Menstruatie overslaan door stress
woensdag 31 oktober 2012 om 22:45
Nu ik na 2 negatieve zwangerschapstesten weet dat ik niet zwanger ben, ga ik er vanuit dat ik al 12 dagen overtijd ben door stress.
Ik heb ook echt een stressvolle paar weekjes achter de rug. Nu is het weer rustig.
Mijn vraag is hoe lang het kan duren voordat ik weer ga menstrueren.
Mijn pms klachten zijn nu bijna over. Ik ben niet meer stressed.
In principe is het best eens lekker om niet ongesteld te zijn. Maar lijkt me toch gezonder als alles weer snel op gang komt.
Iemand hier dit wel eens meegemaakt?
Ik heb ook echt een stressvolle paar weekjes achter de rug. Nu is het weer rustig.
Mijn vraag is hoe lang het kan duren voordat ik weer ga menstrueren.
Mijn pms klachten zijn nu bijna over. Ik ben niet meer stressed.
In principe is het best eens lekker om niet ongesteld te zijn. Maar lijkt me toch gezonder als alles weer snel op gang komt.
Iemand hier dit wel eens meegemaakt?

donderdag 1 november 2012 om 20:04
Meestal heeft overslaan geen psychische, maar een lichamelijke oorzaak. Bij mij bleek het PCOS te zijn uiteindelijk. Toen ik nog niet wist wat het was, het ik het er toevallig met mijn psycholoog over, en die gaf aan dat ze in haar dertig jaar lange loopbaan nog nooit een client had gehad die door stress niet meer ongesteld werd. Naar wat zei ervan wist is dat het wel kon, maar dat het dan echt dramatisch zware omstandigheden moesten zijn: oorlogen, zware trauma's etc.
10-15% van de vrouwen heeft volgens de officiële cijfers PCOS. In de meeste gevallen is dit niet heel erg en ben je gewoon wat onregelmatig ongesteld. En hier schijnt stress wel een beetje van invloed te kunnen zijn.
10-15% van de vrouwen heeft volgens de officiële cijfers PCOS. In de meeste gevallen is dit niet heel erg en ben je gewoon wat onregelmatig ongesteld. En hier schijnt stress wel een beetje van invloed te kunnen zijn.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
donderdag 1 november 2012 om 20:12
donderdag 1 november 2012 om 21:08
Ben al een hele tijd niet meer aan de pil (ivm mastopathie) en ben altijd redelijk regelmatig ongesteld geweest (give or take een dag of 2)
2 kinderen op de wereld gezet waarvan beide in no time zwanger.
Nooit zware pms klachten gehad ofzo.
Is pcos dan niet unlikely?
Dit is echt de eerste keer dat ik overtijd ben zonder dat ik zwanger ben namelijk
De stress die ik had heeft me zware hartkloppingen gegeven.
Ondanks dat de reden van stress weg is heb ik die hartkloppingen nog steeds.
Nu al weken aan een stuk zonder stoppen.
Van die hartkloppingen zelf raak ik niet (meer) gestressed omdat ik weet waar het van komt.
Ben niet bang voor een hartkwaal of dat ik straks dood neer val ofzo.
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n stress kip en doorgaans erg chill
2 kinderen op de wereld gezet waarvan beide in no time zwanger.
Nooit zware pms klachten gehad ofzo.
Is pcos dan niet unlikely?
Dit is echt de eerste keer dat ik overtijd ben zonder dat ik zwanger ben namelijk
De stress die ik had heeft me zware hartkloppingen gegeven.
Ondanks dat de reden van stress weg is heb ik die hartkloppingen nog steeds.
Nu al weken aan een stuk zonder stoppen.
Van die hartkloppingen zelf raak ik niet (meer) gestressed omdat ik weet waar het van komt.
Ben niet bang voor een hartkwaal of dat ik straks dood neer val ofzo.
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n stress kip en doorgaans erg chill
donderdag 1 november 2012 om 21:57
Nou, dat PCOS kan wel zo zijn. Maar niet als je, zoals ik, jaren maar 8 of 9 x ongesteld wordt en nu al jaren weer gewoon 12 x. Lijkt me hoor! Dus t zal wel gewoon stress zijn..... Bovendien, wat weet een psycholoog nu over menstruaties...dat is geen arts. En natuurlijk bedoelen we niet nooit meer of heel lang niet meer ongesteld. Maar soms een x niet.
vrijdag 2 november 2012 om 10:15
quote:feerique schreef op 01 november 2012 @ 21:57:
Nou, dat PCOS kan wel zo zijn. Maar niet als je, zoals ik, jaren maar 8 of 9 x ongesteld wordt en nu al jaren weer gewoon 12 x. Lijkt me hoor! Dus t zal wel gewoon stress zijn..... Bovendien, wat weet een psycholoog nu over menstruaties...dat is geen arts. En natuurlijk bedoelen we niet nooit meer of heel lang niet meer ongesteld. Maar soms een x niet.
Goed dan, mijn eerste gynaecoloog zei het ook (en de tweede die ik had trouwens ook) en dat is wel een arts. Haar woorden: uitblijven kan door stress, daar zit bijna altijd iets onder, het uitblijven of regelmatig zijn/worden is dan een symptoom van wat anders.
Enneh...ik zeg ook bijna altijd he...er zullen dus altijd vrouwen zijn bij wie het alleen door stress komt, dus dat kan heel goed bij jou zijn. Of de spreekwoordelijk vrouw van de zwager van de buurvrouw van de kapper
Goed dan, mijn eerste gynaecoloog zei het ook (en de tweede die ik had trouwens ook) en dat is wel een arts. Haar woorden: uitblijven kan door stress, daar zit bijna altijd iets onder, het uitblijven of regelmatig zijn/worden is dan een symptoom van wat anders.
Enneh...ik zeg ook bijna altijd he...er zullen dus altijd vrouwen zijn bij wie het alleen door stress komt, dus dat kan heel goed bij jou zijn. Of de spreekwoordelijk vrouw van de zwager van de buurvrouw van de kapper

Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
vrijdag 2 november 2012 om 16:48
woensdag 7 november 2012 om 23:57
Morgen naar de huisarts dus hoop dan eindelijk op wat duidelijkheid.
Vandaag halverwege de ochtend donkerroze bloed verloren later op de dag werd dat gewoon rood. Niet veel, geen o.b. voor nodig gehad.
Nu ik op het punt sta naar bed te gaan is het zo goed als over. Ik dacht dat eindelijk mijn menstruatie was begonnen maar blijkbaar toch niet.
Het blijft maar vreemder worden :-s
Vandaag halverwege de ochtend donkerroze bloed verloren later op de dag werd dat gewoon rood. Niet veel, geen o.b. voor nodig gehad.
Nu ik op het punt sta naar bed te gaan is het zo goed als over. Ik dacht dat eindelijk mijn menstruatie was begonnen maar blijkbaar toch niet.
Het blijft maar vreemder worden :-s