douche putje ontstoppen
dinsdag 30 oktober 2012 om 23:08
Net twee weken voor wij verhuizen lijkt het wel alsof alles het begeeft in ons huurhuis !! Zo ook het douche putje stroomt steeds slechter door en inmiddels kan ik alleen nog douchen met heeel zachte straal anders stroomt alles over. Ik heb al geprobeerd : zo n rubberen ontstopper , maakt het alleen maar erger, van dat super agressieve spul wat je hele leiding systeem naar de knoppen kan helpen en ook soda met heet water... Nog iemand andere tips ?
dinsdag 30 oktober 2012 om 23:11
heb je al eens geprobeerd met een haakje, haaknaald oid er in te peuren om te kijken of je een prop haren eruit kan krijgen? (sorry, beetje onsmakelijk misschien). Je hebt er bij de bouwmarkt ook een speciaal ding voor, weet niet hoe het heet, maar je kan het ook met een haaknaald proberen.
Ik zou het verder niet weten want bij ons hielp het agressieve spul voldoende.
Ik zou het verder niet weten want bij ons hielp het agressieve spul voldoende.
dinsdag 30 oktober 2012 om 23:14
Koop een fles of 2 azijn en baking soda (das wat anders dan gewone schoonmaaksoda in zakken, vraag ernaar bij de drogist of Google het even. Google dan drain vulcano en pas dit een aantal keer achter elkaar uit. Die twee dingen bij elkaar gaan erg bruisen en lossen vuil op. Het zijn beiden natuurvriendelijke producten en beschadigen je drains ook niet.
Helpt dit niet, kun je een hogedrukspuit met ontstophulpstuk if een ontstopveer gebruiken. Of even je verhuurder dit op laten lossen uiteraard.
Helpt dit niet, kun je een hogedrukspuit met ontstophulpstuk if een ontstopveer gebruiken. Of even je verhuurder dit op laten lossen uiteraard.
dinsdag 30 oktober 2012 om 23:23
quote:dubbelma schreef op 30 oktober 2012 @ 23:14:
Koop een fles of 2 azijn en baking soda (das wat anders dan gewone schoonmaaksoda in zakken, vraag ernaar bij de drogist of Google het even. Google dan drain vulcano en pas dit een aantal keer achter elkaar uit. Die twee dingen bij elkaar gaan erg bruisen en lossen vuil op. Het zijn beiden natuurvriendelijke producten en beschadigen je drains ook niet.
Helpt dit niet, kun je een hogedrukspuit met ontstophulpstuk if een ontstopveer gebruiken. Of even je verhuurder dit op laten lossen uiteraard.Klinkt cool
Helpt dit niet, kun je een hogedrukspuit met ontstophulpstuk if een ontstopveer gebruiken. Of even je verhuurder dit op laten lossen uiteraard.Klinkt cool
dinsdag 30 oktober 2012 om 23:29
quote:liesse schreef op 30 oktober 2012 @ 23:16:
Wat bedoelen jullie met die agressieve producten? Want daar heb ik wel oren naar namelijk! Gootsteenontstopper heb je van verschillende merken. En het spul is over het algemeen ontzettend agressief. Ik gebruik die van Fifax, rood voor in de keuken en blauw voor in de badkamer. Maar alleen als ik alle troep al uit het putje en de afvoer al heb leeg gepeuterd.
Wat bedoelen jullie met die agressieve producten? Want daar heb ik wel oren naar namelijk! Gootsteenontstopper heb je van verschillende merken. En het spul is over het algemeen ontzettend agressief. Ik gebruik die van Fifax, rood voor in de keuken en blauw voor in de badkamer. Maar alleen als ik alle troep al uit het putje en de afvoer al heb leeg gepeuterd.
woensdag 31 oktober 2012 om 07:12
Tip ter preventie van verstopte putjes, wasbakken etc.
Soda kopen en 1x per maand een flinke kwak soda in de wasbak / het putje gooien en dan kokend water eroverheen gieten. Hierdoor lossen zeepresten die ook de leidingen verstoppen op en heb je nooit meer last van verstoppingen en hoef je nooit van dat agressieve, zeer milieuonvriendelijke spul te gebruiken.
(bij doucheputje ook even 1x per maand dekseltje eraf halen en haren verwijderen)
Soda kopen en 1x per maand een flinke kwak soda in de wasbak / het putje gooien en dan kokend water eroverheen gieten. Hierdoor lossen zeepresten die ook de leidingen verstoppen op en heb je nooit meer last van verstoppingen en hoef je nooit van dat agressieve, zeer milieuonvriendelijke spul te gebruiken.
(bij doucheputje ook even 1x per maand dekseltje eraf halen en haren verwijderen)
woensdag 31 oktober 2012 om 08:22
Ik heb uit voorzorg een extra flexibel zeefje bovenop mijn afvoerputje liggen. Met 3 personen met lang haar in huis wil je niet weten hoeveel haren er per dag bovenop dit zeefje blijven liggen. Scheelt echt met verstoppingen. Ik hoef slechts heel af en toe de leiding schoon te spoelen.
Horen, zien en .... reageren
woensdag 31 oktober 2012 om 18:54
Ik moet dit ook elke 3 maanden doen daar ga ik niet de woningbouw voor bellen ,kan het zelf maar wat een goor klusje
Dekseltje erafschroeven en dan met mn handen in de glibberige zeep,, haar weet ik veel wat nog meer resten eruit halen
tis mij een raadsel waarom ik het steeds moet herhalen in mijn oude huis hadik dit nooit
Ik woon wel nu in een jaren 50 huis misschien daarom
Dekseltje erafschroeven en dan met mn handen in de glibberige zeep,, haar weet ik veel wat nog meer resten eruit halen
tis mij een raadsel waarom ik het steeds moet herhalen in mijn oude huis hadik dit nooit
Ik woon wel nu in een jaren 50 huis misschien daarom