Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@ twinklin. Ja het gaat hier echt heel anders dan in nl. Vind dat soms best lastig, want ik heb continu het gevoel dat ik mij moet verdedigen. Zo leggen ze hier ook alle kinderen direct na de geboorte een paar uur in de couveuse om op temperatuur te komen. Terwijl zeker bij een natuurlijke bevallig het veel beter is om huid op huid contact te creeeren met de moeder. Verder leggen ze hier de kindjes op hun zij, ipv op de rug met hoofdje opzij en zeggen ze dat je bij jongentjes tijdens ieder badje de voorhuid zachtjes naar achteren moet trekken zodat dat soepel wordt. In nl geven ze juist aan van niet, omdat je dan verwondingen kan creëeren. Ik wil daarin de nl'se richtlijnen volgen. Heb ik toch meer vertrouwen in. Maar dat stuit wel op vreemde blikken soms.

@ krijgsman. Oh dat is kut van je bloedsuiker spiegel. Komende week inderdaad maar met de vk overleggen. Waarschijnlijk laat ze je eerst zo'n suikercurve in het ziekenhuis doen.

@ boekenlegger. Tja wat kost een baby/kind. Dat is inderdaad van veel factoren afhankelijk. Voor kinderopvang kan je vrij makkelijk een berekening maken inclusief toeslagen die je terug krijgt (daar willen ze in nl wel in gaan snijden dacht ik) Verder kan je globaal berekenen wat jullie er in inkomen op achteruit gaan bij pt werk. En qua extra kosten voor luiers ed rekenen wij hier 150 euro per maand. Pampers, doekjes van een goedkoper merk, af en toe wat kleding. En dan hoop ik borstvoeding te kunnen geven. Anders wordt dat denk ik 200 euro per maand. Maar aan de andere kant hebben wij ook minder tijd om uit te gaan, etentjes, terrasje en daar besparen wij weer op. Daarnaast krijg je ook nog wat kinderbijslag.

Ik kan trouwens niet eerder pijnstilling krijgen, omdat de anesthesist mij eerst wil hebben gezien en al mijn onderzoeken. O.a. Verschillende bloedtesten en een electrocardiogram. Ik vraag mij dan wel af wat ze zouden doen in het geval van een spoedkeizersnee? Want die afspraak met de anesthesist is niet verplicht.

@ mommy. Geeft niets hoor. Je hebt even belangrijker dingen om je op te richten. Ik las je berichtje laatst ook al in het andere topic. Wanneer ga je eigenlijk met verlof. Met 34 of 36 weken?

@ hier. Vandaag weer wat opgeruimd in huis. En een begin gemaakt met de ziekenhuistas. Lijstje erin gelegd met wat er nog in moet, zodat in geval van nood italiaman het ook aan kan vullen. Eigenlijk missen nog maar weinig dingen, pantoffels, ziekenfondspas etc. Maar die dingen gebruik ik thuis natuurlijk ook gewoon.

Pffff zit ik dus net even te relaxen en te typen, springt onze kat over mijn benen heen. Volgens mij liet hij net op dat moment een scheet. Stinken joh! Bah!!!!
@italia: wat fijn dat je een begin hebt gemaakt met je ziekenhuistas. Ze gaven me hier als tip om ook te zorgen voor kleingeld voor de parkeermeter bij het ziekenhuis, maar ik weet niet of je in Italie moet betalen voor parkeren bij ziekenhuizen?

Ik ga met 36 weken met verlof. Nu nog 4 weken van 4 dagen werken, dus dat komt goed. Merk wel echt dat ik aan het aftellen ben. Vind werk niet meer altijd zo leuk/belangrijk, wil liever met babydingen en de voorbereidingen voor de baby bezig zijn!
@italia: dat huid op huid-contact is bewezen beter voor moeder en kind. Het is belangrijk voor het hechtingsproces en voor het op gang komen van de borstvoeding. En het in de couveuse leggen is onzin, want jouw lichaamswarmte houdt de baby warm. Huid-op-huidcontact doen ze juist bij prematuren vanwege alle voordelen (dan heet het buidelen of kangoeroen): baby's ademen beter door, houden hun glucose beter op peil en het is dus goed voor de hechting.

Over het op de zij liggen: dat verschilt in nederland ook nog per instelling. Ik ben wel gewend de baby's de eerste dagen op de zij te liggen, met een kruik in hun rug. Na de eerste week leg je ze op hun rug.

Maar volg in de zorg voor jullie zoon je eigen gevoel, elk land heeft zo zijn eigen gewoonten en gebruiken, neem eruit wat bij jou/jullie past.

En wat goed dat je al bezig bent met je tas! vergeet ook niet iets mee te nemen om te lezen voor jezelf en italiaman, en iets te eten en drinken voor italiaman. Voor jezelf kun je dextro en sportdrink meenemen voor de energie. En een goede bh zonder beugels.
@Zeelinde, ja ik hou er ook rekening mee dat ik een lange cyclus heb deze keer. Maar leuk vind ik het zeker niet. Wil ook gewoon ongesteld worden nu, want vind het echt klote dit

@Jomi, ja dat zou inderdaad ook kunnen. Dat mijn hormonen gewoon even van slag zijn door die omstandigheden. Maar pfff laat me please ongesteld worden... Echt dit is echt killing gewoon. Hihi ja dat zou een leuk cadeautje zijn

Ik zou de opvoeding als mijn kinderen ook hetzelfde doen als mijn ouders. Wij hebben daardoor zo'n goede en sterke band met elkaar. Natuurlijk zijn er dingen die je misschien anders zou doen, maar de tijd veranderd natuurlijk ook. Maar ik zie mijn moeder zeker als een goed voorbeeld.

@Muisje, dank je! Natuurlijk hoop ik het ook nog steeds, maar ik ga er toch vanuit dat ik nog ongesteld ga worden...alle testen bijven negatief dus ja.. Wat klink het geweldig zeg, zoals jij het omschrijft! Wat fijn zeg, nu inderdaad lekker genieten met jullie driejes. Al veel kraamvisite ghad?? Fijn ook om te horen dat het goed gaat met je herstel van je keizersnede.

@Italia, ja zou best kunnen dat mn cyclus daardoor een beetje van slag is. Ik had met de assistente afgesproken dat ik het dit weekend zou aankijken en nog een keer zou testen. Als die negatief is en ik ben nog niet ongesteld, moet ik maandag even terug bellen dan hebben ze even overleg wat ze gaan doen. Ik wil dan voorstellen om een bloedonderzoek. Hahaha moest wel lachen om jou kat die op jou sprong haha

Jeetje, wat een verschil met nederland. Wel lastig allemaal zeg. Hoop dat ze de kleine straks dan toch meteen bij jou leggen. Kun je dat alvast aangeven misschien?

@Mommy, geeft niet, tot snel!!

@Mrskrijgsman, Dat is minder zeg!

@Hier. Nog steeds niet ongesteld. Vanochtend weer maar eens getest met de kruidvattesten, en wéér negatief! Pfff wordt er echt moedeloos van! Maar ik heb vanmiddag in de stad de teste van Predictor gekocht. Even om te kijken wat een ander merk test aan geeft (al zal dat ook wel negatief zijn, maar dan heb ik toch me best gedaan). En anders dus maandag even terug bellen naar de huisarts. Dan ga ik vragen om een bloedtest. Vandaag in de stad toch wel stiekem gekeken bij de babykleertjes toen ik er voorbij kwam. Dan hoop ik zoooo dat ik over niet al te lange tijd ook van dat mooi klein spul kan kopen, geweldig!!
He lieve dames!

Voor het eerst sinds een week of 5 weer eens bij de rammelaars gelezen. Fijn te lezen dat het allemaal goed met jullie gaat. Ik vind het zo'n leuk groepje dames hier dat ik de verleiding niet kon weerstaan om even te spieken hoe het hier is. En om even te reageren

Fijn dat de zwangeren het goed doen, wat gaat het belachelijk hard allemaal. Leuk om te lezen dat jullie zo aan het toeleven zijn naar de ontmoeting met het kindje en bezig zijn met de kamertjes.

De bevallen moeders: van harte met jullie kindjes! Jullie klinken helemaal verliefd Geweldig! Geniet van deze bijzondere eerste tijd.

De wachters: voor je het weet is het zo ver! Al lijkt het nu nog ver in de toekomst, het gaat sneller dan je denkt. Hou vol! ;)e

De wachtbankjes-wachters ;): ik hoop dat er snel een positieve test is of snel een menstruatie. Dat onzekere is ruk.

Ik zag dat iemand benieuwd was naar hoe het hier ging:

Hier gaat het eigenlijk best goed. Het was een goede wake-up call voor ons beiden.

We zijn inmiddels een aantal keren bij de therapeut geweest en dat doet ons goed. Het gaat nu al een stuk leuker dan de afgelopen maanden. Zo ontzettend stom om nu in te zien dat we op de automatische piloot leefden en nog stommer dat ik het niet zag. En uiteraard stom van mijn vriend dat hij niks gezegd heeft. We hebben allebei fouten gemaakt. Onder al die stomme dingen/fouten hebben we een streep gezet. Het is gebeurd, niet slim, maar we laten het achter ons. Bij de therapeut leren we om echt met elkaar te communiceren, erg goed voor mijn vriend maar ook zeker voor mij. De sessies zijn soms zwaar, soms regelrecht kut, maar dat hoort erbij. Het vreet ook enorm veel energie, deze situatie. Maar het is niet alleen maar zwaar en kut, we zien ook weer de dingen van de ander die we juist zo waarderen en leuk vinden. Kortom: het is alleen maar goed voor ons en als we zien hoeveel goeds het ons nu al gebracht heeft zijn we er van overtuigd dat we hier uit gaan komen.

Fijne zondag allemaal met het uurtje extra! (Is dat in Italie ook? Ja toch?) xxx
Veliene: leuk om van je te horen. Fijn om te lezen dat jullie zo goed bezig zijn! Kan me voorstellen dat het heftig is, maar hoop echt dat jullie er goed uitkomen!

Lovely: nog steeds niks? Hoelang is je cyclus inmiddels al deze keer? Wst kan je lichaam toch vreemd doen he?!

Hier ook even wat geks gehad: vrijdag ineens wat bloedverlies nadat ik donderdag laatste pil had geslikt en ook veel moe en veel plassen.. Had mijn man gezegd dat hij dacht dat ik weleens zwanger kon zijn. Toen hoorde ik van mijn moeder dat haar zwangerschsps symptomen ook alleen maar moeheid en veel plassen waren... Vanmorgen toch maar een testje gedaan, want ik ging er ook van dromen enzo.. Test negatief... Of te vroeg getest of je lichaam en geest doen rare dingen met je

Morgen ip onttrekkings ongesteldheid van de pil.. Dan nog 2 strips te gaan tot we gaan beginnen. Kan me nu wel voorstellen hoe spannend het gaat worden haha
@ veliene. Leuk om van je te horen. En nog beter erg fijn om te horen dat het de goede kant opgaat met jullie. Zo te lezen is het voor beiden een goede wake up call geweest. Ik hoop voor jullie dat deze positieve trend doorzet! (hier ook een uurtje terug gegaan in de tijd afgelopen weekend)

@ twinklin. Oh dat was even spannend zeg! Nog maar 2 strips. Tegen de tijd dat mommy en ik gaan bevallen, ga jij ook beginnen. Dat is zo dichtbij al.

@zeelinde. Je hebt meldplicht!!!!! Ik ga zo ook maar even in het november topic kijken of daar nieuws is van je. Vind het trouwens zo'n gek idee. Het november topic is bezig met de eerste bevallingen en daarna komt december al

@ lovely. Heb je nog getest van het weekend? En? Hopelijk heb je snel duidelijkheid! Komende afspraak met de gyn (21 november) ga ik wel aangeven wat ik graag zou willen qua bevalling. Kijken wat er mogelijk is.

@ hier. Gisteren de groeiecho gehad. Ons zoontje ligt nog steeds goed in positie, hopelijk blijft dat zo. Hij ligt nog niet vast in het bekken, dus kan in principe nog draaien, alhoewel ze dat niet verwachten. Wel is hij aan de grote kant. Zijn gewicht wordt nu geschat op 2290 gram (loopt ongeveer 2 weken voor) en hij heeft enorm lange benen. Als je de lengte van zijn dijbeen invult in zo'n calculator voor de totale lengte, kom je op 45 cm uit. Dat is 4 weken verder dan wat hij zou moeten zijn. Nou ben ik ook vrij lang en is italiaman voor een zuid Italiaan ook niet echt klein. (zijn allebei 1.80) Maar ik hoop wel dat de groei iets afneemt, of dat hij met 37 a 38 weken komt eigenlijk. Slik.... Hij moet er ook nog uit namelijk!
@zeelinde. Ik lees je net in het november topic. Je bent nog niet bevallen. Zeker spannend voor je! Bekijkt de vk ook of je al ontsluiting hebt?
Italia: Alles nog rustig hier! Alhoewel ik vandaag wel meer harde buiken heb als anders... Dit kon gewoon voorbereiding zijn (dat dacht de VK eerder), maar ook het allereerste begin van de bevalling. Net bij de VK geweest en alles was weer goed; baby lag goed ingedaald, hartslagje klonk goed, mijn bloeddruk was goed. Nu is het wachten tot de kleine zich aandient.

Bij onze VK kijken ze niet standaard of je verweking/ontsluiting hebt. Hoe gaat dat in Italie?

Jaaa, voor jou word het nu ook spannend allemaal zeg! Al duurt het nog wel een aantal weken, het is zo december! Voel je je verder nog goed?

Lovely: Hoe is het nu met jou? Al enige duidelijkheid? Ik hoop het voor je meid!

Veliene: Poeh, een heftige tijd dus, maar zo te lezen zijn jullie er heel goed mee bezig! Jullie komen hier vast sterker dan ooit uit! Succes en sterkte!!

Twinklin: Jeetje, nog maar 2 maanden en dan gaan jullie beginnen! Wat super!! Echt aftellen geblazen nu!
@zeelinde: Spannend...!!!!

@lovely: Hoe is het nu..???

@hier: Ja hoor, heb zwangerschapssuiker. Gelukkig zijn mijn waarden niet al te hoog dus kan ik het onder controle houden met een dieet. Moet 14 nov. naar de dietiste. Loop alleen voorlopig wel onder controle bij de gyn. ipv de verloskundige.

Als de kleine te groot gaat worden wordt hij alleen al bij 38 weken gehaald. Ik hoop dat ie lekker mag blijven zitten tot het eind. maar goed heb nog 12 weken tot de 36 weken groeiecho dus ga mijn best doen.
@krijgsman. Balen zeg!!! Krijg je een dieet van de diëtiste? Of schrijft de gyn wat voor? Hoe ver ben je nu? Dat is al vrij vroeg ontdekt! Aan de ene kant fijn, dan kan je het vanaf nu onder controle proberen te houden. Aan de andere kant kut, je moet nog zo lang.... Hier heb ik trouwens ook besloten minder te snoepen. Heb dan wel geen suiker, op de een of andere manier ben ik na de groeiecho toch bang dat ik onze zoon onnodig dik maak met al dat gesnoep. En mijzelf natuurlijk. Lastig dat wel, ik vind dat ik al zo weinig mag eten qua hartige dingen (salami, rauwe ham, gerookte zalm, speciale kaasjes etc) Maar ja, is even niet anders. Heb net dus heel karig een kopje thee gedronken zonder koekje of chocolaatje erbij.

@ zeelinde. Ik hoop voor je dat het het begin van de bevalling is. Ook al zie je er een beetje tegen op, je kan het maar beter achter de rug hebben. Hoe dan ook komt hij/zij binnen nu en ongeveer 2 weken. Gisteren kreeg ik nog een sms van mijn zus, "dat hij met 5 weken al kan komen zonder enige problemen" Dat klonk ineens wel heel dichtbij. Slik nog maar 5 weken en dan ben ik inderdaad al 37 weken zwanger. Dat is toch een beetje de laatste mijlpaal in de zwangerschap.

Hier heeft mijn gyn de laatste keer ook geen inwendig onderzoek/cervix meting meer gedaan. Had volgens hem weinig zin. Hij kon alleen op de gewone echo zien dat mijn bmh van de bovenkant dicht zit. Wat hij de volgende keer gaat doen weet ik niet. Dan ben ik 35 weken. Vanaf 39 weken krijg ik hier om de 2 dagen een ctg en echo in het ziekenhuis en dan gaan ze wel toucheren geloof ik. Tenminste dat hebben ze wel bij mijn schoonzus gedaan. Ga dat eens navragen de volgende keer.
@Italia: Krijg een dieet van de dietiste. Maar kan daar pas 14-11 terecht. Heb op internet als voorbeeld een dieet van het st. antonius ziekenhuis gevonden. Kan ik in ieder geval vast 2 weken eerder beginnen.

Dus suiker de deur uit. Alleen mijn 1e bakkie thee 's ochtends drink ik met suiker. de rest met stevia.

Moet ook vaker eten per dag. Dus alles verdelen.

Sterf van de honger zit nu aan een wortel.

Vind het wel fijn dat het zo vroeg ontdekt is, maar ja moet nog 16 weken dus nog wel lang aan het dieet.

Maar goed, heb eerder om af te vallen een soortgelijk dieet gevolgd. en viel daar heel goed van af.

Ik ben totaal nog maar een kilo of 3.5 aangekomen. Dus ben benieuwd.
Krijgsman. Kan mij voorstellen dat je honger hebt, zeker vanaf dit punt in de zwangerschap, dan neemt de trek gewoon toe. Ook in gewoon eten. Je moet nu natuurlijk ook voorzichtig zijn met gewone koolhydraten, zoals brood, pasta muesli etc. Hmmm! Kut! Hopelijk heeft de diëtiste straks een aantal goede tips voor je, ook qua tussendoortjes.
Krijgsman: Oh nee, wat balen van de suiker!! Gelukkig kan je het met een dieet onder controle houden, maar alles behalve leuk. Lijkt me moeilijk om rekening te houden met de suiker, maar over het algemeen is de suiker na de zwangerschap wel weer goed toch? Sterkte met de laatste maandjes!

Italia: Nou, het is weer rustiger als gisteren. Vals alarm dus. Al voelde ik me gisteravond wel lichtelijk beroerd, ik dacht: zou het dan toch vannacht beginnen? Mijn man zei ook al: nou ja, heb je het in ieder geval achter de rug. Dat is ook wel zo natuurlijk.

Haha, altijd leuk als mensen je even helpen herinneren aan het aantal weken wat je nog moet. Heb je dan ook dat het je soms zo kan aanvliegen, dat je denkt: Och hemel, nog ...x... weken!!! Heb ik nog wel eens haha, helemaal nu de weken geen weken meer zijn maar dagen...
@ zeelinde. Op dit moment heb ik nog niet dat het mij aanvliegt. Vind het wel raar. Zei laatst tegen italiaman "goh dit zijn onze laatste weekenden met z'n tweeën" Gelukkig hebben wij bijna alles klaar. Wil nog wat dingen online bestellen bij een winkel die wat verder weg zit, zoals draagdoek, wipstoel en voedingskussen en ik moet nog verder met het geboorte kaartje. Maar dat zijn relatief kleine dingen die zo gebeurd zijn. Zodra het om enkele dagen gaat zoals bij jou, zal ik dat wel meer hebben denk ik. Met name dat je je dan af gaat vragen hoe het gaat beginnen, wanneer precies. Of ik dan alleen thuis ben en italiaman op zijn werk, of s nachts, of, of, of...
@ Zeelinde, kan me voorstellen dat het wel spannend wordt nu!

@ Krijgsman: wat vervelend die zwangerschapssuiker! Zo te horen sta je er wel met een goede houding in, dat je het meteen zelf met een dieet gaat beginnen, dus komt het vast goed! Het is wel even zeer bewust leven de komende tijd!
Even tijd tussen het werken door, dus even tijd voor mijn rammelvriendinnen

@lovely: wat balen van die onzekerheid zeg! Had je de predictor test nog gedaan?

@veliene: wat leuk dat je even langs bent geweest hier. Het klinkt als goede stappen die jullie aan het nemen zijn. Fijn hoor! Ik hoop echt dat jullie er samen helemaal uit komen!

@twinklinstar: jeetje, nog maar 2 strips! Spannend hoor!

@italia: inderdaad, we zijn begonnen aan de laatste weekjes met zijn tweetjes. Vind het echt wel een gek idee! Maar heb ook zoveel zin in de tijd dat de kleine er is!

Jullie krijgen een flinke baby dus, als de prognose klopt. Ben er hier ook wel benieuwd naar. Heb sinds 19 weken geen echo meer gehad, heb 19 nov (met 35 weken) laatste echo. Dat is een groei/liggingsecho. Vk dacht de laatste keer wel te voelen dat baby met hoofd naar beneden lag. Hopelijk blijkt dat ook zo te zijn op de echo....

@zeelinde: o, meid wat spannend! Voor jou is het gewoon bijna zover! Ik wens je alvast succes voor de bevalling en vooral ook veel genietplezier voor als de kleine er is!

@krijgsman: wat balen van je zwangerschapssuiker. Op zich wel fijn dat ze het nu al ontdekt hebben. voel je je verder wel goed?

@hier: alles goed. Buik groeit flink en nog maar 13,5 dag werken! Hoezo, aftellen!
@Algemeen: Ik vind het best bijzonder dat een heel aantal van jullie al bijna moeten bevallen. Snel gegaan.

@Mrs Krijgsman: balen zeg van de suiker, daar zit je niet op te wachten. Hopelijk lukt het met het dieet.

@Mommy: bijna gedaan met werken, goed hoor!

@italia: Grote baby verwacht je. Goed dat hij al in de goeie richting op ligt. Rare ziekenhuis regels hebben ze daar. Ik lees net dat aanleggen in het begin zo belangrijk is voor de borstvoeding.

@Zeelinde: Elk moment nu. Zo spannend!

@lovely: kan je cyclus niet in de war zijn van de stress van het overlijden van je opa?

@Twinklin: Twee strips is niet lang. En volgende maanbd mss al met foliumzuur beginnen of niet?

@de rest: Hoi

@Hier: Vriend is zaterdag aangereden op zijn fiets door een auto, op weg naar z'n werk. Schrok me rot toen ik telefoon kreeg. Gelukkig niets heel erg: schaafwonden, stijf en gekneuse schouder die de klap (gelukkig) heeft opgevangen. Hij is nu nog thuis deze week omdat hij niet kan werken met die schouder.

Op babyvlak zei hij paar dagen geleden terloops dat we volgend jaar op ons favoriete festival eens moeten kijken om een leuk baby-bandshirtje te kopen. Dat leek hem wel iets. Nou, mij ook .

En gisteren een heel lang uitgebreid gesprek gehad over opvoeding enzo, ben een beetje aan het lezen erover en ik merk dat mijn gevoel toch meer naar de 'natuurlijke' kant opgaat. Daar is hij het gelukkig wel mee eens. Vind het fijn om te weten dat we in de basis toch over veel dingen hetzelfde denken.
@loveley, inmiddels al wat zekerheid??

@twinklin, spannend nog maar 2 strips.

@paddle, spannend, wanneer wilde jullie beginnen?

@veliene, wat leuk dat je even komt melden.

Hier gaat alles zijn gangetje ik ben druk aan het leren voor het tentamen van vrijdag. Vind het best spannend want de stof is niet echt moeilijk, eerder veel en sommige dingen zijn alweer een beetje weggezakt...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Italia: Goed zo, gewoon rustig blijven! En inderdaad, als dé datum dichterbij komt dan zit je wel echt te wachten op een teken dat het gaat beginnen. Maar ach, ook dat maar gewoon over je heen laten komen, dat is het beste. (zegt mevrouw Controlefreak #1 Haha!)

Je hebt dus nog leuke dingen te regelen. Vooral het geboortekaartje uitzoeken is leuk. Veel plezier!

Mommy: Dank je wel! Hoop dat het allemaal goed gaat. Hoe is het met jou verder? Lekker zeg, nog maar 2-3 weekjes werken dus? Heerlijk zeg! Geniet ervan straks!

Paddle: Jeetje, wat schrikken zeg! Hoe gaat het nu met hem? Hopelijk wat beter!

Wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad. Altijd fijn om te weten dat jullie op 1 lijn zitten qua opvoeding. Dat is wel heel belangrijk straks natuurlijk.

Neweve: Hoe gaat het met leren? Succes morgen!!

Hier is weer alles rustig. Zelfs de baby is vanmorgen niet zo druk aan het bewegen; even goed in de gaten houden dus. Stilte voor de storm misschien?
@neweve: hoe is het gegaan met je tentamen?

@paddle: zijn jullie al bijgekomen van de schrik?
Zeelinde vandaag de uitgerekende datum! Binnen nu en twee weken heb je je kleine in je armen!
@ paddle. Jeetje dat was schrikken zeg!!! Heeft je vriend alles nog heel? Fijn dat jullie dezelfde mening delen wbt opvoeding. Wat bedoel je precies met natuurlijke opvoeding?

@ zeelinde. Tuurlijk blijven we rustig en relaxt. Haha, hier ook nog zo'n control freak. Het liefst zou ik nu al willen weten hoe wij exact de taken gaan verdelen als de kleine er is. Zo niet realistisch, want we weten helemaal niet hoe het zal gaan... Vandaag is het je uitgerekende datum. Spannend! In het november topic zag ik dat die andere meid je is voorgegaan....

@ neweve. Hoe is je tentamen gegaan vrijdag?

@ hier. Alles ok. Zit al aangekleed en wel op de bank, want vanochtend vanaf 9 uur gaan ze hier in het gebouw verschillende appartementen behandelen tegen kakkerlakken. Gatverdegatver. Wij hebben ze gelukkig niet, wat ik van de mede bewoners begrepen heb zitten ze alleen op de bovenste verdieping (4de) en wij zitten op de eerste verdieping. Nu wilden wij eerst uit voorzorg ook het appartement behandelen, maar ik ben eens gaan googlen op de werkende stof en ik lees overal dat het mogelijk schadelijk kan zijn voor foetussen en kleine kinderen. Heb de gyn ook even gebeld, hij geeft ook aan dat indien niet strikt noodzakelijk we dat beter niet kunnen doen. Dus dan maar niet. Maar in plaats van die mensen vooraf af te bellen, moet ik dus wachten tot ze komen om dan nee te zeggen. Italiaman had zoiets van "ze moeten hier toch zijn voor die andere families". Is wel zo, maar druist nogal in tegen mijn Nederlandse doen en laten. En nu maar hopen dat die kakkerlakken niet naar ons huis kruipen :( De gemeenschappelijke ruimtes worden wel behandeld door de administrator van het complex...
Jaaaa, de uitgerekende datum is bereikt! Beebje maakt nog geen aanstalten om zich bij ons op de wereld te voegen geloof ik...

Het is nog rustig hier.. Maar dat kan ook maar zo veranderen.

Jomi: Inderdaad, binnen nu en 2 weken zeker! Leuk!!

Italia: Haha, wat zou het fijn zijn als we alles van tevoren eens wisten. Maar ook wel erg saai denk ik.

Ja, dat klopt; zij was ook 3 nov. uitgerekend en is nu al moeder van een zoontje!

Zijn de 'kakkerlakkenbestrijdingsmannen' al geweest? Gelukkig hebben jullie er geen last van, maar het lijkt me echt een naar idee als het wel in hetzelfde gebouw zit, getver!

Nou, ik ga maar weer eens even een rondje lopen met de hond (door de regen... ) en dan even boodschappen doen met een vriendin. Fijne dag dames!
@iedereen: Met mijn vriend is alles in orde, hij gaat moorgen ook weer werken. Schouder doet nog een klein beetje pijn maar dat is normaal denk ik.

@neweve: Hopelijk is je tentamen goed gegaan? Ik heb vrijdag aan je gedacht! Wij willen ten vroegste eind 2013 beginnen, maar tot kan zomaar opgeschoven worden als de situatie er nog niet naar is (met mijn werk of verhuis ofzo). Maar later dan ergens in 2014 word het niet hopelijk.

@zeelinde: Spannend hoor, bijna een klein hummeltje in je armen! Ik duim voor je dat alles vlot verloopt.

@italia: Is het gelukt met het kakkerlakken probleem? Althans, dat ze niet naar jullie kruipen zeg maar. Ik vind dat je gelijk hebt in je voorzichtigheid hoor, tis niet omdat de baby nog ik je buik zit dat hij daarom niet kwetsbaar is.

Met natuurlijke opvoeding (heeft een officiele naam ook maar vind dit gemakkelijker) bedoel ik lang samen slapen, lang borstvoeding geven, niet laten huilen, veel bij je dragen enzo. Als je wilt kun je googelen op attachment parenting.

Niet dat ik er zoveel van weet, maar het concept trekt me wel opzich.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven