Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
Over de discussie nr 1 verlaten en met nr 2 verder gaan; ik denk dat ieder voor zich best weet dat dat wel heel lastig zal worden. Zelfs als er veel liefde is, blijft het lastig je goed te voelen over iets waar je ook mensen mee gekwetst hebt. Bovendien ga je hier beiden anders mee om en mag je hopen dat je elkaar niet kwijt raakt in dat proces van definitief breken met nr 1. dit verwerken en opnieuw beginnen met nr 2. Lijkt me een hele uitdaging als je ondertussen ook elkaar nog beter moet leren kennen.

@Drop: kiezen is moeilijk, ookal weet je voor jezelf wat je zou moeten doen. Je gevoel is altijd sterker dan je verstand. Het uitstellen van je keuze, of het beredeneren van je gevoel heeft dan weinig zin. Je maakt het alleen maar lastiger voor jezelf. Maar ik weet maar al te goed hoe lastig het is om die stap te zetten. Gelukkig werd het voor mij gedaan, maar ik was wel ver op weg het zelf te doen.

Trouwens, heb je mail niet gekregen, adres misschien verkeerd overgenomen?
@Sparkle,heb het mailtje nogmaals gestuurd. Hoop dat je het nu wel binnen krijg,want het ging op mijn iPad niet zonder hoofdletter.
quote:dropje97 schreef op 28 oktober 2012 @ 20:20:

@Iddan,heb jij bewust weer voor nr.1 gekozen en heb je toen gebroken met nr. 2 van het ene op het andere moment?

Begin je niet meer aan een nr.2 in de toekomst of mis je de spanning gigantisch?

Ik moet eigenlijk breken met mijn nr.2 of misschien staat hij ook wel op het punt dat te willen/doen, want het contact is op dit moment erg slecht.

Mijn nr.1 is toch nog te belangerijk voor mij.

Met nr 2 heb ik niet van het ene op het andere moment gebroken, ik wilde al langer breken, vond het moeilijk en heb er een tijdje over gedaan om de definitieve knoop door te hakken.

w.b. een toekomstige nr2, natuurlijk mis ik de spanning en tja mij zal je niet horen zeggen zeggen, "nooit, nooit meer.", want dat weet ik domweg niet, ik hoop er dan anders mee om te gaan, en mijn geleerde van deze situatie te gebruiken. Op dit moment heb ik geen behoefte aan een nr2.
Als single man die op een datingsite staat en ook wel op een wat pikantere site wil ik toch wel even mijn mening neerzetten.

Nu is voor mij de grens om in contact te komen met een getrouwde vrouw. Gevoelsmatig zou ik daar denk ik behoorlijk veel moeite mee hebben. De vraag bij mezelf hebbend dat ik het als man in mijn situatie dan ook erg moeilijk zou kunnen accepteren. Het is een besluit van twee mensen waarbij meestal 1 en soms zelfs 2 mensen toch wel in de kou gezet worden. ik kan niet spreken over inhoudelijke persoonlijke motieven van lezeressen hier. Echter vraag ik me wel af of het nu gebasseerd is op pure lust en verlangens is?

Veel kan je hier lezen en dat doe ik dan uitvoerig, echter bekruipt deze vraag me duidelijk.

However wat ik wel moet erkennen is dat de niet regelmatige basis van conact en de contactuele vorm zeker niet onaantrekkelijk klinkt. Hierbij kijkend naar mijn persoonlijke situatie. Echter de grens danwel het principe maakt dat ik toch afstand zou nemen indien ik met een getrouwde vrouw in contact zou komen.
@Iddan,bedankt voor je antwoord en Sparkle natuurlijk ook gisteravond.Ik ben veel aan het denken de laatste tijd.
Mijn god, Jonah!... Ik heb je stukje nu 3 x gelezen maar kan er weinig kaas van maken..

We hebben het hier over seks met een ander dan de eigen partner, denk je niet dat dat ALTIJD gebaseerd is op lust en verlangen.. zelfs seks met eigen partner is gebaseerd op lust en verlangen..
Sorry,het was een test. Wil eigenlijk mijn naam veranderen voor ik mee praat. Iemand een idee hoe?
Drie keer vallen ben ik thuis.
Ja, daarvoor moet je naar de burgerlijke stand gaan.

Zoals een paar posts hiervoor al is uitegelgd, je NICKNAME kan je hier niet wijzigen.
Je kunt wel heel gemakkelijk een xtra of een nieuwe nick aanmaken.
Johan, wat is precies je vraag? Wat de motivatie achter het "minnaresschap" is? Zinnen als: "dit gelezende te hebben en mezelf afvragende" lezen heel vervelend. Wees lekker to the point zou ik zo zeggen.

En dat je niet met getrouwde vrouwen wil daten siert je alleen maar.

Evanna, je zal een andere nick aan moeten maken mét een nieuw email adres. Succes.
Mijn nr 2 blijft toch nog steeds last hebben van zijn uitglijder/akkefietje van laatst. Ik snap het allemaal best hoor, maar ik heb een minnaar uit eigenlijkbelang, daar wil ik bijvoorbeeld seks mee. En hij wil/durft/kan nu niet. Niks aan voor mij. En om eerlijk te zijn, ben ik nu voorzichtig om me heen aan het kijken...Een beetje met pijn, maar niet meer met zoveel pijn als eerst.
Anna, welke uitglijder bedoel je? Ik heb teruggezocht maar kan het niet vinden.
quote:Sensual_D schreef op 29 oktober 2012 @ 11:56:

Mijn god, Jonah!... Ik heb je stukje nu 3 x gelezen maar kan er weinig kaas van maken..

We hebben het hier over seks met een ander dan de eigen partner, denk je niet dat dat ALTIJD gebaseerd is op lust en verlangen.. zelfs seks met eigen partner is gebaseerd op lust en verlangen..

Excuus voor de onduidelijkheid.

Uiteraard speelt lust en verlangen een rol in het hebben van sex. Maar goed de keuze wordt gemaakt om met een minaar / sv verder te gaan. Mijn vraag is dan ook zijn dan alle opties om met je eigen partner te praten dan al passé?

Of is het gewoon puur de spanning van nog een man erbij?

Mijn ex partner heeft mij zelf zwaar bedrogen met andere mannen, en niet omdat de sex zo slecht was, of omdat er geen affectie was etc etc. Dit omdat ze gewoon meer sex wou dan ik haar kon bieden. Ik heb toen altijd gezegd toen we uitelkaar gingen, dit doe ik een ander niet aan. Als ik chat met een nog zo leuke vrouw en ik lees dat ze getrouwd is dan klap ik dicht.

Ik denk dat als je wat wilt en je bent samen in een relatie dat je eerst moet praten cq uitvoerig communiceren. Niet gezegd dat hier dat niet gebeurd overigens.

Vandaar dan ook mijn vraagstelling als zodanig.

Laat heel duidelijk zijn dat ik niemand hier veroordeel dan wel een oordeel kleer heb liggen over mensen die ik niet ken en al helemaal hun situatie niet.

Groet.
quote:jonah76 schreef op 30 oktober 2012 @ 09:23:

[...]

Maar goed de keuze wordt gemaakt om met een minaar / sv verder te gaan. Mijn vraag is dan ook zijn dan alle opties om met je eigen partner te praten dan al passé?

Of is het gewoon puur de spanning van nog een man erbij?

Volgens mij staat het één compleet los van het ander. Niet iedereen met een minnaar of minnares kiest ervoor om een relatie te beginnen met nr 2 toch? En of alle opties om te gaan praten passé zijn weet ik niet. Sommige stellen hebben nooit (goed) kunnen praten en dan kan het hebben van een nr 1 er juist voor zorgen dat de niet leuke zaken van je relatie uitvergroot worden. In andere gevallen zal het gespreksdeel inderdaad passé zijn.

Ik kan bijna niet geloven dat het hebben van een nr 2 een puur spanningsding is. Volgens mij is het voornamelijk een aandachtsding.
quote:Rooss4 schreef op 30 oktober 2012 @ 10:56:

[...]

Volgens mij staat het één compleet los van het ander. Niet iedereen met een minnaar of minnares kiest ervoor om een relatie te beginnen met nr 2 toch? En of alle opties om te gaan praten passé zijn weet ik niet. Sommige stellen hebben nooit (goed) kunnen praten en dan kan het hebben van een nr 1 er juist voor zorgen dat de niet leuke zaken van je relatie uitvergroot worden. In andere gevallen zal het gespreksdeel inderdaad passé zijn.

Ik kan bijna niet geloven dat het hebben van een nr 2 een puur spanningsding is. Volgens mij is het voornamelijk een aandachtsding.

Klinkt meer als beiden. Het een is met het ander verbonden.

Ik vraag me soms af hoe dat bij ons mannen werkt. Als ik naar mezelf kijk heb ik nu al een schuldgevoel naar bv de man van de vrouw. Ondanks dat ze het zelf wil en duidelijk is en zou zijn.

Ik heb zelf twee keer een heel intens contact gehad met vrouwen. En het ging bijna over op een date. Maar ik kon het niet. Ondanks dat ze het beiden wel graag wouden. Iets weerhield me en heeft het dat ook uit laten gaan als een kaars in de wind.

Nu ik zo lees en terug kijk en reflecteer naar mijn eigen situatie van een vrijgezelle vent die onregelmatig leeft. geen relatie heeft en dat ook niet wilt. Zou in zekere zin zo een vorm als minaar wel erg passend kunnen zijn. However ben ik denk ik iets te gevoelig of zelfs te soft.
quote:Rooss4 schreef op 26 oktober 2012 @ 21:25:

Ik ga mijn "verhalingen" weer staken voordat Ien opeens met een deegroller op de digitale stoep staat...

Nou ja zeg... Ook je "verhalingen" zijn leuk om te lezen hoor! Jammer dat je al je "verhalingen" weer weggehaald heb JJ, want uit de quotes waar je verhaal gedeeltelijk nog wel staat, lijkt het alsof je dit keer dichter bij jezelf hebt geschreven. Jammer dat het als too much information voelt.

Roodhaar, mooie theoriën heb je! Ik lees je graag.

quote:vaintje schreef op 27 oktober 2012 @ 10:03:

Ik denk dat je vooral uit moet zoeken of je bij nr 1 wilt blijven of niet, los van nr 2. Verder ben ik ook niet heel erg voor direct weer samenwonen met de volgende. Ik zou zeker even adempauze willen, even op mezelf zijn. Maar dat betekent niet dat ik niet zou LATten met nr 2 (die dan dus nr 1 zou zijn).

Een wachtbankje, waarbij het voor je nr 2 die evt nog niet weg is bij zijn/haar nr 1, duidelijk is dat je daarop wacht, daar geloof ik niet zo in. Leef vooral je eigen leven, als het meant to be is komt het wel goed...Interessante post Vain. Wanneer ben je op jezelf? Als je in je eentje door het leven gaat? Of ook wanneer je LAT? En wat is LAT-ten dan precies? Ik vraag me af wat je met 'meant to be' bedoelt. Zit daar niet het gevaar in dat je daar een beetje aan doelredenatie doet? Mijn relatie werd niks meer. En gelukkig was daar mijn minnaar. Het zal wel meant to be zijn geweest dan.quote:Sensual_D schreef op 28 oktober 2012 @ 12:34:

Ik heb bovenstaande uitspraken van je even gequote.. Ik vind ze zo tegenstrijdig, hoe kan iets goed voelen als je zo'n schuldgevoel hebt?

Waarom zou je er niet mee kunnen stoppen? Schuldgevoel zou voor mij DE reden zijn om te kunnen stoppen.. ( ik zou er niet eens aan kunnen beginnen als ik dat had..)

Heb jij nooit schuldgevoel had Sense? Ook niet toen je achter de rug van je man om een verhouding had met je minnaar? Dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Ik heb heus wel schuldgevoel gehad. Maar schuldgevoelens zijn een raar iets. Soms steekt het zomaar de kop op, maar heel vaak kon ik het ook prima negeren, struisvogelen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat wanneer je iemand bedriegt, je helemaal geen schuldgevoel hebt.

Jonah, welke vraag stel je nu precies? Waarom iemand kiest voor het hebben van een minnaar of waarom iemand verder gaat met een minnaar en de partner verlaat?

Maar er zijn toch ook genoeg vrijgezelle vrouwen die een sv/minnaar zoeken? Het schijnt dat Rooss een onwijs lekker ding is
quote:sweetinez schreef op 30 oktober 2012 @ 13:37:

Het schijnt dat Rooss een onwijs lekker ding is

Hee stuk! Nice to see you!

En eeeh, je hebt me gezien! Niks "het schijnt", ik bén een onwijs lekker ding!
quote:Rooss4 schreef op 30 oktober 2012 @ 13:41:

[...]

Hee stuk! Nice to see you!

En eeeh, je hebt me gezien! Niks "het schijnt", ik bén een onwijs lekker ding!

Ja, maar ik ben geen man he. En aangezien wij niet aan vrouwenliefde doen, doe ik een beetje voorzichtig
Johan, als je geen relatie wilt is een LAT relatie of zelfs een SV/minnaar relatie helemaal oké toch? Ik ben ook single met minnaars.. werkt (meestal) prima.

O en wouden zijn bossen
@sweetinez,

Mijn vraag is min of meer al wel beantwoord door Roos(s4)

Ik probeer een beetje inzichtelijk te krijgen wat de beweegredenen zijn. Ik ken a) de kant van de bedrogen man en b) de kant van het ervaren van een leuk contact met een gebonden vrouw die open staat voor een nr2. Nu vraag ik mezelf af waarom zou ik als ik ooit weer eens in zo een situatie raak niet in gaan op de toenadering van een gebonden vrouw? Het past in mijn levensvorm, mijn doen en laten etc etc, het is haar keuze, dus wat heb ik dan te maken met een man die zij thuis heeft zitten?
quote:jonah76 schreef op 30 oktober 2012 @ 13:49:

Nu vraag ik mezelf af waarom zou ik als ik ooit weer eens in zo een situatie raak niet in gaan op de toenadering van een gebonden vrouw? Het past in mijn levensvorm, mijn doen en laten etc etc, het is haar keuze, dus wat heb ik dan te maken met een man die zij thuis heeft zitten?Die vraag kan jij alleen maar zelf beantwoorden. Ik persoonlijk stimuleer liever geen vreemdgaan maar ben absoluut niet r. dd. p. Met andere woorden, als een meneer te leuk, te lekker, te geil is gooi ik met alle liefde dat principe overboord.
Jonah, die vragen heb ik mezelf ook gesteld. Ik was ook geen voorstander van daten met een gebonden man. Maar ja, nu heb ik een leuke man getroffen die toch heel erg bezet bleek te zijn. En ik had dezelfde houding als jij: zijn relatie, zijn verantwoordelijkheid. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat toch niet altijd zo werkt. Ik vind het soms best ingewikkeld.
quote:sweetinez schreef op 30 oktober 2012 @ 13:37:

[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat wanneer je iemand bedriegt, je helemaal geen schuldgevoel hebt.Ik kan me dat wel voorstellen eigenlijk. Maar ja, dat zal dan wel een Venus/Mars ding zijn.
Lieve Rooss4,

JONAH is de naam....grrrr ;-p

Je hebt helemaal gelijk, echter weet ik helemaal niet wat ik wil. Nou ja, ben druk met doen wat ik doe. Bij vlagen log ik weer eens in als ik tijd en zin heb op een chatsite en ga dan gezellig kletsen. Maar van enig iets komt het eigenlijk niet. Dat geeft ook niets want op zoek ben ik niet. Daarbij is mijn overtuiging dat het een kwestie van tegenkomen is. Ik ga weinig uit de weg echter zijn er wel grenzen en voorkeuren. Ik moet zeggen dat dit topic wel enigzins mijn zienswijze als ik dat mag zeggen beinvloed heeft.

O en wouden en bossen zijn als mijn huiskamer..

(outdoorliefhebber en survivalist)
quote:Onrustig schreef op 30 oktober 2012 @ 13:54:

[...]

Ik kan me dat wel voorstellen eigenlijk. Maar ja, dat zal dan wel een Venus/Mars ding zijn.Echt? Voel jij je dan nooit enigszins kut tegenover je vrouw? Zal dan misschien ook aan de status van je huwelijk liggen. Ik heb toch wel degelijk mezelf heel min gevonden als mijn lief verzuchtte dat we zó gelukkig zijn samen. Ik ben heel blij dat ik me daar niet meer schuldig over te voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven