wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
Verse tomatensoep met verschillende mini afbakbroodjes en smeersels.
Fantastico en ik hebben onze avondplannen gecombineerd en slavinken, merguez, chippolata, gefrituurde krieltjes, gekookte aardappelen, risotto, salade en doperwten geserveerd. Nu ruimen 7 kinderen af en trekken wij nog een rooie open
Risotto fungi met erwten en peultjes
Wij zijn gisteren samen uit eten geweest en vandaag met grut. Gister tapas, vandaag steakhouse.
Ik heb sucadelapjes staan sudderen met ui, knoflook, mosterd, laurier, kruidnagel, peper, zout, ontbijtkoek, appelstroop, bouillon en rode wijn azijn. Straks lekker met stampot van aardappels, spruitjes en gebakken ui.
Broodjes shoarma met zelfgemaakte sausjes en vanalles erop en eraan.
Knoflooksoep met afbakbroodjes
Frietjes, zigeunerschnitsel, zelfgemaakte appelmoes en mayonaise. Als toetje appelstukjes met vanillevla overgoten, en een beetje kaneel uit de oven.
Lasagne van plakken voorgekookte koolraap, daarop een mengsel van rul gebakken rundergehakt, knoflook, prei, peper, chilipoeder en blikje tomatenpuree, daarover zelfgemaakte bechamelsaus met verse nootmuskaat, daarover weer plakken koolraap, gehaktmengsel, bechamelsaus en bovenop geraspte oude kaas.
eigengemaakte quiches in muffinvorm van bladerdeeg met paprika, ui, katenspek, room, kaas
Ovenschotel met pangasiusfilet gemarineerd in kerriekruiden, bloemkool en aardappelschijfjes met een laagje van creme fraiche en geraspte kaas. Was lekker.

Morgen waarschijnlijk spinaziestampot met zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en een geitenkaasje. Beetje experiment van een bestaand recept en eigen improvisatie. Ben benieuwd.
Paella met o.a. uien, knoflook, paprika's, tomaten,chorizo, kipfilet, saffraan, paprikapoeder, peterselie en partjes citroen. Grote garnalen en mosselen apart. Met stokbrood, zelfgemaakte kruidenboter en salade van ijsbergsla, komkommer, cherrytomaten, bosuitjes en als dressing fles olijfolie, citroenen, zout en pepermolen op tafel. Toetje: mini magnums.
Turkse gehaktballetjes in tomatensaus met rijst
Nasi met gebakken ei mmmmmm
Vooraf kaaspasteitjes, dan ovenschotel van laagjes risotto, lamsgehakt en gegrillde ratatouille onder een knapperig korstje. Toe kinderbedtijd - heb ik ook eens lol van het toetje
Stamppot boerenkool met rookworst
Uhm... stuff... and things
Vanavond indische smoor(runderlappen), met rijst, kroepoek en atjar tjampoer.....was smullen!
Ratatouille van paprika's, tomaten, champignons, courgette, ui en knoflook gekruid met zwarte peper, chilipeper en zout, erbij tilapia uit de oven met citroen/dille/zeezout en pandanrijst.
Volkoren pasta met rode ui, tonijn, cherry tomaatjes, kastanjechampignons met een lepel kruiden roomkaas.
quote:char_lotte schreef op 24 oktober 2012 @ 20:14:

Mosselen op de traditionele manier bereid met frietjes, mayo, salade en stokbrood met kruidenboter.

Heb ik het enige kind (zoon, 8 jaar) in Nederland dat zo gek is op mosselen? Of zijn er meer?

Echt gek zijn ze er hier niet op. Een paar van mijn kinderen lusten ze wel als ze ergens al in zitten. Maar bij paella zoals gisteravond houd ik ze apart.

Krijg ook trek in mosselen nu.
Wij eten vanavond boerenkoolstamppot met Hema worsten, spekjes, gehaktballetjes, jus van braadvet van de gehaktballetjes en een scheutje azijn. Zijn wij goed ingeburgerd of niet?!
Boerenkoolstamp met boerenrookworst en spekjes.
tacoschuitjes met kipreepjes met prei in zoetzure saus, ijsbergsla eronder, komkommer en gebakken uitjes erboven op
Spaghetti bolognese door man gemaakt , helaas (voor de 2e x) weer last van zwangerschapsmisselijkheid. Hoop dat ik de komende weken nog wat kan eten .
gister: Pilaf van gehakt en perziken met rijst

vandaag: Hutspot met rundervink

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven