Goede luchtverfrisser

01-11-2012 10:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
In huis hier hangt soms een wat muffe lucht.

Het huis was 2 jaar geleden toen we het kochten een donkerbruin oud huis.

Inmiddels is alles opgeknapt, keuken, badkamer, wanden laten stucen enz.. Alleen

hebben wij de zolder nog niet aangepakt, dit gaan we echter nog wel doen.

De vloerbedekking die er lag is er wel uit maar er komt toch een muffe lucht vandaan.

Op zolder staat altijd een raam open maar als ik dat in bijv de slaapkamer ook heb trekt de muffe lucht naar beneden.

Weet iemand een goede luchtverfrisser dus als tijdelijke oplossing?

Ik heb een lampe Berger maar doordat de ruimte te groot is heb ik niet het idee dat het helpt, ook van die geurstokjes heb ik al geprobeerd zonder resultaat.

Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?
Vochtvreter lijkt mij beter als ik je zo hoor.
quote:Zusenzoo schreef op donderdag 01 november 2012 10:29 Vochtvreter lijkt mij beter als ik je zo hoor.Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.
quote:framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:43:

[...]

Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.dat is de grote misvatting, juist isoleren zorgt voor vochtproblemen, kieren zijn beter tegen vocht (minder leuk voor je energierekening)
quote:lilalinda schreef op donderdag 01 november 2012 10:56 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="framboosjes in "Goede luchtverfrisser"" class="messagelink">framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:43</a>:</b>

[...]

Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.</div></blockquote>dat is de grote misvatting, juist isoleren zorgt voor vochtproblemen, kieren zijn beter tegen vocht (minder leuk voor je energierekening)

Klopt, maar er staat een raam open, dag en nacht.

En het huis is uit 1968 dus geen isolatie in de muren zoals tegenwoordig met nieuwbouw huizen, het huis is niet tè geïsoleerd
quote:framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:43:

[...]

Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.Wat voor vloer? Hout? en daaronder? kelder?
quote:framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:27:

Ik heb een lampe Berger maar doordat de ruimte te groot is heb ik niet het idee dat het helpt, ook van die geurstokjes heb ik al geprobeerd zonder resultaat.

Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?blijft allemaal verdoezelen en de meeste van die sprays doen gewoon zeer je neus, zo vies.
quote:lilalinda schreef op donderdag 01 november 2012 11:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="framboosjes in "Goede luchtverfrisser"" class="messagelink">framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:43</a>:</b>

[...]

Het is absoluut geen vocht, zolder is geïsoleerd, dakkapel heeft dubbelglas, de muffe lucht komt van de vloer waar het vloerbedekking lag.</div></blockquote>Wat voor vloer? Hout? en daaronder? kelder? Houten vloer daaronder de slaapkamers, nu de vloerbedekking weg is kijk je op het hout en het raggelwerk.
quote:lilalinda schreef op 01 november 2012 @ 11:06:

[...]

Wat voor vloer? Hout? en daaronder? kelder?De kelder onder de zolder? Klein huisje
quote:lilalinda schreef op donderdag 01 november 2012 11:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="framboosjes in "Goede luchtverfrisser"" class="messagelink">framboosjes schreef op 01 november 2012 @ 10:27</a>:</b>

Je hebt tegenwoordig ook van die sprays, werkt dat nou echt?</div></blockquote>blijft allemaal verdoezelen en de meeste van die sprays doen gewoon zeer je neus, zo vies. De meeste vind ik ook inderdaad stinken!
en de vloer afschuren? en dan lakken? De geur insealen zeg maar? (gebeurt in oude huizen wel meer)
Van de winter wordt de zolder aangepakt. Komt er laminaat, er wordt een muur verplaatst en de wanden worden gestuct dus nu de vloer lakken is zonde van het geld vind ik..

Maar zodra ik naar boven loop komt die lucht me soms tegemoet. Ruikt echt naar muffe oude mensen zeg maar haha
Zo'n geurstekker?

Ga er vanmiddag zelf ook 1 kopen, heb een 80 plusser met opgebakken oud vlees luchtjes hierbeneden.Om misselijk van te worden!
Vochtvreter zuigt ook vieze geuren op, probeer het eens, niet geschoten is sowieso mis.

Ik heb deze gehad tegen (tijdelijke) nare kattenbak geurtjes. Werkt perfect!
I would rather shit in my hands and clap
De kattenbak staat ook op zolder dus zal misschien ook wel mee spelen, al hebben we sinds kort ander grind en je ruikt nauwelijks iets meer.

Die gel balletjes heb ik op het toilet staan maar goed wie weet werkt het ook op zolder.

Ga ook zeker een vochtvreter proberen als dit ook voor nare luchtjes is..
quote:eldiabonita schreef op 01 november 2012 @ 11:32:

Zo'n geurstekker?

Ga er vanmiddag zelf ook 1 kopen, heb een 80 plusser met opgebakken oud vlees luchtjes hierbeneden.Om misselijk van te worden! die zijn zoooooo vies!
Misschien je vloer "lakken" met azijn? Azijn werkt erg goed tegen muffe luchten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb het in de 2 vaste kasten in mn huis zo een muffe lucht alsof kleding er jaren in hangt ..zo vies zijn daar ook geurbuideltjes voor ofzo??
Ja van Robijn, maar ook nier zou ik niet maskeren maar oplossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven