Entertainment alle pijlers

Wie heeft er ervaring met Ticketmaster?

01-11-2012 21:19 19 berichten
Geen idee of ik dit op de juiste pijler zet, maar wie heeft er ervaring met het kopen van kaartjes via Ticketmaster? Ik moet a.s. zaterdag kaartjes bestellen voor een concert, waar mijn dochter erg graag naar toe wil.

Nu moet ik 2 zogenaamde "hot tickets" kopen en 2 gewone kaartjes, je mag maximaal 4 kaartjes kopen en de computer zou de best mogelijke kaartjes aangeven. Ik wil dus graag weten of ik dit in 1x kan doen. Ik verwacht namelijk, dat het concert in no-time uitverkocht zal zijn. Zonder de 2 gewone kaartjes, zijn de 2 hot tickets onbruikbaar, want onder de 16 jaar kom je er niet in zonder begeleider.

Ik heb al geprobeerd om dit te vragen bij Ticketmaster, maar daar kan vragen alleen maar via de mail en ik krijg binnen 14 (!) dagen een antwoord, daar heb ik dus niets aan aangezien de voorverkoop zaterdag al start :-S

Ik hoop, dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen maken. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Masja
Alle reacties Link kopieren
Je kan kiezen voor best beschikbaar, 1e rang, 2e rang enz. Gewoon kiezen uit het dropdown menuutje.
Als het echt een heel populair concert is, krijg je min of meer kaartjes toegewezen. Je kunt volgens mij niet in 1 bestelling verschillende soorten tickets kopen. Het beste is om op twee computers tegelijk in te loggen en zo de verschillende kaartjes kopen. Bij de populaire concerten kom je toch in een wachtrij en moet je maar afwachten of je er nog op tijd tussenkomt.
Ja maar kan je in 1x kaartjes kopen voor in 2 verschillende vakken? Het lijkt mij, dat als iemand normaal gesproken 4 kaartjes koopt, die 4 plaatsen bij elkaar in hetzelfde vak zullen liggen. Tienerdochters zitten er niet op te wachten om met hun ouders in hetzelfde vak te zitten, wij hoeven er alleen maar aanwezig te zijn :-S

Geeft het systeem automatisch 4 kaartjes voor plaatsen, die in hetzelfde vak liggen? Ik weet, het is een absurd onderwerp, maar voor mijn dochter erg belangrijk. Blijft toch je kind hè
One Direction? Ik zou met 2 man gaan zitten op verschillende computers. Zowiezo, want dan heb je meer kans om er door te komen. Zeker als je van die speciale kaartjes wilt kopen.
Ah, toch op 2 computers dus!
Yep, One Direction.
Je kan toch ook gewoon bellen?
Of even proberen, met kaartjes die nu al in de verkoop zijn?
Kaartjes die nu in de verkoop zijn, zijn niet legaal. De enige correcte manier en om er zeker van te zijn dat ze niet vals zijn, is via Ticketmaster.
Ik bedoel uiteraard kijken op ticketmaster of je voor andere concerten kaartjes kunt kopen in verschillende categorieën. Gewoon, om te kijken of dat kan. Die hoef je uiteraard niet echt te kopen.

Ik weet wel dat bij populaire concerten het systeem sowieso overbelast raakt, dus je kunt vanalles bedenken en plannen, maar je mag al blij zijn als het je uberhaupt lukt om kaartjes te kopen!
anoniem_164937 wijzigde dit bericht op 01-11-2012 22:05
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Als je voor hot tickets gaat en daarnaast nog 2 gewone tickets, dan zit je niet bij elkaar. Is dat de bedoeling?
quote:Lebowski schreef op 01 november 2012 @ 22:02:

Ik bedoel uiteraard kijken op ticketmaster of je voor andere concerten kaartjes kunt kopen in verschillende categorieën.Oooooh, ja zo had ik hem niet begrepen maar dat kan inderdaad. Alleen denk ik dat die hot tickets niet zo snel gaan. Dus ga als eerste voor die gewone kaartjes. Die zijn het snelst weg. Daarna die hot tickets. Desnoods doe je het in 2 aankopen.
Bij elkaar zal niet lukken, die hot tickets zijn voor bepaalde rijen. Maar ik zou echt met 2 man gaan zitten, met zoiets is het een heksenketel. En blijven proberen mocht je er niet direct doorkomen, maar denk dat je blij mag zijn met wat je kunt krijgen.
Als je via het floor plan kaarten kunt kopen, dan kun je gewoon de diverse plaatsen aanklikken maar hoe dat met die hot tickets werkt weet ik dus niet. En ik weet dus niet of je via het floor plan tickets kunt kopen voor One Direction. Welke locatie treden ze op?
@loisnvt Nee bellen kan niet, dat staat duidelijk op de site, je kan alleen vragen stellen via de mail, dat heb ik ook gedaan, maar antwoord komt binnen 14 dagen ...

@Gravinnetje Ziggo Dome
Is het nog gelukt Masja, want het ging snel??
Ja, we hebben 4 gewone kaartjes! Zijn ze ook helemaal blij mee. Het ging echt heel snel, ik klikte om 09.43 op de refresh-knop van de site en toen werden we meteen in de wachtrij geplaatst tot 10.15 uur. We kregen de melding, dat er geen kaartjes meer beschikbaar waren. Ik heb toen even gegoogled om te kijken of het echt al helemaal uitverkocht was, heb toch nog 1 poging gewaagd èn toen was het raak!

Bedankt voor jullie hulp en de belangstelling.

Masja
Fijn, want ik hoorde van een heleboel mensen dat het niet was gelukt met de kaartjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven