Werk & Studie alle pijlers

0 uren contract

30-10-2012 08:42 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bouw je bij een nul uren contract verlofdagen op of niet?
Volgens mij bouw je helemaal niks op en dan heb ik het niet alleen over verlofdagen.

Staat tegenover dat je, als je geen zin hebt, kunt zeggen dat je niet komt. 0-uren contract geldt voor beiden.
Hangt af van de regels van het bedrijf waarvoor je werkt of de cao waar je onder valt. Waar ik nu werk bouw je geen verlof op maar wordt het uitbetaald elke maand.
Wat bedoel je precies met niks exces?
Je bouwt altijd verlofdagen op. Je moet nagaan of je je dagen per maand krijgt uitbetaald of niet. De meeste bedrijven doen dit namelijk. Dit staat in je contract.
quote:nellaaa schreef op 30 oktober 2012 @ 08:50:

Hangt af van de regels van het bedrijf waarvoor je werkt of de cao waar je onder valt. Waar ik nu werk bouw je geen verlof op maar wordt het uitbetaald elke maand.Je bedoelt dat je wel verlofdagen opbouwt alleen ze worden maandelijks uitbetaald.
quote:exces schreef op 30 oktober 2012 @ 08:50:

Volgens mij bouw je helemaal niks op en dan heb ik het niet alleen over verlofdagen.

Staat tegenover dat je, als je geen zin hebt, kunt zeggen dat je niet komt. 0-uren contract geldt voor beiden.

Nee hoor, als je werkt bouw je verlofdagen op. Ook met een 0-uren contract. Uiteraard bouw je niks op als je niet werkt.

Wat bedoel je eigenlijk met volgens mij bouw je helemaal niks op? Als je het niet weet kun je beter geen reactie geven. Je bouwt namelijk gewoon verlofdagen op en daarnaast heb je ook nog vakantiegeld.
Je bouwt altijd verlofdagen op. Net als bijv pensioen. Alleen krijg je die verlofdagen vaak bij een 0 uren contract gewoon uitbetaald per maand.
Vraag het aan degene waarvan je het 0-urencontract hebt gekregen ! Je hebt verschillende contracten maar je bouwt altijd vakantiedagen op.
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
quote:Orzoo schreef op 30 oktober 2012 @ 09:03:

Je bouwt altijd verlofdagen op. Net als bijv pensioen. Alleen krijg je die verlofdagen vaak bij een 0 uren contract gewoon uitbetaald per maand.Met een 0-uren is een pensioenopbouw niet vanzelfsprekend hoor. Dit moet vanuit de werkgever komen want die moet het afdragen aan het pensioenfonds. Vaak bouwt een werknemer met een 0- uren contract geen pensioen op.
Ik heb zelf een 0-uren contract;

-Bouw geen verlofdagen op, maar dat wordt wel gecompenseerd in mijn uurloon, zodat ik eventueel zelf geld apart zou kunnen zetten om die vrije dagen op te vangen.

-Ik bouw (helaas) geen pensioen op

-Net als iedere werkende heb ik recht op 8% vakantiegeld

Dit is het zoals het in mijn contract staat, maar ik kan me zo voorstellen dat het per werkgever kan verschillen. Dus zoals Chillies hierboven ook al zegt; vraag het na aan degene die je het contract wil geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven