wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
zondag 28 oktober 2012 om 19:30
Lasagne van plakken voorgekookte koolraap, daarop een mengsel van rul gebakken rundergehakt, knoflook, prei, peper, chilipoeder en blikje tomatenpuree, daarover zelfgemaakte bechamelsaus met verse nootmuskaat, daarover weer plakken koolraap, gehaktmengsel, bechamelsaus en bovenop geraspte oude kaas.
zondag 28 oktober 2012 om 19:53
Ovenschotel met pangasiusfilet gemarineerd in kerriekruiden, bloemkool en aardappelschijfjes met een laagje van creme fraiche en geraspte kaas. Was lekker.
Morgen waarschijnlijk spinaziestampot met zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en een geitenkaasje. Beetje experiment van een bestaand recept en eigen improvisatie. Ben benieuwd.
Morgen waarschijnlijk spinaziestampot met zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes en een geitenkaasje. Beetje experiment van een bestaand recept en eigen improvisatie. Ben benieuwd.
maandag 29 oktober 2012 om 17:50
Paella met o.a. uien, knoflook, paprika's, tomaten,chorizo, kipfilet, saffraan, paprikapoeder, peterselie en partjes citroen. Grote garnalen en mosselen apart. Met stokbrood, zelfgemaakte kruidenboter en salade van ijsbergsla, komkommer, cherrytomaten, bosuitjes en als dressing fles olijfolie, citroenen, zout en pepermolen op tafel. Toetje: mini magnums.
dinsdag 30 oktober 2012 om 17:42
quote:char_lotte schreef op 24 oktober 2012 @ 20:14:
Mosselen op de traditionele manier bereid met frietjes, mayo, salade en stokbrood met kruidenboter.
Heb ik het enige kind (zoon, 8 jaar) in Nederland dat zo gek is op mosselen? Of zijn er meer?
Echt gek zijn ze er hier niet op. Een paar van mijn kinderen lusten ze wel als ze ergens al in zitten. Maar bij paella zoals gisteravond houd ik ze apart.
Krijg ook trek in mosselen nu.
Mosselen op de traditionele manier bereid met frietjes, mayo, salade en stokbrood met kruidenboter.
Heb ik het enige kind (zoon, 8 jaar) in Nederland dat zo gek is op mosselen? Of zijn er meer?
Echt gek zijn ze er hier niet op. Een paar van mijn kinderen lusten ze wel als ze ergens al in zitten. Maar bij paella zoals gisteravond houd ik ze apart.
Krijg ook trek in mosselen nu.