Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Maar waar moet ik nou op letten als ik die Elmex koop?

Paturain is momenteel 2 halen/1 betalen.

Met actiestickertje erop.

(geld terug via opsturen stickertjes + kassabon)
[quote]yasuko schreef op 01 november 2012 @ 12:47:

quote]

Dat je bij de kassa een cadeaukaart krijgt die ze ook activeren. Dus er geld opzetten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zag net dat ik het geld van Ecover inmiddels ook terug heb gekregen. Eerlijk gezegd was ik alweer vergeten dat ik mee had gedaan met die GTA, dus dat is wel even een leuke verrassing.
quote:Fame schreef op 01 november 2012 @ 13:07:

[quote]yasuko schreef op 01 november 2012 @ 12:47:

quote]

Dat je bij de kassa een cadeaukaart krijgt die ze ook activeren. Dus er geld opzetten.Nu twijfel ik of ze dat bij die enkele kaart van mij ook wel hebben gedaan...
nou ik denk in mijn geval dat die barman het niet erg vond dat ik niets had besteld (had overigens wel 1 drankje gekregen) of dat t em uberhaupt opviel. is vaste kroeg en ze bestellen daar altijd suuuper veel, nu ook weer, die barman is altijd heel blij als wij komen en baalt als we een xtje vroeg naar huis gaan. haha dus die zat er echt niet mee.

heb ook wel vriendinnnen die wel konden betalen maar echt nooooit wat wouden drinken. dat vond ik dan ook btje raar. normaal drink ik behoorlijk veel. nu gewoon geen geld en vind dat het best kan. maar ligt aan de situatie, als je in een klein cafe zit aan een tafeltje met 3 mensen dan vind ik het ook niet kunnen.

net ff naar winkel geweest. mn vriend moest een nieuwe broek, heel erg afgevallen en paste bijna niets meer. hadden ze daar mega-uitverkoop, 2 broeken gekocht voor elk 10 euro! en dan ook nog modieuze en goede broeken, 1tje was 60 nieuw en die andere 35 (die was ook wat minder mooi). goed merkspul. echt super blij.

zal es kijken of ik nog iets kan verzinnen om dat tocht-beest zelf te maken. misschien heb ik nog wat lapjes ergens. maar ben totaal NIET creatief, ik verpest dat soort dingen meestal en wat moet er voor vulling in dan? of ook lapjes? kan altijd met naald en draad btje klooien :D
Ringklokje je hebt jezelf voor gek gezet. Dat wil niet zeggen dat de barman dat érg vond, maar het is en blijft raar.
sorry hoor frizzy maar je hebt er geen idee van wat er gebeurd is dus je weet niet of ik mezelf voor gek heb gezet (wat niet zo is). en bovendien was het super gezellig en vond iedereen het leuk en vonden ze het ook leuk dat ik weer es mee ging. dus ik denk absoluut niet dat ik mezelf voor gek heb gezet. maar vind lekker wat je zelf vind.

gezelschap is het belangrijkste voor mij en gelukkig vinden de mensen om mij heen dat ook belangrijk, daarom ga ik ook met ze om
In de horecagelegenheid bedoel ik. Jij hebt ook vriendinnen die de hele avond zitten op een bodempje cola dus in jouw kring zal het wel niet uitzonderlijk zijn.

Wat ik overigens ook gek vind is dat jouw vrienden je niet trakteren als je het zelf niet kan missen.
waren niet zelfde mensen hoor zijn weer andere mensen. volgens mij dronk iedereen verder, maar boeit mij ook niet.

maar je moet wel le-zen ;)

ik werd op 1 cola getrakteerd (meer weiger ik want ik vind aso voor vrienden erger dan aso zijn voor horeaca)

en bar kon niet zien wie wel of niet dronk want we zaten apart, we moesten apart bier enzo ophalen, soms sloeg iemand een rondje over dus niemand had gezien dat ik niet dronk.

maar nogmaals, iedereen recht op z'n eigen mening. ik had een goede tijd en barman is toffe gast. ga niet nooit meer op stap omdat ik wat minder geld heb, je moet het leven ook een beetje leuk houden

maar zoiezo denk ik dat wij als vrekken niet goed zijn voor de economie haha :D

behalve al die GTA acties, kan me niet voorstellen dat het psychologische effect nooit es werkt, als je ergens in een winkel staat en je wil een goed product hebben en misschien koop je dan toch es een x het dure merk die je kent waarvan je denkt dat het goed is. als het werkt bij anderen moeten wij er ook ooit intrappen.
Het gaat niet om wie je betrapt, het gaat om fatsoen.
Als het je om de gezelligheid van die vrienden gaat spreek je toch bij een van hen thuis af? Uitgaan zonder geld begrip ik echt geen hout van en vind ik behoorlijk asociaal. Ook eens dat het een plek inpikt van een klant die wel betaalt.

En een broek van 35 euro goed merkspul? As if.
Qoute: ga niet nooit meer op stap omdat ik wat minder geld heb, je moet het leven ook een beetje leuk houden :)

Ieder zijn keuze maar dit was bij mij juist het eerste wat ik geschrapt heb. Voor wat ik betaal bij een avond stappen samen met vriend kan ik ook andere dingen doen ( vaste lasten betalen, rekeningen enz).

Want tja ook al drink ik niet veel het kost toch geld.

En mijn leven is best leuk hoor, wij doen veel gratis dingen ( wandelen, kinderboerderij, picknicken, dingen die in de buurt georganiseerd worden enz).
quote:Frizzy schreef op 01 november 2012 @ 17:28:

Het gaat niet om wie je betrapt, het gaat om fatsoen.

als je zegt dat ik voor gek sta, dan gaat het of iemand het gezien heeft (als het niemand het ziet kan niemand dat immers denken, das logica van de taal).

ik vind het niet onfatsoenlijk. maar mag jij vinden

met m'n vrienden ga ik indd niet meer naar de kroeg. maar deze groep gaat altijd na t werken naar de kroeg, bij iemand thuis is btje te krap met al die studentkamertjes en zoveel mensen.

die dingen die italie meisje opnoemt kan ik niet doen met mijn ziekte. zitten kan altijd :D maar ik ga normaal ook nooit mee, kon nu een keertje mee maar had geen geld, nou toch mee gegaan, vind ik een prima beslissing.

maar ach, volgensmij was de rekening iets van 60eu, dus die barman is wel blij met ons die twee cola die ik anders besteld had (want als ik rijd drink ik niet en als ik niet drink, drink ik weinig anders) zal em vast een worst wezen :-D
Mag onverwacht toch nog 3 opdrachten voor Multivalue doen (Bruna) hier in de regio, ondanks het feit dat ik nog geen 25 ben. Blij Dat zijn de leukere opdrachten, 10 euro vergoed en aanschaf van 7.50.

Hier ook nog geen Oral-B geld gezien..

Zitten er voorwaarden aan die Kruidvat cadeaukaart? Dat je minstens een bepaald bedrag moet besteden? Anders ga ik die ook nog maar even opzoeken.

Verder deze week even thuisthuis i.v.m tentamenperiode dus ook zeer vrekwaardig.
huh, waarom ga je naar je ouders in je tentamenperiode? je hebt toch zelf ook een huis/kamer waar je woont. Je bent toch niet voor niets op kamers/uit huis?

Haha moet er niet aan denken om twee week terug bij m'n vader te wonen.
Dat je naar je ouders gaat in de tentamenperiode snap ik heel goed en heb ik vroeger ook wel gedaan. Kun je je goed focussen op het studeren, zonder allerlei andere afleidingen van huisgenoten en vrienden die met je de stad in willen Ook toen ik bezig was met de laatste loodjes van mijn afstudeerscriptie heb ik een paar weken bij mijn ouders gebivakeerd. Niet eens zozeer om te vrekken (maar je bespaart natuurlijk wel lekker op eten en energiekosten) maar gewoon omdat ik me dan beter kon concentreren.
Dit vind ik een beetje vreemd, je kunt wel uit/naar de kroeg maar geen gratis dingen doen?

In de kroeg is ook niet altijd zitplek. Er zijn natuurlijk nog meer gratis dingen te doen dan alleen wat ik noemde. Beetje creatief denken en dan kun je vast wat bedenken wat met jou ziekte/situatie wel kan.

Je moet het zelf leuk maken en dat hoeft niet altijd geld te kosten.
Even mijn blijdschap ventileren hoor.

Ik heb De Zilveren Lepel besteld!!!

Met 4 cadeaubonnen van Noties en Intomart maar 5 euro betaald

Mijn kookboekcollectie is nu eigenlijk wel compleet (hoewel ik wel een grote Nigella-fan ben... hmmm )
Ik heb vandaag de proefmonsters bij Douglas opgehaald. En deze week 40 euro aan boekenbonnen verdiend met extra klussen op het werk.

En.. ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor die baan waar ik op gesolliciteerd had.

Dus ook hier blij blij blij !!
Wat heerlijk ukkie!

Uitnodiging voor sollicitatiegesprek is altijd fijn!

En 40 euro aan boekenbonnen ook heerlijk!
quote:Italie_Meisje schreef op 01 november 2012 @ 18:41:

Dit vind ik een beetje vreemd, je kunt wel uit/naar de kroeg maar geen gratis dingen doen?

In de kroeg is ook niet altijd zitplek. Er zijn natuurlijk nog meer gratis dingen te doen dan alleen wat ik noemde. Beetje creatief denken en dan kun je vast wat bedenken wat met jou ziekte/situatie wel kan.

Je moet het zelf leuk maken en dat hoeft niet altijd geld te kosten.

ik vind iets met andere mensen doen leuk. dus bij mij thuis film kijken naar film bijv is iets gratis wat ik thuis kan doen maar als de hele groep naar de kroeg gaat is mijn optie: niet mee gaan of wel meegaan.

zo bedoelde ik.

en daarnaast heel veel gratis dingen die ik niet kan doen, zijn wel wát dingen hoor, maar indd heeel creatief ben ik niet
quote:ukkie21 schreef op 01 november 2012 @ 18:27:

Dat je naar je ouders gaat in de tentamenperiode snap ik heel goed en heb ik vroeger ook wel gedaan. Kun je je goed focussen op het studeren, zonder allerlei andere afleidingen van huisgenoten en vrienden die met je de stad in willen Ook toen ik bezig was met de laatste loodjes van mijn afstudeerscriptie heb ik een paar weken bij mijn ouders gebivakeerd. Niet eens zozeer om te vrekken (maar je bespaart natuurlijk wel lekker op eten en energiekosten) maar gewoon omdat ik me dan beter kon concentreren.oh, naja ik moet er niet aan denken maar wel fijn als dat kan bij je familie. ik denk dat ze bij mij zouden zeggen: je bent nu volwassen. toen ik op mezelf ging wonen wou ik niet meer thuis wonen, dus ook niet voor 2 week haha. maar wel chill, dan kun je makkelijk een mooi cijfer halen; geen huishouden, koken, al die shit.
quote:ukkie21 schreef op 01 november 2012 @ 18:27:

Kun je je goed focussen op het studeren, zonder allerlei andere afleidingen van huisgenoten en vrienden die met je de stad in willen .

Dat dus, plus dat onze directe buren aan het verbouwen zijn. Dank! Ringklokje dat jij niet voor zo'n korte periode terug zou gaan naar je vader zegt meer over jouw relatie met je vader dan denk ik.

Daarbij doe ik wanneer ik hier thuis ben meer in het huishouden dan in mijn eigen kleine huisje, waar gewoonweg niet zoveel te doen valt.

Ukkie en Jufnaatje wat leuk
eerder omdat ik al 7 jaar op mezelf woon. op een gegeven moment heb je die periode van 'thuiswonen' gehad. ik bedoel als je 40 bent ga jeook niet als je het zwaar hebt op je werk 2 week bij je ouders wonen. zou wel grappig zijn

maar wel fijn als je studeert en dat gevoel nog niet hebt toch. want ook al heb je weinig huishouden, je moet toch elke dag koken en afwassen enzo.
quote:ringklokje schreef op 01 november 2012 @ 19:17:

eerder omdat ik al 7 jaar op mezelf woon. op een gegeven moment heb je die periode van 'thuiswonen' gehad. ik bedoel als je 40 bent ga jeook niet als je het zwaar hebt op je werk 2 week bij je ouders wonen. zou wel grappig zijn

maar wel fijn als je studeert en dat gevoel nog niet hebt toch. want ook al heb je weinig huishouden, je moet toch elke dag koken en afwassen enzo.Ik denk dat het er nogal vanaf hangt watvoor band je met je familie hebt. Ik woon inmiddels bijna 8 jaar op mezelf en zou het idd nu ook niet zo snel meer doen, omdat ik ook wel de rust kan vinden in mn eigen huis. Maar als ik volgend jaar weer met mijn laatste loodjes zit en ik teveel ga vluchten in andere dingen hier in de stad, zou het best kunnen dat ik dan weer een weekje de rust van het platteland op zoek bij mijn ouders En daar vind ik niet zoveel raars of onvolwassens aan; dat is dan voor mij een goede plek om het werk af te ronden en me idd even niet bezig te houden met huishouden en eten koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven