Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetinez schreef op 30 oktober 2012 @ 13:53:

Jonah, die vragen heb ik mezelf ook gesteld. Ik was ook geen voorstander van daten met een gebonden man. Maar ja, nu heb ik een leuke man getroffen die toch heel erg bezet bleek te zijn. En ik had dezelfde houding als jij: zijn relatie, zijn verantwoordelijkheid. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat toch niet altijd zo werkt. Ik vind het soms best ingewikkeld.Wow, veelzeggend dit. Thanks for your vision.
Aaaah, mag ik Johan zeggen? Toe? Mag jij Roos zeggen

Als je niet op zoek bent sloer je ook niet rond op een chatsite imo. En zeggen dat je wél op zoek bent is niet erg hoor.. gaat niemand van dood. Mag ik vragen hoe dit topic je zienswijze heeft verandert?

Ien, ik denk daadwerkelijk dat mensen vreemd kunnen gaan zonder enig schuldgevoel. Omdat ze allerlei denkmechanismes hebben aangenomen om het te verantwoorden, je kan je denken zó draaien dat het een recht wordt.. en bijna de schuld van je niet-willende echtgeno(o)t(e)e. Heeft niks met venus/mars te maken.. is per persoon verschillend. Er zijn ook mannen die verteerd raken door schuldgevoel.
Jonah, you're welcome.

Roos, beetje dislekties?

Tuurlijk zijn dat mechanismen. Ik ken ze maar al te goed. Maar in een beetje leuke relatie moet het toch érgens wel een beetje gaan wringen?
Ien, neen, ik mankeer een hoop maar seksiedisleksie hoort er niet bij.

Ik weet het niet, werkelijk niet. Ik denk dat schuldgevoel prima onderdrukbaar is, zeker als je in een heerlijke minnaarflow zit met aandacht enzo.

Pas als nummer 1 erachter komt slaat het schuldgevoel toe...
quote:Onrustig schreef op 30 oktober 2012 @ 13:54:

[...]

Ik kan me dat wel voorstellen eigenlijk. Maar ja, dat zal dan wel een Venus/Mars ding zijn.Ah, eindelijk de bevestiging dat ik van Mars kom!
quote:Sensual_D schreef op 30 oktober 2012 @ 14:11:

[...]

Ah, eindelijk de bevestiging dat ik van Mars kom!\

Jij? No way.
quote:Rooss4 schreef op 30 oktober 2012 @ 14:01:

Aaaah, mag ik Johan zeggen? Toe? Mag jij Roos zeggen

Dat past niet bij mijn uiterlijke voorkomen. ;-P

Rooss4 ;-D Ik ben een enorme kletskous en klets graag. Laat ik het zo zeggen dan. Maar echt op zoek? nee die tijd heb ik gehad. het gaat mij om een stuk gezelligheid en vrijblijvendheid.

Een contact sluit ik ook beslist niet uit en zal ook nooit nooit zeggen.

Enigzins beinvloed, nou in de zin van; waarom zou ik me druk maken over wat de er achter de vrouw staat? In de zin van; het is haar wel overwogen keuze moet ik me dan zorgen maken over haar man? Denk dat dat stukje bij mij wel het een en ander heeft voorkomen maar dat geeft niet. Bij twijfel kies ik toch meer voor het diepe gevoel. En dat zegt dan dat ik het niet moet doen. Dit allemaal lezend maakt dat de kijk wel anders wordt.
quote:Rooss4 schreef op 30 oktober 2012 @ 14:01:

Ien, ik denk daadwerkelijk dat mensen vreemd kunnen gaan zonder enig schuldgevoel. Omdat ze allerlei denkmechanismes hebben aangenomen om het te verantwoorden, je kan je denken zó draaien dat het een recht wordt.. en bijna de schuld van je niet-willende echtgeno(o)t(e)e. Heeft niks met venus/mars te maken.. is per persoon verschillend. Er zijn ook mannen die verteerd raken door schuldgevoel.Wellicht is dat idd wel wat ik doe, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk. Ik leg iig de schuld niet neer bij mijn echtgenote.
quote:Sensual_D schreef op 30 oktober 2012 @ 14:11:

[...]

Ah, eindelijk de bevestiging dat ik van Mars kom!
quote:Onrustig schreef op 30 oktober 2012 @ 14:19:

[...]

Wellicht is dat idd wel wat ik doe, nooit zo bij stil gestaan eigenlijk. Ik leg iig de schuld niet neer bij mijn echtgenote.Dat zeg ik ook niet hoor maar ik onderschat de kracht van het denkvermogen nooit.
Ja, maar ik ben maar een simpele ziel hoor, ik ben niet zo heul iteli, inlettie, inelt....... euh slim.
quote:Onrustig schreef op 30 oktober 2012 @ 14:33:

Ja, maar ik ben maar een simpele ziel hoor, ik ben niet zo heul iteli, inlettie, inelt....... euh slim.

En jij dacht dat wij dat nog niet door hadden?
Niet gedacht, wel gehoopt
Er is niets mis met eenvoud. Ik hanteer oa als motto; KIS ofwel Keep It Simple. Maar los daar van zit ik vaak genoeg met vraagstukken, dilemma`s en kwesties waarbij het denken zeker niet onderschat word. Het gaat om de kwaliteit en niet de kwantiteit van dat wat je doet.
Nee Ien, over het daadwerkelijk seks hebben met iemand anders heb ik geen schuldgevoelens gehad. Ik had een knoop in mijn maag, over het achterhouden van info.. Maar niet over het hebben van seks met een ander.

Dat zou ik wel gehad hebben als ik met hem wel seks zou hebben.. Ik vrees dat daar de crux zit

Jonah

KIS... hmm dat komt in je posts totaal niet naar voren.. juist het tegenovergestelde

Als je nou eens met KISposts zou beginnen?
Beste Sensual,

Bij deze;

quote:jonah76 schreef op 30 oktober 2012 @ 14:43:

KIS ofwel Keep It Simple. Maar los daar van zit ik vaak genoeg met vraagstukken, dilemma`s en kwesties.

Omdat ik met een vraagstuk zit spreek ik daar graag over. Ik ben benieuwd, benieuwd naar mensen, beweegredenen en motivaties. Als je wat wilt weten moet je dat vragen. Toch?

P.s

Er is meer als alleen het viva forum ;-P
quote:jonah76 schreef op 30 oktober 2012 @ 14:43:

Er is niets mis met eenvoud. Ik hanteer oa als motto; KIS ofwel Keep It Simple. Maar los daar van zit ik vaak genoeg met vraagstukken, dilemma`s en kwesties waarbij het denken zeker niet onderschat word. Het gaat om de kwaliteit en niet de kwantiteit van dat wat je doet.

En het boek der clichés ligt naast je?

Vertel eens wat over je vraagstukken en dilemma`s of gaan die niet veel verder dan "doe ik het met een gebonden vrouw teja of tenee"?
Het boek der clichés? Nou ik bemerk wel dat veel clichés treffend zijn.

Teja dus. Buiten; doe ik het met een getrouwde vrouw, zit er nog wel meer gelukkig.

In de momenten dat ik rust heb en neem denk ik best veel na. De vragen, kwesties, dilemma`s die mij bezig houden stel ik dan ook gerust. Bij deze dan dus.
Sense, ik had het over bedriegen. Over het hebben van een minnaar. Daar zit dat bedrog en achter houden dan toch bij? Daar heb je dan toch wel een schuldgevoel over, als je er een knoop in je maag van hebt?
Nou nee, zo voelde het niet Ien.. maar ik vermoed dat ik idd van Mars kom ;)

En op een of andere manier voelde het niet als bedrog.. blijkbaar best gevoelloos op dat vlak.. (duhhhh)
quote:Sensual_D schreef op 30 oktober 2012 @ 16:17:

Nou nee, zo voelde het niet Ien.. maar ik vermoed dat ik idd van Mars kom ;)

En op een of andere manier voelde het niet als bedrog.. blijkbaar best gevoelloos op dat vlak.. (duhhhh)hmm heel apart. Hoe kan het vraag ik me af je dat niet ziet, voelt o.i.d Heb je onbewust dan al afstand genomen?
vraagstukken, dilemma`s en kwesties kunnen ook KIS gesteld worden.. dat maakt het een stuk makkelijker discussiëren
Schuldgevoel steekt hier ook zo nu en dan op hoor en ook richting zijn vrouw..

Probeer er zo snel mogelijk overheen te stappen maar soms blijft de stemmetje achter in mijn hoofd vervelend zeuren ..
@ Silver; Is denk ik ook normaal toch?
quote:Sensual_D schreef op 30 oktober 2012 @ 16:30:

vraagstukken, dilemma`s en kwesties kunnen ook KIS gesteld worden.. dat maakt het een stuk makkelijker discussiëren

Ik herhaal;

Heb je onbewust afstand genomen? en als je het niet ziet als bedrog? hoe dan wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven