Gezondheid alle pijlers

onderhuidse ontsteking

31-10-2012 14:30 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
meeh ik heb een dikke rode bult op mn kin wat op een onderhuidse ontsteking lijkt

wat kan ik er tegen doen

middeltjes etc.
Afblijven en afwachten.
Een warm compres er tegen houden, dan wordt het sneller rijp. Verder niet gaan knijpen en dergelijke want dan wordt het 20 x zo erg!!
Of trekzalf erop
quote:Caribou schreef op 31 oktober 2012 @ 14:31:

Afblijven en afwachten.

meh :c

ik zit er telkens tegen te drukken en met naalden enzo, maar het wil er niet doorheen, slecht iknow

maar het moet weg
iig inderdaad niet gaan knijpen want als ie naar binnen kapot gaat ben je verder van huis.
quote:sunlight schreef op 31 oktober 2012 @ 14:34:

Of trekzalf eropwaar ligt de trekzalf ? dan fiets ik zo snel ff naar de etos
Trekzalf wordt tegenwoordig niet meer geadviseerd. Koop een product met salicylzuur en een warm kompres.
even vragen aan de verkoopster, Ik weet de indeling van jouw etos niet

Ik weet sowieso niet of je t zelf kunt pakken, volgens mij wel.

Maar iig met je vingers er vanaf blijven hè!
Afblijven, ze gaan niet snel weg en niks helpt, ook die vieze trekzalf niet. Blijf er helemaal met naalden uit de buurt, jij doe-het-zelfurT! Echt, gewoon af-blij-ven!
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Frizzy schreef op woensdag 31 oktober 2012 14:39 Trekzalf wordt tegenwoordig niet meer geadviseerd. Koop een product met salicylzuur en een warm kompres.o ik moest t een tijd terug op een onderhuidse ontsteking smeren van de huisarts?
Benzoylperoxide hydrogel 10 procent. Bij de apotheek voor 3 euro; voor mij HET wondermiddel.
Fucidin aan de huisarts vragen!
Enne niet meer huilen hoor!
quote:Frizzy schreef op 31 oktober 2012 @ 14:39:

Trekzalf wordt tegenwoordig niet meer geadviseerd. Koop een product met salicylzuur en een warm kompres.kan wel wezen, maar het werkt wel
quote:sunlight schreef op 31 oktober 2012 @ 14:41:

[...]

o ik moest t een tijd terug op een onderhuidse ontsteking smeren van de huisarts?Die loopt een heel eind achter dan.
quote:Frizzy schreef op woensdag 31 oktober 2012 14:49 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sunlight in "onderhuidse ontsteking"" class="messagelink">sunlight schreef op 31 oktober 2012 @ 14:41</a>:</b>

[...]

o ik moest t een tijd terug op een onderhuidse ontsteking smeren van de huisarts?</div></blockquote>Die loopt een heel eind achter dan.

O maar dat kan wel denk ik. Het was een vervanger en wel een fossiel :-)

Ontsteking is wel weggegaan trouwens :wink:
Ze gaan altijd wel weer weg, dat op zich is geen wonder.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 31 oktober 2012 @ 14:53:

Ze gaan altijd wel weer weg, dat op zich is geen wonder.
oke ik heb trekzalf en biergist tabletten gekocht :')

oei ik lees net dus dat trekzalf niet mag hmm

ik smeer het er toch op het heb niet voor niks gekocht
Afblijven, het enige remedie. Ik heb in het verleden alles geprobeerd: trekzalf, benzylperoxide, naalden, knijpen etc. Alles om er maar vanaf te komen. En mijn ervaring is dat niets doen het snelste geneest, het minste schade aan je huid aanbrengt en ook nog het beste eruit ziet als je een onderhuidse ontsteking hebt. Die zijn namelijk echt niet zo opvallend als je zelf denkt. Het ligt diep in jouw huid, dus alleen als de huid straks gespannen staat zie je een bult en als je er vanaf blijft wordt het ook maar een beetje rood.
quote:modus schreef op 31 oktober 2012 @ 15:00:

Afblijven, het enige remedie. Ik heb in het verleden alles geprobeerd: trekzalf, benzylperoxide, naalden, knijpen etc. Alles om er maar vanaf te komen. En mijn ervaring is dat niets doen het snelste geneest, het minste schade aan je huid aanbrengt en ook nog het beste eruit ziet als je een onderhuidse ontsteking hebt. Die zijn namelijk echt niet zo opvallend als je zelf denkt. Het ligt diep in jouw huid, dus alleen als de huid straks gespannen staat zie je een bult en als je er vanaf blijft wordt het ook maar een beetje rood.

bij mij is het rood met en je ziet een beetje een bult

ik erger me er dood aan
meh :c

ik zit er telkens tegen te drukken en met naalden enzo, maar het wil er niet doorheen, slecht iknow

maar het moet weg[/quote]

NIET DOEN!!! Dan maak je het echt alleen maar erger! Smeer er idd maar wat trekzalf op en niet aanraken. Morgen ziet het er vast een stuk beter uit en kan je 'm misschien wel uitknijpen.

Ik ken het hoor.... Heb al heel wat keren een ravage aangericht in mijn gezicht, omdat ik zo lekker eigenwijs was en elke keer wéér spijt......
quote:reanne schreef op 31 oktober 2012 @ 15:01:

[...]

bij mij is het rood met en je ziet een beetje een bult

ik erger me er dood aan

Hoe meer je er aan zit hoe roder het wordt/ blijft, afblijven dus!

En ik kan me er ook verschrikkelijk aan ergeren, het is alleen door ergeren nog nooit beter geworden
Dat is ook mijn ervaring, hoewel onderhuidse ontstekingen bij mij altijd lelijkere littekens geeft dan gewone puisten op een of andere manier, ook al blijf ik er vanaf. Ze doen pijn en jeuken op een gegeven moment vreselijk, het zijn echt ondingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven