Gezondheid alle pijlers

Helse migraine

05-09-2012 22:49 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Op mijn 12e had ik voor het eerst een migraine aanval.

Inmiddels jaren verder kamp ik er nog mee. Als ik geluk heb maar 1x in de 1,5 week. Normaal heb ik het 2x in de week of erger.

Ik heb nu alweer 3 weken dagelijks last van echt flinke hoofdpijn waarbij het 3x in de week (per week) doorgezet is tot migraine, en het me volledig uitschakelde.

De dokter wil niet verder helpen.

Op dit moment voel ik me zo energieloos, hulpeloos en slecht dat ik niet meer weet wat te doen. En ben voor het eerst in alle jaren dat ik het heb bang, ik maak me er zorgen om.

Iemand goede ideeën/tips? Ervaring mee?

Ik slik sumatriptan op recept van de dokter.

Groetjes!
Is de dokter je huisarts?
quote:achnein schreef op 05 september 2012 @ 22:52:

Is de dokter je huisarts?Ja klopt, ik noem dat altijd dokter, beetje vreemd. Hij wil me niet doorsturen naar een neuroloog..
Wat een onzin. Hij moet je doorverwijzen. Ik zou op je strepen gaan staan of een andere huisarts zoeken.
Hier ook veel migraine. Mijn leven is een stuk leuker sinds ik metropolol gebruik.
Ja en?
Want? Zo vaak migraine is normaal, vindt de dokter? Ik vind het wel erg veel. Ik kan gelukkig zeggen dat ik er over heen ben gegroeid. Ik had het daarvoor ook niet zo vaak. Eens per maand.

Ik vind het niet normaal en zou er zeker naar laten kijken, dan weet je tenminste dat alles geprobeerd is. Nu leidt je hele leven er onder.
er zijn ook een paar speciale hoofdpijnpoli's in nederland, misschien handig om je daarnaartoe door te laten verwijzen
Hij schreef me ibruprophen voor, terwijl ik dus al 6 jaar de 'speciale' tabletten ervoor heb (ook door hem destijds voorgeschreven) Andere huisartsen zitten vol. Ik had al geïnformeerd.
quote:snoopylynn schreef op 05 september 2012 @ 22:55:

Hier ook veel migraine. Mijn leven is een stuk leuker sinds ik metropolol gebruik.Metropolol?
Dan eentje die verder weg zit. Zoveel is het je wel waard toch?
quote:achnein schreef op 05 september 2012 @ 22:59:

Dan eentje die verder weg zit. Zoveel is het je wel waard toch?

Zeker! Maar dat mocht want je moest binnen een straal van aantal km afwonen van de huisarts.

Vandaar dit bericht op het forum, ik wist me even geen raad meer.
Maar heb je ibuprofen geprobeerd dan? Kan best zijn dat dat wel goed werkt nl. Het werkt op een andere manier en als je het niet probeert weet je het niet.

Als je het wel al geprobeerd hebt zou ik gewoon blijven aandringen hoor. Of iig andere medicatie voorgeschreven krijgen zoals maxalt bv.
Ik mag aannemen dat je ook bij een neuroloog geweest bent?

Zo niet, alsnog een doorverwijzing halen.

Zelf heb ik (na verschillende sprays/tabletten geprobeerd te hebben) nu de Imigran injectiepennen, en die spuit bij opkomende aanval. Na 15 min inwerken zijn klachten (bijna) volledig weg.
Misschien kun je je zorg verzekeraar bellen voor advies. Als jij al jaren medicijnen slikt lijkt me ibuprofen niet de logische stap. Belachelijk dat je geen andere huisarts kunt krijgen trouwens!
Ik heb ook medicijnen tegen migraine (zomig) De bijwerkingen hiervan zijn niet prettig, ik kan dan nauwelijks mijn ogen openhouden en al mijn nek/schouderspieren spannen heel sterk aan. Als ik een minder sterke aanval heb of een aanval aan voel komen werkt er niets zo goed als.....jawel, ibuprofen. Effectief en minder bijwerkingen.
Je moet opnieuw naar je huisarts. Als jij zo vaak last hebt en je uitlegt dat het zo je dagelijks functioneren blokkeert en je zelfs angstig maakt kan ik me niet voorstellen dat hij geen verdere aktie onderneemt. Ik heb zelf 1x per maand migraine, als ik ongesteld wordt. Ik slik ook sumatriptan. Bij stevige hoofdpijn/geen migraine gebruik ik PCM/codeïne. Mensen die zo vaak last hebben als jij slikken vaak preventief dagelijks medicatie zoals metoprolol. Echt, terug naar je huisarts gaan.
Hallo,

Ook ik weet helaas wat migraine is.

Belachelijk van je huisarts! En vooral met zoveel hoofdpijn. Is inderdaad een hoofdpijnpoli niks? Je kan informeren of een ziekenhuis in de buurt het heeft en of je een verwijzing nodig hebt. (volgens mij niet)

En anders naar een huisarts gaan als de jouwe op vakantie is.

(Al blijf ik vinden dat jij recht hebt op andere medicatie of doorverwijzing)

Ik slik Maxalt als ik een aanval voel opkomen. Smelttabletten werken snel.

Ik heb sinds een half jaar ook Metropolol. Dit slik je elke dag. Het heeft mijn aanvallen minder hevig gemaakt en wat minder vaak. Maar het is geen medicijn voor iedereen omdat het o.a. je bloeddruk erg verlaagt.

Ik heb weleens gehoord dat als de ene medicijn niet werkt je een andere triptaan kunt gebruiken.

Helaas werkt ibuprofen niet bij mij.

Zonnebril (bij elk zonnestraaltje). Bij op voelen komen gelijk plat, pil erin en hopen dat je op tijd was en na een uur je weer goed voelt.

Als ik een aanval heb slaap ik erg veel! 19 uur naar bed...zal het lichaam wel nodig hebben???

Ik wens je veel beterschap en hopelijk vind je gauw een oplossing.

Gr. Deana
Migraine ontstaat vaak in combinatie met spanning op je spieren, of je raakt gewend aan pijnstillers of beide.

Ik gebruik nu al 3 jaar metropolol na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben tot aan reiki.

Vaak wordt het probleem niet gezien als een chronische stoorzender in je leven, maar het wordt een beetje afgewimpeld.

Je moet een dokter vinden die jou erkenning geeft met je probleem, pas dan kun je zoeken naar een oplossing.

Metropolol zijn bètablokkers. Ik heb geen bijwerkingen, en heel soms als er toch een zware aanval op de loer ligt, dan neem ik rust en 2 sterke pijnstillers, maar geen ibu of paracetamol.

Gemiddeld had ik 3 aanvallen per week, die ongeveer een dag aanhielden.
Ja en?
Ik heb helaas ook last van migraine, heb tegenwoordig de neusspray van Imigran.

Tevens ben ik al jaren aan de prikpil, een van de soorten migraine waar ik last van heb is de hormonale migraine. Door de prikpil heb ik daar veel minder last van.

Sterkte.
Schandalig, Ibuprofan is leuk bij zware hoofdpijn maar niet voor migraine. Slik zelf Maxalt en het is een wondermiddel. Teveel Ibu kan ook weer zorgen voor meer aanvallen. Hoofdpijnpoli of je eist van je arts een sec.opinion. Het verknalt je leven, dan maar een keer onbeschoft.
Zelf minimaal 3 keer per week migraine. Had sumatriptan, maar daar dat hielp niet altijd en dan had het vervelende bijwerkingen als het wel hielp.

Op 1 na alle preventieve medicatie geprobeerd, waarvan er 1 hielp maar de bijwerkingen zo erg waren dan wist je ook niet waar je beter mee af was.

Nu sinds een half jaar fromirex. Heel tevreden, geen bijwerkingen en werkt altijd. Jippie!
Ik begin zelf liever met Ibuprofen. En als het echt niet helpt, neem ik Maxalt. Maar liever niet, want ik ben bang voor de bijwerkingen van migraine medicatie. Bij mijn Imigraninjecties, kreeg ik namelijk angina pectorus. De medicatie vernauwt je aderen - en dus ook de kransslagaders rond je hart - waardoor mijn hart te weinig zuurstof kreeg om te werken. Doodeng. Doe me dan maar koppijn & amper wat zien. En pas als het echt moet een minder goed werkend pilletje en een bloedverdunner.
Wauw echt super bedankt voor de adviezen! Inderdaad ja, als het niet op de normale manier kan, dan moet ik maar een beetje onbeschoft worden.

Ik word inderdaad ook niet helemaal serieus genomen, op werk zijn ze ook van mening dat je prima kunt doorwerken.

Weten jullie of migraine kan komen door stress? De een zegt van wel de ander zegt dat het geen effect op migraine heeft.

Groetjes.
http://www.kopzorgen.nl/onderzoek.html

Interessant artikel over migraine. Bij mij heeft stress geen effect op migriaine, wel krijg ik er hoofdpijn van. Mijn migraine is vooral hormonaal. Zonder pil is het heel erg maar ook per pil verschilt. Maar iedereen is anders dus je kunt het niet veralgemeniseren. Bij jouw migraine frequentie zeker een doorverwijzing of andere medicatie eisen! Sterkte.
Wat vervelend zeg! Ik herken het wel, tijd lang ook met die frequentie gelopen.

Probeer gewoon de huisarts te dwingen tot een medicijn die wel werkt, het is vervelend om te doen maar straks loop je jaren zo rond?!

Wat doe je voor werk? Ik had altijd een kantoorbaan, 8a10 uur per dag achter een pc scherm deed het ook niet veel goeds.. Ook ben ik gestopt met hormonale anticonceptie.. Sinds dat ik niet meer dat werk doe zijn de aanvallen aanzienlijk vermindert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven