Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mag ik hier een verzoek doen voor een extra functie?

Het zou fijn zijn als je onder je eigen loepje (en dan bij het overzicht van geplaatste berichten) de wijzingsknop krijgt.

Op die manier kun je heel snel je berichtengeschiedenis aanpassen, bijvoorbeeld in het kader van herkenbaarheid.
Bonsoir!

Een vraagje:

Het lukt mij niet om topics aan mijn favorieten toe te voegen.

Ik heb al gemaild naar forum@viva.nl maar daar zeiden ze dat deze functie het gewoon zou moeten doen, dat ik evt even uit moest loggen en weer opnieuw inloggen. Gedaan.

Ik ga dan naar een topic, klik linksbovenin op het hartje met plusje. Dan staat er nog een mogelijkheid om er een omschrijving aan toe te voegen. Of ik dat nu wel of niet doe, als ik op 'verstuur' klik en daarna naar mijn viva ga, staat het niet tussen mijn favorieten (daar staan nl 0 topics). En ik wil dit zo graag

Iemand een idee wat ik fout doe?

Merci d'avance!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Deedee, je moet onderaan de pagina op het hartje klikken, niet bovenaan.

Onder het berichtenveld zie je een oranje icoontje met RSS en een rood hartje met Mijn Viva. Dat hartje moet je hebben.
quote:susanna1980 schreef op 24 oktober 2012 @ 20:19:

Deedee, je moet onderaan de pagina op het hartje klikken, niet bovenaan.

Onder het berichtenveld zie je een oranje icoontje met RSS en een rood hartje met Mijn Viva. Dat hartje moet je hebben.Dat is m! Dankjewel susanna! Stom dat er dus ook een hartje bovenin staat waardoor het lijkt dat je daar favorieten kunt toevoegen. Maar het is nu gelukt!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
quote:susanna1980 schreef op 24 oktober 2012 @ 16:51:

Mag ik hier een verzoek doen voor een extra functie?

Het zou fijn zijn als je onder je eigen loepje (en dan bij het overzicht van geplaatste berichten) de wijzingsknop krijgt.

Op die manier kun je heel snel je berichtengeschiedenis aanpassen, bijvoorbeeld in het kader van herkenbaarheid.

Dank voor de suggestie. Ik vermoed echter dat dit voorstel niet heel veel steun zal krijgen, omdat het het wijzigen van eigen berichten enorm stimuleert. Omdat dat nu al vaak leidt tot topics die onoverzichtelijk worden omdat er achteraf van alles gewijzigd wordt, lijkt het me niet wenselijk dit te veranderen. Uitgangspunt blijft ook dat je altijd vantevoren goed moet nadenken over wat je op een forum wilt zetten.

Om blunders/foutjes te voorkomen zal het wel mogelijk blijven je eigen berichten te kunnen wijzigen, maar we willen dat om bovenstaande redenen dus niet extra stimuleren
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:DeeDee86 schreef op 24 oktober 2012 @ 22:38:

[...]

Dat is m! Dankjewel susanna! Stom dat er dus ook een hartje bovenin staat waardoor het lijkt dat je daar favorieten kunt toevoegen. Maar het is nu gelukt! Ik zag inderdaad ook het antwoord dat je per mail ontvang en ik zal direct laten noteren dat dit dus het probleem was. Lijkt me ook goed dat de bovenste knop dan verdwijnt, dat ga ik ook doorgeven. Bedankt deedee voor het meedenken!

Ik word de laatste dagen - eigenlijk sinds ik een hoofdletter H heb gekregen - elke keer automatisch uitgelogd als ik het forum afsluit. Ik moet dus elke keer opnieuw inloggen. Valt daar wat aan te doen?
Waar zit de any-key?
quote:Houston77007 schreef op 29 oktober 2012 @ 18:13:

Ik word de laatste dagen - eigenlijk sinds ik een hoofdletter H heb gekregen - elke keer automatisch uitgelogd als ik het forum afsluit. Ik moet dus elke keer opnieuw inloggen. Valt daar wat aan te doen?

Het zou gek zijn als dit door de wijziging van de hoofdletter komt, al lijkt er dus wel een verband te zijn.

Mocht het probleem aanhouden kunnen we wel testen of het terugzetten van de kleine letter het probleem weer oplost. Mocht dat inderdaad het verschil maken dan moet ik dit door de technische dienst verder laten onderzoeken.

Ik wil ook een hoofdletter, maar ik forum mobiel en ik zie alleen de laatste actuele topics, het hoofdlettertopic staat daar niet bij. Kan iemand dat uppen of kan ik hier mijn hoofdletterverzoekje doen?
quote:Houston77007 schreef op maandag 29 oktober 2012 18:13 Ik word de laatste dagen - eigenlijk sinds ik een hoofdletter H heb gekregen - elke keer automatisch uitgelogd als ik het forum afsluit. Ik moet dus elke keer opnieuw inloggen. Valt daar wat aan te doen?Ik heb geen hoofdletter en word ook (nog steeds...) totaal willekeurig uitgelogd van het forum.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op vrijdag 19 oktober 2012 09:31 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Frizzy in "Centraal Bug topic"" class="messagelink">frizzy schreef op 19 oktober 2012 @ 09:04</a>:</b>

Het kan toeval zijn, maar ik heb nu een paar keer gemerkt dat Wolkentoetje er om 9 uur in de ochtend is.</div></blockquote>Een soort 4-uur-cup-a-soup dus Er is een update gekomen van de app, deze geïnstalleerd en het vorrect quoten van smileys zou nu moeten werken. Ik ben benieuwd, want in het originele bericht van Frizzy staat een smiley. Die ik overigens in mijn schermpje nu niet zie.
Alles achter het 'en' teken zou ook moeten werken, dus even een testje.

Bed
Conclusie na de allerlaatste update van vannacht:

- alles achter het 'en' teken verdwijnt nog steeds.

- het correct quoten van smileys lukt nog steeds niet.

- het correct quoten van een bericht waar al een quote in staat werkt nog steeds niet, zie hierboven: hij quote én het originele bericht én de quote er op (met allerlei rare tekens en lastig te lezen).

Ik hoop dat jullie garantie hebben op deze *kuch* update?
quote:himalaya schreef op woensdag 31 oktober 2012 06:46 Alles achter het 'en' teken zou ook moeten werken, dus even een testje.

Bed "Alles achter het 'en' teken zou ook moeten werken.

Bed"

Nu even kijken of een stuk tekst wat je verwijderd in een quote ook weer vrolijk terug komt na het plaatsen.

Ik haal hierboven 'dus even een testje' weg uit de eerste zin en zie na plaatsen wel wat er staat.
Mods, er zit ook een knopje 'meld' op de app (als je op het pijltje drukt, bij oa de quote functie) Ik heb dus mijn eigen bericht van 6.53 gemeld.

Er gebeurde verder niks, kon geen reden oid aangeven en het icoontje verdween weer.

Willen jullie even kijken of er een melding is binnen gekomen?

Zo niet: alweer iets van de app wat niet werkt.

Ik hoop toch echt dat jullie een all-in prijs hebben afgesproken voor een goed werkende app, en geen uurtje-factuurtje, want dan komt Sanoma nog eens in de rode cijfers !
Ik klik nu op het knopje 'reageer' dmv het knopje met de 4 functies. Ik zie dan het bericht waar ik op reageert, maar wie weet verschijnt dat wel opeens als ik het bericht plaats.

Edit, vanaf vaste PC want op de app kun je niet je bericht aanpassen he... het werkt dus niet.
En naast wat Hima zegt is de app nog steeds langzaam en mis ik de helft van de berichten. Ik heb ff niet uitgetest of ie wel of niet goed ververst, ben em alweer zat.
Bij het testen van de app werkten alle genoemde punten wel goed, gek dat het geen effect lijkt te hebben. Ik ga dit laten navragen, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat er geen verbeteringen zichtbaar zijn.

Over de snelheid van de app: er zijn inmiddels enkele technische voorstellen gedaan die de app sneller zouden moeten maken. Deze worden bij de volgende update doorgevoerd.

Het melden van berichten van de app was al mogelijk en is bij deze update niet veranderd. Dat betekent dat het staffen van berichten wel mogelijk is (wij zien die stafjes ook), enkel kun je geen tekst toevoegen aan je melding.

Test voor het gebruik van een

Edit: argh, hier gaat het inderdaad ook meteen al mis als ik een & wil gebruiken via de app. Ik kan jullie garanderen dat bij het testen alles wel werkt, dus hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen weet ik niet haha. Ga er meteen achteraan!

We vermoeden dat inderdaad de verkeerde versie richting Apple is gestuurd en gaan dit zsm laten corrigeren ;)

Dat zou mooi zijn, dat we dus gewoon per ongeluk de oude versie hebben 'geupdate'.

Briljant.
Inderdaad is er blijkbaar per ongeluk een oude versie doorgestuurd, niet zo handig haha.

De versie met updates is nu alsnog onderweg naar Apple! Ik hoop dat straks de beloofde verbeteringen wel echt werken

Ik ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven