Ldvd, maar hoelang?

18-04-2008 22:41 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, wie heeft er liefdesverdriet gehad en hoe lang duurde het voordat je weer echt ging leven?

Deze vraag is voor iedereen, slachtoffer zowel dader ( om het zo even oneerbiedig te zeggen )
Ik ben ook benieuwd, ik merk dat ik snel over het liefdes gedeelte heen stap omdat het financiele gebeuren op de voorgrond staat....

Ik lees mee!
"Ze" zeggen altijd dat je een maand verdriet voor ieder jaar dat je samen bent geweest, moet nemen. Dus 2 jaar samen --> liefdesverdriet duurt een maand of 2.

Het lijkt mij nogal onzin eigenlijk, maar ik weet er weinig van - heb (gelukkig) nog nooit écht liefdesverdriet gehad.
.
Ik zit er nu zelf midden in, het financiele gedeelte was juist snel geregeld, dit omdat alles op mijn naam staat, maar het gevoel wil niet slijten....
ik was maar 5 maanden samen, zijn nu 4 maanden uit, en ik heb nog steeds pijn aan m'n hart..... :(
mijn langste ldvd heeft 4 maanden geduurd, het gaat eerder over als je geen contact meer met elkaar hebt, vroeger had je geen mobieltjes, messenger, hyves enz, dus was het makkelijker.............
Het ligt niet aan hoe lang je hebt gehad, het ligt meer aan hoe diep het gevoel zit/zat.

En inderdaad, met geen contact met je ex gaat het allemaal veel sneller! Maar das in sommige gevallen wel moeilijk, geen contact...
Ik ben het met Female eens. Hoe diep je gevoel voor iemand is als het uitgaat bepaalt hoe lang je verdriet hebt.

Mijn langste luddevedu heeft 5 jaar geduurd, afgrijselijk was het.
Ik heb nu last van echte liefdesverdriet.. had 6 jaar een relatie en t is heel onverwachts uitgegaan. Hij heeft het uitgemaakt. Het is nu 2 maanden uit en ik voel me nog niet veel beter dan in het begin, maar merk ook dat geen contact het beste is. Als ik m heb gesproken voel ik me namelijk niet blijer..
Ik denk dat het eraan ligt hoe diep het zat, hoe het uit is gegaan en daarna ook hoe je er zelf mee om (kán) gaan en of er nog wel of geen contact met ex is.

Mijn laatste liefdesverdriet duurde een maand of drie. Heel onverwachts uitgegaan, al heel snel geen contact meer en heb heel hard mijn best gegaan om er iets positiefs uit te halen en om mijn leven weer op te pakken.

Mijn liefdesverdriet daarvoor duurde zeker wel anderhalf jaar, terwijl ik degene was die het had uitgemaakt. Maar er waren nog veel vragen onbeantwoord van tijdens de relatie, ik hield nog echt van hem én we hadden veel contact en steeds twijfels om weer naar elkaar terug te gaan.
Oow, die regel van zoveel jaar = zoveel maanden gaat echt niet op hoor! Ik heb ooit maaaanden elke avond gehuild om iem die ik een paar weken kende.

Hmm dobber, weet niet of ik je hiermee opbeur :-S. Maar heb ook wel al eens een relatie beeindigd zonder er verder ooit nog met pijn aan terug te denken, ook al hadden we het heel leuk en vond ik hem echt leuk en hadden we geen problemen.
Met geen contact hebben, gaat het echt zoveel sneller... Dat is wat ik heb gemerkt na mijn vorige 2 relaties.

Als je contact houdt, hoor je alleen maar dingen waar je weer uren over na kan gaan denken en piekeren!

Dus geen contact en volop leuke dingen doen is het beste om er zo snel mogelijk overheen te komen!
Hm het is per persoon zeker verschillend. Het hangt er vanaf van hoeveel je om de dader gaf/geeft en aan hoe de relatie samen verliep. De manier van hoe het uit is gegaan en toch ook hoe je zelf in elkaar steek.

Elk mens is anders en gaat anders met gevoelens om.

Bij mij is het dus ook zon 8 maanden uit maar ik besef zelf dat ik het zo moeilijk kan accepteren en het niet kan realiseren.

Ik geef nog zielsveel om die meid doordat wij samen zoveel plezier hebben gehad. Het onbegrip.

Door geen contact wordt ik wel gedwongen om los te laten en voel ik mij toch steeds een stukje rustiger.

Je krijgt nieuwe herinneringen en alles is niet meer verbonden aan je ex.
Het duurt in elk geval vééééél te lang :(
Ik denk dat het er ook aan ligt in hoeverre je achter het besluit staat. Vaak als je aan de kant wordt gezet komt het harder/onverwachtser aan dan wanneer je het zelf uitmaakt. Je hebt er dan waarschijnlijk al een tijdje over nagedacht en bent tevreden met je keuze.
maddyalbright wijzigde dit bericht op 23-04-2008 15:32
Reden: bij nader inzien
% gewijzigd
Had 2 jaar een relatie, wat ook 2!! jaar ellende erna heeft opgeleverd, maar dat was wel mijn eerste liefde. Misschien lag het daaraan. Relatie van 3 jaar is nu een jaar uit, en die pijn was 'weg' na een maand of 9. Relatie van 6 maanden... tsja dat is nu 3 maanden uit. Soms voelt het alsof ik er overheen ben, soms niet.

Dus varieert nogal...

Succes
Ik heb ook ldvd momenteel. Mijn man wil na 10 jaar uit elkaar, vreselijk. Soms voel ik me sterk, soms niet en dan denk ik dat dit gevoel voor altijd is. Ik merk wel dat ik me het meest klote voel als ik 's morgens wakker word. Misschien omdat ik dan opnieuw besef ik welke situatie ik zit. In de loop van de dag gaat het meestal wel beter. Maar goed, ik moet ook wel voor mijn kindje.

Sterkte allemaal...!
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get....
Jeetje knuffeltjezacht, dat is niet niks.. hoop dat je je kracht toch ergens uit kann halen!

Sterkte!

Knuf
Keb wel verdriet gehad van een obeantwoorde liefde. Is dat ook een soort van liefdesverdriet? Eerst was ik veel verdrietiger en tis meer heimwee naar t gevoel dat ik had, dat voelde zo goed. Maar dat heeft precies een maand geduurd. Daarna was t over met de pret toen ik 'wakker' werd geschud dat hij al voorzien is. Ben nog nooit verliefd geweest hiervoor en weet niet of t daardoor heftiger over komt! Het waren meer hoop en dromen die ik koesterde en in één klap moest ik die opzij zetten. Misschien is dat t wel.
Liefdesverdriet is bijna het ergste verdriet wat er is, op rouwen na dan...

Alles lijkt je aan hem te herinneren en alles wat je doet, deed je eerst samen. Verschrikkelijk. Zit er nu middenin, en ow wat heb ik me toch verdrietig een aanhankelijk opgesteld net. Heb besloten mezelf wat harder op te gaan stellen, want anders neemt liefdesverdriet een loopje met je en sloopt het je.

Het ergste is dat je jezelf ook zo lekker kan pijnigen met allerlei muziek of andere dingen die je aan hem herinneren, accepteer dat je verdriet hebt, maar probeer jezelf niet te pijnigen!

Zeg dit nu wel, maar voel me net zo verdrietig als jou Dobber. Het is gewoon iets waar je doorheen moet. Hopelijk kom je er sterker uit, meestal voel je dat ook na een tijdje aan, dan denk je; Hee! Ik heb niet meer gehuild of niet meer zoveel gedacht aan hem vandaag! Dat geeft je een goed gevoel..

Contact houden lijkt fijn, maar je kwelt alleen maar jezelf ermee. Laat hem maar weten wat hij kwijt is. Zoek zelf geen contact...Contact houden breekt je en maakt je tot piekeren. Hem benaderen als je liefdesverdriet over is, is zoveel fijner, je voelt je dan zoveel sterker! (alleen wat schiet je ermee op om hem dan nog te benaderen?) Als je kinderen samen hebt, zou dat wel fijn zijn.

Heel veel sterkte, als er een pilletje tegen liefdesverdriet stond zou ik je die geven, maar helaas moet je er door heen...

Groetjes Femme
@femme

Alles gaat nu met ups en downs, plaatsen, dingen, muziek en van alles nog meer die emoties oproepen.

Ik merk ook dat ik minder huil en als ik leuke dingen doe met vrienden dat mijn gedachten minder vaak naar haar toe gaan.

Wil alleen zo graag weten hoe het met haar gaat en hoe ze zich voelt, maar ik denk als ik het weet dat ik me dan weer minder voel, raar die tegenstrijdigheden :s

Voel ook met jou mee, een rot tijd waar je idd doorheen moet! alleen als je er middenin zit dan zie je het licht aan het eind van de tunnel niet :(

Iedereen sterkte die er middenin zit!
En jullie zijn een van de vele die zich aardig ZWAAR klote voelen.

We komen er wel uit, het zal met de tijd wel slijten :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven