Entertainment alle pijlers

ASMR - de nieuwe hype?

25-10-2012 14:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dit fragment van DWDD klik

ASMR schijnt de nieuwe internet-hype te zijn. Sommige mensen krijgen een soort brain-orgasm als ze kijken en luisteren naar bepaalde filmpjes.

Ik ben erg nieuwsgierig of er hier mensen zijn die dit hebben of begrijpen. Dat ik de vraag stel, komt voornamelijk voort uit het feit dat ik juist het tegenovergestelde lijk te ervaren. Al dat geritsel en getik zorgt bij mij juist voor irritatie! Een muntje/deksel/bordje dat over de tafel stuitert/draait of een ritselende cellofaan verpakking...brrrr...mijn nekharen gaan ervan overeind staan!
@Aurelie: wat leuk dat je zo precies hebt opgeschreven wanneer je het hebt. Ik heb het bij precies dezelfde soort situaties. Ik ga die situaties ook eens opzoeken. Manicure enzo. Ik ga jouw filmpjes eens bekijken. Ik heb het nog bij geeneen filmpje gehad. Het moeten "echte" situaties zijn bij mij.

Ik heb het misschien twee keer per jaar ofzo.

De keren dat ik het had was toen:

- mijn vriend een tekening voor me maakte

- een vriendinnetje vroeger iets in mijn vriendenschriftje schreef

- een klasgenootje mij iets van wiskunde uitlegde

- een buurmeisje hier aan tafel aan het knutselen was

- een verkoopster iets inpakte

- kinderen mijn haar borstelen of friemelen aan mijn haar.

Maar het is dus niet zo dat iedere keer als ik iemand vraag een tekening voor me te maken, het gevoel komt. Het overvalt me altijd.

Ik weet niet of je je voor kunt stellen hoe een poes zijn ogen half sluit als hij helemaal aan het genieten is van het aaien. Zo voel ik me dus ongeveer. Heel rustig, een tinteling in mijn hoofd, mijn ogen half dicht en hopen dat het moment nooit meer voor bij gaat

Een soort van trance eigenlijk denk ik.
.
quote:piratorarT schreef op 25 oktober 2012 @ 17:04:

'

Ik realiseer me dat ik zoiets ook heb met de kookprogramma's van Nigella Lawson.

er werd gisteren gezegd dat Bob Ross dit effect ook op kon wekken met zijn zachte stem en de uitgebreide uitleg.

ik heb het niet overigens. Ook het geduld niet om er langer dan een paar seconden naar te kijken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Eigenlijk ervaar ik het best vaak, nu ik weet wat ASMR inhoudt!

Ik heb het ook wel als ik naast een vriend/ vriendin in de collegezaal zit en er een professor met een zachtere stem aan het woord is.

Ik krijg dan helemaal niets mee van wat hij zegt, maar wel van hoe hij het brengt.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik vond de samenvatting al langdradig. wat een saaie bedoeling.
Het wekte bij mij alleen irritatie op. Ik vind vooral het fluisteren en het nageltikken vreselijk.

Die koffiebonen vond ik wel Ok, alleen het ritselen van het zakje vond ik dan weer irritant.

Ik zag in zo'n tussenstuk nog iets met knikkers in water ofzo, dat leek me ook wel wat.

Verder herken ik het brainorgasm niet.

Mijn vriend vond dat tikken met die nagels wel prettig, terwijl hij niks met nepnagels of nagellak heeft.

Bij vrouwen vindt hij het meestal niet mooi, maar het geluid vond hij heel relaxed.
Herkenbaar, vooral dat bij de kapper, als ze je haar kammen enzo.

Maar om er nou een "brainorgasm" van te maken!!
Ik snap het wel. Ik heb ooit zeer gebiologeerd minstens een half uur naar de handen van een vriendin van me gekeken die met een klein prullebakje aan het tiebelen was. Dat voelde ook heel vreemd na een tijdje,
Ik word er kriegelig van hahah..
Ik dacht serieus dat ik de enige op aarde was die dit ervaart, vond mezelf al bijna een freak! Wat een herkenning hier en wat bizar dat niemand in mijn omgeving dit herkende toen ik het gevoel probeerde uit te leggen. Het is een hele rare soort ontspanning, tinteling op het hoofd, alsof je in een soort roesje komt. Er komt vaak ook een tevreden of gelukzalig gevoel bij kijken. Ik heb het meestal wanneer iemand iets voor mij doet of iets doet met spullen die van mij zijn (dat kan zo simpel zijn als een pen lenen om iets op te schrijven).
quote:nutelli schreef op 25 oktober 2012 @ 18:39:

IHet is een hele rare soort ontspanning, tinteling op het hoofd, alsof je in een soort roesje komt. Er komt vaak ook een tevreden of gelukzalig gevoel bij kijken. .haha ja precies dat!
Wat grappig joh, ik dacht dat iedereen dat had, haha. Ik heb het vooral met stemmen ( Bob Ross is idd een goede, maar sommige mensen hebben gewoon een hele prettige stem) en bijvoorbeeld het geluid van zo'n regenkoker.

Ik ga de filmpjes eens bekijken!
@Aurelie: ik heb net het filmpje van de manicure gekeken. Hij komt heel dichtbij, maar nog niet niet... maar ik kon hem ook niet uitzetten. Ik vind haar wel heel goed zeg. Gewoon 20 minuten zonder stotteren in die camera praten

Mijn vriend wordt helemaal kriegel van die filmpjes. Hij werd alleen al kriegelig van de uitzending van DWDD. Wel een beetje jammer, want ik wil het zoooo graag uitleggen hoe fijn het is.

Ik heb het trouwens ook als we tv kijken en hij aan mijn haren zit te friemelen. En dat is wel vaker dan twee keer per jaar gelukkig..
Van dat gefluister wordt ik helemaal kriegel hoor, daar ontspan ik niet van. De hele tijd denk ik, wat zegt ze nou.... en praat gewoon hardop ipv zo geheimzinnig te fluisteren. Ik associeer fluisteren met iets dat een beetje sneaky is, zo van niemand mag ons horen terwijl we over iemand anders roddelen ofzo.
Ik werd helemaal kriegel van dat mens met dr zakje koffiebonen.

Ik vrees dat ik het niet begrijp bij dit soort filmpjes en ik heb een schijthekel aan kappers want dat doet altijd pijn. Volgens mij heeft m'n dochter het wel met kappers. Die mag volgende keer mijn massagedeel wel hebben

Ze is vijf en vroeg of de kapper haar haar nog een keer wilde wassen want het was zo lekker
Het Viva forum is papaja.
Ik heb wel andere gekke dingen, maar dat is geen ASMR.

Als ik in bed lig en het is lekker warm en knus in bed, en ons zoontje of de kat ligt bij me te knuffelen dan gaan mijn voeten tegen elkaar aanwrijven als een soort automatisme/dwang. Dat doe ik alleen als ik intens ontspannen ben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Heb het filmpje nog niet bekeken en ga ik zo eens doen. Maar moest aan iets denken wat ik ervaar als ik bepaalde dingen zie. Geen idee of het onder ASMR valt of dat het iets anders is?

Als ik iemand gemasseerd zie worden, of gekriebeld, dan ' voel' ik dat ook. Ik word dan helemaal relaxed en geniet er enorm van. Kan dan best loom worden.
Ik dacht even dat dit topic over vuilnisbakkenrasjes ging.... vond het al vreemd voor Entertainment!
Ik vond die uitzending zo genânt!

Nee, ik heb het dus ook niet
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Dat geritsel, getik en gefluister irriteert me, zoals ik eerder zei.

Waar ik wel een prettig (niet-erotisch) gevoel bij krijg is via mijn vingertoppen. Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om de bubbeltjes van bubblewrap één voor één open te knakken.

Ook het openwrijven van de nieuwe veertjes van mijn parkiet, die nog in een soort hulsje zitten, geeft dat gevoel.
Eigenlijk is een groot gedeelte van de film Amelie volgens mij Asmr. Hand door erwten halen etc. etc.
Het Viva forum is papaja.
Wat worden er toch voor vreemde voorwerpen gebruikt in die asmr videos om geluiden mee te maken.

Hier heb ik bijvoorbeeld een filmpje gevonden waar er rietjes gebruikt worden. Je moet er maar op komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven