Spontaan langskomen

28-10-2012 13:11 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: hoe vind jij het als kennissen/vrienden/(schoon)familie spontaan voor de deur staan?
Tuut tuut tuut
quote:Jirelle schreef op 28 oktober 2012 @ 13:31:

Ik vind het niet fijn, gewoon even bellen van tevoren. Ik was bevriend met een stel dat heel vaak onaangekondigd langskwam (als in ik doe de deur open en ze lopen meteen naar binnen). Heel erg vervelend, uiteindelijk de vriendschap afgekapt.Hielp het niet om te zeggen van "goh, ik vind het gewoon prettig als je even van te voren belt" ?
Ik heb er een hekel aan, maar waarschijnlijk komt dat vooral doordat het alleen maar mijn schoonouders zijn die dat doen. En die vind ik niet zo leuk.
Ik houd er niet zo van eerlijk gezegd. Ik loop namelijk zodra ik thuiskom van werk rond in mijn huispak (à la Ma Flodder) en op zondag wil ik ook nog wel eens als een lui varkentje ongedoucht op de bank ploffen. Het huis is soms ook een zooitje, met name door huisdieren en vriend die niks (spontaan) achter z'n kont opruimt. Ik schaam me dan een beetje als er onaangekondigd bezoek voor de deur staat.
quote:Briljant schreef op 28 oktober 2012 @ 13:33:

Ik houd er absoluut niet van, graag een telefoontje van te voren of het uitkomt.

Ik wil graag dagen van te voren weten wanneer ik visite krijg, dan kan ik er in alle opzichten rekening mee houden.

Ik vraag me dan af wat die 'opzichten' zijn.

Ik ben gewoon thuis en dan is iedereen welkom.
Hier is het schering en inslag, van vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen, tot buren die even een bakkie komen doen. Vrienden die in de buurt waren en even bellen of we thuis zijn, tot familie die langskomt.

Iedereen kan hier altijd blijven mee lunchen of mee eten , en het is altijd super gezellig.

Heb ik er echt een dagje geen zin in, doe ik alle deuren en gordijnen dicht haal ik de bel eruit en verstop me onder de deken op de bank in mijn joggingbroek.

Als ik alleen thuis ben of met de kinderen, gaat dat goed, als mijn man er is heb ik dan wel vaak ruzie met mijn man, want die doet dan de deur open, omdat hij bang is dat mensen doorhebben dat we dan wel thuis zijn en laat ze dan ook gewoon binnen.
Spontaan langskomen en/of spontaan mee-eten kan ik heel gezellig vinden, maar ik moet 't wel kunnen zeggen als het niet uitkomt of ik er geen zin in heb. Mensen die dan over me heenwalsen vind ik heel vervelend.

Een vriendin van me deed dat een keer. Toch doorlopen en dan zeggen: maar ik kom maar heel even. Met haar twee drukke herriekids (die vooral niet heel goed opgevoed zijn) Ze was speciaal naar mij toe gereden. Ik was op dat moment niet assertief en heb dit laten gebeuren, maar voelde me er heel rot onder. Volgende keer moet ik dus echt wel NEE zeggen als het niet uitkomt.

Als iemand speciaal naar mij toe gereden komt, snap ik ook niet dat je niet even belt van te voren. Als iemand toevallig langsrijdt en niet speciaal voor mij kwam, maar wel even kijkt of ik thuis ben, vind ik het heel anders en wel heel leuk. Dan kan ik ook makkelijk nee zeggen als het niet uitkomt, omdat die mensen het gewoon accepteren.
Ik houd er niet van.

Gelukkig weten al mijn vriendinnen en kennissen dit,en ze zullen altijd smsen van te voren.

Ook al zijn ze 5 minuten van me vandaan,als ik zeg dat het niet uitkomt,komen ze niet.

Het is toch zeker jouw huis en leven?

Ik loop ook graag hele dagen stinkend in mijn tokkiepak,en dan waardeer ik het niet om visite te krijgen.

Ook omdat ik meestal mijn huis graag aan kant heb,en me dat niet altijd lukt helaas.
Als ik een gezin zou hebben, zou ik het denk ik leuk vinden. Maar ik woon alleen en doe dus ook dingen die je in je eentje doet: lekker lang uitslapen, rommel in de woonkamer, naar de wc met de deur open etc etc. Een belletje als waarschuwing vind ik dus fijn
Stinkend in topkkiepak, dat ook ja
Pff ik houd daar helemaal niet van. En gelukkig weet iedereen in mijn omgeving dat ook. In het verleden heb ik wel eens onverwacht iemand aan de deur gehad, maar dan deed ik gewoon niet open.
Ik vind het ook geen punt. Mee-eten is ook geen probleem.
Nou, ik denk dat met 'in alle opzichten' bedoeld wordt:

- dat je er zelf een beetje fatsoenlijk uitziet

- dat het huis netjes/schoon is

- dat je überhaupt iets te eten/drinken in huis hebt (ik heb dan namelijk niet, dus onverwachte visite heeft pech)

Ik hou er echt niet van... wil het van tevoren weten. Dan kan ik me erop instellen. Op zondagmiddag/avond vind ik het helemaal verschrikkelijk... de volgende dag weer werken, dan wil ik nog ff me-time hebben voordat de drukke werkweek weer losbarst.
Oja, eten en drinken is ook een reden. Een vriendin van me kan wel eens onverwacht met de kinderen langskomen. Ik drink zelf alleen water en thee, dus iets lekkers voor de kinderen heb ik niet standaard. Lekkers om te eten ook niet.
@Yasmijn, zorgen dat ik dan genoeg eten en drinken in huis heb.

Dat ik netjes in de kleren zit en niet mijn huispak, haren en make-up netjes en zorgen dat ik geen andere afspraken heb.

Eten en drinken heb ik altijd genoeg in huis voor mijzelf, drink geen frisdranken en wat eten betreft heb ik genoeg in huis voor de hele week. Niet meer en niet minder.

Als ik weet wie er op visite komt, houd ik er rekening mee met wat ze eten en drinken.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
En wat silvernemisis zegt, zorgen dat mijn huis netjes is.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Ik hou er eerlijk gezegd niet zo van... Mijn man is heel vaak weg en als hij eens thuis is, heb ik echt geen zin in visite.. Zeker op zondag niet..Zondag is echt mijn bankhang dag.. lekker in mijn badjas of makkelijke broek.. lekker rond hangen... tv kijken, laptop .. kortom.. niets..

Qua boodschappen heb ik ook lang niet altijd iets in huis voor onverwachte gasten..

als ze even van te voren bellen, prima.. maar kom niet zomaar aanwaaien op zondagmiddag.. Zaterdag ook niet trouwens.. dan is het gezinsdag.. dan doen we gezinsdingen en hebben de kinderen sport.. dan heb ik geen zin en tijd om gasten te entertainen..

Wij nodigen wel vaak mensen uit.. om te komen eten of iets dergelijks .. dat plan ik dan lekker en dan is het ook helemaal leuk..
Dankzij een man die zomaar een keer langskwam, zonder afspraak, heb ik nu de ware gevonden. We waren vage kennissen.....

We zijn nu al weer 2 jaar samen.
Hahahah, toiletjuffrouw, geweldig !
Voorraad altijd genoeg hier, qua eten en drank. Dat het huis soms een puinhoop is of dat ik nog niet heb gedouched, tja shit happens.
Ik hou er helemaal niet van als mensen zomaar even langskomen. Bij mij kijk je vanaf de stoep ook nog pontificaal mijn woonkamer in dus ontwijken is geen optie, als mensen eenmaal voor de deur staan hebben ze me negen van de tien keer al gezien
kan ik niet waarderen; er moet altijd eerst een telefoontje komen. Anders word ik onrustig: kan ik nou wel mijn haar gaan kleuren, kan ik nou wel in bad gaan?

Ik voel me dan niet vrij. Meestal zet ik trouwens ook de bel uit. De belangrijkste vrienden weten dan dat ze op een bepaalde manier tegen de deur moeten slaan.
it's a big club and you ain't in it
Mij maakt het niet zoveel uit. Ik ben van vroeger uit gewend dat het zoete inval kan zijn. Heerlijk.

Mijn wederhelft is volstrekt het tegenovergestelde gewend. Hij vindt het dan ook helemaal niks. En dan is de sfeer ook iets minder vrij. Ik heb dus het liefst dat dat gebeurt als ik alleen thuis ben. wat vaak zo is. Dus kom maar op. Helaas woon ik niet in mijn ude vertrouwde omgeving en moeten mijn vrienden en familie vrij ver rijden. Dus het gebeurt vrijwel nooit
Ik vind zoiets leuk! Alleen doen ze dat hier nooit, ze bellen altijd.

Ik heb het idee dat mensen vaak bang zijn om zomaar langs te gaan ergens...mis ik wel eens hoor, dat spontane
quote:rionyriony schreef op 28 oktober 2012 @ 14:08:

kan ik niet waarderen; er moet altijd eerst een telefoontje komen. Anders word ik onrustig: kan ik nou wel mijn haar gaan kleuren, kan ik nou wel in bad gaan?

Ik voel me dan niet vrij. Meestal zet ik trouwens ook de bel uit. De belangrijkste vrienden weten dan dat ze op een bepaalde manier tegen de deur moeten slaan.Dat heb ik ook, voor mijn gevoel ben ik dan niet "vrij" meer, net wat je zegt, kan ik wel in bad, douche nemen, etc.
Tja.. onze weekenden samen zijn nu eenmaal schaars En we hebben kinderen.. Ik ben heus gastvrij maar op het moment dat het mij uitkomt.. Mijn/onze vrienden weten het en komen ook niet zomaar langs (die weten dat manlief er zelden is en snappen dan heus dat wij het fijn vinden om dan family time te hebben).

Maar mijn schoonzus heeft er wel een handje van.. Zomaar voor de deur staan en dan echt niet snappen dat we er geen zin in hebben.. Die denk nl. ook dat manlief lekker toeristisch is als hij in het buitenland aan het werk is :-/ sufmuts.. dus denk echt serieus dat hij bergen foto;s heeft van de prachtige omgeving waarin hijdan vast gezeten heeft.. NOT..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven