wel of geen griepprik?
dinsdag 30 oktober 2012 om 08:04
Ik heb dit jaar voor het eerst een oproep gekregen voor de griepprik! Ik snap niet zo goed waarom. Enige dat ik kan verzinnen is dat ik medicatie heb gekregen die eigenlijk voor de taaie slijmziekte is maar ik op advies van de KNO in mijn neus vernevel ivm regelmatig verstoppingen/ontstekingen daar!
De griep is voor mij dus niet levensbedreigend en mijn klachten hangen samen met een verkoudheid en niet met griep.
Wat zal ik nu doen? Wel of niet de griepprik halen?
De griep is voor mij dus niet levensbedreigend en mijn klachten hangen samen met een verkoudheid en niet met griep.
Wat zal ik nu doen? Wel of niet de griepprik halen?
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."

dinsdag 30 oktober 2012 om 08:21
dinsdag 30 oktober 2012 om 08:21
dinsdag 30 oktober 2012 om 08:25
Als je regelmatig verstoppingen/ontstekingen in je neus hebt zal dat de reden zijn.
Door griep en verkoudheid kan dat sneller opkomen, en met de griepprik sluit je een aantal virussen uit, dat kan zeker schelen.
De huisarts bepaald zelf wie er voor in aanmerking komt, dus zal er wel z'n reden voor hebben.
Maar idd je bepaald zelf of je het ook nodig vindt.
Zelf krijg ik nu al 10 jaar de griepprik, en eerlijk gezegd vind ik het heerlijk, ben amper ziek geweest. Heb hem zelf trouwens wel echt nodig, dus ik zat niet in de twijfel van wel of niet.
Door griep en verkoudheid kan dat sneller opkomen, en met de griepprik sluit je een aantal virussen uit, dat kan zeker schelen.
De huisarts bepaald zelf wie er voor in aanmerking komt, dus zal er wel z'n reden voor hebben.
Maar idd je bepaald zelf of je het ook nodig vindt.
Zelf krijg ik nu al 10 jaar de griepprik, en eerlijk gezegd vind ik het heerlijk, ben amper ziek geweest. Heb hem zelf trouwens wel echt nodig, dus ik zat niet in de twijfel van wel of niet.
dinsdag 30 oktober 2012 om 08:38
ik zal ook eerst even bellen met de huisards/ of zelfs even met de KNO ards. die heeft je ook onderzocht.
en vragen of echt nodig is.
want wat ik weet over de griepprik is dat als je 60 plus bent
kom aanmerking dibertes asma en als aan hart heb.
ik heb ooit wel oproep gehad voor algie test omdat ik
van de dokter oogdrupels had gehad dat ook wordt voor geschrijven voor mensen met algie
dus kan goed komen dat je oproep heb gekrijgen
omdat je een middel krijg wat wordt gebruik voor taai slijm
maar zal als jouw was geen griepprik nemen als niet nodig is.
het voor licham ( als die aan kan) juis ook wel ged om keer ziek te worden.
en al die vaccinees zijn ook goed
is volgens mij ook alleaal geen onderzoek na gedan wat
voor nare invloed heeft op langer temijn.
soory kunnen wat speelfouten instaan ben leesblid sorry
en vragen of echt nodig is.
want wat ik weet over de griepprik is dat als je 60 plus bent
kom aanmerking dibertes asma en als aan hart heb.
ik heb ooit wel oproep gehad voor algie test omdat ik
van de dokter oogdrupels had gehad dat ook wordt voor geschrijven voor mensen met algie
dus kan goed komen dat je oproep heb gekrijgen
omdat je een middel krijg wat wordt gebruik voor taai slijm
maar zal als jouw was geen griepprik nemen als niet nodig is.
het voor licham ( als die aan kan) juis ook wel ged om keer ziek te worden.
en al die vaccinees zijn ook goed
is volgens mij ook alleaal geen onderzoek na gedan wat
voor nare invloed heeft op langer temijn.
soory kunnen wat speelfouten instaan ben leesblid sorry

dinsdag 30 oktober 2012 om 08:59
Ik krijg sinds ik zwanger ben geweest ieder jaar een oproep (foutje in het systeem, is nu hersteld) maar ik ga echt niet. Waarom troep in je lichaam spuiten, als je nooit echt ziek bent? Ik zou het dus absoluut niet doen! Toen ik zwanger was kreeg ik ook een oproep voor de mexicaanse griepprik (drie jaar geleden) ook die heb ik heel bewust niet genomen en daar ben ik achteraf heel blij om.

dinsdag 30 oktober 2012 om 09:12
Dit is al het zoveelste topic over de griepprik en ook het zoveelste topic waar gezegd wordt dat 'je toch geen troep in je lichaam moet laten spuiten?' Ik vind dat erg kort door de bocht. De griepprik is geen 'troep.' Lees je anders eens goed in op de site van het RIVM.
Ik vind het bang maken wat iedere keer gebeurd niet nodig, in ieder geval.
Ik vind het bang maken wat iedere keer gebeurd niet nodig, in ieder geval.

dinsdag 30 oktober 2012 om 09:25
quote:Carenza schreef op 30 oktober 2012 @ 08:42:
Ik heb ook een oproep gehad, ga niet. Ben nooit ziek, leef regelmatig, eet goed, rook/drink niet . . . . . . . . . Neem in de winter extra vitaminen . . . . .
Je staat niet voor niets op de lijst.
En kijk het eens anders om, mocht je ziek worden, en het blijkt dat het mede komt doordat je niet gegaan bent voor de griepprik, mogen ze dan ook die extra medische onkosten bij jou op je bord leggen?
( ik weet dat het niet zo is, maar het is maar een voorbeeld)
Ik heb ook een oproep gehad, ga niet. Ben nooit ziek, leef regelmatig, eet goed, rook/drink niet . . . . . . . . . Neem in de winter extra vitaminen . . . . .
En kijk het eens anders om, mocht je ziek worden, en het blijkt dat het mede komt doordat je niet gegaan bent voor de griepprik, mogen ze dan ook die extra medische onkosten bij jou op je bord leggen?

dinsdag 30 oktober 2012 om 09:56
Uit berichtgeving van de afgelopen jaren heb ik begrepen dat het nut van de griepprik helemaal niet wetenschappelijk is bewezen. Het programma Zembla heeft er ook een uitzending aan gewijd.
En wat Bergje zegt: ik hoor ook vaak van en over mensen die juist na een griepprik meer vatbaar voor griep zijn geworden dan daarvoor.
http://nos.nl/artikel/306 ... nschappelijk-bewezen.html
http://zembla.vara.nl/Nie ... 6a59e7d5fdf6d0f3a40c325c6
“Eigenlijk weet niemand precies hoe goed het griepvaccin werkt. Er is namelijk nooit goed onderzoek naar gedaan. In 2006 publiceert de Cochrane Collaboration, een onafhankelijke organisatie waarbij wetenschappers van over de hele wereld zijn aangesloten, hierover een vernietigend artikel. Ze hielden alle onderzoeken tegen het licht en kwamen tot de slotsom dat er helemaal geen bewijs is dat de griepprik doet waarvoor die is bedoeld, namelijk longontsteking en sterfte voorkomen. Deze conclusie heeft de Cochrane Collaboration in juni van dit jaar in een nieuw artikel bevestigd. Hoogleraar innovatie en medische biotechnologie H. Schellekens zegt hierover in ZEMBLA: "De studies bleken zo slecht uitgevoerd, dat ze nauwelijks bruikbaar zijn. En van die studies die wel bruikbaar waren, luidt de conclusie dat het vaccin eigenlijk niet werkt." Schellekens noemt het onethisch een hele bevolkingsgroep te vaccineren met een vaccin dat bijna niets doet.”
En wat Bergje zegt: ik hoor ook vaak van en over mensen die juist na een griepprik meer vatbaar voor griep zijn geworden dan daarvoor.
http://nos.nl/artikel/306 ... nschappelijk-bewezen.html
http://zembla.vara.nl/Nie ... 6a59e7d5fdf6d0f3a40c325c6
“Eigenlijk weet niemand precies hoe goed het griepvaccin werkt. Er is namelijk nooit goed onderzoek naar gedaan. In 2006 publiceert de Cochrane Collaboration, een onafhankelijke organisatie waarbij wetenschappers van over de hele wereld zijn aangesloten, hierover een vernietigend artikel. Ze hielden alle onderzoeken tegen het licht en kwamen tot de slotsom dat er helemaal geen bewijs is dat de griepprik doet waarvoor die is bedoeld, namelijk longontsteking en sterfte voorkomen. Deze conclusie heeft de Cochrane Collaboration in juni van dit jaar in een nieuw artikel bevestigd. Hoogleraar innovatie en medische biotechnologie H. Schellekens zegt hierover in ZEMBLA: "De studies bleken zo slecht uitgevoerd, dat ze nauwelijks bruikbaar zijn. En van die studies die wel bruikbaar waren, luidt de conclusie dat het vaccin eigenlijk niet werkt." Schellekens noemt het onethisch een hele bevolkingsgroep te vaccineren met een vaccin dat bijna niets doet.”
dinsdag 30 oktober 2012 om 10:18
quote:redband schreef op 30 oktober 2012 @ 09:25:
[...]
Dit is onzin!
Komen ze ook bij jou als je door bijv. roken longkanker krijgt....kan zo nog wel -tig voorbeelden opnoemen.
Je weet drommels goed of je het wel of niet moet doen, dat voel je echt wel aan je eigen lijf.
Al die onderzoeken die ik gehad heb vanwege de vermoeidheid door waarschijnlijk de griepprik waren ook niet kosteloos.
Een jaar overgeslagen en weg vermoeidheid....en toch zit in in de risicogroep. Maar ik neem 'm niet meer.
[...]
Dit is onzin!
Komen ze ook bij jou als je door bijv. roken longkanker krijgt....kan zo nog wel -tig voorbeelden opnoemen.
Je weet drommels goed of je het wel of niet moet doen, dat voel je echt wel aan je eigen lijf.
Al die onderzoeken die ik gehad heb vanwege de vermoeidheid door waarschijnlijk de griepprik waren ook niet kosteloos.
Een jaar overgeslagen en weg vermoeidheid....en toch zit in in de risicogroep. Maar ik neem 'm niet meer.
dinsdag 30 oktober 2012 om 10:38
quote:chillies schreef op 30 oktober 2012 @ 09:03:
Ik heb die voor Mexicaanse griep wel genomen toen ik zwanger was! Snap niet goed wat er mis mee is.... Nergens last van gehad en een gezonde peuter hier!
Omdat het een nieuw vaccin was en je totaal niet weet wat de bijwerkingen op lange termijn zijn. Zo zijn er vroeger wel meer medicijnen gegeven die nog niet lang genoeg getest waren en waar mensen op latere leeftijd problemen door kregen. Ik stop dus niet zomaar iets in mijn lichaam, als men mij niet kan verzekeren dat het geen kwaad kan voor mij of mijn kind.
Ik vind het altijd maar raar dat mensen een oproep krijgen en zonder er bij na te denken zich dan maar laten inenten.
Ik heb die mexicaanse griepprik dus niet gehaald en ook nergens last van gehad en ook hier een gezonde peuter rondlopen
Ik heb die voor Mexicaanse griep wel genomen toen ik zwanger was! Snap niet goed wat er mis mee is.... Nergens last van gehad en een gezonde peuter hier!
Omdat het een nieuw vaccin was en je totaal niet weet wat de bijwerkingen op lange termijn zijn. Zo zijn er vroeger wel meer medicijnen gegeven die nog niet lang genoeg getest waren en waar mensen op latere leeftijd problemen door kregen. Ik stop dus niet zomaar iets in mijn lichaam, als men mij niet kan verzekeren dat het geen kwaad kan voor mij of mijn kind.
Ik vind het altijd maar raar dat mensen een oproep krijgen en zonder er bij na te denken zich dan maar laten inenten.
Ik heb die mexicaanse griepprik dus niet gehaald en ook nergens last van gehad en ook hier een gezonde peuter rondlopen
dinsdag 30 oktober 2012 om 13:17
quote:chillies schreef op 30 oktober 2012 @ 12:56:
Maar je weet nooitVoor mij was dat dus een reden om hem niet te nemen. Nouja, eigenlijk niet voor mij, maar voor mijn ongeboren kind. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik die prik zou nemen en over 20 jaar blijkt dat dit een hele slechte beslissing is geweest...
Maar je weet nooitVoor mij was dat dus een reden om hem niet te nemen. Nouja, eigenlijk niet voor mij, maar voor mijn ongeboren kind. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik die prik zou nemen en over 20 jaar blijkt dat dit een hele slechte beslissing is geweest...