Geld & Recht alle pijlers

Vakantieregeling

29-10-2012 15:08 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Wat een vreemde vraag mazzle, hoe groot acht je nou de kans dat Marahbloem de ex is van jouw vriend? Je probeert op de man te spelen omdat je argumenten op zijn.
quote:mazzle schreef op 29 oktober 2012 @ 16:06:

Marahbloem, ben jij toevallig de ex van mijn vriend? Zijn ex beschuldigd hem ook op alles wat hij doet, je moet eens weten wat hij allemaal doet en probeert te regelen. Alleen zijn ex ligt steeds dwars.

Ga je trouwen met iemand die je 2 maanden kent? Nee? Dan niet

Punt is, dat die nieuwe vriendinnen van soms blind zijn voor de realiteit...
Overigens zijn het constateringen, geen beschuldigingen. Da's wat anders hoor.

TO is verstandig dat ze haar eigen plan begint te trekken na 5 jaar. Dat geeft namelijk rust en dat is vooral voor de kinderen heel fijn. In plaats van afwachten of vader wel of niet komt en dan op het laatste moment niet komt. Lijkt me voor kinderen heel erg onprettig. En dat is een understatement.
Dat is bij wijze van spreken.

Ik ben niet blind voor de realiteit, ik neem het leven zoals het komt. Als ik een beetje kort door de bocht overkom, tja dat komt omdat wij nooit iets kunnen plannen en altijd en eeuwig op toestemming van ex moeten wachten. En vervolgens klaagt ze tegen haar kind, "zie je wel, die vader van je". Ik zeg alleen dat het niet altijd aan de vader ligt.
Kan je niet met ex afspreken dat de kinderen in principe bij jou zijn alle vakanties en wanneer hij ze toch 1/2/3 weken wil zien dat hij tijdig contact met jou opneemt? Dan kan het allemaal alleen maar meevallen en worden je kinderen niet steeds teleur gesteld.
quote:Silvy schreef op 29 oktober 2012 @ 17:40:

Kan je niet met ex afspreken dat de kinderen in principe bij jou zijn alle vakanties en wanneer hij ze toch 1/2/3 weken wil zien dat hij tijdig contact met jou opneemt? Dan kan het allemaal alleen maar meevallen en worden je kinderen niet steeds teleur gesteld.Dit vind ik wel een hele goede, daar ga ik over nadenken.
Hangen er geen gevolgen aan vast, als de ouders het ouderschapsplan schenden?

Ik zie bij beiden issues. De vader wil de kinderen alleen als het hem uit komt, en de moeder wil ze alleen afgeven als de vader niet werkt. Of mag hij ze alleen hebben als hij zorgt dat hij vrij is?

Er zijn veel ouders die fulltime werken, omdat het niet anders kan, en de kinderen met plezier naar de kinderopvang of buitenschoolse opvang gaan. Niet iedereen kan het zich veroorloven om tijdens schooltijd te werken, het is financieel niet te doen of het beroep is er niet naar, of de ouder wil graag fulltime werken.

De vader moet in zijn geval voor passende opvang zorgen en zijn ex niet als opvang zien. De moeder moet accepteren dat dit nou eenmaal niet anders kan.
quote:mazzle schreef op 29 oktober 2012 @ 15:56:

Waarom staat dit onder geld en recht? Lijkt me meer iets voor relaties of kinderen. O natuurlijk, meer alimentatie voor de dagen dat jij zelf de kinderen hebt. Ben blij dat je zelf alles kunt regelen. Een ouderschapsplan is niet voor de moeder, het is voor de kinderen en zou ieder jaar aangepast moeten worden, weet je wel dat het altijd in het voordeel van de moeder opgemaakt is ipv het kind of kinderenKun jij je eigen topic ook gaan openen en je wrok daarin spuwen? Ik vraag wat mijn rechten zijn in deze kwestie, in het belang van mijn kinderen. Denk je dat zij het leuk vinden elke vakantie om met de tas klaar te staan en dan vlak van te voren horen dat er weer geen tijd voor ze is deze vakantie. (wel voor allerlei festivals ed trouwens)
Wat ik zou doen? Mijn eigen plan trekken en dus reserve-opvang regelen voor als hij weer niet op komt dagen en de kinderen vertellen dat het absoluut niet hun schuld is. Wat een droeftoeter zeg! Jij hebt ook gewoon je verplichtingen met je werk.

Hij moest eens weten hoe erg het voor een kind is om een tijd ergens naar toe te leven, je tas in te pakken en er dan achter te komen dat papa iets anders veel belangrijkers vond dat zijn eigen kind.
.
quote:moekie2 schreef op 29 oktober 2012 @ 18:33:

Mijn vraag is eigenlijk, als hij al 5 jaar stelselmatig de afspraken niet nakomt, heeft hij daar dan überhaupt nog wel recht op?

(voor het geval dat volgend jaar weer een enorm fiasco wordt)

Hij heeft ´recht´ op wat jullie afgesproken hebben. Maar afspraken kunnen mettertijd veranderen. Maak dan nieuwe afspraken. Dat lijkt me voor alle partijen beter.

Je kunt het via een rechtbank doen, als je daar zin in hebt. Anders hem via advocaat brief sturen dat je e.e.a. wilt wijzigen? Maak je het meteen wat officieler dan alleen een mail,,
.
.
.
.
Ach kijk aan de OP en alle reacties zijn weer gewist.

I.v.m. de praaaaivesie neem ik aan?

Pfff dat zou nou eens een permaban op moeten leveren.
Ja beetje flauw. Ik heb gereageerd, maar weet niet of ik daarna nu helemaal afgebrand ben of niet :-)
Tuut tuut tuut
Volgens mij zit ik er niet ver naast
Jammer voor moekie dat in alle quotes haar reacties nog gewoon te lezen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven