Werk & Studie alle pijlers

Afkoopsom uitzendbureau

24-10-2012 13:15 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik via een uitzendbureau 1 week bij een hele grote organisatie (1000+ medewerkers) gewerkt. Dit was simpel administratief werk.

De afdeling was echter heel tevreden over mij en toen er intern op een andere afdeling een functie vrijkwam, hebben ze mij aangedragen.

Nu zegt het uitzendbureau dat als de organisatie mij op deze functie wilt plaatsen, ze een uitkoopsom moeten betalen. Dit verkleint mijn kansen aanzienlijk ten opzichte van de andere sollicitanten, omdat ik in eerste instantie een grote investering ben voor het bedrijf.

Ik weet dat bedrijven uitzendkrachten moeten "overkopen" van een uitzendbureau, maar dat is toch alleen maar het geval als je door blijft werken op dezelfde functie? Want deze functie is op een totaal andere afdeling dan waar ik die ene week had gewerkt en het heeft verder niets maken met de eerdere functie. Daarnaast heb ik in totaal 1 week gewerkt voor dat uitzendbureau en staat het niet echt in verhouding met de grote afkoopsom die het uitzendbureau wilt gaan vragen.

Weet iemand of het uitzendbureau recht heeft om een afkoopsom te vragen voor mij?
Als jouw nieuwe werkgever meer zaken met dat uitzendbureau doet kunnen ze misschien het bedrag uitonderhandelen, dus geef niet te vroeg op
quote:Djoels schreef op woensdag 31 oktober 2012 23:17 Weinig uren Figura, ik zou voor 1560 uur gaan, lekker geld verdienen.

Ja, het uitzendbureau staat in haar recht en terecht. Tja de grote multinationals krijgen meestal de meest gunstige voorwaarden! Wil overigens niet zeggen dat ze uitzendkrachten altijd overnemen. Zeker niet in deze tijd..
Ff via mobiel. Ik had deze tekst geïnterpreteerd dat na einde uitzendovereenkomst een bedrijf de uitzendkracht gewoon in dienst mag nemen zonder consequenties. Dus in dit geval heeft to een bepaalde tijd gewerkt, 1 week? En na afloop van dit tijdelijke werk krijgt het bedrijf een andere functie beschikbaar waar ze haar voor willen hebben. Maargoed ik zit niet in de materie, had dit opgezocht omdat mijn situatie hetzelfde was.
quote:Chiwiwi schreef op donderdag 01 november 2012 22:41 Ff via mobiel. Ik had deze tekst geïnterpreteerd dat na einde uitzendovereenkomst een bedrijf de uitzendkracht gewoon in dienst mag nemen zonder consequenties. Dus in dit geval heeft to een bepaalde tijd gewerkt, 1 week? En na afloop van dit tijdelijke werk krijgt het bedrijf een andere functie beschikbaar waar ze haar voor willen hebben. Maargoed ik zit niet in de materie, had dit opgezocht omdat mijn situatie hetzelfde was.Nee, jouw interpretatie is dus onjuist. En dat is ook wel zo logisch, want de verdiensten op 1 week uitzendwerk zijn vele malen minder dan de gangbare tarieven voor het vinden van een goede kandidaat voor een vaste functie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven