Rome in december

30-10-2012 16:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezocht op onderwerpen over Rome. Nu heb ik wel wat gevonden maar het gaat voornamelijk over dat het zo heet is in de zomer.

Ik ga samen met mijn vriend 4 nachten naar Rome (14-18 dec).

Is er wel eens vaker iemand rond deze periode geweest? Kan iemand mij iets vertellen over de kerst sfeer in Rome.

En hebben jullie tips hoe ik van het vliegveld het beste naar het centrum kan gaan.

Alvast bedankt voor de reacties!
Rome, super leuke stad! Ik heb geen ervaring in december.

Vanaf het vliegveld gaat er ongeveer iedere 30 minuten een directe trein naar het station (Termini). Dat is prima te doen!
Er zijn twee vliegvelden. Naar welke vlieg je?

Ik vond Rome in december koud. Niet dat het er nou zo echt koud was, maar de plek waar ik voor mijn werk moest zijn, was heel slecht verwarmd. Mijn herinneringen aan Rome in december zijn dus bibberig
Ligt een beetje eraan op welk vliegveld je aankomt. Er zijn vaak ook shuttlebussen van en naar het centrum.

Verder is Rome gewoon geweldig, zowel zomer als winter. Veel te zien, lekker shoppen en heerlijk eten.
Hoi, geen ervaring met Rome in kerst tijd, maar wel met Rome int algemeen. Ik zou met de trein reizen naar de stad vanaf vliegveld. Tis erg simpel en goedkoop.

(wij hadden taxi genomen, das al duur.. Maar ook nog even opgelicht door de taxichauffeur, dan wordt het helemaal een duur grapje)

Als je eenmaal in de stad bent is de metro ideaal!

Verder als tip, ga lekker dichtbij Barberini (wijk) zitten, daar is het echt te doen qua gezelligheid en fijne restaurantjes!

Have fun!
Zowel vanaf Ciampino als vanaf Fiumicino gaan bussen (onder andere van Terravision, fijne maatschappij) naar het centrum. Als je met Ryanair vliegt land je waarschijnlijk op Ciampino, met KLM of iets dergelijks op Fiumicino.

Vanaf Ciampino kost een retourtje met de bus naar het station in het centrum, Termini, 8 euro p.p.. Vanaf Fiumicino is het iets duurder, want dat ligt net wat verder van de stad af.

Qua temperatuur weet ik het niet in december, het zal echt niet zo koud zijn als hier, maar ook geen 30 graden, gewoon even googelen wat de gemiddelde temperaturen zijn, klopt vaak aardig.
Ik ben een paar jaar terug na kerst en met oud en nieuw in Rome geweest. Het weer was toen lekker, niet te koud, al kan je in die periode wel hebben met regen.

Bijzonder vond ik de vele uitgebreide kerststallen in die tijd. Elke kerk maakt daar een heel gebeuren van.

Verder zijn de winkelstraten verlicht, maar verwacht geen kerstmarkten zoals in Duitse steden.

Eigenlijk is Rome altijd leuk, vind ik dan... Ben je er vaker geweest?
Everytime you make a typo, the errorists win.
Het is er frisjes in december, dus wellicht anders dan je denkt...kan zelfs sneeuwen...
Ik was twee jaar geleden in Rome de week rond de Kerst. Eerste dag prachtig zonnig en warm weer, 2e dag hele dag regen en de rest van de week kouder (ca.7 graden), zonnig en prachtig blauwe lucht. Maar het is een prachtige tijd om daar te zijn, kerststallen, niet al te druk (al is Rome altijd wel druk natuurlijk) en ook een voordeel dat het niet zo warm is, lekker veel wandelen. Ook is het natuurlijk eerder donker, maar veel bezienswaardigheden zijn mooi verlicht en ook de rest is sfeervol verlicht. Zeker een aanrader om in December naar Rome te gaan!
Leuke reacties! Allemaal bedankt.

Ik vlieg trouwens op Fiumicino, ik denk dat ik maar met de trein ga naar de stad.

Ik wist wel dat het koud was hoor, maar ik was benieuwd naar de kerstsfeer. Vorig jaar zat ik met kerst in NY dus het zal altijd warmer zijn dan daar.

Ik ben benieuwd, ik heb er echt heel veel zin in. Lekker elke dag pasta eten hmm..
Wij zijn een keer het eerst weekend van december geweest. Dat was net te vroeg voor kerstsfeer. De grote kerststal was ook nog niet in het Vaticaan. Er was wel een kerstmarkt op piazza navona. Wij hadden heerlijk weer, zo rond de 19/20 graden. Grote voordeel was dat het niet zo druk was, de lange rijen voor de bezienswaardigeheden waar je iedereen altijd over hoort, hadden wij helemaal geen last van. Wij zijn met de taxi van fuimicino gegaan. Maar we hebben hem gedeeld met andere Nederlanders. De taxichauffeur bleek enkel Italiaans te kunnen, dus we hebben die andere Nederlanders eigenlijk moeten helpen, want die kwamen er totaal niet uit, dus toen hebben we de taxi maar gedeeld.
En is rome na de kerst (27-30dec) ook leuk?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven