Helse migraine
woensdag 5 september 2012 om 22:49
Hallo lieve mensen,
Op mijn 12e had ik voor het eerst een migraine aanval.
Inmiddels jaren verder kamp ik er nog mee. Als ik geluk heb maar 1x in de 1,5 week. Normaal heb ik het 2x in de week of erger.
Ik heb nu alweer 3 weken dagelijks last van echt flinke hoofdpijn waarbij het 3x in de week (per week) doorgezet is tot migraine, en het me volledig uitschakelde.
De dokter wil niet verder helpen.
Op dit moment voel ik me zo energieloos, hulpeloos en slecht dat ik niet meer weet wat te doen. En ben voor het eerst in alle jaren dat ik het heb bang, ik maak me er zorgen om.
Iemand goede ideeën/tips? Ervaring mee?
Ik slik sumatriptan op recept van de dokter.
Groetjes!
Op mijn 12e had ik voor het eerst een migraine aanval.
Inmiddels jaren verder kamp ik er nog mee. Als ik geluk heb maar 1x in de 1,5 week. Normaal heb ik het 2x in de week of erger.
Ik heb nu alweer 3 weken dagelijks last van echt flinke hoofdpijn waarbij het 3x in de week (per week) doorgezet is tot migraine, en het me volledig uitschakelde.
De dokter wil niet verder helpen.
Op dit moment voel ik me zo energieloos, hulpeloos en slecht dat ik niet meer weet wat te doen. En ben voor het eerst in alle jaren dat ik het heb bang, ik maak me er zorgen om.
Iemand goede ideeën/tips? Ervaring mee?
Ik slik sumatriptan op recept van de dokter.
Groetjes!

donderdag 1 november 2012 om 20:54
Heb je enig idee waardoor je de migraine krijgt? Zit er een patroon in? Een vriendin van mij kreeg vlak voor haar menstruatie altijd enorme migraine. Zij heeft toen op advies van de arts een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Ze werd toen veel minder vaak ongesteld en daardoor verminderden haar migraine aanvallen ook enorm. Ik weet niet of jouw migraine aanvallen ook met hormonen te maken hebben?
donderdag 1 november 2012 om 21:25
Ik schrijf graag mee... Het is jaren goed gegaan... Nu sinds een jaar regelmatig 3 keer aura op een dag met fikse koppijn erna. Nu weer 2 dagen hele scherpe hoofdpijn en overgeven. Het begint mijn leven te beinvloeden. Ik gebruik sumatriptan en wilde toevallig vandaag herhalingsrecept halen. Toen zei de apotheek dat ik morgen een afspraak moet maken door mijn vele gebruik. Dat is positief natuurlijk, maar liever had ik nog wat pillen meegekregen . Ik voel me ook schuldig op het werk. Meestal neem ik maar een dag op... Omdat ze na 2 keer een dag missen al beginnen te zeiken. Maar ik kan hier ook niets aan doen en het vreet energie!! Ik ben een dag erba vaak ook nog helemaal brak... Wat gebruiken jullie nog meer aan medicijnen?

vrijdag 2 november 2012 om 21:52
Ik slik elke dag een aspirine als profylaxe (ter voorkoming). Het heeft mijn aanvallen bijna laten verdwijnen, en als ik al eens een aanval heb, is er geen aura meer en kan ik met een pijnstiller nog wel de dag doorkomen. De weinige aanvallen lijken vlakker sinds ik de asprine slik.
NB het is 100 mg per dag. Wel overleggen met huisarts of neuroloog. Her verdunt nl. je bloed
NB het is 100 mg per dag. Wel overleggen met huisarts of neuroloog. Her verdunt nl. je bloed
zaterdag 3 november 2012 om 01:30
Laat je niet afschepen en sta erop dat je een verwijzing voor een neuroloog wilt! Dat is je goed recht
Ik heb zelf al 20 jaar migraine..
Diverse medicatie geslikt, wat allemaal even hielp
Ibuprofen, imigran neusspray en maxalt
Loop nu enkele jaren bij de neuroloog en slik nu 2x daags preventief topamax (in het begin wel veel last van bijwerkingen gehad, maar dat was het me waard!) en mocht ik toch een aanval krijgen (dat was 3x per week en nu max 3 X per maand) dan slik ik relpax
Weet niet waar je woont, maar als ik een neuroloog kan aanbevelen is het Drs Couturier, werkzaam omg 020
Veel sterkte en laat je niet afschepen!!!!
Ik heb zelf al 20 jaar migraine..
Diverse medicatie geslikt, wat allemaal even hielp
Ibuprofen, imigran neusspray en maxalt
Loop nu enkele jaren bij de neuroloog en slik nu 2x daags preventief topamax (in het begin wel veel last van bijwerkingen gehad, maar dat was het me waard!) en mocht ik toch een aanval krijgen (dat was 3x per week en nu max 3 X per maand) dan slik ik relpax
Weet niet waar je woont, maar als ik een neuroloog kan aanbevelen is het Drs Couturier, werkzaam omg 020
Veel sterkte en laat je niet afschepen!!!!