Gezondheid alle pijlers

1 dag "buikgriep" wie nog meer? gaat het rond?

26-10-2012 16:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdag na het eten was ik niet echt lekker! 's avonds/'s nachts kon ik constant (om het kwartier/halfuur ) naar de wc, waterdunne diarree (sorry voor het smaakloze topic) echt wat een ramp.. heb die nacht minimaal 2/3uur slaap gehad! & donderdag overdag was het nog steeds raak tot een uur of 17.00u. tot nu toe ben ik niet meer geweest, en eet gewoon alles weer.

nu heeft mijn nichtje van 5 het ook, die is wel bij me geweest die woensdag, ook mn moeder voelde zich niet lekker meer op de maag toen ze mij op de wc hoorde, meestal voel je jezelf dan ook ziek als een ander ziek is.. Mijn zus was die woensdag ook bij ons te eten, maar die heeft er geen last van, en nichtje had ook ander eten dus aan het eten kan het niet liggen.

Ik werk wel met kinderen maar, kom vaak in aanraking met buikgriep luiers etc. maar deze week geen poepluier verschoont en net nu (ik het niet verwachte) heb ik het opgelopen..

Nu was ik benieuwd of nog meer mensen hier last van hadden? of het echt een virus voor één dag was, en of het erg rond gaat? Of zal het komen door wisseling van het weer?
Klinkt eerder als iets mis met het eten.
Bij mijn dochter duurde het 24 uur, toen was het weer over. Ik heb me gelukkig alleen een dag vagelijk misselijk gevoeld, een paar dagen later.
Norovirus? Kan je ook al krijgen door een toilet waar die bacterien in zitten. Dat duurt meestal maar 1 a 2 dagen.
Ik ben wel naar een openbare toilet geweest, en mijn nichtje die het ook heeft is voor mij op die wc geweest. wel had ik de wc belegt met wc papier, en onze handen gewassen erna!

bij mij was het ook echt 1 dag, ik at bijna niks en toch moest ik maken dat ik bij de wc kwam! hoefde niet over te geven, dat vind ik zo vreselijk...

Maar als het aan het eten lag, hadden mijn moeder & zus het ook moeten hebben! mijn moeder was alleen misselijk omdat ik niet lekker was! (toch aanstekelijk) want mijn nichtje van 5 had wat anders te eten.
Yes, been there! Ongeveer 2 weken geleden dezelfde verschijnselen gehad, dochter, zoon en man ook. Klonk inderdaad als het Noro virus. Ook snel weer opgeknapt.

Beterschap!
Ik heb vorige week ook precies 1 dag griep gehad, daarna was het weer over. Dus het gaat wel rond volgens mij.
Hier ook. Een dag, met varierende klachten bij verschillende gezinsleden (koorts, misselijk, kotsen,diarree) maar alle vier maar 24 uur.
Ja heb het ook gehad twee weken terug alweer.

Was wel heel misselijk, maar niet overgegeven, wel diarree. Na 24 uur was het voorbij en kon ik alles weer eten.

Mijn dochter heeft de dag ervoor zoiets gehad, maar zij moest wel overgeven en heeft die hele dag niets gegeten en dronk minder dan normaal. Ook na 24 uur weer voorbij.
Oke! & bedankt voor de Beterschap! maar alles gaat momenteel weer goed! ik eet alles weer (pannenkoeken, snoep) en vanavond een lekkere monchoutaart op het menu! hmmmm! En die rot dag maar snel vergeten.. bah! wat voel je je dan ellendig! ben dus niet enige die het gehad heeft ;)
quote:pinkelot80 schreef op 26 oktober 2012 @ 16:32:

Ja heb het ook gehad twee weken terug alweer.

Was wel heel misselijk, maar niet overgegeven, wel diarree. Na 24 uur was het voorbij en kon ik alles weer eten.

Mijn dochter heeft de dag ervoor zoiets gehad, maar zij moest wel overgeven en heeft die hele dag niets gegeten en dronk minder dan normaal. Ook na 24 uur weer voorbij.

Ik was ook misselijk! vooral bij opstaan en lopen voelde ik me erg misselijk & had het gevoel dat ik moest overgeven, vooral een emmer zien maakte me al beroerd! maar had voor zekerheid maar emmer naast me gezet, gelukkig is die leeg gebleven Maarja je eet meestal ook niks/weinig, en alles ging er weer uit bij de wc, dat zal ook wel de misselijkheid veroorzaken.

Ach nu maar lekker weekend vieren, en hopen dat het weg blijft ;)
buikgriep is erg vervelend, ik heb er ongeveer een abonnement op. het vriendje van mn zus is maag-lever-darm arts in opleiding, das dan wel weer handig.

ten eerste het is idd. buikgriep, voedselvergiftiging is niet besmettelijk (uiteraard).

verder: veel drinken; water en bouillon.

toch proberen wat te eten (beschuitje, banaan, kiwi's of iets anders met veel vezels)

GEEN diarree remmende spullen innemen, het is een virus dus dat moet je lijf uit, hoe vervelend ook..

verder veel stripboeken, tijdschriften en dvd's

beterschap!!
Eigenlijks is eten niet het belangrijkst, heb 2week buikgriep gehad, uiteindelijk maar dokter gebeld, was toen net een lopend lijk.. Ze zei dat ik kleine slokjes water/kruidenthee moest drinken, en zolang ik geen eetlust had hoefde ik niet tebeten. Je maag is aan het opschonen.. Mijn moeder zei ook altijd dat ik genoeg moest eten, dat bleef dan 5min. Binnen en daarna kwam er 2x zoveel uit haha! Dus dan maar even niet eten ;)
nou ja, als het echt niet gaat en alles komt eruit schiet wat

eten idd. niet op idd. ik heb een keer (jaren geleden) buikgriep gehad waarbij ieder slokje water wat ik dronk er weer uit kwam...

verder ben ik ook idd altijd misselijk...

ik ben overigens zelden ziek (ik eet iedere dag groente en fruit, blijkbaar helpt dat toch wel! als half nederland ziek in bed ligt huppel ik meestal vrolijk door), maar als ik ziek ben is het vrijwel altijd buikgriep... (ik word trouwens ook vaak ziek in het weekend/ op vrije dagen , das niet echt handig...)
Ja hier ook, precies hetzelfde. Misselijk en diaree, 24 uur en toen alleen nog slap en misselijk.
Tuut tuut tuut
quote:phoebe82 schreef op 26 oktober 2012 @ 17:22:

nou ja, als het echt niet gaat en alles komt eruit schiet wat

eten idd. niet op idd. ik heb een keer (jaren geleden) buikgriep gehad waarbij ieder slokje water wat ik dronk er weer uit kwam...

verder ben ik ook idd altijd misselijk...

ik ben overigens zelden ziek (ik eet iedere dag groente en fruit, blijkbaar helpt dat toch wel! als half nederland ziek in bed ligt huppel ik meestal vrolijk door), maar als ik ziek ben is het vrijwel altijd buikgriep... (ik word trouwens ook vaak ziek in het weekend/ op vrije dagen , das niet echt handig...)Ik leef ook gezond, eet elke dag 2stuks fruit, en vaak aardappels met groente, en was vaak mn handen, ik werk namelijk met kinderen, toch wel besmettelijke doelgroep, dus was vaak men handen om het niet over te brengen, en heb zo'n ontsmet pompje, maar helaas.. Als het komt dan komt het alleen had ik deze week eens geen zieke kindjes/poepluiers, en ik heb het wel opgelopen, dus waar het nu weg is gekomen blijft een vraag! Voel me nu gelukkig weer goed!
Ik had hier even een vraagje over, ik ben namelijk echt panisch voor overgeven. Mijn vraag is of iemand weet of je als je buikgriep hebt wel iets mag nemen tegen de misselijkheid en overgeven? Diarree remmers neem ik inderdaad nooit maar ik vind het zo vreselijk om over te moeten geven.
Kllinkt voor mij meer inderdaad dat er iets is misgegaan met het eten.

Misschien goed om te weten dat bijna alle "buikgriepen" een voedselvergiftiging is. Je kan je nichtje eventueel hebben besmet via deurklink,,vaatdoekje, handdoek, handen, etc. Daarom moet je ook altijd extra alert zijn op hygiëne als er iemand diarree in huis heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven