijn sta en niet weet hoe hem te helpen maar ook niet weet of en hoe hem in te laten zien dat ik er ook nog ben... of ben ik nou egoistisch en moet ik hem zijn tijd gunnen?
jees, als het ff niet zo lekker gaat is het toch niet gelijk een dood paard???
Was dit steeds al zo, want je hebt het eerst over altijd en nu over effe niet zo lekker gaan....

Zit hij in een situatie die steeds erger en drukker wordt buiten zijn schuld om en eerst nog niet? Of heeft hij het gewoon altijd al druk gehad en viel het eerst niet zo op of was het nog wel leuk aan hem ook?
altijd is idd een te vergroot woord. in het begin was het niet zo, was er veel meer betrokkenheid en samenhorigheid, maar tzt is er veel meer bij gekomen en is het moeilijker gegaan in zijn leven. Ben hier niet omdat ik er mee wil kappen maar wil een manier vinden waardoor ik hier mee om kan gaan en er voor hem kan zijn maar er ook voor kan zorgen dat onze relatie goed blijft en dat er ruimte voor mijn gevoel is.
Hem voorstellen er samen een weekend tussenuit te gaan? Bespreekbaar maken dat je alle begrip hebt voor zijn situatie en er altijd voor hem wil zijn maar dat je ook zelf ook echt behoefte hebt aan quality tijd samen. Dat hoort bij het hebben van een relatie...
quote:linxy schreef op 25 oktober 2012 @ 22:27:

Waar het om gaat is dat mijn vriend het altijd heel druk heeft en dat er altijd wel iets is in z/n leven.

Gezeik op werk, elke avond druk met hobby, voetbal, kinderen, moeilijkheden etc.

Probeer hem daarbij te staan maar het lijkt wel of het onze hele relatie beïnvloedt.

We wonen niet samen.

Hebben jullie kinderen en wonen niet samen? Hoe moet ik me dat voorstellen? Of zijn dat kinderen van een vereniging. Waar hij b.v. trainer van is of zo?

Jou vriend heeft duidelijk teveel dingen aangehaald. En als hij dat allemaal zo leuk vind en wil blijven doen dan blijft er inderdaad wel erg weinig tijd voor elkaar over.

Ik denk dat hij in zo'n systeem zit wat volledig beslag op hem legt. Hij zegt zelf ook dat hij het heel druk heeft. Maar ziet geen mogelijkheid om wat af te stoten of gewoon mee te stoppen.

Vaak moet een ander dan min-of-meer geforceerd duidelijk maken dat het ook anders moet kunnen.

Probeer hem echt te overtuigen dat jullie nauwelijks samen kwaliteits-tijd samen hebben. En dat dat wel erg noodzakelijk en gewenst is om de relatie goed te houden. Je mag best eisen dat er meer aandacht aan elkaar besteed wordt in de vorm van tijd voor elkaar maken.

En om de afspraak niet weer te laten verzanden zouden jullie gelijk concrete plannen moeten maken. B.v.: Wat stoot je af. En welke avonden zijn we echt samen. En meer van dat soort afspraken.

En belangrijk: Zodra blijkt dat de afspraak weer lijkt te verwateren, hem er weer gelijk op attenderen. Het moet hem duidelijk zijn dat je voor het in stand houden van een goede relatie je ook tijd voor- en met elkaar moet doorbrengen.
quote:linxy schreef op 25 oktober 2012 @ 22:58:

jees, als het ff niet zo lekker gaat is het toch niet gelijk een dood paard???Nee, natuurlijk niet. Wat ik bedoelde is dat wanneer hij nooit uit zichzelf naar je toe komt, en jij altijd initiatief moet blijven nemen, het trekken aan een dood paard zou kunnen worden.
quote:collegawithbenefits schreef op 26 oktober 2012 @ 18:42:

[...]

Nee, natuurlijk niet. Wat ik bedoelde is dat wanneer hij nooit uit zichzelf naar je toe komt, en jij altijd initiatief moet blijven nemen, het trekken aan een dood paard zou kunnen worden.

Idd.

Wanneer hij echt van je houdt en toekomst in jou ziet zal hij je missen en uit zichzelf initiatieven nemen om te investeren in jullie relatie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
hmm, tegenstrijdige adviezen en vind ze allebei wel iets hebben. Heb inderdaad geen zin dat het een dood paard wordt en dat ik telkens blijf hopen dat het veranderd, door meer op mezelf te focussen krijg ik in ieder geval wat meer ruimte en merk ik ook hoe belangrijk ik eigenlijk nog ben voor hem. Aan de andere kant wat Rob zegt om het bespreekbaar te maken en ruimte in te plannen voor ons trekt me ook wel. Heb alleen het idee dat er bij hem geen ruimte is om situaties af te sluiten, omdat het allemaal belangrijk is voor hem.

Daarnaast heb ik ook het idee dat hij steeds meer tegen overspannenheid aanloopt. Hij is negatief, constant moe en praat vaak over hoe zwaar het leven wel niet is.

Ik ben zelf qua levenslast vrij positief ingesteld en vind het moeilijk om me niet te irriteren aan zijn instelling.

Daarnaast als hij echt overspannen is, is het juist belangrijk dat ik hem de ruimte geef en niet ook nog een belastend stuk uit zijn leven wordt toch? Dat ie ergens rust en begrip vind... En heb dat ook wel maar wil ook graag de aandacht krijgen die ik nodig heb.

Zie hem nu vaak 1 a 2 keer in de week een paar uurtjes of een avond en er is weinig tijd om leuke dingen te doen.

Kinderen betreft co-ouderschap.
Als ik het goed begrijp is hij gescheiden en heeft kids en woon jij alleen...?! Jullie zien elkaar inderdaad niet erg veel. Zijn jullie nooit een weekend samen en is dit vanaf het begin zo geweest? Hoe lang hebben jullie een relatie? Want je moet en wilt elkaar toch ook beter leren kennen en elkaar in allerlei verschillende situaties meemaken....'s avonds ben je ook moe. In het weekend meer uitgerust en doe je eens echt iets samen....

Lijkt me heel moeilijk om zo enige vooruitgang te voelen wat jullie relatie betreft....en wat je aangeeft over de spanningen die hij heeft ook. Er lijkt weinig tijd voor jou te zijn. Ik kan me voorstellen dat dit je dwars zit. Heb je al met hem besproken dat je je zorgen maakt over jullie op deze manier? Lijkt me wel belangrijk....
nou, ik heb hem dus voor het blok gesteld en aangegeven dat ik vind dat er te weinig tijd is voor onze relatie en dat hij zo druk is in zijn leven dat ik het gevoel krijg dat we er niet meer echt toe doen.

Niet echt op een beste manier gedaan dus nou hebben we ruzie... Hij vind dat ik teveel druk op hem leg en dat hij niet meer kan dan wat hij doet nou. Hij heeft het al moeilijk genoeg in zijn leven en weet niet waar hij de tijd en ruimte kan vinden om er meer te zijn. Doet zijn best en probeert elk vrij uurtje bij me te zijn volgens hem.

Ik ervaar dit als te weinig en weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan zodat ik hem de tijd kan geven en er zelf niet zoveel last van te hebben. Weet niet meer hoe hier mee om te gaan... Heb het gevoel dat alles op in storten staat nou ik aangegeven heb hoe ik me voel.

Moet ik me nou aanpassen aan zijn ritme en hopen op betere tijden? Denk echt dat dit een dood einde wordt...
@ feerique, in het begin was het anders en maakte hij veel meer tijd vrij, nu lijkt het alsof het vanzelfsprekender is geworden onze relatie en is er veel minder tijd. Weet dat hij het echt moeilijk heeft en z'n best doet, maar waar blijf ik hierin en waar blijft onze relatie hierin??

We wonen niet samen, ik vind het niet de tijd om samen te wonen en vermaak me prima alleen en wil dit niet zomaar opgeven. Latten werkt prima voor mij en hij staat daar grotendeels hetzelfde in.

Weet gewoon niet of ik hem nou de tijd moet geven die hij nodig lijkt te voelen of dat ik voor mezelf op moet komen...
Ik vind niet dat jij je aan hem hoeft aan te passen. Maar het lijkt er op dat het een kwestie is van accepteren dat er niet meer inzit of idd een dood einde. Hij vindt waarschijnlijk dat hij zich niet aan jou hoeft of kan aanpassen, of dat je teveel vraagt.... Dus dan heb je een patstelling.....

Ik denk wel dat als jullie echt gek op elkaar zouden zijn, je allebei zoveel mogelijk bij elkaar wilt zijn.....met of zonder andere problemen in je leven....dan vind je een manier.......

Veel sterkte!
Zo te lezen vind jij het wel belangrijk om meer tijd met elkaar door te brengen en hij dus duidelijk minder. Ontmoet elkaar in het midden; hij zal dus wat meer tijd voor jou moeten vrij maken, maar iets minder dan dat jij zou willen. Is dat een idee?
Ben het wel eens met feerique; waar een wil is is een weg. Ook al is die eerste periode van : oh wat ben ik verliefd op je, ik wil de hele tijd bij je zijn, ik kan alleen maar aan jou denken, voorbij, daarna zou je vanzelfsprekend nog steeds veel tijd met elkaar door willen brengen lijkt mij.
Hoe lang zijn jullie samen?

Een stapje opzij doen voor je partner lijkt me iets wat je alleen doet als je genoeg basis samen hebt. Als je voldoende vertrouwen en band samen hebt opgebouwd om dit uit liefde voor elkaar te doen en dat ook zo te ervaren.

Uit jouw posts lees ik dit niet terug. Je lijkt eerder onzeker over jullie.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Het is ook een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen. Mooi dat jullie beiden willen latten, dat is okee. Maar jij wilt volgens mij vooral gevoelsmatig een grotere rol in zijn leven spelen. Dit heeft nog niet eens met de hoeveelheid tijd te maken die je samen bent, maar wel met de band tussen jullie. En met de kwaliteit daarvan als ik je goed begrijp. Dat valt toch uit te leggen. Niet beschuldigend, maar door het bij jezelf te houden en te zeggen welk gevoel jij hebt. Dus niet dat hij daar de oorzaak van is, maar dat jij je zo voelt en je dat graag anders wilt.....
we zijn ruim 3,5 jaar samen en dat is dus ook het dilemma waar ik mee zit, pas ik me aan, aan zijn systeem (zoals rob het zo mooi omschreef) met de onzekerheid of wetenschap, want dat weet ik niet, dat het misschien maar tijdelijk is of ga ik op m'n strepen staan en geef aan wat ik nodig heb, wat dus echt wel meer is dan wat het nou is. Zou zo graag een heel weekend samen zijn of een aantal dagen maar dat zit er door zijn drukke leven niet in... nu...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven