Kattenbak verplaatsen
dinsdag 30 oktober 2012 om 11:06
Ik heb ook een vraagje! De kattenbakken van mijn twee kittens staan op dit moment in de keuken. Aangezien het daar erg klein is en ik het niet zo hygienisch vind, wil ik ze in de bijkeuken zetten. In de deur van de bijkeuken zit een luikje, waar ze ook gewoon door heen gaan.
Mijn vraag is, kan ik de kattenbakken van de een op andere dag er zo neer zetten? (wel dat ze het zien natuurlijk). Of moet dit geleidelijk gaan? Ik vraag me af of de kittens zullen onthouden dat de kattenbak op een andere plek staat.... en dat ze niet in de keuken blijven zoeken naar de kattenbak en dit uiteindelijk maar op de grond zullen doen....
Mijn vraag is, kan ik de kattenbakken van de een op andere dag er zo neer zetten? (wel dat ze het zien natuurlijk). Of moet dit geleidelijk gaan? Ik vraag me af of de kittens zullen onthouden dat de kattenbak op een andere plek staat.... en dat ze niet in de keuken blijven zoeken naar de kattenbak en dit uiteindelijk maar op de grond zullen doen....
dinsdag 30 oktober 2012 om 11:14
Ik verplaats mijn bak regelmatig als ik bijvoorbeeld een verjaardag heb. Mijn kat is dan bang en verstopt zich in een kamertje. Ik zet de bak dan daar ook maar neer, omdat ik anders niet weet of ze erop durft als ze moet en ik heb toch niet graag dat ze het zomaar ergens op de vloer of op bed ofzo doet. Gaat altijd goed. Maar mijn kat is geen kitten.
Misschien gewoon de bakken daar neerzetten en de kittens erop/erbij zetten? Ze lopen vanzelf wel terug en aan de geur onthouden ze het misschien. Je kunt het toch de eerste dag een beetje in de gaten houden? Dan merk je vanzelf of het lukt .
Misschien gewoon de bakken daar neerzetten en de kittens erop/erbij zetten? Ze lopen vanzelf wel terug en aan de geur onthouden ze het misschien. Je kunt het toch de eerste dag een beetje in de gaten houden? Dan merk je vanzelf of het lukt .
dinsdag 30 oktober 2012 om 11:19
Het luikje is geen probleem meer. In het begin vonden ze het een beetje eng, maar veel geoefend en nu gaan ze er probleemloos door. Ik ben alleen bang doordat de kattenbakken in een andere kamer staan, ze het niet zien en daarom vergeten dat ze daar staan.
Overdag zijn we alle twee aan het werk, dus dan kunnen we het niet in de gaten houden. Vanavond wil ik het gaan proberen en dan kan ik het wel in de gaten houden natuurlijk. Goede tip om ze er ook even op te zetten!
Overdag zijn we alle twee aan het werk, dus dan kunnen we het niet in de gaten houden. Vanavond wil ik het gaan proberen en dan kan ik het wel in de gaten houden natuurlijk. Goede tip om ze er ook even op te zetten!
dinsdag 30 oktober 2012 om 11:22
Ik zou de kattenbak in de bijkeuken zetten en de kittens laten zien waar deze nu staat. Dus ze door het luikje wurmen (haha, dat klinkt zielig) en in de bijkeuken ze op de bak zetten.
De kattenbak stond bij ons eerst ook in de keuken waar we onze katten als kitten een aantal keer zelf opgezet hebben. Daarna konden ze het zelf vinden. Nu zo groot zijn, is het geen probleem de bakken te verplaatsen. We wonen in een flat, dus even zoeken en ze zien dat de bak in de keuken staat ipv de woonkamer!
De kattenbak stond bij ons eerst ook in de keuken waar we onze katten als kitten een aantal keer zelf opgezet hebben. Daarna konden ze het zelf vinden. Nu zo groot zijn, is het geen probleem de bakken te verplaatsen. We wonen in een flat, dus even zoeken en ze zien dat de bak in de keuken staat ipv de woonkamer!
woensdag 31 oktober 2012 om 08:51