3 jaar geleden heb ik eenmalig seks gehad met een man .
Nu stuurt hij me vandaag een berichtje dat hij chlamydia heeft en van de dokter nu al zijn sekspartners moest inlichten van het verleden. Na dit ''avontuurtje'' ben ik een relatie gegaan met mijn nu vaste vriend nog steeds. Zou ik me nu na 3 jaar nog moeten testen ? In de tussentijd nooit getest ( Heel stom) maar mijn huidige vriend was maagd toen wij een relatie kregen en daarvoor had ik ook een lange relatie . Daarna heb ik mezelf wel laten testen .
quote:felicia schreef op donderdag 01 november 2012 19:54 Tuurlijk wel laten testen. Als jij al 3 jaar besmet bent, loop je kans onvruchtbaar te zijn...Precies dat dus...
Anoniem_159748
donderdag 1 november 2012 om 19:58
Je weet natuurlijk nooit of deze man voordat hij met je naar bed ging chlamydia had, of erna. Maar laat je testen voor de zekerheid.
Zou gewoon even laten testen. Mocht je niks hebben, mooi, hoef je ook niet meer zo om de zoveel tijd te denken: ojee, het zal toch niet? Als je wel wat hebt: dan beter dat je het weet dan ermee doorlopen!
Bij chlamydia heb je vaak geen klachten maar kan wel tot onvvruchtbaarheid leiden, en het is ook wel zo eerlijk tegenover je vriend hé, hem de kans geven om te testen en dat hij ook weet of hij een SOA onder de leden heeft.
quote:sn00piiy schreef op 01 november 2012 @ 20:31:
Oo nog even een ander vraagje :
Ik heb vorig jaar wel een spiraaltje laten plaatsen. Kan me nog vaag herinneren dat er toen ook ergens op getest was.. Kan dit chlamydia zijn ?Kom op zeg!!
Sorry hoor, maar hoe oud ben jij? Ze testen niet standaard op soa's wanneer je spiraaltje laat zetten hoor.. Ze gaan er in principe vanuit dat mensen zo slim zijn, zich te laten testen na onveilige seks.
Iemand in mijn omgeving heeft er jaren mee gelopen... Zij was de eerste van haar toenmalige vriend... Hij ging vreemd... Ze weet nog steeds niet of ze ooit wel zwanger kan worden... Arts zei wel dat het heel erg was, al richting anus. Zelf had ze er nooit een idee van... Dus echt laten testen!!!
Anoniem_126218
donderdag 1 november 2012 om 21:24
Je kan flinke verklevingen krijgen van Chlamydia. Als het goed is, is het met het plaatsen van het spiraal getest, maar ik zou als ik jou was toch nog een keertje voor de zekerheid testen.